Sol·licitud d'inscripció en un Centre SERVEF d'Ocupació.

LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació

Codi SIA: 223595
|
Codi GVA: 1684
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

La inscripció en un Centre SERVEF d'Ocupació és el pas previ per a accedir als servicis que oferix el Servici Públic d'Ocupació de la Comunitat Valenciana: SERVEF.

La poden realitzar tant els treballadors desocupats com els que desitgen millorar el seu ocupació i és voluntària per a tots excepte per als perceptors de prestacions per desocupació.

Les persones inscrites en el SERVEF poden tindre accés als següents servicis gratuïts:

- Ofertes d'Ocupació adequades al seu perfil laboral

- Accions d'Orientació per a l'Ocupació (Tutories Individualitzades, Orientació Professional, Tècniques de Recerca Activa d'Ocupació i Informació i assessorament sobre AutoOcupació)

- Cursos de Formació Ocupacional

- Programes d'Escoles Taller, Casas d'Oficis i Tallers d'Ocupació

- Accés al Programa de Renda Activa d'Inserció

- Plans Integrals d'Ocupació

- Programes Públics d'Ocupació

- Informació sobre Mesures de Foment d'Ocupació

- Informació sobre Prestacions i subsidis per desocupació

- Accés a Ofertes d'Ocupació procedents d'altres països europeus, així com la seua tramitació.

- Participació en qualsevol acció desenrotllada des dels Centres SERVEF d'Ocupació que tendixen a facilitar l'accés a un lloc de treball als demandants d'ocupació inscrits.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

En el moment de la inscripció en un Centre SERVEF d'Ocupació s'entrega a l'usuari un document, la targeta de demanda, que l'acredita com a demandant de servicis davant del SERVEF i davant de qualsevol empresa que sol·licite personal.

En esta targeta s'indica la data d'inscripció i les dates en què s'ha d'acudir al Centre SERVEF d'Ocupació per a la seua renovació.

La renovació de la demanda és el tràmit a través del qual el demandant d'ocupació reitera la seua voluntat de romandre inscrit en el SERVEF; es realitza únicament en les dates indicades, excepte força major, en este cas ha d'acreditar-se documentalment la dita circumstància en el menor termini possible.

La no-renovació de la demanda dóna lloc a la baixa en la base de dades del SERVEF.

El SERVEF per a completar els seus servicis té la possibilitat de direccionar als demandants d'ocupació cap a algun dels Centres Associats autoritzats per a realitzar les següents accions:

- Informació sobre les distintes accions que desenrotlla el SERVEF.

- Entrevista individual i personalitzada, per a l'elaboració del currículum vitae.

- Modificació del currículum.

- Renovació de la demanda d'ocupació.

A qui va dirigit

Ciutadania
Requisits

- Residir a la Comunitat Valenciana

- Ser espanyol o nacional de país membre de la Unió Europea o d'Islàndia, Noruega o Liechtenstein, països firmants de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, així com cònjuge o fill menor de 21 anys, o major d'eixa edat al seu càrrec.

- Ser treballador estranger no comunitari amb reconeixement d'accés al mercat nacional de treball (permís de treball o certificat de l'Àrea o Dependència Provincial de Treball i Assumptes Socials)

- Tindre 16 anys complits.

- No estar impossibilitat per al treball.

Com es tramita

Procés de tramitació

Haurà de dirigir-se al Centre SERVEF que li corresponga, segons el seu districte postal, on l'informaran i l'inscriuran com a demandant d'ocupació. Podrà sol·licitar treball en més d'una ocupació.

Una vegada feta la sol·licitud i realitzada l'entrevista personal, queda inscrit per a participar i beneficiar-se dels serveis que l'ofereix el SERVEF per a la inserció laboral.

Els demandants d'ocupació inscrits en un Centre SERVEF de Ocupació hauran de:

- Renovar la demanda de ocupació en les dates indicades en la seua targeta de demanda.

- Presentar-se en el Centre SERVEF de Ocupació quan el citen.

- Comunicar al Centre SERVEF de Ocupació les variacions que es produïsquen en les seues dades personals i professionals (canvi de domicili i/o telèfon, nous títols obtinguts, cursos realitzats, etc.). Els demandants d'ocupació que siguen usuaris de firma electrònica podran realitzar la variació de les dades del seu currículum directament en la nostra pagina web.

- Tornar al Centre SERVEF d'Ocupació, en el termini de 5 dies, el justificant d'haver comparegut en el lloc i data indicats per a cobrir les ofertes d'ocupació facilitades.

Òrgans de tramitació
El Centre SERVEF d'Ocupació que corresponga per domicili al sol·licitant.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

La inscripció com a demandant d'ocupació pot realitzar-se en qualsevol moment.

Si es vol matenir l'antiguitat o sol·licitar una prestació per desocupació, el termini d'inscripció serà de 15 dies hàbils des de l'acabament de la relació laboral.

Documentació
- Document Nacional d'Identitat, Targeta d'Identitat o passaport en vigor, si és espanyol o membre de la Unió Europea (o EEE). - Permís de treball en vigor o certificat de l'Àrea o Dependència Provincial de Treball i Assumptes Socials - Cartilla/Targeta de la Seguretat Social, si ha treballat...
Saber més
Forma de presentació
Presencial

El Centre SERVEF d'Ocupació que corresponga per domicili al treballador.

Resolució

Quantia i cobrament
Tots els serveis dels Centres SERVEF són gratuïts.