Subvencions per a grups d'investigació consolidats. AICO

Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 211890
|
Codi GVA: 17234
Descarregar informació
Termini obert

Des de 30-11-2024

Fins 19-12-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte de la present convocatòria és la concessió de subvencions per a afavorir l'activitat investigadora de grups d'investigació d'I+D+i consolidats, que demostren potencial de creixement per a convertir-se en grups de referència, la regulació específica de la qual s'establix en els articles 82 al 86 de l'Orde de bases.

GUIA PER A EMPLENAR ELS FORMULARIS  DE LA SOL·LICITUD TELEMÀTICA AICO

 

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 30-11-2024 fins a 19-12-2024
Al·legació / AportacióTermini obert
Recurs de reposicióTermini obert

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions seran els centres d'investigació de la Comunitat Valenciana.

Les actuacions subvencionades seran executades per grups d'investigació dirigits per una o dues persones investigadores doctores en condició d'investigadores principals que actuaran com a sol·licitants de la subvenció.

Requisits

El grup d'investigació estarà format com a mínim per tres persones investigadores doctores (sense comptar les persones investigadores principals). Totes les persones del grup hauran de ser doctores, amb vinculació funcionarial, estatutària o contractual amb un centre d'investigació i en servici actiu.

Les persones investigadores principals deuran:

a) Tindre formalitzada la seua vinculació amb l'entitat beneficiària en una categoria professional que requerisca ser doctor.

b) Tindre formalitzada la seua vinculació funcionarial, estatutària o contractual amb l'entitat beneficiària que haurà de comprendre i mantindre durant tot el període de duració de l'ajuda i estar en servici actiu.

A este efecte, en els centres mixtos d'investigació, les persones investigadores principals podran sol·licitar la subvenció a través de qualsevol de les entitats titulars del centre.

Quan siguen dos les persones investigadores principals, almenys una d'elles, haurà de tindre vinculació que comprenga tot el període de duració de la subvenció.

La firma electrònica de la sol·licitud presentada per la persona que ostente la representació legal de l'entitat sol·licitant implicarà la veracitat del compliment del requisit de vinculació i el compromís de l'entitat de mantindre esta vinculació des de la data de tancament del termini de presentació de sol·licituds fins que finalitze el període d'execució de la subvenció.

c) Tindre reconeguts, o si és el cas avaluats positivament, un mínim de dos trams d'avaluació de l'activitat investigadora per la Comissió Nacional d'Avaluació de l'Activitat Investigadora (*CNEAI) o per l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (*AVAP) o altres agències autonòmiques d'avaluació o haver finalitzat com a investigador principal un mínim de dos projectes d'I+D+i amb duració mínima, cadascun d'ells, de dos anys, del Pla Estatal o del Programa marc de la Unió Europea o haver finalitzat com a investigador principal, o com a beneficiari a nivell individual, un projecte finançat pel *European *Research *Council (ERC).

d) No formar part d'altres grups amb finançament vigent a càrrec de convocatòries de la Conselleria competent en matèria de política científica i investigació per al foment de grups d'investigació emergents, consolidables, consolidats, del Programa Prometeu o Júniors, ni estar contractat com a personal investigador a l'empara de les subvencions del Programa per al suport a persones investigadores amb talent-Pla *GenT.

La resta dels membres del grup d'investigació hauran de complir els següents requisits:

a) Ser personal investigador doctor que tinga formalitzada amb un centre d'investigació la seua vinculació funcionarial, estatutària o laboral i estar en servici actiu.

Els membres del grup d'investigació que pertanguen a una entitat diferent de la beneficiària hauran de comptar amb l'autorització expressa de l'entitat a la qual pertanguen. La documentació acreditativa sobre aquest tema quedarà en poder de l'entitat sol·licitant, que serà la responsable que compten amb esta autorització.

b) No formar part d'altres grups amb finançament vigent a càrrec de convocatòries de la Conselleria competent en matèria de política científica i investigació per al foment de foment de grups d'investigació emergents, consolidables, consolidats, del Programa Prometeu o Júniors, ni estar contractat com a personal investigador a l'empara de les subvencions del Programa per al suport a persones investigadores amb talent-Pla *GenT.

c) El grup d'investigació haurà d'acreditar entre tots els seus membres (excloses les persones investigadores principals) una mitjana d'un tram d'avaluació de l'activitat investigadora reconegut, o si és el cas avaluat positivament, per la *CNEAI o per la *AVAP o altres agències autonòmiques d'avaluació o una mitjana d'un projecte d'I+D+i finalitzat com a investigadors principals amb una duració mínima de dos anys del Pla Estatal d'I+D+i o del programa marc de la Unió Europea.

Per a acreditar la mitjana requerida al grup d'investigació, els membres del grup podran presentar els trams d'investigació que tinguen reconeguts o els projectes finalitzats en els termes assenyalats, havent d'optar per una de les dos possibilitats d'acreditació del requisit previstes.

Cap membre del grup, incloent-hi les persones investigadores principals, podrà formar part de més d'un grup d'investigació consolidat que sol·licite esta ajuda.

Els requisits, el règim de compatibilitat i dedicació dels investigadors principals i de la resta dels membres del grup d'investigació hauran de complir-se el dia en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i mantindre's fins a la data final del termini d'execució de l'actuació.

Es podrà sol·licitar la incorporació de nous membres al grup que haurà de ser autoritzada per l'òrgan concedent, sempre que complisquen els requisits requerits i que es mantinga la mitjana requerida en l'apartat *4c.

En cas que, durant el període d'execució de la subvenció, la persona investigadora principal, acredite el gaudi d'un permís derivat de maternitat o paternitat conformement a les situacions protegides que s'arrepleguen en el règim general de la Seguretat Social o en cas d'atenció a persones en situació de dependència, conformement al que es disposa en la Llei 39/2006, de 14 de desembre, i que esta situació impedisca que el grup puga continuar desenrotllant la seua activitat d'acord amb els objectius plantejats, es podrà sol·licitar un reajustament dels crèdits durant el període d'execució del projecte, que podrà ser autoritzat per l'òrgan concedent. La reassignació de l'import concedit entre diferents anualitats no podrà comportar una pròrroga de la duració total del projecte a una altra anualitat distinta de les concedides en la resolució de concessió.

L'entitat beneficiària serà la responsable de verificar el compliment de les condicions de titulació, vinculació, compatibilitat, dedicació i qualsevol altre requisit exigit al personal investigador participant, havent de comunicar qualsevol variació en les mateixes en un termini de 10 dies a partir d'aquell en què es produïsca el canvi.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. L'òrgan instructor, d'ofici, impulsarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució, així com per a realitzar les propostes de cada fase comptable que procedisquen en execució d'aquesta.

2. Si la sol·licitud, amb el contingut al qual es refereix l'article 14.2 no reunira els requisits establits en la convocatòria, es requerirà mitjançant publicació en la pàgina web de la Conselleria que ostente la competència en matèria de política científica i investigació, a les entitats o persones sol·licitants perquè en el termini de deu dies esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb advertiment que si no ho feren se'ls tindrà per desistit de la seua sol·licitud, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC) i en l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. Addicionalment, també podrà comunicar-se aquesta incidència per correu electrònic.

3. Durant el període d'esmena no es podrà modificar l'objecte i condició de la sol·licitud presentada.

4. Les notificacions es realitzaran mitjançant publicació en la pàgina web de la conselleria que ostente la competència en matèria de política científica i investigació assortint tots els efectes de notificació practicada.

Criteris de valoració

1. Les sol·licituds s'avaluaran segons els criteris i els barems següents:

Qualitat del grup d'investigació:

a) Rellevància de la persona investigadora principal (50 %)

1. Fins a 30 punts: producció científica, participació en grups d'investigació internacionals, ponències en congressos internacionals.

2. Fins a 20 punts: direcció de treballs de fi de màster, direcció de tesis doctorals, contractes o projectes d'investigació de rellevància especial, patents.

b) Trajectòria investigadora de la resta de membres del grup (30 %)

Producció científica, participació en grups d'investigació internacionals, ponències en congressos internacionals, direcció de treballs de fi de màster, direcció de tesis doctorals, contractes o projectes d'investigació de rellevància especial i patents dels membres del grup.

c) Coherència en la composició del grup (20 %)

Treballs conjunts, línies d'investigació obertes en el grup, complementarietat dels membres del grup.

2. Es concedirà una puntuació addicional del 5 % de la puntuació total obtinguda a les sol·licituds en què almenys un dels investigadors principals siga dona.

Òrgans de tramitació
L'òrgan instructor, a qui correspondrà la tramitació del procediment, serà la unitat administrativa superior dependent de la direcció general competent en matèria de política científica i investigació, així com el servei dependent d'aquella que exercisca les funcions a aquest efecte.

Sol·licitud

Termini
Des de 30-11-2024 fins a 19-12-2024

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals comptats a partir de la publicació de la Resolució de convocatòria en el DOGV.

DOGV Núm. 9996 / 29.11.2024

Documentació

La sol·licitud haurà d'anar acompanyada dels següents documents:

a) Memòria cientificotècnica, que haurà d’incloure les activitats que es desenrotllaran.

b) Certificats dels responsables en matèria d’investigació, en què conste el reconeixement o l’avaluació positiva dels trams de l’activitat investigadora de l’investigador principal i de la resta dels membres del grup o dels projectes d’investigació que es requerixen com a requisit, o full de servicis en què consten els trams d’investigació reconeguts o avaluats positivament, firmats per l’òrgan competent.

c) Currículum de cada un dels membres del grup, inclosos els dels investigadors principals (segons model FECYT: CVN, excepte investigadors extrangers) Instrucció elaboració CV.

d) L’historial científic del grup, en què consten els treballs conjunts del grup, la complementarietat dels membres i les línies d’investigació obertes en el grup.

e) Una declaració responsable de cada membre del grup, incloent els investigadors principals, de no formar part d’un altre grup dels que assenyala l’apartat segon.

A l’efecte del que disposa l’article 14.3 de l’Orde de bases, l’historial científic del grup i la memòria cientificotècnica es consideren part integrant i contingut mínim de la sol·licitud, per la qual cosa l’absència o la falta de contingut d’estos documents determinarà la inadmissió d’esta, amb la resolució prèvia que haurà de dictar-se en els termes que preveu l’article 21 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Forma de presentació
Telemàtica

Vegeu l'Enllaç "Guia per a emplenar els formularis telemàtics" en l'apartat següent INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA". Aquest tràmit requereix autenticació per mitjà de certificat digital. Pas 1: Descarregar les plantilles dels documents a annexar requerits per la sol·licitud per a emplenar-los. Pas...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

En qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència. Es realitza de manera telemàtica a través de

la “Presentació autenticada” d'este tràmit.

Descripció

De conformitat amb l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú

de les administracions públiques, té dret a formular al·legacions i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució.

Documentació

Les entitats sol·licitants podran presentar, mitjançant el seu representant legal, el formulari d'Autorització i Declaració Centre Investigador, en el qual indicaran la relació de sol·licituds que tenen autorització per a sol·licitar la subvenció. 

Forma de presentació

Desistiment

Termini

En qualsevol moment del procediment prèviament al fet que es dicte resolució de concessió.

Descripció

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic,

renunciar als seus drets.

 

L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment

llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini

de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia.

 

Tot això de conformitat amb l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment

administratiu comú de les administracions públiques.

Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.

Forma de presentació

Recurs de reposició

Termini
Termini obert

El termini per a la interposició del recurs de reposició serà d'un mes des de l'endemà de la publicació de la resolució. Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.

Descripció

La resolució posa fi a la via administrativa i contra esta podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada. Pot consultar l'article 122 i 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions...

Saber més
Observacions

Podrà impugnar la resolució directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, per a això cal formular el corresponent recurs contenciós administratiu.

Forma de presentació