Obtindre una nova autorització. Vehicles fins a 3.500 Kg. de MMA. Transport públic de mercaderies

Vicepresidència Segona i Conselleria per a la Recuperació Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana i de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 211836
|
Codi GVA: 17000
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

L'interessat. Les persones que pretenguen dur a terme el transport de mercaderies en exercici de la seua professió.

Requisits

PERSONALITAT JURÍDICA I NACIONALITAT

 

- Ser persona física o jurídica.

- Si es tracta d'una persona jurídica, la realització de transport públic ha de formar part del seu objecte social de manera expressa.

 

- Disposar d'adreça i signatura electrònica.

 

- Comptar amb un domicili situat a Espanya en el qual es conserven a la disposició dels Serveis d'Inspecció del Transport Terrestre els documents relatius a la gestió i el funcionament que reglamentàriament es determinen.

 

- Tindre la nacionalitat d'un estat membre de la Unió Europea.

 

- Tindre la nacionalitat d'un estat no membre amb el qual, en virtut dels tractats o convenis internacionals subscrits per Espanya, no siga exigible el requisit de la nacionalitat.

 

- Comptar amb l'autorització de residència permanent.

 

- Disposar d'una autorització de residència temporal i treball per compte propi en vigor que no estiga limitada a un sector d'activitat determinat diferent del de transport ni a un àmbit geogràfic concret (LO 4/2000, d'11 de gener).

 

COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS DE CARÀCTER FISCAL:

 

- Estar donat d'alta en el cens de tributaris obligats en l'activitat que corresponga.

- No tindre deutes amb l'Estat o la comunitat autònoma. Es considera que se n'està al corrent si el sol·licitant acredita que els deutes han sigut ajornats, fraccionats o suspesos per l'òrgan competent.

 

COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS DE CARÀCTER LABORAL I SOCIAL:

 

- Estar inscrit en el règim que corresponga de la Seguretat Social.

- Estar al corrent del pagament de les quotes o d'altres deutes amb la Seguretat Social. Es considera que se n'està al corrent si el sol·licitant acredita que els deutes han sigut ajornats, fraccionats o suspesos per l'òrgan competent.

 

CARACTERÍSTIQUES DELS VEHICLES:

 

- Han de tindre capacitat de tracció pròpia i estar matriculats a Espanya.

- El seu titular ha de tindre'ls en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari.

- L'MMA del vehicle ha de ser superior a 2.000 kg.

 

NOMBRE DE VEHICLES

 

Ha d'acreditar que disposa, almenys, dels següents vehicles en alguna de les modalitats:

 

- Un vehicle, per a realitzar transport amb vehicles lleugers, la massa màxima autoritzada dels qual no supere els 3.500 kg.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida.

 

- Comprovació de la documentació i requeriment, si escau, de documentació a la persona interessada o el seu representant.

 

La resolució positiva de l'expedient suposa la inscripció d'aquest en el Registre d'empreses i activitats del transport. No s'expedeix la targeta de transports.

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

ADVERTÈNCIES DE CARÀCTER GENERAL

Juntament amb l'ompliment electrònic del formulari de sol·licitud, s'han d'annexar les còpies digitalitzades dels documents requerits. D'acord amb el que disposa l'article 28.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten.

 

D'acord amb l'article 51.3 de l'LOTT, el Servei Territorial de Transport consultarà, mitjançant l'aplicació que permet la tramitació i el manteniment de les autoritzacions de transport per carretera, la informació de registres d'altres organismes (Direcció General de Trànsit, Tresoreria General de la Seguretat Social, Registre Mercantil i altres registres públics), que resulte estrictament necessària per a acreditar el compliment dels requisits exigits per a l'atorgament, el visat o la modificació dels títols que habiliten per a l'exercici de les activitats i professions regulades en la llei esmentada o en les normes dictades per a l'execució i el desplegament.

 

Així mateix, la Direcció General consultarà, per mitjans electrònics, les dades relatives a la identificació fiscal de la persona sol·licitant i la certificació acreditativa de la inexistència de deutes tributaris, excepte que es desautoritze, expressament, la consulta.

 

COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS DE CARÀCTER FISCAL

Certificació de la situació censal expedit per l'AEAT o l'òrgan de la comunitat autònoma que complisca aquestes funcions, o còpia de la corresponent declaració censal de començament o modificació d'activitat.

 

ESTABLIMENT

La disponibilitat del local es considerarà acreditada quan el titular de l'activitat aporte qualsevol títol jurídicament vàlid en dret (propietat, arrendament, usdefruit, etc.).

 

TAXES

Aportar el justificant del pagament de les taxes A04, A06

 

DECLARACIÓ DE VERACITAT

- Declaració de veracitat de la documentació aportada.

Taxa o pagament

L'import actual de la taxa és:

 

- A 04 EMPRESA: 27,40 euros

- A 06 CÒPIA (per vehicle) : 23,01 euros

 

FORMES DE PAGAMENT, IMPORTS I MODELS:

 

Tant les formes de pagament com els imports i els models de taxa es poden descarregar des de l'adreça d'Internet que s'indica a continuació:

Forma de presentació
Telemàtica

Fent clic en la icona superior "Tramitar amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina. Per a això, cal disposar de certificat electrònic reconegut per l'ACCV o DNI electrònic. Si teniu dubtes o voleu comunicar alguna incidència, podeu enviar un correu electrònic al suport tècnic:...

Més

Resolució

Termini màxim

El termini de resolució d'aquest procediment és de CINC MESOS, a comptar de la data de registre d'entrada que conste en aquest document.

 

Passat aquest termini sense que s'haja rebut cap notificació amb la resolució dictada en aquest procediment, aquesta sol·licitud podrà entendre's DESESTIMADA als efectes legals que siguen procedents.

 

Tot això sense perjudici de la suspensió del termini de tramitació dels casos previstos per l'article 52.5 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment comú o per causa imputable a la persona interessada.

Observacions

Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs d'alçada davant de l'òrgan competent en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació d'aquesta, d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú...

Més
Òrgans resolució
Esgota via administrativa
Si
Sancions

Haver pagat les sancions pecuniàries imposades per resolució que posen fi a la via administrativa.

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Infraestructures i transports
      • Transport públic de mercaderies

TEMA

  • Mobilitat i transport
    • Transport públic
    • Transport terrestre. Transportistes
    • Transports
    • Vehicles i automòbils
  • Treball
  • Administració pública
  • Ocupació pública

PERFILS

  • Empresa
    • Cooperatives
    • Gran empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Transport i tecnologia
    • Centrals de mercaderies
    • Transport per carretera

TEMÀTICA

  • Treball i treballadors
    • Relacions laborals

CICLE VITAL

  • Encetar un negoci
  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Autoritzacions, permisos, llicències i homologacions