Ajudes a entitats locals en matèria de comerç i artesania per a l'exercici 2023 (CMPFER). Fires comercials. Comerç. - GVA.ES
Ajudes a entitats locals en matèria de comerç i artesania per a l'exercici 2023 (CMPFER). Fires comercials. Comerç.
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud:
TANCAT
(11-01-2023
–
03-02-2023)
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Justificació
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
L'objecte d'aquestes ajudes és atendre les despeses derivades de la realització en la Comunitat Valenciana de certàmens o manifestacions firals com a medi de promoció comercial local.
Observacions
Vegeu les definicions de l'article 6 de l'Ordre 22/2018.
Requisits
Les beneficiàries d'aquestes ajudes han de complir els requisits següents:
a) Estar legalment constituïdes.
b) No estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, d'acord amb el que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.
c) Estar al corrent de les obligacions tributàries (davant de la Generalitat i l'AEAT) i de la Seguretat Social.
d) No ser deutora de la Generalitat per reintegrament de subvencions.
e) Les altres que, si escau, es determinen en el capítol corresponent del títol II de l'Ordre 22/2018.
- Les beneficiàries han de mantindre aquests requisits durant l'àmbit temporal de l'ajuda.
Qui pot sol·licitar-ho?
Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les entitats locals de la Comunitat Valenciana.
Procediments relacionats
- PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.
- Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
- Inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV)
Normativa del procediment
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003).
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25.07.2006).
- Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, de 21.12.2004).
- Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352/1, de 24.12.2013).
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOCV núm. 7464, de 12.02.15).
- Ordre 22/2018, de 22 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 8433, de 28.11.2018).
- Ordre 5/2022, d'1 de juny de 2022, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de modificació de l'Ordre 22/2018, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç, consum i artesania. (DOGV nº 9355, de 06/06/2022)
- Resolució de 28 de desembre de 2022, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada per a l'exercici 2023 de les ajudes en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 9504 de 03.01.2023).
- Extracte de la Resolució de 28 de desembre de 2022, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada per a l'exercici 2023, de les ajudes en materia de comerç, consum i artesania (DOGV nº 9505, de 04/01/2023).
Formularis i documents
Sol·licitud
Justificació
- (CERTFIN) CERTIFICAT SOBRE FINANCIACIÓ DE LES ACTUACIONS (ENTITATS LOCALS)
- (CERTJUST) CERTIFICAT JUSTIFICATIU DE DESPESES (ENTITATS LOCALS)
- (DECRECO) DECLARACIÓ RESPONSABLE A PRESENTAR AMB LA JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ. COMERÇ, CONSUM I ARTESANIA (Art. 34.5 de la Llei 38/2003)
- (CMPFERFJ) DECLARACIÓ RESPONSABLE DE FIRES. FASE DE JUSTIFICACIÓ
Termini
El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia 11 de GENER DE 2023 FINS AL 3 DE FEBRER DE 2023, els dos inclusivament. (Per a l'exercici 2023, la resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 9504, de 03.01.2023).
Documentació
1 - SOL·LICITUD general de subvenció (segons el model normalitzat disponible en el mateix tràmit telemàtic) i ANNEX a aquesta (segons el model normalitzat que figura com a imprés associat a aquest tràmit i també al tràmit telemàtic).
Per a la presentació telemàtica de la sol·licitud d'ajudes i la resta de documentació requerida, cal atendre el que preveu l'article 9.2 de l'Ordre 22/2018, en el resolc quart de la resolució de convocatòria i en l'apartat d'aquest tràmit denominat Com es tramita telemàticament? - Informació de tramitació.
2 - DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se amb la sol·licitud:
- Els impresos normalitzats de sol·licitud, annexos i la resta de models estan disponibles en l'apartat "Impresos associats" d'aquest tràmit de la Guia PROP [localitzable en la pàgina web de la Generalitat (www.gva.es), per a la qual cosa cal accedir als apartats - ], a partir de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o en l'adreça web que s'indique en aquesta resolució de convocatòria.
- En el cas que els documents exigits que han d'acompanyar la sol·licitud de concessió d'aquestes ajudes ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, el sol·licitant podrà al·legar aquesta circumstància, de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o la dependència en què van ser presentats o, si és el cas, emesos.
En els casos que no siga possible materialment obtindre el document, l'òrgan competent podrà requerir a la persona sol·licitant que el presente, o, en defecte d'això, que l'acredite per altres mitjans els requisits a què fa referència el document.
- A més de la documentació (general i addicional) requerida, l'Administració podrà recaptar de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que considere necessàries per a resoldre millor sobre la sol·licitud presentada.
2.1 - DOCUMENTACIÓ GENERAL
- Les sol·licituds s'han de presentar acompanyades de la documentació general següent:
a) a.1. Si en la sol·licitud de subvenció s'ha denegat a la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania l'autorització perquè comprove, de manera directa i per mitjans telemàtics, les dades d'identitat de la persona física que siga el/la representant de l'entitat sol·licitant que actue en el seu nom i representació subscrivint l'esmentada sol·licitud de subvenció, cal presentar la documentació acreditativa de la identitat d'aquesta o aquestes persones (DNI, NIE o passaport).
A més, si de la comprovació efectuada per la Conselleria, resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la mateixa persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a dur a terme les actuacions procedents per a aclarir-la.
a.2.- Si la sol·licitant és una persona jurídica, s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa d'aquesta, que consisteix en una còpia de la targeta d'identificació fiscal, una còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i l'acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o el registre corresponent.
En el cas que aquesta documentació s'haja aportat anteriorment i no haja experimentat cap variació, només caldrà el certificat del secretari de l'entitat que acredite que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui en tinga la representació en la data de presentació de la sol·licitud.
b) Memòria (podrà utilitzar-se el model normalitzat inclòs com a imprés associat a aquest tràmit), en la qual s'especifiquen els objectius de la proposta i com es pretén aconseguir-los, així com un programa d'actuació que garantisca la seua execució en l'exercici en el qual es concedeix la subvenció.
c) Pressupostos o factures proforma detallats per unitats, que han de ser externs al sol·licitant, excepte si aquests són promoguts per les corporacions locals i, en aquest cas, es podran substituir per una memòria valorada de l'actuació que es realitzarà desglossada per partides i preus unitaris. Per a les despeses de personal, serà suficient l'estimació dels costos previstos en l'article 4.1.g de l'Ordre 22/2018 a càrrec del sol·licitant.
d) Dades de domiciliació bancària:
. En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del formulari web les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, l'empresa sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import del premi.
. I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'aquesta Guia *Prop denominat "PROPER: procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Enllaços"), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat aqueixes dades han experimentat qualsevol variació.
e) Declaració responsable d'estar al corrent de les seues obligacions amb la Generalitat per reintegrament de subvencions. (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de l'annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a imprés associat a aquest tràmit).
f) Declaració responsable que acredite que el sol·licitant no està incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, compleix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins a la finalització del procediment. (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de l'annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a imprés associat a aquest tràmit).
g) Si és el cas, certificat o còpia de l'acte/acord de l'òrgan competent en el qual s'expresse la voluntat de sol·licitar la subvenció.
h) Declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat o, si és el cas, llista d'entitats a les quals s'hagen sol·licitat o de les quals s'hagen obtingut, amb la indicació de la quantitat sol·licitada o concedida, la data de concessió, si és el cas, i la normativa en què s'empara. (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de la sol·licitud general de subvenció).
i) Declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, quan la sol·licitant de la subvenció exercisca una activitat empresarial, en cas contrari, declaració d'estar-ne exempta. En qualsevol cas, s'hi ha d'indicar el percentatge de treballadors/ores amb diversitat o discapacitat en relació amb la plantilla que té, a dia anterior a la publicació de cada convocatòria, o incloure un compromís per escrit de contractar-ne un percentatge superior durant l'àmbit temporal de l'ajuda. (Aquesta declaració i la resta d'informació estan incloses en un dels apartats de l'annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a imprés associat a aquest tràmit).
j) Certificació de la persona titular de la tresoreria, secretaria o intervenció de l'entitat sol·licitant sobre el caràcter no compensable o no recuperable de l'IVA suportat en l'actuació per a la qual se sol·licita subvenció, si és procedent.
k) Declaració responsable de no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, conforme al que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana (continguda en l'annex a la sol·licitud de subvenció).
l) Si es disposa d'aquests, s'ha d'aportar:
- Documentació que acredite que disposa de pla d'igualtat, vigent i, si és el cas, visat pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona i d'haver presentat l'informe anual d'avaluació de resultats davant del mateix organisme.
- Acreditació documental de disposar de certificat, distintiu o reconeixement empresarial en matèria d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, emés per una administració pública.
- Protocol d'actuació, vigent, contra la discriminació i l'assetjament moral, contra l'assetjament sexual i per raó de sexe i per a la promoció de la igualtat efectiva de dones i homes.
m) Si és el cas, documentació acreditativa de les circumstàncies rellevants per a la valoració de l'expedient.
2.2 - DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:
A més, en el cas d'aquestes ajudes, cal presentar la següent documentació addicional prevista en l'article 23.1 de l'Ordre 22/2018:
a) Memòria de l'entitat sol·licitant en la qual es motiven les accions proposades en relació amb els objectius que es pretenen aconseguir i amb l'expressió dels mitjans personals, materials i tècnics amb els quals compte per a dur a terme les actuacions plantejades, en cada cas.
b) Llista d'expositors (raó social, activitat econòmica segons l'IAE i domicili social) del certamen per al qual se sol·licita suport o de l'última edició d'aquest.
Presentació
Telemàtica
1.- La PRESENTACIÓ de les sol·licituds i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'aquestes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT ELECTRÒNIC corresponent. Per a això haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació».
Entre aquests sistemes s'admeten:
- El *DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana).
- I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats....).
Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en:
https://sede.gva.es/es/sede_certificados
2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra
persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé
en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva
informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços i procediments relacionats" d'aquest tràmit
Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora.
3.- *Clickando en l'enllaç directe(en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el/els formulari/s web, annexar la documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre.
Existeixen unes instruccions per a ajudar en aqueixa tramitació telemàtica en la pàgina web de la Conselleria, (veure enllaç directe en aquest tràmit).
4.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR (veure apartat FORMULARIS):
- És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
- IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n.
- En aquest tràmit de la Guia Prop:
* I en l'apartat IMPRESOS ASSOCIATS I FORMULARIS(a més d'en el propi tràmit telemàtic) existeixen models normalitzats i emplenables de tots o alguns d'aqueixos documents, segons el cas.
Si existeix model normalitzat el document haurà de presentar-se en ell. No obstant això, aquells documents per als quals no existisca model normalitzat hauran de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar .
- En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove'ls abans d'annexar els documents.
5.- Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en la següent adreça:
http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion
En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a
: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: comerc_ajudes@gva.es
- Per a incidències informàtiques: *generalitat_en_red@gva.es
On consultar dubtes sobre el tràmit
Procés de tramitació
1. El PROCEDIMENT per a la concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes previstos en l'article 12 de l'Ordre 22/2018.
2. ESMENA.
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye de la documentació que, d'acord amb l'Ordre 22/2018, resulte exigible, es requerirà l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu.
- L'esmena s'ha de fer utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball", que és tramitable telemàticament amb certificat digital i pot consultar-se en l'adreça següent: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450 (vegeu l'enllaç directe en aquest tràmit).
3. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que es considere que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.
4. COMISSIÓ QUALIFICADORA.
Una vegada examinades les sol·licituds, les que complisquen i acrediten els requisits d'aquesta ordre seran avaluades per la Comissió Qualificadora fixada en l'article 11.4 de l'Ordre 22/2018, el règim jurídic de la qual serà l'establit per als òrgans col·legiats en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
5. RESOLUCIÓ.
- Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o l'òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.
- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
- La resolució es publicarà en la web GVA Oberta i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en els termes establits en l'article 12 de les bases reguladores i amb els efectes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
A l'efecte de l'avís de la publicació de les notificacions en el DOGV, els interessats han de facilitar un correu electrònic.
- Aquesta publicació:
. Substituirà la notificació i tindrà els mateixos efectes, ja que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.
. Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen les subvencions atorgades, el beneficiari, la quantitat concedida i finalitat de la subvenció.
- La resolució inclourà, si escau, l'import de l'ajuda en equivalent de subvenció en brut, així com el seu caràcter de minimis, amb referència expressa al títol i a la publicació del reglament en el DOUE.
Criteris de valoració
Vegeu el que disposa l'article 10.4 de l'Ordre 22/2018.
òrgans de tramitació
- Direcció General de Comerç, Artesania i Consum
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-TORRE 2
46018 - València/Valencia
Obligacions
Vegeu el que preveu l'article 13 de l'Ordre 22/2018 i resolc sisé de la Resolució de convocatòria.
Observacions
La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta l'interessat podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, per a la qual cosa cal formular el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que estableixen els art. 10.1, lletra a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. En cap cas podrà simultanejar-se la interposició dels dos recursos.
Quantia i cobrament
A) ACCIONS SUSCEPTIBLES DE SUPORT I QUANTIA
1. Es considerarà susceptible de suport l'ORGANITZACIÓ I REALITZACIÓ D'UN CERTAMEN FIRAL. Es consideraran susceptibles de suport les despeses externes en lloguer, muntatge i desmuntatge de les instal·lacions fixes o mòbils necessàries per a la realització, publicitat en mitjans de comunicació (incloses les despeses de disseny, producció i edició), i en retolació, senyalització, megafonia, vigilància, seguretat i neteja directament vinculades a la celebració del certamen.
El nombre d'expositores dedicades a activitats comercials i artesanes del certamen per al qual sol·licita suport ha de suposar almenys el 50 % d'aquests i la subvenció màxima serà del 70 % amb els següents límits per sol·licitant, en funció del nombre d'expositors en l'última edició celebrada del mateix certamen. En el cas de celebrar-se per primera vegada, s'aplicarà el mòdul més baix.
- Fins a 10 expositores: 2.500,00 euros.
- Des d'11 i fins a 50 expositores: 5.000,00 euros.
- Des de 51 i fins a 150 expositores: 7.500 euros.
- A partir de 151 expositores: 10.000,00 euros.
2. D'acord amb el resolc huité de la resolució de convocatòria, EN L'EXERCICI 2023 es consideren susceptibles de suport les actuacions realitzades des de l'1 DE GENER DE 2022 FINS AL 19 DE NOVEMBRE DE 2023. Excepcionalment, podran realitzar-se fins al 11 DE DESEMBRE DE 2023, sempre que quede justificat pel caràcter sectorial específic que té.
3. La subvenció es calcularà mitjançant l'aplicació del percentatge establit en el capítol corresponent del títol II de l'Ordre 22/2018 o el que corresponga en aplicació del règim de concurrència competitiva (article 12, apartats 1 i 2, de l'Ordre 22/2018), arredonida a l'últim euro enter.
4. Amb caràcter general, s'ha de considerar, a més, el que disposa l'article 4 de l'Ordre 22/2018 (subcontractació, IVA, despeses, etc.).
B) JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES I LIQUIDACIÓ DE LES AJUDES
1. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases previstes, d'acord amb el pressupost presentat i en els termes i terminis fixats per a la concessió de l'ajuda. També serà admissible la realització de pagaments parcials, d'acord amb el que estableixen les resolucions de concessió.
2. El TERMINI de presentació de documentació per a la liquidació de les ajudes, amb caràcter general, finalitzarà el 31 d'OCTUBRE de cada exercici, llevat que, per circumstàncies concurrents, es fixe un termini diferent en la resolució de convocatòria* o en la resolució de concessió.
*NOTA: d'acord amb el resolc huité de la resolució de convocatòria EN L'EXERCICI 2023, la justificació d'aquestes ajudes es realitzarà FINS AL DIA 24 DE NOVEMBRE DE 2023, excepte aquelles que, per les dates de realització que tenen, no puguen justificar-se en aquest termini i, en aquest cas, la justificació s'ha de presentar en els 10 dies naturals següents a la finalització del certamen. No es podrà acceptar, en cap cas, després del dia 15 de DESEMBRE de 2023.
3. La documentació que cal presentar en aquest termini per a la liquidació de les ajudes s'ha de fer mitjançant un COMPTE JUSTIFICATIU, el contingut del qual serà el que preveu l'article 15.3 de l'Ordre 22/2018.
D'acord amb l'article 23.2 d'aquesta ordre, AMB LA JUSTIFICACIÓ, S'HA D'APORTAR, a més:
a) Memòria detallada de l'execució de les actuacions i de l'abast dels objectius proposats. Aquesta memòria s'ha d'acompanyar de la documentació gràfica i altres suports documentals adequats per a acreditar el que s'indica en aquesta.
b) Llista d'expositores (raó social, activitat econòmica segons l'IAE o CNAE i domicili social), per a la qual se sol·licita suport o de l'última edició d'aquesta.
4. Sobre la quantitat justificada i aprovada, una vegada verificat el que ha presentat el beneficiari, s'aplicarà el % de suport real concedit perquè es tracta d'ajudes de minimis, i es proposarà el pagament de la quantitat resultant sempre que aquesta no siga superior a la concedida.
C) COMPATIBILITAT D'AJUDES: vegeu el que indica l'article 8 de l'Ordre 22/2018.
D) MINORACIÓ, RESOLUCIÓ i REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA: vegeu el que disposa l'article 16 de l'Ordre 22/2018.
E) PLA DE CONTROL: vegeu el que preveu l'article 14 de l'Ordre 22/2018.
Termini màxim
- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
Òrgans resolució
- Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Pl. GABRIEL MIRÓ, 7
03001 - Alacant/Alicante
Esgota via administrativa
Sí
Sancions
El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal als subjectes que en siguen responsables i es regirà pel que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
Termini justificació:
OBERT
Documentació
Impresos associats
- (CERTFIN) CERTIFICAT SOBRE FINANCIACIÓ DE LES ACTUACIONS (ENTITATS LOCALS)
- (CERTJUST) CERTIFICAT JUSTIFICATIU DE DESPESES (ENTITATS LOCALS)
- (DECRECO) DECLARACIÓ RESPONSABLE A PRESENTAR AMB LA JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ. COMERÇ, CONSUM I ARTESANIA (Art. 34.5 de la Llei 38/2003)
- (CMPFERFJ) DECLARACIÓ RESPONSABLE DE FIRES. FASE DE JUSTIFICACIÓ