Sol·licitud per part de les famílies de les ajudes econòmiques destinades a l'escolarització en els centres autoritzats d'Educació Infantil de primer cicle de la Comunitat Valenciana per al curs escolar 2025-2026

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 211805
|
Codi GVA: 16885
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 16-07-2025

Fins 30-07-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Presentar la sol·licitud d'ajudes econòmiques destinades a l'escolarització de l'alumnat de 0 a 3 anys matriculat en centres autoritzats d'educació infantil de la Comunitat Valenciana.

Terminis
Sol·licitudTermini tancat
Des de 16-07-2025 fins a 30-07-2025
Observacions

Estes ajudes seran incompatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Admininstracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Podran sol·licitar les ajudes les persones responsables legals de l'alumnat de 0 a 3 anys matriculat en centres autoritzats de la Comunitat Valenciana.

Requisits

a) Haver nascut amb anterioritat al 31 de desembre de 2025. Excepcionalment, es podrà considerar a aquell alumnat que havent superat esta edat no es trobe en situació de promocionar al segon cicle d'educació infantil.

b) Estar matriculat, en el curs escolar 2025-2026, en el primer cicle d'Educació Infantil, en un centre de la Comunitat Valenciana, i que este complisca amb el que es preveu en la resolució de bases i en la convocatòria.

c) Presentar, en la forma i en els terminis establits, la sol·licitud d'ajuda i la documentació determinada en esta orde.

d) No estar incurs en alguna de les circumstàncies establides en la Llei General de Subvencions.

e) Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

 

Estos requisits hauran de mantindre's al llarg del curs 2025-2026.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 16-07-2025 fins a 30-07-2025

Serà 15 dies naturals des de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 10151, 15/07/2025).

L'incompliment d'este termini determinarà l'exclusió de la convocatòria.

En el cas que per a un alumne o alumna es presente sol·licitud en més d'un centre, es considerarà vàlida l'última sol·licitud presentada segons la data i hora del registre d'entrada.

No seran vàlides les sol·licituds que no siguen tramitades en la forma i els terminis indicats en la resolució de convocatòria.

Si després de la recepció de la sol·licitud i la documentació adjunta s'advertira la falta de documentació o dades essencials per a la tramitació de l'expedient, es requerirà a la persona interessada, a través dels centres, perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o aportació els documents preceptius.

Documentació

La sol·licitud i documentació es presentarà segons les instruccions facilitades per la unitat administrativa gestora i el manual d'ajuda disponible en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, en el següent enllaç: https://ceice.gva.es/es/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/educacion-infantil-primer-ciclo

Per a presentar la sol·licitud es necessitarà un codi de matrícula i el número SIP de la Comunitat Valenciana de l'alumne o alumna per a qui se sol·licita l'ajuda.

El centre facilitarà a la persona responsable legal de l'alumne o l'alumna el codi de matrícula que obtindrà en realitzar la matrícula en el centre.

La presentació telemàtica requerirà que la persona sol·licitant dispose d'algun sistema d'identificació i firma electrònica acceptades en la seu electrònica de la Generalitat.

Hauran d'aportar la següent documentació juntament amb la sol·licitud:

- Documentació oficial acreditativa de la data de naixement de l'alumne o alumna per a qui se sol·licita l'ajuda.

- Targeta SIP (Sistema Informació Poblacional) de l'alumne o alumna per al qual se sol·licita l'ajuda expedida en la Comunitat Valenciana.

- L'alumnat que no es trobe en situació de promocionar al segon cicle d'Educació Infantil haurà d'aportar resolució de flexibilització en l'inici del segon cicle d'Educació Infantil.

- En cas de presentar la sol·licitud no telemàtica, s'adjuntarà a més el DNI, NIE o passaport en vigor (sol estrangers sense NIE) del pare, mare o tutor/a legal que figura com a sol·licitant. Esta documentació es presentarà en el centre.

En els casos establits en la base desena apartat 4 de la Resolució de bases, a la sol·licitud presentada fora d'estos terminis s'adjuntarà la documentació acreditativa de la causa al·legada, així com la justificació de la impossibilitat de presentació de la sol·licitud en el termini establit. La documentació acreditativa que s'ha d'aportar en cada cas és la següent:

– Alumnat nascut en 2025, una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds: documentació oficial acreditativa de la data de naixement de l'alumne o alumna per a qui se sol·licita l'ajuda.

 – Alumnat en acolliment familiar o residencial o guarda amb finalitats d'adopció: resolució de la conselleria competent en la matèria.

 – Alumnat desplaçat acollit en règim de protecció temporal: resolució de protecció temporal del Ministeri de l'Interior.

– Alumnat o representants legals víctimes de terrorisme: documentació acreditativa que justifique esta condició conforme a la Llei 29/2011, de 22 de setembre, de Reconeixement i Protecció Integral a les Víctimes del Terrorisme.

 – Alumnat la persona del qual representant legal siga víctima de violència de gènere: orde de protecció a favor de la víctima, o, si és el cas, de la sentència definitiva condemnatòria per fets constitutius de violència de gènere en què s'acorden les mesures de protecció a favor de la víctima que estiguen vigents durant la tramitació de l'ajuda.

Excepcionalment, es podrà acreditar esta situació amb l'informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere mentres no es dicte l'orde de protecció o la presentació del certificat acreditatiu d'atenció especialitzada per un organisme públic competent en matèria de violència sobre la dona, actualitzat a la data de presentació de la sol·licitud d'ajuda.

A més, en els casos en què la sol·licitant no compte amb un títol habilitant de caràcter judicial, podrà acreditar la seua condició de víctima de violència de gènere mitjançant la presentació del model oficial per a l'acreditació administrativa de la situació de violència de gènere, aprovat per Resolució de 2 de desembre de 2021 de la Secretaria d'Estat d'Igualtat i contra la Violència de Gènere, per la qual es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Igualtat, d'11 de novembre de 2021, relatiu a l'acreditació de les situacions de violència de gènere (BOE N.º 297/13.12.2021).

– Alumnat afectat per desnonament familiar o per altres situacions greus d'exclusió social acreditades: informe social emés per l'organisme o entitat competent en la matèria.

 – Per trasllat de residència de la unitat familiar derivat de mobilitat de qualsevol de les persones responsables legals: certificat d'empadronament de l'alumna o alumne destinatari de l'ajuda.

– Per agrupament de la unitat familiar en una mateixa localitat que implique la necessitat de sol·licitar canvi de centre: documentació acreditativa de la causa al·legada.

– Per una situació de discapacitat sobrevinguda de qualsevol dels membres de la unitat familiar igual o superior al 33%: certificat de discapacitat.

– Incorporació al món laboral, una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, d'alguna de les persones responsables legals: contracte de treball subscrit amb posterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

– En situacions d'emergència per a garantir l'atenció socioeducativa de l'alumnat afectat: documentació oficial que demostre l'existència de l'emergència.

– Alumnat matriculat en un lloc escolar d'una aula subvencionada en una escola infantil municipal: certificat de baixa a l'escola infantil d'origen.

Els qui no disposen de mitjans o coneixements suficients per a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb l'Administració, podran presentar la sol·licitud (annex I), en el registre de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació o en els altres llocs previstos en l'article 16.4 la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

O bé, mitjançant tràmit telemàtic de procediments de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

Per internet A través del següent enllaç: https://ceice.gva.es/va/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/educacion-infantil-primer-ciclo Les sol·licituds es presentaran, llevat d'excepcions, telemàticament. Per això, la persona sol·licitant haurà de disposar d'algun dels sistemes...

Més
Presencial

Presencial:

Els qui no disposen de mitjans o coneixements suficients per a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb l'administració i no puguen presentar la sol·licitud per estos mitjans, podran presentar-la en el centre on estiga matriculat l'alumnat per a qui se sol·licita l'ajuda, aportant, emplenat i firmat, el model de sol·licitud que serà facilitat als centres per la unitat administrativa gestora, juntament amb la documentació preceptiva.

Per internet:

A través del següent enllaç: https://ceice.gva.es/va/web/centrosdocentes/ayudas/subvenciones/educacion-infantil-primer-ciclo

Accés amb autenticació:

L'enllaç a la sol·licitud telemàtica en representació dels sol·licitants estarà disponible en: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=105931

En estos casos, s'haurà d'aportar l'autorització expressa de la persona sol·licitant a la tramitació de la sol·licitud per mitjans telemàtics a través de la persona representant del centre.

Resolució

Termini màxim

La resolució de concessió es dictarà i publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el termini màxim de tres mesos des que finalitze el termini de presentació de sol·licituds.

 

Si en este termini no s'ha dictat resolució, les sol·licituds presentades es desestimaran per silenci administratiu, sense perjuí de l'obligació de l'Administració de resoldre, segons el que es preveu en la legislació sobre procediment administratiu comú.

 

Esta resolució posarà fi a la via administrativa, i podrà ser impugnada d'acord amb la legislació vigent.

Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Òrgans resolució
Per delegació del conseller
Efecte silenci
Desestimatori
Esgota via administrativa
Si

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Què faig si... ?
      • Vull informació sobre família
        • Ajudes i subvencions
  • Empreses
    • Educació
      • Ajudes i subvencions
      • Centres privats
  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals
        • Educació, cultura i esport
      • Centres docents no universitaris

TEMA

  • Economia i hisenda
    • Promoció econòmica
    • Tributs
    • Economia
    • Finançament
    • Hisenda
    • Pagaments
  • Educació i formació
    • Mares, pares i alumnat
    • Educació infantil, primària i secundària
    • Centres docents i infraestructures educatives
  • Serveis socials
    • Cohesió social
  • Societat, ciutadania i famílies
    • Igualtat
    • Xiquets i famílies
  • Ocupació pública
    • Personal docent no universitari
  • Associacionisme i participació
  • Administració pública
    • Ens locals
    • Administració electrònica

PERFILS

  • Ciutadania
    • Xiquets i famílies

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions