Comunicació prèvia a l'inici de l'activitat d'emmagatzematge de residus en una plataforma logística de la distribució de productes a conseqüència de la logística inversa

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 212075
|
Codi GVA: 18072
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Habilitar una instal·lació que opera com a plataforma logística de la distribució de productes per a realitzar l'activitat d'emmagatzematge de residus de productes equivalents als distribuïts a conseqüència de la logística inversa

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

S'entén per «plataforma logística» el magatzem pertanyent a l'àmbit de la distribució des del qual s'expedixen productes per al seu lliurament a consumidors i usuaris finals i es reben d'estos últims productes equivalents convertits en residus a través dels servicis de logística inversa a fi d'assegurar el seu adequat tractament posterior.

En virtut de la disposició addicional octava de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, la tramitació dels procediments administratius, tant per a les persones físiques com per a les persones jurídiques, s'haurà de dur a terme per via electrònica, d'acord amb el que es preveu en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Administració
Persones interessades

Les persones físiques o jurídiques titulars de les instal·lacions d'emmagatzematge pertanyents a l'àmbit de la distribució de productes.

Requisits

La instal·lació on se situe la plataforma logística haurà d'estar situada en la Comunitat Valenciana

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any, prèviament a l'inici de l'activitat de la plataforma.

Documentació

- Comunicació prèvia d'una plataforma logística en l'àmbit de la distribució de AEE, segons model normalitzat.

 

- Memòria descriptiva que incloga, almenys, la informació prevista en l'apartat 5 de l'annex XI de la Llei 7/2022

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes que s'assenyalen en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, a pesar de no estar obligades a fer-ho, opten...

Saber més

Resolució

Termini màxim

D'acord amb l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'Administració no està obligada a dictar resolució expressa en els procediments relatius a l'exercici de drets sotmesos únicament al deure de declaració responsable...

Saber més
Obligacions

- Les persones físiques o jurídiques titulars de les instal·lacions d'emmagatzematge estan obligades a assegurar el tractament adequat dels residus rebuts i apilats en les seues instal·lacions d'acord amb el que es disposa en l'article 20.1 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.

- Així mateix disposaran d'un arxiu electrònic on s'arrepleguen, per orde cronològic, la quantitat, naturalesa i origen del residu generat i la quantitat de productes, materials o substàncies; i quan siga procedent, s'inscriurà també el destí, la freqüència de recollida, el mitjà de transport i el mètode de tractament previst del residu resultant, així com el destí de productes, materials i substàncies. La informació de l'arxiu cronològic es guardarà durant, almenys, cinc anys i estarà a la disposició de les autoritats competents a l'efecte d'inspecció i control.

- Les persones físiques o jurídiques titulars de les instal·lacions d'emmagatzematge hauran de presentar una declaració responsable davant l'òrgan competent en matèria de residus de la Comunitat Valenciana quan cessament l'activitat de la plataforma logística, a l'efecte de donar de baixa la comunicació en el registre

 

Observacions

D'acord amb el que es disposa en l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una comunicació, o la no presentació...

Saber més
Sancions

L'exercici de l'activitat de la plataforma logística sense la preceptiva comunicació, així com l'incompliment de la informació incorporada en la comunicació o el retard en el subministrament de la documentació que haja d'acompanyar a la comunicació, està tipificat com a infracció administrativa...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Medi ambient
      • Conservació i protecció del medi ambient

TEMA

  • Administració pública
  • Medi ambient
    • Gestió ambiental
    • Residus
  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Urbanisme

PERFILS

  • Empresa
    • Gran empresa
    • Petita i mitjana empresa

SECTOR

  • Aigua, sanejament i residus
    • Residus
  • Transport i tecnologia
    • Centrals de mercaderies

TEMÀTICA

  • Sostenibilitat
    • Medi ambient

CICLE VITAL

  • Encetar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones