• Estàs en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    TECE - Sol·licitud d'ajudes a la rehabilitació d'edificis: actuacions de conservació, seguretat i accessibilitat. Pla 2018-2021. Convocatòria 2019.

    Objecte del tràmit

    Concedir ajudes, en règim de concurrència competitiva, per a la rehabilitació d'edificis que duguen a terme actuacions de conservació, de millora de l'accessibilitat o de millora de la seguretat d'utilització d'edificis d'habitatges de conformitat amb el que es disposa en el Reial decret 106/2018, de 9 de març, pel qual es regula el Pla estatal d'habitatge 2018-2021, així com les ajudes addicionals de la Generalitat.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Podran ser beneficiaris, i per tant sol·licitants de les ajudes les comunitats de propietaris, les agrupacions de comunitats de propietaris a través del representant/administrador, o els propietaris únics d'edificis d'habitatges, així com les administracions públiques propietàries d'immobles que cal rehabilitar.

    EXCLUSIONS:
    No podran obtindre aquestes ajudes les parts beneficiàries, que ja ho siguen per a la mateixa actuació, de les ajudes del Programa de foment de la regeneració i renovació urbana i rural, del Programa del foment del parc d'habitatge en lloguer ni del Programa d'habitatges per a persones majors que es regulen en el Pla estatal d'habitatge 2018-2021.

    Tampoc podran obtindre ajudes, les comunitats de propietaris, o propietaris únics, que ja hagen obtingut, per a la mateixa actuació, la resolució de concessió d'ajudes en convocatòries anteriors a càrrec als programes d'ajudes del Pla estatal d'ajudes 2013-2016.

    Requeriments

    Els edificis que s'acullen al present programa d'ajudes han de complir els requisits següents:

    a) Estar finalitzats abans de 1996.
    b) Que, com a mínim, el 70 per 100 de la seua superfície construïda sobre rasant , exclosa la planta baixa, tinga ús residencial d'habitatge.
    c) Que, com a mínim, el 50 per 100 dels habitatges constituïsca el domicili habitual dels seus propietaris o arrendataris en el moment de sol·licitar les ajudes.

    Per a l'obtenció de les ajudes indicades en aquest programa, es requereix que:

    a) L'edifici tinga el corresponent informe d'avaluació de l'edifici (IAEV.CV), en vigor.

    b) Les actuacions han de tindre l'acord de la comunitat per a l'execució de les obres, excepte en els casos d'edificis de propietari únic.

    Termini d'execució de les obres:

    El termini per a executar les obres de rehabilitació no podrà excedir vint-i-quatre mesos, comptats des de la data de publicació de la resolució de concessió de l'ajuda en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    Si, per causes alienes al beneficiari o promotor de l'actuació, la concessió de la llicència municipal o autorització administrativa que es tracte es demora i no es concedeix en el termini de sis mesos des de la seua sol·licitud, el termini anterior podrà incrementar-se en sis mesos.
    En el cas que l'obra no estiga acabada en els terminis límits anteriors, es podrà procedir a la denegació de les ajudes.
    Les obres es podran iniciar abans de la sol·licitud de les ajudes, sempre que no estiguen iniciades abans de la presentació telemàtica del preceptiu IAEV.CV ni estiguen finalitzades en el moment de la sol·licitud. S'entendrà per data de terminació d'obres la que conste en el certificat final d'obra o la d'expedició de l'última factura de les obres en el cas que no siga necessari aportar un projecte.

    Les obres s'han d'haver iniciat amb posterioritat a l'1 de gener de 2018.

    Inici
  • Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament

    AJUDA DEL MINISTERI DE FOMENT

    1. Ajuda general a la comunitat

    La quantia d'aquesta ajuda serà del 40 % del cost subvencionable de l'actuació. El pressupost s'ha de desglossar en actuacions de conservació i accessibilitat, i s'ha de consignar en el formulari normalitzat FULL RESUM DE LES ACTUACIONS DE REHABILITACIÓ (s'ompli en el mateix tràmit telemàtic de sol·licitud).

    El percentatge del 40 % s'aplicarà a l'import total de l'actuació, sense comptar impostos, taxes o tributs amb els màxims següents:

    - 3.000 euros per habitatge i 30 euros per metre quadrat de superfície construïda de local comercial o altres usos compatibles, per a les actuacions de conservació.

    - 8.000 euros per habitatge i 80 euros per metre quadrat de superfície construïda de local comercial o altres usos compatibles, per a les actuacions d'accessibilitat o actuacions conjuntes d'accessibilitat i conservació.

    - 14.000 euros per cada habitatge en el qual residisca una persona amb discapacitat, per a les actuacions d'accessibilitat o actuacions conjuntes d'accessibilitat i conservació.

    - 17.000 euros per cada habitatge en el qual residisca una persona amb paràlisi cerebral, malaltia mental, discapacitat intel·lectual igual o superior al 33 per 100 o discapacitat física igual o superior al 65 per 100, per a les actuacions d'accessibilitat o actuacions conjuntes d'accessibilitat i conservació.

    A l'ajuda unitària bàsica podran sumar-se 1.000 euros d'ajuda unitària complementària per habitatge per a edificis o habitatges unifamiliars declarats bé d'interés cultural o catalogats que disposen de protecció integral en l'instrument d'ordenació urbanística corresponent.

    En qualsevol dels casos anteriors, per a poder computar la quantia establida per cada metre quadrat de superfície construïda de local serà necessari que els acords que ha de prendre la comunitat de propietaris per a la realització de les obres establisquen que els locals participen en els costos d'execució de les obres corresponents.

    2. Ajuda complementària a determinats habitatges

    En els habitatges en els quals la unitat de convivència beneficiària de les ajudes que hi residisca tinga uns ingressos inferiors a 3 vegades l'IPREM (índex de preus de referència d'efectes múltiples), es podrà justificar el dret a obtindre una subvenció complementària de l'anterior per una quantia del 35 % del pressupost subvencionable de l'actuació repercutit a aquest habitatge en funció del seu coeficient de participació en les despeses de la comunitat que figure en la seua escriptura o en els possibles acords de la comunitat en el repartiment de les despeses.

    En el cas d'actuacions de millora de l'accessibilitat de l'edifici, també podran obtindre aquesta ajuda complementària aquells habitatges en els quals es justifique que resideixen persones amb discapacitat o majors de 65 anys.

    AJUDA DE LA GENERALITAT VALENCIANA
    La Generalitat Valenciana, de manera addicional a les ajudes que finançarà el Ministeri de Foment, concedirà una ajuda a la comunitat de propietaris o propietari únic, del 10 % del cost subvencionable de l'actuació, amb un màxim de 2.000 euros per habitatge i 20 euros per metre quadrat de superfície construïda de local comercial o altres usos compatibles.

    FORMA DE PAGAMENT

    Per a l'abonament de la subvenció, la part beneficiària ha de sol·licitar-ho telemàticament mitjançant el formulari normalitzat "Sol·licitud de qualificació definitiva i abonament de les ajudes", en el termini màxim d'un mes a comptar de la finalització de les obres o des de la publicació de la resolució de concessió de les ajudes en el cas que les obres s'acaben abans de publicar aquesta resolució, per a la qual cosa cal adjuntar la documentació que a continuació s'indica:

    a) En el cas que amb la sol·licitud d'ajudes no s'haja aportat el projecte corresponent, s'aportarà en aquest moment de la tramitació. Quan les actuacions no exigisquen cap projecte, s'ha d'aportar la memòria descriptiva de l'actuació, i incloure un pressupost detallat de les obres i plans d'estat inicial i reformat.

    En qualsevol cas, el desglossament del pressupost s'ha de correspondre amb els apartats que per al projecte o la memòria s'indiquen en "Quina documentació s'ha de presentar?".

    b) Contracte a aquest efecte amb l'empresa que ha executat les obres.

    c) Llicències o autoritzacions municipals que siguen necessàries per a la realització de les obres de rehabilitació.

    d) Certificats d'inici i finalització de les obres de rehabilitació.

    e) Factures acreditatives de la despesa o inversió realitzada amb el document bancari que acredite que l'abonament de la factura s'ha efectuat a través d'una entitat financera i no mitjançant pagament en metàl·lic. En cas de pagament fraccionat, cal aportar l'acreditació de la domiciliació bancària dels pagaments i l'acord de finançament subscrit per les parts.

    f) Testimoni fotogràfic de l'actuació realitzada.

    En el cas que el cost de l'actuació siga inferior al cost inicial previst inclòs en la sol·licitud d'ajudes, es minorarà l'ajuda d'acord amb el cost real de l'obra justificat. L'import de l'ajuda no s'incrementarà encara que el cost de l'actuació supere l'inicialment previst.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    El termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'iniciarà a comptar de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà el dia 30 d'abril de 2019, els dos inclusivament. (DOGV núm. 8487, de 15/02/2019).


    L'incompliment del termini de sol·licitud determinarà automàticament l'exclusió de la convocatòria.

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    En la sol·licitud telemàtica de les ajudes s'han de reflectir les dades següents:

    - Dades del sol·licitant: Comunitat de propietaris, agrupació de comunitats de propietaris, entitat local o empresa pública o persones físiques o jurídiques, en què cal indicar els cognoms i el nom o raó social, NIF o CIF.

    - Dades del representant (si escau): cognoms i nom, NIF, així com l'acreditació de la representació que té, d'acord amb la normativa específica aplicable.

    - Dades de l'edifici o els edificis que s'han de rehabilitar: adreça i referència cadastral.

    - Nombre d'habitatges i locals de l'edifici que s'ha de rehabilitar i nombre d'altures inclosa la planta baixa.

    - Dades d'ocupació de l'edifici.

    - Número de registre d'entrada del IAEV.CV en vigor


    Documents que cal adjuntar:

    - INFORME MUNICIPAL D'OCUPACIÓ DELS HABITATGES DE L'EDIFICI O VOLANT D'EMPADRONAMENT. (S'entendrà que si una persona està empadronada en un habitatge, aquest és el seu domicili habitual i permanent i, per tant, l'habitatge està ocupat).

    - MODEL NORMALITZAT DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA degudament omplit, en què s'indique el compte en el qual es realitzarà l'ingrés de les ajudes (vegeu l'enllaç en l'apartat "Impresos associats").

    - PROJECTE DE L'ACTUACIÓ QUE ES VOL REALITZAR o, en defecte d'això, memòria i plànols justificativa de l'actuació. En tot cas, el pressupost TOTAL en euros (sempre sense incloure impostos, taxes i tributs) que forme part del projecte o la memòria, redactats per un tècnic competent, s'ha de desglossar en els següents apartats (en coincidència amb els establits en el FULL RESUM DE LES ACTUACIONS de la sol·licitud telemàtica):

    ACTUACIONS DE CONSERVACIÓ: import total. Al seu torn, aquesta quantitat s'ha de desglossar, segons el cas, en:
    - Actuacions destinades a atallar símptomes o lesions en la fonamentació i estructura, de les quals cal indicar l'import i si responen a una intervenció assenyalada com a urgent o no, d'acord amb l'aerovia-CV de l'edifici.
    - Actuacions destinades a atallar símptomes o lesions en les façanes o mitgeres, de les quals cal indicar l'import i si responen a una intervenció assenyalada com a urgent o no, d'acord amb l'aerovia-CV de l'edifici.
    - Actuacions destinades a atallar símptomes o lesions en cobertes, de les quals cal indicar l'import i si responen a una intervenció assenyalada com a urgent o no, d'acord amb l'aerovia-CV de l'edifici.
    - Actuacions destinades a atallar símptomes o lesions en les instal·lacions o adaptar-les a la normativa vigent, de les quals cal indicar l'import i si responen a una intervenció assenyalada com a urgent o no, d'acord amb l'IAEV-CV de l'edifici.

    ACTUACIONS D'ACCESSIBILITAT: import total. Al seu torn, aquesta quantitat s'ha de desglossar, segons el cas, en:
    - Instal·lació d'ascensor, amb la indicació de l'import.
    - Renovació o adaptació d'ascensor existent, amb la indicació de l'import.
    - Instal·lació de rampa, amb la indicació de l'import.
    - Instal·lació de dispositius mecànics d'accessibilitat, amb la indicació de l'import.
    - Instal·lació d'elements d'informació o d'avís, amb la indicació de l'import.
    - Instal·lació de videoporters, amb la indicació de l'import.

    ALTRES DESPESES (honoraris, informes o certificats tècnics; despeses d'administració administrativa i altres): import total.

    - CERTIFICAT DE L'ACORD DE LA COMUNITAT, o de les comunitats de propietaris degudament agrupades, pel qual s'aprova l'execució de les obres de rehabilitació objecte de les ajudes i el seu pressupost, segons el model normalitzat "Certificat sobre l'acord de la comunitat de propietaris". Així mateix, s'ha de nomenar el representant de la comunitat a l'efecte de tramitació de l'expedient i indicar si els locals participaran o no en les despeses de l'actuació (vegeu l'enllaç al model RHB 90020 en l'apartat "Impresos associats").

    - LLISTA DE TOTS ELS HABITATGES I LOCALS DE L'EDIFICI EN QUÈ S'INDIQUE LA QUOTA DE PARTICIPACIÓ EN LES DESPESES DE L'ACTUACIÓ. La suma de totes les quotes ha de donar el 100 %.


    JUSTIFICACIÓ DELS HABITATGES QUE COMPLEIXEN ELS REQUISITS PER A REBRE L'AJUDA COMPLEMENTÀRIA:

    Per cada habitatge que complisca el requisit de tindre uns ingressos inferiors a 3 vegades l'IPREM, fet que comporta que l'habitatge reba una subvenció del 75 % en lloc del 40 % que rebran la resta dels habitatges de la comunitat, l'administrador o representant de la comunitat de propietaris ha de realitzar el tràmit TECE - ALTA TELEMÀTICA DE JUSTIFICACIÓ D'INGRESSOS DE LA UNITAT DE CONVIVÈNCIA O DEL FET QUE HI RESIDEIXEN PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL O MAJORS DE 65 ANYS PER A L'AJUDA COMPLEMENTÀRIA DE REHABILITACIÓ D'EDIFICIS. PLA ESTATAL D'HABITATGE 2018-2021 per a incorporar a l'expedient de sol·licitud d'ajudes de la comunitat tots els habitatges que compleixen el requisit esmentat per a obtindre l'ajuda complementària esmentada (l'accés directe a aquest tràmit es pot trobar en l'apartat "Enllaços" en aquesta mateixa pàgina. L'URL és: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19582.

    En el cas d'habitatge unifamiliar que complisca els requisits per a rebre aquesta ajuda complementària, ha de realitzar també el tràmit telemàtic de justificació esmentat.

    Per a omplir aquest tràmits, cal incorporar els documents següents (que es poden descarregar des del tràmit de justificació esmentat):

    A) Si escau, i només en actuacions d'accessibilitat, IMPRÉS NORMALITZAT RHB 90019 DE JUSTIFICACIÓ DEL FET QUE A L'HABITATGE RESIDEIXEN PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL O MAJORS DE 65 ANYS, en què s'ha d'indicar el tipus i grau de discapacitat, o que hi resideixen persones majors de 65 anys. Declaració responsable

    En actuacions d'accessibilitat, cada habitatge on residisquen persones amb discapacitat o majors de 65 anys podrà disposar de l'ajuda complementària per a la qual cosa ha d'aportar, per mitjà de l'administrador o representant de la comunitat, la declaració responsable segons EL model normalitzat, en el qual s'han d'identificar les persones que compleixen aquest condicionant i formen part de la seua unitat de convivència.

    B) Si escau, IMPRÉS NORMALITZAT RHB 90018 DE JUSTIFICACIÓ DEL FET QUE LA UNITAT DE CONVIVÈNCIA QUE RESIDEIX A L'HABITATGE TÉ UNS INGRESSOS INFERIORS A 3 VEGADES L'IPREM. Declaració responsable.

    Per cada habitatge amb dret a obtindre l'ajuda complementària perquè la unitat de convivència té uns ingressos inferiors a 3 vegades l'IPREM, l'habitatge en qüestió ha d'entregar a l'administrador o representant de la comunitat la corresponent declaració responsable d'ingressos, segons el model normalitzat, en el qual cal identificar les persones que formen part de la seua unitat de convivència, degudament signat per cada una de les persones integrants de la unitat de convivència majors de 16 anys.

    Impresos associats

    [RHB 90020] CERTIFICAT SOBRE L'ACORD DE LA COMUNITAT DE PROPIETARIS

    MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    La sol·licitud s'ha de formalitzar telemàticament.

    Les persones particulars, propietàries úniques d'edificis, que sol·liciten les ajudes i no disposen de mitjans tècnics podran acudir, durant el termini de presentació de sol·licituds, a les dependències de les direccions territorials de la Conselleria, situades a l'avinguda Aguilera, número 1 (03007 Alacant); avinguda del Mar, número 16 (12003 Castelló de la Plana), i al PROP I, al carrer Gregorio Gea, número 27 (46009 València), on seran assistides per personal tècnic per a la seua presentació. En aquestes últimes dependències, mitjançant cita prèvia que es pot sol·licitar a través del telèfon d'informació 012 (o 963866000, des de fora de la Comunitat) o per Internet:

    https://www.gva.es/es/inicio/servicios_linea/citas_previas

    La tramitació dels expedients correspondrà als serveis territorials competents en matèria d'habitatge i rehabilitació, en el seu àmbit d'actuació.

    En el termini de dos mesos des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes, es publicarà en la web d'aquesta conselleria la llista de sol·licituds, en què s'indicaran les que estan completes, incompletes (amb la indicació de la documentació que falta per aportar o esmenar), i les no admeses a tràmit, i aquestes publicacions tindran el caràcter de notificació a l'efecte de computar el termini per a esmenar o completar la sol·licitud presentada.
    En el cas que, per motius justificats, no es poguera publicar aquesta llista en el termini assenyalat, es comunicarà en la web esmentada la nova data de publicació d'aquesta.

    Completada la documentació, les sol·licituds presentades que complisquen els requisits exigits s'ordenaran de més a menys puntuació, atenent els criteris de baremació, i s'elaborarà la llista de sol·licituds que resultaran adjudicatàries de les ajudes de la Generalitat, fins a esgotar la partida pressupostària destinada a aquestes ajudes.

    En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà la sol·licitud amb el número més baix de registre telemàtic d'entrada.
    La resolució de la convocatòria d'ajudes es publicarà en el portal de www.gva.es, així com en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les persones sol·licitants que hagen facilitat un número de telèfon mòbil podran ser avisades de la publicació de la llista definitiva mitjançant un missatge de text SMS.

    La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana substituirà la notificació individual de la resolució, d'acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

    Recursos que procedixen contra la resolució

    Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/15).

    Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través del enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=VIV_AYUREHABCF&version=1&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=18062

    Tramitació

    1) Accedir des de la icona "Tramitar amb certificat"
    2) Omplir la sol·licitud i aportar documentació
    3) Registrar i enviar

    Per a realitzar aquest tràmit, és un requisit indispensable disposar de signatura electrònica avançada o DNI electrònic.

    També es pot tramitar utilitzant el sistema de CL@VE-PERMANENT de l'Estat. Amb aquest sistema d'autenticació i signatura, no cal disposar de certificat en el vostre equip ni usar Java o AUTOSIGNATURA. (Vegeu l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit)

    Inici
  • Informació complementària

    * ACTUACIONS SUBVENCIONABLES

    1. ACTUACIONS DE CONSERVACIÓ
    Es consideraran actuacions subvencionables per a la conservació, les obres i els treballs que s'escometen per a esmenar les deficiències següents:

    a) Les detectades per l'informe d'avaluació de l'edifici (IAEV.CV) com a necessitats d'intervenció relatives a l'estat de conservació de la fonamentació, estructura i instal·lacions.

    b) Les detectades per l'informe d'avaluació de l'edifici (IAEV.CV) com a necessitats d'intervenció relatives a l'estat de conservació de cobertes, terrats, façanes i parets mitgeres o altres elements comuns, incloent-hi processos de desamiantatge.


    2. ACTUACIONS D'ACCESSIBILITAT
    Es consideraran subvencionables les actuacions per a la millora de la seguretat d'utilització i de l'accessibilitat dels edificis i, en particular, les següents:

    a) La instal·lació d'ascensors en edificis sense ascensor.

    b) La renovació d'ascensors existents, instal·lació de remuntadors d'escales, rampes o altres dispositius d'accessibilitat, incloent-hi els adaptats a les necessitats de persones amb discapacitat sensorial, fins i tot l'adaptació de les instal·lacions anteriors a la normativa sectorial corresponent.

    c) La instal·lació d'elements d'informació o d'avís, com ara senyals lluminosos o sonors que permeten l'orientació en l'ús d'escales i ascensors.

    d) La instal·lació d'elements o dispositius electrònics de comunicació entre els habitatges i l'exterior, com ara videoporters i anàlegs.

    e) Qualsevol intervenció que millore el compliment dels paràmetres establits en el Document Bàsic del Codi Tècnic de l'Edificació DB-SUA, Seguretat d'Utilització i Accessibilitat.

    3. QÜESTIONS GENERALS PER A TOTES LES ACTUACIONS
    . Totes les actuacions subvencionables anteriors podran incloure, a l'efecte de la determinació del cost subvencionable, el cost de les obres, els honoraris dels professionals que hi intervenen, el cost de la redacció dels projectes, informes tècnics i certificats necessaris, sempre que tots aquests estiguen degudament justificats. No s'hi inclouran impostos, taxes o tributs.

    . El cost total subvencionable no podrà superar els costos mitjans de mercat de la Comunitat Valenciana. S'entendran per costos mitjans de mercat de la Comunitat Valenciana els que figuren en l'edició vigent de la Base de Dades de Preus de la Construcció de l'Institut Valencià de l'Edificació.

    . Necessàriament, la intervenció proposada ha d'incloure les actuacions qualificades com a urgents en l'informe d'avaluació de l'edifici, excepte motius excepcionals, degudament justificades, que impedisquen executar alguna d'aquestes actuacions.

    . En les actuacions de millora de l'accessibilitat en edificis, ha de garantir-se un itinerari accessible des de la vorera fins a l'ascensor. En cas contrari, el tècnic haurà d'acreditar i justificar l'actuació proposada com l'ajust raonable possible.

    * INCOMPATIBILITAT DE LES AJUDES:
    No podran obtindre aquestes ajudes les parts beneficiàries, que ja ho siguen per a la mateixa actuació, de les ajudes del Programa de foment de la regeneració i renovació urbana i rural, del Programa del foment del parc d'habitatge en lloguer ni del Programa d'habitatges per a persones majors que es regulen en el Pla estatal d'habitatge 2018-2021.

    Tampoc podran obtindre ajudes, les comunitats de propietaris, o propietaris únics, que ja hagen obtingut, per a la mateixa actuació, la resolució de concessió d'ajudes en convocatòries anteriors a càrrec als programes d'ajudes del Pla estatal d'ajudes 2013-2016.

    Més informació en: ajudesrehabilitacio@gva.es

    Criteris de valoració

    Per a determinar la prioritat de les sol·licituds, aquestes es valoraran d'acord amb els criteris que s'estableixen a continuació:

    a) Actuacions de conservació.

    - Actuacions de conservació destinades a atallar símptomes o lesions en l'estructura, façanes, mitgeres o coberta, que requerisquen una intervenció urgent (INTu), conforme a l'informe d'avaluació de l'edifici (IEEV.CV): 3 punts.

    - Actuacions de conservació destinades a atallar símptomes o lesions en elements diferents d'estructura, façanes, mitgeres o coberta, que requerisquen una intervenció urgent (INTu), conforme a l'informe d'avaluació de l'edifici (IEEV.CV): 1 punt

    b) Actuacions de millora de la seguretat d'utilització i de l'accessibilitat.

    - Instal·lació d'ascensors en edificis sense ascensor: 4 punts
    - Resta d'actuacions de millora de l'accessibilitat de l'edifici: 2 punts

    c) En funció de la qualitat constructiva, segons la categoria cadastral predominant de l'edifici

    - En habitatges amb categoria constructiva cadastral 7, 8, o 9: 7 punts
    - En habitatges amb categoria constructiva cadastral 6: 5 punts
    - En habitatges amb categoria constructiva cadastral 5: 3 punts
    - En habitatges amb categoria constructiva cadastral 4: 2 punts
    - En habitatges amb categoria constructiva cadastral 1, 2, o 3: 1 punt

    d) En funció del nombre d'habitatges de l'edifici que han justificat que la unitat de convivència que resideix en aquestes té uns ingressos inferiors a 3 vegades l'IPREM (índex de preus de referència d'efectes múltiples), tindran els següents punts:

    Edifici amb 6 habitatges com a mínim:

    - Inferior al 20 % dels habitatges de l'edifici: 1 punt
    - Entre el 20 % i per davall del 40 % dels habitatges de l'edifici: 3 punts.
    - Entre el 40 % i per davall del 70 % dels habitatges de l'edifici: 5 punts.
    - Igual o superior al 70 % dels habitatges de l'edifici: 7 punts.

    Edifici amb menys de 6 habitatges:

    - Un habitatge amb ingressos inferiors a 3 IPREM: 1 punt
    - Dos habitatges amb ingressos inferiors a 3 IPREM: 2 punts.
    - Tres o més habitatges amb ingressos inferiors a 3 IPREM: 4 punts.

    e) Actuacions en edificis declarats com a bé d'interès cultural o catalogats que compten amb protecció integral en l'instrument d'ordenació urbanística corresponent: 1 punt

    Obligacions

    Les parts beneficiàries queden obligades a:

    a) Facilitar qualsevol document, informació o inspecció que la direcció general competent en matèria d'habitatge i rehabilitació considere necessari per al control del compliment de les finalitats previstes.

    b) Sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponen a la intervenció general, en relació amb les subvencions i ajudes concedides.

    c) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional.

    d) En el cas d'habitatges arrendats, el propietari no podrà incrementar la renda d'arrendament per les millores realitzades amb la subvenció atorgada.

    Les parts beneficiàries de la subvenció han d'estar al corrent amb les seues obligacions fiscals, tributàries i amb la Seguretat Social, o qualsevol altra de la resta d'obligacions assenyalades en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Quan algun dels membres de la comunitat de propietaris o de l'agrupació incórrega en una o diverses de les prohibicions establides en l'esmentat article, no se li atribuirà la part proporcional que li correspondria de l'ajuda que s'ha de percebre, que es prorratejarà entre la resta de membres de la comunitat o agrupació.

    No podran obtindre la condició de beneficiari d'aquestes ajudes els que hagen sigut subjectes d'una revocació d'alguna de les ajudes previstes en aquest o l'anterior pla estatal d'habitatge per incompliment o causa imputable al sol·licitant.

    En cas que n'hi haja, per al cobrament de les ajudes, s'ha de procedir a la retirada d'escuts, plaques i altres objectes que continguen simbologia de la revolta militar, de la guerra civil i de la dictadura, llevat que concórreguen raons artístiques, arquitectòniques o artisticoreligioses protegides per la llei, de conformitat amb l'articule 15 de la Llei 52/2007, de 26 de desembre, per la qual es reconeixen i amplien drets i s'estableixen mesures en favor dels que van patir persecució o violència durant la guerra civil i la dictadura, i de conformitat amb l'article 39 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

    Sancions

    - Llei 8/2004, de 20 d'octubre, de l'habitatge de la Comunitat Valenciana.

    - Títol II, Del reintegrament de subvencions; el títol III, Del control financer de subvencions i el títol IV, Infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

    - Títol X. Subvencions, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

    Enllaços

    CL@VE-PERMANENT

    Pàgina web de la Direcció General d'Habitatge, Rehabilitació i Regeneración Urbana sobre les ajudes

    Tràmit: alta telemàtica de justificació d'ingressos de la unitat de convivència o del fet que hi resideixen persones amb diversitat funcional o majors de 65 anys per a l'ajuda complementària de rehabilitació d'edificis. Pla estatal d'habitatge 2018-2021.

    Per a sol·licitar CITA PRÈVIA, oficines PROP

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Reial decret 106/2018, de 9 de març, pel qual es regula el Pla estatal d'habitatge 2018-2021 (BOE núm. 61, de 10-03-2018).
    - Ordre 7/2018, de 25 de juny, de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes de rehabilitació d'edificis del Programa de foment de la conservació, de la millora de la seguretat d'utilització i de l'accessibilitat en habitatges del Pla estatal d'habitatge 2018-2021 (DOGV 8328, de 29.06.2018).
    - Resolució d'11 de febrer 2019, de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, per la qual es convoquen per a l'exercici 2019 les ajudes de rehabilitació d'edificis del Programa de foment de la conservació, de la millora de la seguretat d'utilització i de l'accessibilitat en habitatges del Pla estatal d'habitatge 2018-2021 (DOGV 8487, de 15/02/2018).

    Llista de normativa

    Vegeu el Reial decret 106/2018, de 9 de març.

    Vegeu l'Ordre 7/2018, de 25 de juny.

    Vegeu la Resolució d'11 de febrer de 2019.

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.
    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.