Subvencions directes per a persones pensionistes destinades a compensar despeses relacionades amb la protecció de la salut (Ajudes al COPAGAMENT) - GVA.ES
Subvencions directes per a persones pensionistes destinades a compensar despeses relacionades amb la protecció de la salut (Ajudes al COPAGAMENT)
Què és
Sol·licitar o renunciar a la concessió de les ajudes directes directes destinades a compensar despeses relacionades amb la protecció de la salut.
-REINTEGRAMENT DE DESPESES:
Si en el moment de realitzar la sol·licitud ha assumit despeses relatives al copagament farmacèutic susceptibles de ser subvencionats i desitjara que la Generalitat li retorne estes quanties, haurà d'emplenar els següents formularis:
- SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ
- FORMULARI DE REINTEGRAMENT DE DESPESES
- MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA (este últim model no serà necessari si el seu compte bancari ja estiguera d'alta en la Generalitat o que s'haja realitzat el tràmit automatitzat de domiciliació bancària).
- COMUNICACIÓ DE DISCREPÀNCIA DE DADES:
En este procediment podrà comunicar discrepància de dades per a expressar disconformitat o informar d'errors en el copagament farmacèutic. Per a això és necessari que emplene i present el formulari COMUNICACIÓ DE DISCREPÀNCIA DE DADES. Ha de tindre en compte que la discrepància de dades ha de basar-se en algun dels següents suposats:
1. PER MOTIUS DE RENDA: Si està pagant farmàcia i la seua base liquidable (o la del titular de la/ del qual és beneficiària/o) és inferior a 18.000€ i està acreditat en l'INSS com:
- Pensionista
- Perceptor prestació per desocupació
- Esgotada prestació per desocupació
- Perceptora de subsidi per desocupació
- Menor beneficiari
- En qualsevol acreditació però amb títol de monoparental
NOTA: cal tindre en compte la base liquidable (que és la quantia resultant de sumar casella 500 + 510) de l'última declaració de renda que es va presentar.
2. PER TINDRE UNA DISCAPACITAT: Si està pagant farmàcia, haja realitzat una sol·licitud de subvenció copagament per diversitat funcional i tinga un grau de discapacitat reconegut de:
- Superior al 33% i tinc menys de 18 anys
- Superior al 65% i tinc mes de 18 anys
3. ALTRES MOTIUS: Si no estant en els supòsits anteriors i pagant farmàcia, considera que hauria de correspondre-li un percentatge farmacèutic inferior al que li apliquen.
A qui va dirigit
Pensionistes de la Seguretat Social i beneficiaris
1) Tindre la condició d'assegurat del Sistema Nacional de Salut (SNS) amb targeta sanitària individual expedida per la Conselleria de Sanitat el garant de la qual siga l'INSS.
2) Tindre la condició de pensionista de la Seguretat Social.
3) Tindre un nivell d'ingressos inferior a una base liquidable de 18.000 euros anuals i tindre un règim d'aportació farmacèutica assignat TSI 002-01.
Així mateix, tindran dret a les ajudes que regula aquest decret les persones que figuren com a beneficiàries de les persones assegurades que complisquen els requisits de l'apartat anterior. Aquestes persones beneficiàries han d'estar identificades com a tals en el Sistema d'Informació Poblacional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
Com es tramita
La instrucció i resolució i, si és el cas, la denegació d'aquesta condició s'atribueixen segons el que preveu l'article 168.1.C, subapartat e) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, a la persona titular de la Direcció Territorial de Sanitat Universal i Salut Pública a què està...
46010 - València/Valencia
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de les sol·licituds serà des de l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2024. (DOGV núm. 9754, de 28/12/2023)
Ha d'emplenar el model denominat "Sol·licitud de subvenció per a la compensació de despeses - procediment per a pensionistes" i entregar-ho acompanyat dels següents documents:
- El document d'identificació de la persona sol·licitant. En cas de menors, el llibre de família o certificat de naixement.
- El document d'identificació del pare/ mare o tutor, si és el cas.
- En el cas que la sol·licitud incloga reintegrament de despeses, documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries, i model de domiciliació bancària, segons model normalitzat que es troba disponible en este tramite apartat d'impresos associats, *tambien pot realitzar el tràmit automatitzat de domiciliació bancària indicat en l'apartat de *informacion complementària, llevat que el compte bancari estiguera d'alta en la Generalitat.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per...
Les sol·licituds es presentaran en el centre de salut on estiga adscrita la persona interessada, i en el cas de no existir aquesta adscripció, es presentarà en els serveis territorials de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, situats a Alacant (c/ Girona, 26. 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort Sogueros, 12. 12001) i València (Gran Via Fernando El Catòlic, 74. 46008). Sense perjudici de qualsevol altra de les formes previstes en la legislació bàsica de procediment
administratiu comú.
En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la sol·licitud en l'oficina de correus corresponent, haurà de fer-se en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat i Salut Pública siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de Correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
On dirigir-se
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
- Per a consultar amb el SIP si disposa de subvenciò de farmàcia i exoprótesi gratuïta.
- El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-la o donar-la de baixa es pot realitzar telemàticament, consulte: PROPER. Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat:
- Més informació en el web de la Conselleria.
Al·legació / Aportació
Resolució
El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar els expedients serà de tres mesos a comptar de la data de presentació de la sol·licitud.
Transcorregut el termini sense que haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció, de conformitat amb el que preveu l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es consideren despeses subvencionables:
-Les quantitats abonades per tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2024.
-Les quantitats abonades per productes ortoprotètics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic, al col·lectiu de persones amb diversitat funcional, beneficiàries d'este decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2024.
46010 - València/Valencia
Recurs d'alçada
El termini per a la interposició del recurs d'alçada serà d'un mes, si l'acte fora exprés. Transcorregut este termini sense haver-se interposat el recurs, la resolució serà ferma amb caràcter general.
Contra la resolució que es dicte en els casos d'identificació d'ofici de la persona beneficiària, que no esgota la via administrativa, podrà interposar-se, recurs d'alçada davant la consellera de Sanitat, en la forma i terminis establida en els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1...
On dirigir-se
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
Renúncia
En qualsevol moment
Emplenar el model denominat Renúncia a la subvenció per a la compensació de despeses i entregar-lo acompanyat dels següents documents:
Fotocòpia del NIF/NIE de la persona física que sol·licita el tràmit o persona representant legal, en cas de no haver autoritzat l'òrgan gestor l'obtenció d'estes dades.
En cas de no estar inscrit en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (*ACCV), o bé, en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat, haurà d'aportar documentació acreditativa de la condició de representant.
On dirigir-se
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Salut
- Ajudes, beques i subvencions
- Salut
- Prestacions i ajudes
- Farmàcies i medicaments
- Col·lectius i servicis socials
- Persones majors