Detall de Procediment

Comunicació prèvia a l'inici de l'activitat d'emmagatzematge de residus en una plataforma logística de la distribució de productes a conseqüència de la logística inversa

Codi SIA: 212075
Codi GUC: 18072
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Habilitar una instal·lació que opera com a plataforma logística de la distribució de productes per a realitzar l'activitat d'emmagatzematge de residus de productes equivalents als distribuïts a conseqüència de la logística inversa

Observacions

Observacions

S'entén per «plataforma logística» el magatzem pertanyent a l'àmbit de la distribució des del qual s'expedixen productes per al seu lliurament a consumidors i usuaris finals i es reben d'estos últims productes equivalents convertits en residus a través dels servicis de logística inversa a fi d'assegurar el seu adequat tractament posterior. En virtut de la disposició addicional octava de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, la tramitació dels procediments administratius, tant per a les persones físiques com per a les persones jurídiques, s'haurà de dur a terme per via electrònica, d'acord amb el que es preveu en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Requisits

Requisits

La instal·lació on se situe la plataforma logística haurà d'estar situada en la Comunitat Valenciana

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques titulars de les instal·lacions d'emmagatzematge pertanyents a l'àmbit de la distribució de productes.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any, prèviament a l'inici de l'activitat de la plataforma.

Formularis documentació

- Comunicació prèvia d'una plataforma logística en l'àmbit de la distribució de AEE, segons model normalitzat. - Memòria descriptiva que incloga, almenys, la informació prevista en l'apartat 5 de l'annex XI de la Llei 7/2022

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes que s'assenyalen en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, a pesar de no estar obligades a fer-ho, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat en la URL següent: http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19676. Per a accedir de manera telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica, expedits per prestadors inclosos en la Llista de Confiança de Prestadors de Serveis de Certificació. Entre aquests, hi ha els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clau signatura per a les persones físiques. Quan les persones sol·licitants estiguen obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, però la sol·licitud es faça de manera presencial, es requerirà la persona interessada perquè l'esmene per mitjà de la presentació electrònica d'aquesta. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud la data en què s'haja efectuat l'esmena. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, corresponga. Els tràmits que s'efectuen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" -> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). En cas que es vulga tramitar un procediment electrònic en representació d'altres persones físiques o jurídiques, s'haurà de procedir a la inscripció corresponent en el Registre de Representants (https://www.accv.es/va/ciutadans/registre-de-representants/).

Obligacions

Obligacions

- Les persones físiques o jurídiques titulars de les instal·lacions d'emmagatzematge estan obligades a assegurar el tractament adequat dels residus rebuts i apilats en les seues instal·lacions d'acord amb el que es disposa en l'article 20.1 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular. - Així mateix disposaran d'un arxiu electrònic on s'arrepleguen, per orde cronològic, la quantitat, naturalesa i origen del residu generat i la quantitat de productes, materials o substàncies; i quan siga procedent, s'inscriurà també el destí, la freqüència de recollida, el mitjà de transport i el mètode de tractament previst del residu resultant, així com el destí de productes, materials i substàncies. La informació de l'arxiu cronològic es guardarà durant, almenys, cinc anys i estarà a la disposició de les autoritats competents a l'efecte d'inspecció i control. - Les persones físiques o jurídiques titulars de les instal·lacions d'emmagatzematge hauran de presentar una declaració responsable davant l'òrgan competent en matèria de residus de la Comunitat Valenciana quan cessament l'activitat de la plataforma logística, a l'efecte de donar de baixa la comunicació en el registre

Observacions

Observacions

D'acord amb el que es disposa en l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici de l'activitat afectada des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjuí de les responsabilitats penals, civils o administratives al fet que pertocara. Tals circumstàncies hauran de ser declarades mitjançant resolució de la direcció general competent en matèria de residus.

Termini màxim

Termini màxim

D'acord amb l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'Administració no està obligada a dictar resolució expressa en els procediments relatius a l'exercici de drets sotmesos únicament al deure de declaració responsable o comunicació

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'exercici de l'activitat de la plataforma logística sense la preceptiva comunicació, així com l'incompliment de la informació incorporada en la comunicació o el retard en el subministrament de la documentació que haja d'acompanyar a la comunicació, està tipificat com a infracció administrativa en l'article 108 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.