Detall de Procediment

Ajudes a l'impuls a la internacionalització de pimes exportadores de la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2024 (INTPRM). Internacionalització

Codi SIA: 211788
Codi GUC: 16796
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: TANCAT
(06-05-2024
21-06-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La concessió d'ajudes a fi d'impulsar la internacionalització de pimes exportadores de la Comunitat Valenciana i la promoció dels seus productes (béns i/o servicis) en l'exterior, així com contribuir a la realització d'accions promocionals que permeten incrementar i consolidar la presència d'estes en els mercats internacionals. En concret: A) ACCIONS SUSCEPTIBLES DE SUPORT Tenen la consideració d'accions susceptibles de suport LES QUE S'INDIQUEN A CONTINUACIÓ (en els termes previstos en el resolc quint de la Resolució de convocatòria i atenent en tot cas les particularitats assenyalades respecte a cadascuna d'elles), REALITZADES ENTRE l'1 de JUNY de 2023 I el 31 de MAIG de 2024 (tots dos dies inclosos), SEMPRE QUE queden degudament descrites i justificades en la memòria que ha de presentar-se al costat de la sol·licitud: 1. Participació en certàmens firals internacionals: 1.1. Participació, de forma agrupada o individual, en els certàmens firals internacionals celebrats EN l'ESTAT ESPANYOL i reconeguts amb este caràcter per la Secretaria d'Estat de Comerç del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. 1.2. Participació, de forma agrupada o individual, en fires internacionals que se celebren FORA de l'estat espanyol. 2. Despeses d'allotjament, desplaçament i derivats de la realització de proves PCR o altres proves diagnòstiques de COVID-19 obligatòries, realitzats per persones amb relació laboral amb l'empresa i que s'incloguen en el pla de promoció internacional detallat en la memòria que es presente. 3. Despeses relacionades directament amb determinades accions de màrqueting per a l'execució del pla de promoció internacional detallat en la memòria, amb un import màxim de 30.000 euros. 4. Servicis relacionats amb el procés de registre de marca i vigilància o altres servicis de propietat industrial anara d'Espanya, a excepció de les taxes. 5. Servicis relacionats amb el procés de certificació, homologació i registre necessaris per a la comercialització internacional dels productes. 6. Adaptació de la pàgina web i del material promocional, tant en format físic com digital, al mercat internacional, amb un import màxim de 30.000 euros. 7. Despeses per nova contractació de personal qualificat, contractat per a executar el pla de promoció internacional de l'empresa. 8. Altres servicis i despeses directament relacionades amb la realització o participació en accions de promoció internacional, realitzades de manera virtual o presencial, per a captació i /o consolidació de clientela a l'estranger. 9. Derivat del conflicte del Mar Roig, despeses no corrents i imprevisibles, assumits per l'empresa valenciana. B) NO es consideren SUBVENCIONABLES: - Tant les despeses especificades així en detallar en el resolc quint de la Resolució de convocatòria les accions susceptibles de suport. - Com els expressament indicats com NO subvencionables en l'article 17 de l'Orde 13/2016 de bases reguladores i el punt 10 d'eixe resolc quint. * IMPORTANT: atendre l'àmplia i detallada descripció continguda en el RESOLC QUINT (ampliada amb el que es preveu en el resolc OCTAU) de la Resolució de convocatòria.

Observacions

Observacions

A) Qualsevol ACLARIMENT, CONSULTA O INFORMACIÓ ADDICIONAL sobre el CONTINGUT d'aquestes ajudes ha de remetre's a la següent adreça de correu electrònic: dg_internacionalizacion@gva.es A més, a l'efecte de qualsevol aclariment, s'ha elaborat una GUIA de la convocatòria disponible en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea d'Internacionalització de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (enllaç directe en l'apartat "Informació bàsica > Enllaços" d'este tràmit). B) Incidències exclusivament INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic) - Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en el corresponent enllaç directe del subapartat "Enllaços" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit. - Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (vegeu enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Informació bàsica > Enllaços" d'este tràmit). * IMPORTANT: es tracta d'un formulari exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Podran ser beneficiàries de les ajudes les petites i mitjanes empreses (pimes), amb personalitat jurídica pròpia i domicili social i fiscal a la Comunitat Valenciana, que s'especifiquen en cada apartat de la resolució de convocatòria. 2. PIMES 2.1. Als efectes d'aquestes ajudes s'entendran per PIMES aquelles empreses que complisquen els requisits següents: a) Que donen treball a menys de 250 persones. b) Que el seu volum de negocis anual no excedisca els 50 milions d'euros o que el seu balanç general anual no excedisca 43 milions d'euros. 2.2. El còmput dels límits efectius assenyalats s'efectuarà tal com disposa l'annex I - "Definició de PIME" del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUEL 187, de 26 de juny de 2014). (Vegeu l'enllaç a aquesta norma en l'apartat "Normativa" d'aquest tràmit de la Guia Prop). 3. De conformitat amb el que es disposa en l’article 1 del Reglament (UE) núm. 2831/2023, de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L de 15 de desembre de 2023) no podran ser beneficiàries d’ajudes les empreses a les quals es referix el resolc vinté, apartat segon, de la Resolució de convocatòria. 4. En el cas D'EMPRESES VINCULADES, quan les accions susceptibles de suport siguen per a productes (béns i/o servicis) amb el mateix nom comercial, només una d’estes podrà sol·licitar les ajudes. No s’acceptaran operacions amb persones o entitats vinculades a l’empresa beneficiària, i s’entendran com a tals aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies assenyalades en el punt 2 de l’article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. D’acord amb l’article 2.2 del Reglament (UE) núm. 2831/2023, de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, les empreses vinculades es consideraran una única empresa a l’efecte de l’aplicació de la norma de minimis. 5. Les empreses beneficiàries hauran de comptar amb productes (béns i/o servicis) propis. 6. S'EXCLOUEN EXPRESSAMENT les empreses que ofereixen serveis de distribució o intermediació, excepte en el cas que formen part d'un grup empresarial i es tracte de productes propis fabricats per una de les empreses del grup i així es declare en l'imprés “DECPYMEL - model de declaració de la condició de pime” (disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat al present tràmit de la Guia Prop). 7. NO es consideraran empreses beneficiàries les corporacions, les associacions, les fundacions i els col·legis professionals. 8. Per a fer tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en els subapartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Podran sol·licitar-se estes ajudes DES DEL dia 06 de MAIG de 2024 FINS AL dia 21 de JUNY de 2024, tots dos inclosos (d'acord amb la Resolució de convocatòria publicada en el DOGV núm. 9836, de 25/04/2024). * NOTA: LA PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA D'ESTES AJUDES ES REALITZARÀ EN EL MATEIX MOMENT DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD.

Formularis documentació

1. SOL·LICITUD, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic. * Cada sol·licitant ha de presentar UNA ÚNICA SOL·LICITUD de subvenció. * En formulari web de sol·licitud de subvenció han d'emplenar-se, entre altres, les següents dades i declaracions: a) Dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA: - En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del citat formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, la sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda. - I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop denominat "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat."(vegeu enllaç directe a ell en els subapartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" de l'apartat "Informació bàsica" del present tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació. * Nota: encara que l'empresa sol·licitant delegue en una associació la presentació de la sol·licitud, el tràmit telemàtic PROPER que, si és el cas, haja de realitzar-se es farà sempre per el/la representant legal de l'empresa, no per el/la representant de l'associació. b) DECLARACIÓ RESPONSABLE d'ajudes d'Estat obtingudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'article 5.2 del Reglament (UE) Nº1407/2013. c) DECLARACIÓ RESPONSABLE que acredite que la persona sol·licitant no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en particular, que no és deutora d'obligacions per reintegrament de subvencions. 2. PROJECTE d'ACTUACIÓ o ACTUACIONS REALITZADA/ES en el període subvencionable (segons model normalitzat en un SEGON FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic). * IMPORTANT: - Les accions susceptibles de suport i el seu període de realització s'indiquen detalladament en el resolc quint de la Resolució de convocatòria. - Les actuacions incloses en el projecte d'actuació han de ser degudament descrites i justificades en la memòria de les activitats realitzades que ha de presentar-se. - Han d'acreditar-se documentalment els criteris funcionals o socials que s'indiquen en este segon formulari web del tràmit telemàtic. 3. DOCUMENTACIÓ que ha d'acompanyar-se al formulari web de sol·licitud i al segon formulari web: a) Si en el formulari web de sol·licitud de subvenció S'HA OPOSAT al fet que la Conselleria competent en matèria d'internacionalització comprove, de manera directa i per mitjans telemàtics, les dades d'identitat de la persona física sol·licitant, o bé de la/s persona/s física/ques que actue/n en nom i representació d'una persona jurídica subscrivint la citada sol·licitud, haurà de presentar-se documentació acreditativa de la identitat d'esta/es persona/es (DNI, NIE o passaport). - Si de la comprovació efectuada per la Conselleria resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel propi interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. - Quan es tracte d'una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa d'esta, consistent en còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada, poders de representació si és el cas, i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o Registre corresponent, així com còpia de la targeta d'identificació fiscal. En el cas que la documentació ja obrara en poder de la Direcció General competent en matèria d'internacionalització, podrà aportar-se declaració de vigència (segons model normalitzat DECRVIG, disponible en el tràmit telemàtic i que figura també com a imprés associat a este tràmit), sempre que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen i no hagen patit cap variació. b) MEMÒRIA DE LES ACTIVITATS realitzades amb indicació dels resultats obtinguts. La memòria ha d'indicar l'objecte de l'empresa així com desenvolupar de manera exhaustiva el pla de promoció internacional de l'empresa i totes les actuacions arreplegades en el projecte d'actuació. Així mateix, esta memòria haurà d'arreplegar en suport fotogràfic la justificació material d'aquelles actuacions realitzades (fotografies dels espais llogats en certàmens firals, publicitat en mitjans estrangers, adaptació material publicitari, adaptació pàgina web...). * IMPORTANT: les accions que no es descriguen i justifiquen en la memòria no seran subvencionades. c) RELACIÓ DE DESPESES, en el model normalitzat en format EXCEL denominat RELGASCU - "Relació de despeses del compte justificatiu" (disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit), amb detall de totes les actuacions realitzades objecte d’esta subvenció i amb la indicació de cadascuna de les despeses produïdes, amb identificació de l’entitat creditora i del document, del seu import i data d’emissió, manifestant expressament que s’ha complit l’objecte de la subvenció. NO ES VALORARAN aquelles factures que NO es troben incloses en el citat imprés RELGASCU (model normalitzat en format Excel de relació de despeses del compte justificatiu establit a este efecte), ni aquelles que no tinguen un reflex en el pla de promoció internacional de l'empresa presentat en la memòria. S'acceptaran les despeses realitzades per a dur a terme les accions subvencionables sempre que hagen sigut pagades a la data establida com a termini màxim de justificació de despeses. * IMPORTANT: atendre el detall de despeses i la seua justificació inclòs en l'apartat 4 del resolc octau de la Resolució de convocatòria. d) JUSTIFICANTS DE LES DESPESES REALITZADES, així com documentació acreditativa del seu pagament, de conformitat amb el que es preveu en el resolc octau de la Resolució de convocatòria. Els justificants de les despeses realitzades i la documentació acreditativa del seu pagament es presentaran de manera correlativa, PER A CADASCUNA DE LES ACTUACIONS REALITZADES, és a dir, cada factura haurà d'anar acompanyada del seu justificant de pagament i en un sol arxiu. Quan el pagament s'haja realitzat en moneda diferent de l'euro, es justificarà el canvi de moneda del dia del càrrec en compte. e) De conformitat amb el que s'establix en l'article 31.3 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties establides en la Llei 9/207, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic per al contracte menor, la persona beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors/as, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l'obra, la prestació del servici o el lliurament del bé, llevat que per les seues especials característiques no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que el realitzen, presten o subministren, o llevat que la despesa s'haguera realitzat amb anterioritat a la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentada haurà d'aportar-se en la justificació, o si és el cas, en la sol·licitud de subvenció, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, havent de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica mes avantatjosa. f) Documentació ACREDITATIVA del compliment dels CRITERIS FUNCIONALS O SOCIALS que s'hagen indicat en el segon formulari web - "Projecte d'actuacions" del tràmit telemàtic. g) Acreditació de l’import, la procedència i l’aplicació dels fons propis i d’altres subvencions i ingressos amb els quals hagen sigut finançades les actuacions. Amb esta finalitat, la persona beneficiària presentarà una declaració responsable detallada en el model normalitzat establit a este efecte, denominat DECFINPY - "Declaració responsable sobre finançament de les actuacions (PIMES)", disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit. h) Si en el formulari web de sol·licitud de subvenció NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria d'internacionalització perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), O s'ha OPOSAT a eixa obtenció respecte a les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, hauran de presentar-se llavors les següents certificacions: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social. - De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. La validesa d'estes certificacions haurà d'estendre's a la data de l'atorgament de l'ajuda, havent de tindre en compte sobre aquest tema que les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions. D'altra banda, la Direcció General competent en matèria d'Internacionalització es reserva el dret de requerir a la persona sol·licitant si la informació obtinguda presenta alguna incidència o requerix algun aclariment. i) DECLARACIÓ RESPONSABLE d'ajudes de MINIMIS concedides per qualsevol projecte a la sol·licitant durant qualsevol període de 3 anys, amb indicació de l'organisme, convocatòria, exercici i import concedit; o, si és el cas, declaració de no haver rebut cap. (Esta declaració es presentarà segons model normalitzat inclòs com a imprés associat a este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic, denominat "MINIMIS - Declaració d'ajudes de minimis"). Les ajudes de minimis es consideraran concedides en el moment en què es conferisca a l'empresa el dret legal a rebre l'ajuda en virtut del règim jurídic nacional aplicable, amb independència de la data de pagament de l'ajuda de minimis a l'empresa. * IMPORTANT: Només es podran concedir noves ajudes de minimis després d'haver comprovat que això no donarà lloc al fet que l'import total de les ajudes concedides a l'empresa beneficiària sobrepasse el limite màxim de 300.000€ durant qualsevol període de tres anys, establit en el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023. Les empreses vinculades es consideraran una única empresa a l'efecte de l'aplicació de la norma de minimis, d'acord amb l'article 2.2 del citat Reglament (UE) 2023/2831. j) Declaració responsable (inclosa en el corresponent apartat de l'imprés "ANEXDGI - Annex a la sol·licitud de subvenció: Internacionalització", disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit): - Que acredite que l'empresa sol·licitant complix els terminis de pagament previstos en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials. - I sobre si eixa empresa sol·licita o no una subvenció per un import superior a 60.000 euros i està o no en algun d'estos tres casos: . És una persona FÍSICA que, d'acord amb la normativa comptable, POT presentar comptes de pèrdues i guanys abreujada . És una persona JURÍDICA que, d'acord amb la normativa comptable, POT presentar comptes de pèrdues i guanys abreujada . És una persona JURÍDICA que, d'acord amb la normativa comptable, NO pot presentar comptes de pèrdues i guanys abreujada * IMPORTANT: si sol·licita una subvenció per un import superior a 60.000 euros i està en algun d'estos tres casos, haurà d'acreditar el compliment dels terminis de pagament previstos en la citada Llei 3/2004 pels mitjans de prova establits en l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. k) Declaració responsable (inclosa en el corresponent apartat de l'imprés "ANEXDGI - Annex a la sol·licitud de subvenció: Internacionalització", disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit) de: - Compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, d’estar-ne exempt. - Recursos humans disponibles per a l’execució del pla de promoció internacional. - Volum de facturació i d'exportació de l'empresa en l'exercici previ al de la corresponent convocatòria. - Compliment dels criteris funcionals o d’interés social, si és el cas. - En el cas d’empreses vinculades, no haver sol·licitat en esta convocatòria per part d’altra de les empreses del grup ajudes per a productes (béns i/o servicis) amb el mateix nom comercial. l) Declaració responsable d'ostentar la CONDICIÓ DE PIME (segons model normalitzat DECPYMEL, disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit). A més, en el cas que es tracte d'empreses VINCULADES, ha de presentar-se també la fitxa o fitxes que corresponga/n d'acord amb les instruccions contingudes en DECPYMEL (segons els models normalitzats FIVINSIN i FIVINCON, respectivament, que figuren com a impresos associats a este tràmit i també al tràmit telemàtic). m) Documentació acreditativa de les circumstàncies arreplegades en el resolc onzé, apartat d) Cooperació empresarial entre empreses valencianes en projectes d'internacionalització de forma agrupada. 4. La Direcció General competent en matèria d'internacionalització podrà recaptar de la sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada. 5. A l'efecte de qualsevol aclariment, s'ha elaborat una GUIA de la convocatòria disponible en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea d'Internacionalització de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (enllaç directe a ella en l'apartat "Informació bàsica > Enllaços" d'este tràmit).

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'aquestes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC. 2. Per a aquesta presentació telemàtica, la persona sol·licitant (física o jurídica) ha de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes, s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l'FNMT i per l'ACCV, el sistema Clave-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @firma Més informació en: https://sede.gva.es/va/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a fer tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aquesta representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'ESTAT, la informació dels quals està disponible en els subapartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit. Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. 4. Fent clic en SOL·LICITUD > PRESENTACIÓ AUTENTICADA (en color roig més a baix i també a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i firmar els seus formularis web, annexar la documentació omplida i signada digitalment que s'haja d'aportar i fer la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (vegeu subapartat "Enllaços" de l'apartat "Informació bàsica"). 5. Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR: - És recomanable que, en primer lloc, reunisca tots els documents a presentar i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador o dispositiu, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el Pas DOCUMENTAR del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents han d'incorporar les signatures digitals de la/les persona/ones o entitat/s que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l'apartat denominat "Sol·licitud > Formularis i documentació" apareix el llistat de documents a presentar. * I en el seu subapartat "Impresos Associats" i en l'apartat "Formularis"(a més d'en el propi tràmit telemàtic) existeixen models normalitzats i emplenables d'alguns d'eixos documents. Si existeix model normalitzat, el document ha de presentar-se en ell, i si no existeix, ha de ser creat o recaptat per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la seua sol·licitud telemàtica. - En el tràmit telemàtic, s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d'annexar els documents. 6. Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/va/preguntes-frequents Si continueu necessitant ajuda, notifiqueu-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: dg_internacionalizacion@gva.es - Per a incidències informàtiques: emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (vegeu apartat "Informació bàsica > Enllaços" d'este tràmit)

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ telemàtica DE LA SOL·LICITUD I DE LA DOCUMENTACIÓ ANNEXA REQUERIDA (INCLOSA LA DE JUSTIFICACIÓ) per a l'obtenció d'aquestes ajudes. 1.1. IMPORTANT: - Els formularis web de sol·licitud i de projecte d'actuació (juntament amb la documentació annexa exigida) s'han d'omplir i signar utilitzant el tràmit telemàtic dissenyat per a aquestes ajudes, disponible en este tràmit de la Guia Prop. - Tant la sol·licitud com la resta de documents que s'han de presentar s'han de signar electrònicament. - No es tindran en consideració les sol·licituds i els documents que no s'hagen presentat de forma telemàtica. - La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació de les bases reguladores. 1.2. JUSTIFICACIÓ: La justificació d'estes ajudes s'efectuarà d'acord amb la sol·licitud presentada. Documentació justificativa: - La presentació de la documentació justificativa indicada en l'apartat 2 del resolc setzé de la resolució de convocatòria es realitzarà EN EL MATEIX MOMENT DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I IGUALMENT DE FORMA TELEMÀTICA, en els mateixos termes del resolc huité de l'esmentada resolució de convocatòria, i s'ha de presentar de forma completa. - Haurà de presentar-se la documentació justificativa de conformitat amb el que disposa l'article 18 de l'Ordre 13/2016 i el resolc huité de la resolució de convocatòria. - La direcció general competent en matèria d'Internacionalització podrà requerir la informació addicional que en cada cas estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció. 2. ESMENA DE SOL·LICITUDS - Quan la sol·licitud no complisca els requisits assenyalats en la legislació en matèria de procediment administratiu, o no s'hi adjunte la documentació exigible o que es considere necessària per a resoldre, es requerirà l'interessat perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb prèvia resolució, que ha de ser dictada en els termes que preveu la legislació esmentada. - Aquests requeriments, així com qualsevol altre que es puga efectuar, es regiran pel que disposen els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Tal com disposa l'article 53 d'aquesta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan l'interessat haja assenyalat aquest mitjà com a preferent, n'haja consentit expressament la utilització o aquesta via resulte obligatòria per a l'interessat. - De conformitat amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica s'ha d'efectuar, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la forma descrita en l'apartat deu de la resolució de convocatòria. - L'esmena s'ha d'efectuar utilitzant el tràmit telemàtic de la Guia PROP denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'AJUDES de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme" (vegeu l'enllaç directe en els subapartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit). 3. COMISSIÓ DE VALORACIÓ 3.1. Una vegada examinades les sol·licituds, les que complisquen i acrediten els requisits seran avaluades per una Comissió de valoració (amb la composició prevista en l'article 10 de l'Orde 13/2016 de bases reguladores), que elaborarà les corresponents propostes de concessió i denegació de les ajudes i la determinació de les seues quanties. 3.2. Després d'avaluar totes les sol·licituds admeses a tràmit, la comissió de valoració elevarà la proposta motivada de resolució a l'òrgan competent per a resoldre. 4. RESOLUCIÓ - Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria d'internacionalització, o a l'òrgan en què delegue, dictar la resolució de concessió de l'ajuda, fixant-hi expressament la quantia i incorporant-hi, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se el beneficiari. - El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en la forma descrita en l'article 12 de l'Orde 13/2016 de bases reguladores. - El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de SIS MESOS a comptar de l'endemà de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut aquest termini sense que hi haja recaigut una resolució, es considerarà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes que preveu la legislació en matèria de procediment administratiu. 5. NOTIFICACIÓ I PUBLICACIÓ DE LA RESOLUCIÓ - La resolució de concessió es notificarà a les persones interessades en els termes que preveu la legislació en matèria de procediment administratiu. - La resolució de concessió i desestimació es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'Internacionalització, directori Internacionalització, en l'enllaç corresponent a la resolució d'ajudes, tal com estableix la legislació en matèria de procediment administratiu, així com en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre publicitat de subvencions concedides.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Per a atorgar les subvencions es tindran en compte els criteris següents, que seran valorats individualment per a cada cas i d'acord amb el que s'ha previst en el RESOLC ONZÉ de la Resolució de convocatòria: a) a) Solidesa del pla de promoció internacional: fins a 25 punts. b) b) Diversitat de les accions del pla de promoció internacional, tant en nombre com en mercats: fins a 25 punts. c) c) Característiques de l’empresa i mitjans disponibles per a dur a terme el pla de promoció internacional, amb valoració de la viabilitat i l’esforç econòmic: fins a 25 punts. d) Cooperació empresarial entre empreses valencianes en projectes d’internacionalització de manera agrupada: fins a 25 punts. e) Adequació de les accions susceptibles de suport als objectius i les finalitats previstos en la convocatòria: fins a 25 punts. f) Criteris funcionals o d'interés social: fins a 25 punts.

Obligacions

Obligacions

1. Obligacions generals de les beneficiàries: les previstes en l'article 3 de l'Orde 13/2016 de bases reguladores, el resolc tercer de la Resolució de convocatòria i l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 2. Obligacions addicionals de les beneficiàries sobre transparència i publicitat: les previstes en el resolc dotzé de la Resolució de convocatòria, la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa i en contra d'aquesta es pot interposar, potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que la va dictar en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de notificació de la resolució, o un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució. Quan, transcorregut el termini màxim, no hi haja recaigut una resolució expressa, es considerarà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes que preveu la legislació en matèria de procediment administratiu i, en aquest cas, es podrà interposar un recurs de reposició en qualsevol moment a partir de l'endemà del dia en què es produïsca l'acte presumpte.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. QUANTIA DE L'AJUDA 1.1.- Aquestes ajudes podran arribar fins al 50 % del cost (IVA exclòs) de les accions susceptibles de suport sol·licitades, corresponent a les despeses que s'especifiquen com a subvencionables en la resolució de convocatòria corresponent. S'estableix en 100.000,00 euros el PRESSUPOST MÀXIM ELEGIBLE A SOL·LICITAR PER CADA EMPRESA. Aquest límit operarà sobre el total d'accions sol·licitades. Sobre l'import sol·licitat es calcularà la quantia de la subvenció a concedir tal com s'indica en el resolc dotzé de la Resolució de convocatòria, operant sempre el límit màxim del 50% del sol·licitat. 1.2.- S'estableix el prorrateig entre els beneficiaris per a determinar la quantia de la subvenció, d'acord amb el que estableix l'article 12.2 de l'Orde 13/2016 i el resolc dotzé de la Resolució de convocatòria. 2. CONCURRÈNCIA AMB ALTRES SUBVENCIONS: s'ajustarà al que preveu l'article 14 de l'Orde 13/2016. 3. PAGAMENT: s'ha d'efectuar d'acord amb el que disposa l'article 19 de l'Orde 13/2016. 4. REINTEGRAMENT I MINORACIÓ: es regirà pel que estableix l'article 22 de l'Orde 13/2016. 5. SUBCONTRACTACIÓ: atendre el que es disposa en l'article 20 de l'Orde 13/2016 i el resolc desseté de la Resolució de convocatòria. 6. PLA DE CONTROL: d'acord amb el que es preveu en l'article 21 de l'Orde 13/2016 i en el resolc dènou de la Resolució de convocatòria.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent és de SIS MESOS, a comptar de l'endemà de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut el termini sense que haja recaigut una resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes que preveu la legislació en matèria de procediment administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les previstes en l'article 23 de l'Orde 13/2016 de bases reguladores, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

L'esmena o aportació de documentació ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació d'un expedient de sol·licitud d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible en els subapartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit.