Ajudes a l'impuls a la internacionalització de pimes exportadores de la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2025 (INTPRM). Internacionalització

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 211788
|
Codi GVA: 16796
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 06-06-2025

Fins 31-07-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

La concessió d'ajudes a fi d'impulsar la internacionalització de les pimes exportadores valencianes i la promoció dels seus productes (béns i/o servicis) en l'exterior, així com contribuir a la realització d'accions promocionals que permeten incrementar i consolidar la presència d'estes en els mercats internacionals. En concret:

A) ACCIONS SUSCEPTIBLES DE SUPORT:

LES QUE S'INDIQUEN A CONTINUACIÓ (en els termes previstos en el resolc quint de la Resolució de convocatòria i atenent en tot cas les particularitats assenyalades respecte a cada una d'elles), REALITZADES ENTRE l'1 de JUNY de 2024 I el 31 de MAIG de 2025 (els dos dies inclosos)*, SEMPRE QUE queden degudament descrites i justificades en la memòria que ha de presentar-se al costat de la sol·licitud:

* NOTES:

- Les empreses afectades per la DANA 24 només podran sol·licitar a través d'esta convocatòria els gastos subvencionables des de l'1 de juny de 2024 al 31 d'octubre de 2024, per tindre una convocatòria específica per a la resta del període subvencionable en esta convocatòria d'ajudes.

- La data de realització de l'informe de revisió del compte justificatiu de la subvenció podrà ser fins al dia de fi del termini de presentació de sol·licituds.

1. Participació en certàmens firals internacionals:

1.1. Participació, de forma agrupada o individual, en els certàmens firals internacionals celebrats EN l'ESTAT ESPANYOL i reconeguts amb este caràcter per la Secretaria d'Estat de Comerç del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.

1.2. Participació, de forma agrupada o individual, en fires internacionals que se celebren FORA de l'Estat espanyol.

2. Gastos d'allotjament i desplaçament per a l'assistència a les fires contemplades en l'apartat anterior, així com a showrooms, congressos o similars, missions comercials organitzades per organismes públics, entitats públic-privades o associacions empresarials, SEMPRE QUE es realitzen FORA D'ESPANYA.

3. Gastos relacionats directament amb les següents accions de màrqueting per a l'execució del pla de promoció internacional detallat en la memòria:

3.1. Publicitat en mitjans estrangers, amb un import màxim de 30.000 €.

3.2. Material promocional per al mercat internacional (disseny, traducció i impressió), tant en format físic com digital, amb un import màxim de 30.000 €.

4. Servicis professionals relacionats amb el procés de registre i vigilància de marca o altres servicis de propietat industrial fora d'Espanya, a excepció de les taxes.

5. Servicis professionals relacionats amb el procés de certificació, homologació i registre necessaris per a la comercialització internacional dels productes i servicis.

6. Gastos per nova contractació de personal qualificat, contractat per a executar el pla de promoció internacional de l'empresa, amb un import màxim a sol·licitar per cada contractació de 40.000 €.

7. Altres servicis i gastos directament relacionats amb la realització o participació en accions de promoció internacional, realitzades de manera virtual o presencial, per a captació i /o consolidació de clientela a l'estranger, no contemplades en les altres accions susceptibles de suport (inclosos els gastos de l'informe de revisió del compte justificatiu, fins a un màxim de 600 €).

B) NO es consideren SUBVENCIONABLES:

- Tant els gastos especificats com NO subvencionables en detallar cada una de les accions susceptibles de suport en el resolc quint de la Resolució de convocatòria.

- Com els expressament indicats com NO subvencionables en la Base reguladora 4 i el punt 8 del citat resolc quint.

 

* IMPORTANT respecte a A) i B): és necessari atendre l'àmplia i detallada descripció continguda en el RESOLC QUINT (ampliada amb el que es preveu en el resolc OCTAU, especialment en els punts 3.5 a 3.10) de la Resolució de convocatòria.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 06-06-2025 fins a 31-07-2025
EsmenaTermini obert
Observacions

A) Qualsevol ACLARIMENT, CONSULTA O INFORMACIÓ ADDICIONAL sobre el CONTINGUT d'estes ajudes ha de remetre's a la següent adreça de correu electrònic: dg_internacionalizacion@gva.es

 

A més, a l'efecte de qualsevol aclariment, s'ha elaborat una GUIA de la convocatòria disponible en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea d'Internacionalització de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" d'este tràmit).

 

B) Per a incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic), en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit:

- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana.

- I, si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, disposa d'un FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS a través del qual pot enviar el seu dubte, problema o consulta de tipus informàtic.

 

Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

1. Podran ser beneficiàries d'estes ajudes les petites i mitjanes empreses (PIMES) i les agrupacions d'interés econòmic, totes elles amb personalitat jurídica pròpia i domicili social i fiscal en la Comunitat Valenciana que s'especifiquen en cada apartat de la Resolució de convocatòria.

* IMPORTANT:

Les empreses afectades per la DANA 24 només podran sol·licitar a través d'esta convocatòria els gastos subvencionables des de l'1 de juny de 2024 al 31 d'octubre de 2024, per tindre una convocatòria específica per a la resta del període subvencionable en esta convocatòria d'ajudes.

 

2. PIMES

2.1. A l'efecte d'estes ajudes s'entendrà per PIMES aquelles empreses que reunisquen els requisits següents:

a) Que ocupen a menys de 250 persones.

b) Que el seu volum de negocis anual no excedisca de 50 milions d'euros o que el seu balanç general anual no excedisca de 43 milions d'euros.

2.2. El còmput dels efectius i límits assenyalats s'efectuarà tal com disposa l'Annex I - "Definició de PIME" del Reglament (UE) Nº 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L 187, de 26 de juny de 2014). (Veure enllaç a esta norma en l'apartat "Normativa" del present tràmit de la Guia Prop).

 

3. AGRUPACIONS D'INTERÉS ECONÒMIC

A l'efecte d'estes ajudes s'entendrà per agrupació d'interés econòmic aquelles societats mercantils que tinguen per finalitat facilitar el desenrotllament o millorar els resultats de l'activitat dels seus socis, i l'objectiu dels quals es limite exclusivament a una activitat econòmica auxiliar de la qual desenrotllen els seus socis, de conformitat amb la Llei 12/1991, de 29 d'abril, d'Agrupacions d'Interés Econòmic.

 

4. De conformitat amb el que es disposa en l'article 1 del Reglament (UE) nº 2831/2023 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L de 15 de desembre de 2023) no podran ser beneficiàries d'ajudes les empreses a les quals es referix el resolc vinté apartat segon de la Resolució de convocatòria.

 

5. En el cas d'EMPRESES VINCULADES, quan les accions susceptibles de suport siguen per a productes (béns i/o servicis) amb el mateix nom comercial, només una d'elles podrà sol·licitar les ajudes.

No s'acceptaran operacions amb persones o entitats vinculades a l'empresa beneficiària, entenent-se com a tals aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies relacionades en el punt 2 de l'article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

D'acord amb l'article 2.2 del Reglament (UE) nº 2831/2023 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, les empreses vinculades es consideraran una única empresa a l'efecte de l'aplicació de la norma de minimis.

 

6. Les empreses beneficiàries hauran de comptar amb productes (béns i/o servicis) propis.

 

7. S'EXCLOUEN EXPRESSAMENT les empreses que oferixen servicis de distribució o intermediació, excepte en el cas que formen part d'un grup empresarial i es tracte de productes propis fabricats per una de les empreses del grup i així es declare en el formulari “CONDPYME - declaració de la condició de pime” (disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit de la Guia Prop).

 

8. NO es consideraran empreses beneficiàries les corporacions, associacions, fundacions i col·legis professionals.

 

9. Poden realitzar-se tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana:

a) Directament per la persona sol·licitant.

b) O actuant en representació d'una altra persona:

- Bé utilitzant un certificat electrònic de representant.

- O bé sense utilitzar un certificat electrònic de representant, i en este cas la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV (veure informació disponible en els apartats "Què necessites saber > Procediments relacionats" i "Ajuda > Enllaços d'interés" del present tràmit).

Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ de forma obligatòriament telemàtica DE LA SOL·LICITUD I DE LA DOCUMENTACIÓ ANNEXA REQUERIDA (INCLOSA LA DE JUSTIFICACIÓ) per a l'obtenció d'estes ajudes.

 

1.1. IMPORTANT:

- Els formularis web de sol·licitud i de projecte d'actuació (juntament amb la documentació annexa exigida) han d'emplenar-se i firmar-se utilitzant el tràmit telemàtic dissenyat per a estes ajudes, disponible en este tràmit de la Guia Prop.

- Tant la sol·licitud, com la resta de documents a presentar, hauran de firmar-se electrònicament.

- No es tindran en consideració aquelles sol·licituds i documentació que no s'hagen presentat de forma
telemàtica i seguint el procediment de sol·licitud determinat en la corresponent convocatòria

- La presentació de la sol·licitud suposarà l'acceptació de les bases reguladores i de la corresponent convocatòria, així com la declaració de veracitat de tota la informació que es presente.

 

1.2. JUSTIFICACIÓ:

La justificació d'estes ajudes s'efectuarà d'acord amb la sol·licitud presentada.

Respecte a la documentació justificativa:

- Ha de presentar-se DE MANERA TELEMÀTICA EN EL MATEIX MOMENT DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD, en els termes dels resolcs sext i octau de la Resolució de convocatòria, havent-se de presentar de manera completa.

- Ha de presentar-se la documentació justificativa, de conformitat amb el que es disposa en la Base 16 de la Resolució de 2 de maig de 2025, de bases reguladores, i en el resolc octau de la Resolució de convocatòria.

- La Direcció General competent en matèria d'Internacionalització podrà requerir la informació addicional que en cada cas estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

 

2. ESMENA DE SOL·LICITUDS

- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació en matèria de procediment administratiu, o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a la persona interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la citada legislació.

- Estos requeriments, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, es regiran pel que es disposa en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. Tal com disposa l'articule 53 d'esta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan l'interessat haja assenyalat este mitjà com a preferent, haja consentit expressament la seua utilització o quan esta via resulte obligatòria per a l'interessat.

- De conformitat amb l'articule 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, en el mode descrit en l'apartat desé de la Resolució de convocatòria.

- L'esmena o aportació de documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT el TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:

. En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit

. I també directament en l'apartat "Tramitació > Esmena > Forma de presentació" (concretament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA", destacat en color roig al final d'eixe apartat)

 

3. COMISSIÓ DE VALORACIÓ

3.1. Examinades les sol·licituds, aquelles que complisquen i acrediten els requisits seran avaluades per una Comissió de valoració (amb la composició prevista en la Base 12 de la Resolució de 2 de maig de 2025, de bases reguladores), que elaborarà les corresponents propostes de concessió i denegació de les ajudes i la determinació de les seues quanties.

3.2. Després d'avaluar totes les sol·licituds admeses a tràmit, l'òrgan instructor elevarà la proposta motivada de resolució a l'òrgan competent per a resoldre.

 

4. RESOLUCIÓ

- Correspon a la persona titular de la Conselleria competent en matèria d'internacionalització, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de concessió de l'ajuda, fixant expressament la quantia i incorporant, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se el beneficiari.

- El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en la forma descrita en la Base 5 de la Resolució de 2 de maig de 2025, de bases reguladores, i el resolc tretzé de la Resolució de convocatòria.

- El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de SIS MESOS comptats des de l'endemà de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu.

 

5. NOTIFICACIÓ I PUBLICACIÓ DE LA RESOLUCIÓ

- La resolució de concessió es notificarà a les persones interessades en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu.

- La resolució de concessió i desestimació es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en el portal de Transparència de la Generalitat Valenciana (GVAOberta) i en la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'Internacionalització, directori Internacionalització (veure enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit), tal com establix la legislació en matèria de procediment administratiu, així com en compliment del que s'establix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, sobre publicitat de subvencions concedides.

A més, es remetran les subvencions concedides a la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS) per a la seua publicació.

 

 

Criteris de valoració

Per a l'atorgament de les subvencions es tindran en compte els següents criteris, que seran valorats individualment per a cada cas i d'acord amb el que es preveu en la BASE 13 de la Resolució de 2 de maig de 2025, de bases reguladores, I en el RESOLC ONZÉ de la Resolució de convocatòria:

a) Característiques de l'empresa sol·licitant i mitjans disponibles per a dur a terme el projecte d'internacionalització: fins a 25 punts, d'acord amb:

- Grandària de l'empresa: fins a 10 punts.

- Disponibilitat de recursos humans per a una correcta execució del pla de promoció internacional: fins a 10 punts.

- Empreses situades en municipis amb el risc de despoblament, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, conforme als  criteris establits per la Llei 5/2023, de 13 d'abril: 5 punts.

b) Grau d'internacionalització de l'empresa: fins a 20 punts.

c) Adequació de la memòria als objectius i finalitats previstes en la convocatòria, dirigits a l'impuls de la internacionalització de les empreses valencianes i la promoció dels seus productes (béns i/o servicis): fins a 20 punts, d'acord amb:

- Qualitat i coherència entre l'objecte de la convocatòria i les accions a realitzar en el pla de promoció internacional desenrotllat en la memòria: fins a 10 punts.

- Per contractar nou personal qualificat per a executar el pla de promoció internacional de l'empresa: 5 punts.

- Foment de la paritat en els recursos humans disponibles per a l'execució del pla de promoció internacional: 5 punts.

d) Esforç diversificador de les actuacions contemplades en la memòria, tant en el nombre d'accions com en el nombre de mercats: fins a 25 punts, d'acord amb:

- Nombre d'accions: màxim 15 punts.

- Nombre de mercats: màxim 10 punts.

e) Criteris de responsabilitat social previstos en el resolc 11.e) de la Resolució de convocatòria: fins a 10 punts.

 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 06-06-2025 fins a 31-07-2025

Podran sol·licitar-se estes ajudes DES DEL dia 6 de JUNY de 2025 FINS AL dia  31 de JULIOL de 2025, els dos inclosos (d'acord amb la Resolució de convocatòria publicada en el DOGV núm. 10117, de 28/05/2025).

 

* NOTA: LA PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA D'ESTES AJUDES ES REALITZARÀ EN EL MATEIX MOMENT DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD.

 

Documentació

1. SOL·LICITUD GENERAL DE SUBVENCIÓ, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic.

 

* Important:

- Cada sol·licitant ha de presentar UNA ÚNICA SOL·LICITUD de subvenció.

En cas de presentar més d'una sol·licitud només es tindrà en compte la presentada en últim lloc dins del termini de presentació de sol·licituds, desestimant-se automàticament les anteriors.

 

- La persona declarant i firmant haurà d'acreditar que en el moment de la presentació de la sol·licitud té representació suficient per a l'acte. L'incompliment d'esta obligació, de no esmenar-se, donarà lloc al fet que se li tinga per desistida de la sol·licitud, d'acord amb el que s'establix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

 

- En el formulari web de sol·licitud de subvenció han d'emplenar-se, entre altres, les següents dades i declaracions:

 

a) Dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:

- En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del citat formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, la sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.

- I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop denominat "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat."(veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.

 

* Nota: encara que l'empresa sol·licitant delegue en una associació la presentació de la sol·licitud, el tràmit telemàtic PROPER que, si és el cas, haja de realitzar-se es farà sempre per el/la representant legal de l'empresa, no per el/la representant de l'associació.

 

b) DECLARACIÓ RESPONSABLE d'ajudes d'Estat obtingudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'article 5.2 del Reglament (UE) Nº1407/2013.

 

c) DECLARACIÓ RESPONSABLE que acredite que la persona sol·licitant no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en particular, que no és deutora d'obligacions per reintegrament de subvencions.

 

2. PROJECTE d'ACTUACIÓ o ACTUACIONS REALITZADA/S en el període subvencionable (segons model normalitzat en un SEGON FORMULARI WEB "PROJECTE D'ACTUACIONS", disponible en el tràmit telemàtic).

 

* IMPORTANT:

2.1. Les accions susceptibles de suport i el seu període de realització s'indiquen detalladament en el resolc quint de la Resolució de convocatòria.

 

2.2. Les actuacions incloses en el projecte d'actuació han de ser degudament descrites i justificades en la memòria de les activitats realitzades que ha de presentar-se.

 

2.3. Han d'acreditar-se documentalment els criteris funcionals o socials que s'indiquen en este segon formulari web del tràmit telemàtic.

 

2.4. En el segon formulari web han de realitzar-se, entre altres, les següents declaracions responsables:

a) Declaració responsable que acredite que l'empresa sol·licitant complix els terminis de pagament previstos en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.

b) Declaració responsable sobre si eixa empresa sol·licita o no una subvenció per un import superior a 30.000 euros i està o no en algun d'estos tres casos:

. És una persona FÍSICA que, d'acord amb la normativa comptable, POT presentar comptes de pèrdues i guanys abreujada

. És una persona JURÍDICA que, d'acord amb la normativa comptable, POT presentar comptes de pèrdues i guanys abreujada

. És una persona JURÍDICA que, d'acord amb la normativa comptable, NO pot presentar comptes de pèrdues i guanys abreujada

* Nota: si sol·licita una subvenció per un import superior a 30.000 euros i està en algun d'estos tres casos, haurà d'acreditar el compliment dels terminis de pagament previstos en la citada Llei 3/2004 pels mitjans de prova establits en l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en el punt 3.1.3 del resolc octau de la Resolució de convocatòria.

c) Declaració responsable de compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, o si és el cas, d'estar exempt.

d) Declaració responsable dels recursos humans disponibles per a l'execució del pla de promoció internacional.

e) Declaració responsable del volum de facturació i d'exportació de l'empresa en l'exercici previ al de la corresponent convocatòria.

f) Declaració responsable del compliment dels criteris funcionals o d'interés social, si és el cas.

g) En el cas d'empreses vinculades, declaració responsable de no haver sol·licitat en esta convocatòria, per part d'una altra de les empreses del grup, ajudes per a productes (béns i/o servicis) amb el mateix nom comercial.

 

3. DOCUMENTACIÓ que ha d'acompanyar-se al formulari web de sol·licitud i al segon formulari web (annexant-la en el pas 3 - Documentar del tràmit telemàtic):

 

a) Si la persona sol·licitant és una petita o mitjana empresa  (pime), declaració responsable d'ostentar la CONDICIÓ DE PIME (segons model normalitzat CONDPYME, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit).

 

b) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ S'HA OPOSAT al fet que la Conselleria competent en matèria d'internacionalització comprove de manera directa, a través de certificats telemàtics, les dades d'IDENTITAT  de la persona física sol·licitant, o bé de la/s persona/s física/s que actue/n en nom i representació de la persona (física o jurídica) subscrivint la citada sol·licitud, haurà de presentar-se documentació acreditativa de la identitat d'esta/s persona/s (DNI, NIE o passaport).

Si de la comprovació efectuada per la Conselleria resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel propi interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.

 

c) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria d'internacionalització perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del NÚMERO D'IDENTIFICACIÓ FISCAL (NIF) i del DOMICILI FISCAL de la persona jurídica sol·licitant, ha de presentar-se llavors la targeta d'identificació fiscal.

* Nota: veure l'indicat en la lletra e).

 

d) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria d'internacionalització perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació de l'ALTA en l'impost  d'activitats econòmiques (IAE) de la persona sol·licitant, ha de presentar-se llavors certificat expedit per la AEAT sobre l'IAE o còpia de l'alta censal en l'IAE.

 

e) Quan la sol·licitant siga una persona jurídica, ha d'aportar-se, a més, escriptures de constitució i estatuts de l'empresa actualitzats, poders de representació**, si és el cas, i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o Registre corresponent.

* Nota 1: veure l'indicat en la lletra e).

** Nota 2: tindre en compte l'indicat en l'apartat 2 del resolc sext de la Resolució de convocatòria respecte a l'obligació de tindre representació suficient per a presentar la sol·licitud de subvenció.

 

f) En el cas que la documentació ja obrara en poder de la Direcció General competent en matèria d'internacionalització, podrà aportar-se declaració de vigència (segons model normalitzat DECRVIG, disponible en el tràmit telemàtic i que figura també com a formulari d'este tràmit), sempre que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen i no hagen patit cap variació.

 

g) Si en el formulari web de sol·licitud de subvenció NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria d'internacionalització perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del COMPLIMENT DE LES SEUES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES (Estat i Generalitat Valenciana), O s'ha OPOSAT a eixa obtenció respecte a les seues OBLIGACIONS enfront de la SEGURETAT SOCIAL, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, hauran de presentar-se llavors les següents certificacions:

- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

- De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

- De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

 

La validesa d'estes certificacions haurà d'estendre's a la data de l'atorgament de l'ajuda, havent de tindre en compte al respecte que les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

 

D'altra banda, la Direcció General competent en matèria d'Internacionalització es reserva el dret de requerir a la persona sol·licitant si la informació obtinguda presenta alguna incidència o requerix algun aclariment.

 

h) MEMÒRIA DE LES ACTIVITATS REALITZADES amb indicació dels resultats obtinguts, en format lliure PDF.

La memòria ha d'indicar l'objecte de l'empresa, així com desenrotllar de manera exhaustiva el pla de promoció internacional de l'empresa i totes les actuacions arreplegades en el projecte d'actuació i els resultats obtinguts.

Així mateix, esta memòria haurà d'arreplegar en suport fotogràfic la justificació material d'aquelles actuacions realitzades (fotografies dels espais llogats en certàmens firals, publicitat en mitjans estrangers, material publicitari).

 

* IMPORTANT: les accions que no es descriguen i justifiquen en la memòria NO seran subvencionades.

 

i) INFORME D'EMPRESA AUDITORA, en el model normalitzat inclòs com a formulari d'este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic, denominat "INTAUDIT - Model d'informe d'empresa auditora (INTPRM)", degudament emplenat en tots els seus apartats i firmat electrònicament per esta empresa.

 

j) RELACIÓ DE GASTOS REALITZATS I EFECTIVAMENT PAGATS amb motiu del projecte subvencionat, que es considerarà com a compte justificatiu, en el model normalitzat en format EXCEL denominat RELGASCU - "Relació de gastos del compte justificatiu" (disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit), en el qual hauran de constar amb detall tots els gastos subvencionables en què s'ha incorregut per a la realització de les actuacions secundades per esta subvenció, amb identificació del concepte, l'entitat creditora, document, el seu import i data d'emissió i pagament.

NO SERAN TINGUDES EN COMPTE les factures que NO es troben incloses en el citat formulari RELGASCU (model normalitzat en format Excel de relació de gastos del compte justificatiu establit a este efecte), NI aquelles que no tinguen un reflex en el pla de promoció internacional de l'empresa presentat en la memòria.

S'acceptaran els gastos realitzats en el període subvencionable sempre que hagen sigut pagats a la data establida com a termini màxim de presentació de sol·licituds.

 

* IMPORTANT: atendre el detall de gastos i la seua justificació inclòs en els punts 3.6 a 3.10 del resolc octau de la Resolució de convocatòria.

 

k) JUSTIFICANTS DELS GASTOS REALITZATS, així com documentació acreditativa del SEU PAGAMENT, de conformitat amb el que es preveu en el resolc octau de la Resolució de convocatòria.

Els justificants dels gastos realitzats i la documentació acreditativa del seu pagament es presentaran de manera correlativa, PER A CADA UNA DE LES ACTUACIONS REALITZADES, és a dir, cada factura haurà d'anar acompanyada del seu justificant de pagament a continuació i en un sol arxiu.

Quan el pagament s'haja realitzat en moneda distinta de l'euro, es justificarà el canvi de moneda del dia del càrrec en compte.

Si la documentació acreditativa dels gastos realitzats estiguera redactada en idiomes distints al castellà, valencià, anglés o francés, la persona sol·licitant haurà d'aportar traducció d'esta documentació al castellà o valencià. L'empresa haurà de certificar la veracitat de la traducció aportada.

 

l) Documentació justificativa dels gastos a què es referixen els apartats 3.6, 3.7 i 3.8 del resolc  octau de la resolució de convocatòria.

 

m) De conformitat amb el que s'establix en l'article 31.3 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions, quan l'import del gasto subvencionable supere les quanties establides en la Llei 9/207, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic per al contracte menor, la persona sol·licitant haurà de demanar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors/as, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l'obra, la prestació del servici o el lliurament del bé, llevat que per les seues especials característiques no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que el realitzen, presten o subministren, o llevat que el gasto s'haguera realitzat amb anterioritat a la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentada haurà d'aportar-se en la sol·licitud de subvenció, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, havent de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica mes avantatjosa.

 

n) Documentació ACREDITATIVA del compliment dels CRITERIS DE RESPONSABILITAT SOCIAL que s'hagen indicat en el segon formulari web - Projecte d'actuacions" del tràmit telemàtic.

 

o) Acreditació del importe, procedència i aplicació dels fons propis i d'altres subvencions i ingressos amb els quals hagen sigut finançades les actuacions.

A tal fi, la persona beneficiària presentarà una declaració responsable detallada en el model normalitzat establit a este efecte, denominat DECFINPY - "Declaració responsable sobre finançament de les actuacions (PIMES)", disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit.

 

p) DECLARACIÓ RESPONSABLE d'ajudes de MINIMIS concedides per qualsevol projecte a la sol·licitant durant qualsevol període de 3 anys, amb indicació de l'organisme, convocatòria, exercici i import concedit; o, si és el cas, declaració de no haver rebut cap. (Esta declaració es presentarà segons model normalitzat inclòs com a formulari d'este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic, denominat "MINIMIS - Declaració d'ajudes de minimis").

Les ajudes de minimis es consideraran concedides en el moment en què es conferisca a l'empresa el dret legal a rebre l'ajuda en virtut del règim jurídic nacional aplicable, amb independència de la data de pagament de l'ajuda de minimis a l'empresa.

 

* IMPORTANT:

Només es podran concedir noves ajudes de minimis després d'haver comprovat que això no donarà lloc al fet que l'import total de les ajudes concedides a l'empresa beneficiària sobrepasse el limite màxim de 300.000€ durant qualsevol període de tres anys, establit en el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023.

Les empreses vinculades es consideraran una única empresa a l'efecte de l'aplicació de la norma de minimis, d'acord amb l'article 2.2 del citat Reglament (UE) 2023/2831.

 

4. La Direcció General competent en matèria d'internacionalització podrà recaptar de la sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

 

5. A l'efecte de qualsevol aclariment, s'ha elaborat una GUIA de la convocatòria disponible en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea d'Internacionalització de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (enllaç directe a ella en l'apartat "Què necessites saber > Què > és > Enllaços" d'este tràmit).

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC DE SOL·LICITUD d'este tràmit. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona sol·licitant (física o jurídica) haurà de disposar d'un...

Saber més

Esmena

Termini
Termini obert
Descripció

L'esmena o aportació de documentació ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:

- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.

- I també directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" d'este apartat "Tramitació > Esmena", subapartat "Forma de presentació" (destacat més a baix en color roig).

 

 

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent és de SIS MESOS, a comptar de l'endemà de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

Una vegada transcorregut el termini sense que haja recaigut una resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes que preveu la legislació en matèria de procediment administratiu.

 

Quantia i cobrament

1. QUANTIA DE L'AJUDA

1.1. Estes ajudes podran aconseguir fins al 70% del cost (IVA exclòs) de les accions sol·licitades, corresponent als gastos que s'especifiquen com a subvencionables en la Resolució de convocatòria.

S'establix en 100.000,00 EUROS el PRESSUPOST MÀXIM ELEGIBLE A SOL·LICITAR PER CADA EMPRESA. Este límit operarà sobre el total d'accions sol·licitades.

Sobre l'import sol·licitat es calcularà la quantia de la subvenció a concedir, operant sempre el límit màxim del 70% del sol·licitat.

1.2. Per a la concessió d'estes ajudes s'establix el prorrateig entre els expedients beneficiaris per a determinar la quantia de la subvenció. Este prorrateig o repartiment proporcional del crèdit es realitzarà de la forma descrita en el resolc dotzé de la Resolució de convocatòria.

 

2. CONCURRÈNCIA AMB ALTRES SUBVENCIONS: s'ajustarà al que es preveu en la Base 9 de la Resolució de 2 de maig de 2025, de bases reguladores, tenint, a més, en compte, el que es preveu en l'apartat 2 del resolc segon de la Resolució de convocatòria.

 

3. PAGAMENT: es realitzarà d'acord amb el que es disposa en la Base 19 de la Resolució de 2 de maig de 2025, de bases reguladores, i el resolc setzé de la Resolució de convocatòria.

 

4. REINTEGRAMENT I MINORACIÓ: es regirà pel que s'establix en la Base 21 de la Resolució de 2 de maig de 2025, de bases reguladores, i el resolc desseté de la Resolució de convocatòria.

 

5. SUBCONTRACTACIÓ: atendre el que es disposa en la Base 10 de la Resolució de 2 de maig de 2025, de bases reguladores.

 

6. PLA DE CONTROL: d'acord amb el que es preveu en la Base 20 de la Resolució de 2 de maig de 2025, de bases reguladores, i el resolc dihuité de la Resolució de convocatòria.

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

1. Obligacions generals de les beneficiàries: les previstes en la BASE 3 de la Resolució de 2 de maig de 2025, de bases reguladores, en el RESOLC TERCER de la Resolució de convocatòria i en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

2. Obligacions addicionals de les beneficiàries sobre transparència i publicitat: les previstes en la BASE 3.2 de la Resolució de 2 de maig de 2025, de bases reguladores, en el RESOLC TERCER, punts 2 i 3, de la Resolució de convocatòria, en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.

 

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant l'òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de notificació de la resolució, o recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de notificació de la resolució.

Quan, transcorregut el termini màxim no haja recaigut resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu i, en este cas, podrà interposar-se recurs de reposició en qualsevol moment a partir de l'endemà d'aquell en què es produïsca l'acte presumpte.

 

Sancions

Les previstes en la Base 22 de la Resolució de 2 de maig de 2025, de bases reguladores, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

 

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Ajudes i subvencions
      • Comerç i internacionalització
    • Comerç i internacionalització
      • Ajudes i subvencions
      • Promoció de productes valencians
    • Què faig si... ?
      • Busque una ajuda
        • Ajudes a l'exportació

TEMA

  • Economia i hisenda
    • Promoció econòmica
    • Internacionalització
    • Economia
  • Comerç i consum
    • Fires i mercats
    • Comerç
  • Administració pública
    • Afers exteriors

PERFILS

  • Empresa
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa

SITUACIÓ DE VIDA

  • Treball i negoci

TEMÀTICA

  • Internacionalització
    • Promoció internacional
    • Exportació
  • Promoció i màrqueting
    • Marques i noms comercials
    • Pla de màrqueting
    • Promoció

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions