• Estàs en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

Ajudes per a la CONSTITUCIÓ de NOVES cooperatives o societats laborals, la FUSIÓ o ABSORCIÓ d'aquestes, o la CREACIÓ DE GRUPS cooperatius, per a l'exercici 2020 (ESCREA). Economia social.
  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    Ajudes per a la CONSTITUCIÓ de NOVES cooperatives o societats laborals, la FUSIÓ o ABSORCIÓ d'aquestes, o la CREACIÓ DE GRUPS cooperatius, per a l'exercici 2020 (ESCREA). Economia social.

    Objecte del tràmit

    La concessió de subvencions destinades a la constitució de NOVES cooperatives o societats laborals, les FUSIONS o ABSORCIONS d'aquestes, o la CREACIÓ DE GRUPS cooperatius, d'acord amb el que preveu l'article 18 de l'Ordre 11/2019, de bases reguladores.

    En concret se subvencionen determinades despeses corrents vinculades a la constitució i posada en marxa, segons estableix l'article 18 de l'Ordre 11/2019, de base reguladores.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    1. Podran sol·licitar aquestes ajudes les NOVES cooperatives o societats laborals, les que resulten de les FUSIONS o ABSORCIONS d'aquestes o els NOUS grups cooperatius, sempre que complisquen els requisits que s'indiquen en l'apartat corresponent.

    2. No obstant això, aquestes ajudes NO seran aplicables a les empreses que tinguen activitat en els sectors exclosos per l'article 1 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, de 24/12/2013).

    Requeriments

    * REQUISITS GENERALS:

    1. Amb caràcter general, les cooperatives i societats laborals sol·licitants d'aquestes ajudes han de reunir els requisits següents, amb referència a la data de la seua sol·licitud:
    a) Estar legalment constituïdes i inscrites. S'entendrà com a data d'inscripció la de l'assentament de presentació en el registre públic corresponent, sempre que la inscripció es produïsca dins del termini de validesa d'aquest assentament.
    Quan la sol·licitud es presente amb caràcter previ a la inscripció de la sol·licitant en el registre corresponent, podrà subscriure-la la persona que, en la respectiva escriptura o document constitutiu de la persona jurídica sol·licitant, figure com a autoritzada per a sol·licitar la inscripció registral.
    b) No estar incursa en cap de les prohibicions recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
    c) Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
    d) No haver sigut sancionades, mitjançant una resolució ferma, amb la pèrdua de la possibilitat d'obtindre subvencions.
    e) No estar subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible en el mercat interior.
    f) Disposar d'un pla d'igualtat, amb l'abast i contingut establit en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, quan li siga exigible de conformitat amb el que preveu la disposició transitòria desena segona d'aquesta, incorporada pel Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte de dones i homes en l'ocupació.

    2. Aquestes ajudes es concediran únicament a cooperatives i societats laborals per a actuacions realitzades en centres de treball situats en el territori de la Comunitat Valenciana, amb independència del lloc del seu domicili social o del registre en el qual figuren inscrites.


    * REQUISITS ESPECÍFICS:

    1. En tot cas, les NOVES cooperatives o societats laborals, les que resulten de les FUSIONS o ABSORCIONS d'aquestes o els NOUS grups cooperatius han d'estar constituïts en l'exercici corresponent o en els últims 6 mesos de l'exercici immediatament anterior, inscrits en el registre competent i en situació d'actius en la data de presentació de la sol·licitud.

    2. A més, quan es tracte de cooperatives de treball associat o de societats laborals, serà també necessari que, en la data en què sol·liciten la subvenció, hagen incorporat efectivament a la prestació de treball i a jornada completa, com a mínim, dos o més socis o sòcies treballadors o de treball. En el cas que la incorporació dels socis o sòcies a aquestes empreses siga a jornada parcial, l'import de la subvenció serà proporcional a la jornada realitzada pel conjunt dels socis o sòcies que realitzen una jornada efectiva de duració no inferior a vint hores setmanals.

    - NOTA: d'acord amb el resolc huité de la resolució de convocatòria de l'exercici 2020, poden ser beneficiàries d'aquestes ajudes les NOVES cooperatives o societats laborals, les que resulten de les FUSIONS o ABSORCIONS d'aquestes, o els NOUS grups cooperatius, constituïts durant el segon semestre de l'any 2019 o l'any 2020 amb anterioritat a la presentació de la corresponent sol·licitud, sempre que, quan siga procedent l'existència de socis o sòcies d'aquestes classes d'empreses, en la data de la sol·licitud es mantinguen en actiu efectivament incorporades a la prestació laboral almenys dos socis o sòcies treballadors o de treball.


    * Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant de l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), cal inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la informació respectiva del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit.

    Inici
  • Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament

    1. QUANTIA de la subvenció:
    La quantia d'aquestes ajudes s'ajustarà al que disposen l'article 19.4 de l'Ordre 11/2019 i l'apartat 4 del resolc segon de la resolució de convocatòria.

    2. DESPESES SUBVENCIONABLES
    Respecte de les despeses subvencionables, cal ajustar-se al que disposen els articles 2 (apartats 3, 4 i 5) i 18 (apartats 4 i 5) de l'Ordre 11/2019, així com al seu article 10 en matèria de justificació.

    3. LÍMITS
    Aquestes ajudes s'ajustaran als límits previstos en els articles 11 i 18.6 de l'Ordre 11/2019.

    4. LIQUIDACIÓ I JUSTIFICACIÓ
    - La subvenció s'entregarà una vegada justificada pel beneficiari la realització de l'actuació per a la qual es va concedir.
    - Per a realitzar aquesta justificació, cal aportar la documentació exigida en els articles 10 i 20.4 de l'Ordre 11/2019.
    - LA PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA S'HA DE REALITZAR EN EL MATEIX MOMENT DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I IGUALMENT DE MANERA TELEMÀTICA (en els mateixos termes que la sol·licitud d'ajuda).
    - Per a la justificació de l'ajuda, cal atendre, a més, el que disposa l'article 10 de l'Ordre 11/2019.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 28 de GENER de 2020 FINS AL dia 30 de JUNY de 2020, els dos inclosos (d'acord amb la resolució de convocatòria que en 2020 s'ha publicat en el DOGV núm. 8715, de 13/01/2020).


    * NOTA: LA PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA D'AQUESTES AJUDES S'HA DE REALITZAR EN EL MATEIX MOMENT DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD.

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    1 - SOL·LICITUD general de subvenció (segons el model normalitzat disponible en el mateix tràmit telemàtic) i ANNEX a aquesta (segons el model normalitzat que figura com a imprés associat a aquest tràmit i també el tràmit telemàtic).

    Per a la presentació telemàtica de la sol·licitud d'ajudes i l'altra documentació requerida, cal ajustar-se al que preveu l'apartat d'aquest tràmit denominat "Com es tramita telemàticament?". - Informació de tramitació.


    2 - DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se amb la sol·licitud:

    - Llevat que es determine una altra cosa en l'ordre de bases reguladores, les sol·licituds, memòries i altres declaracions que s'hagen de presentar segons un formulari establit a aquest efecte s'han de presentar utilitzant per a fer-ho els models que es poden obtindre tant en l'apartat "Impresos associats" d'aquest tràmit de la Guia PROP com en el tràmit telemàtic.

    - En el cas que els documents que s'han de presentar amb la sol·licitud d'aquestes ajudes ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, el sol·licitant podrà acollir-se al que estableix sobre aquest tema la legislació en matèria de procediment administratiu, sempre que s'hi faça constar la data i l'òrgan o la dependència al qual s'han de dirigir, la identificació del procediment en què estan i sempre que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.

    - A més de la documentació (general i específica) requerida, l'Administració podrà recaptar de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que considere necessàries per a resoldre millor sobre la sol·licitud presentada.


    2.1 - DOCUMENTACIÓ GENERAL

    - Les sol·licituds s'han de presentar acompanyades de la documentació general següent:

    a) Targeta d'identificació fiscal de la sol·licitant.

    b) Escriptura de constitució de l'entitat, que s'ha d'acompanyar dels seus estatuts vigents.

    c) Document nacional d'identitat de la persona o les persones físiques que subscriguen la sol·licitud en nom de l'empresa sol·licitant, si no s'ha autoritzat l'òrgan concedent perquè obtinga de forma directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació de la identitat d'aquestes persones.

    d) Declaració subscrita per la representació legal de l'entitat, amb referència a la data de la sol·licitud, de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions registrals o d'una altra índole que imposen a l'entitat sol·licitant la legislació específica aplicable a aquesta, segons es tracte d'una cooperativa, d'una societat laboral o d'una empresa d'inserció. Expressament, s'hi ha de fer constar que l'entitat, en cas que compte amb treballadors per compte d'altri, no sobrepassa els límits legals de contractació d'aquests o que ha obtingut l'oportuna autorització per l'excés. (Aquesta declaració està inclosa en el corresponent apartat de l'annex a la sol·licitud de subvenció, disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit).

    e) Dades de domiciliació bancària (segons el model de domiciliació bancària disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit), que s'ha de presentar de conformitat amb el que estableix l'article 5 de l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.
    No serà necessari presentar aquest model si ja s'ha presentat amb anterioritat davant de la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat cap variació; però, en aquest cas, en el corresponent apartat del formulari web de sol·licitud de subvenció (disponible en el tràmit telemàtic) s'ha d'indicar el número del compte anteriorment utilitzat i donat d'alta a aquest efecte.

    f) Memòria que incloga un formulari de criteris de valoració (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit) en relació amb l'activitat objecte de la subvenció, que ha de recollir les circumstàncies que concórreguen en el projecte d'entre les que recullen els articles 5 i 22 a 33 de l'Ordre 11/2019 i que permeten aplicar els criteris de valoració que serviran de base a la concessió de la subvenció.
    No obstant això, la falta de presentació de la memòria o d'ompliment de qualsevol dels apartats d'aquesta, així com de la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades en la memòria, es valorarà atorgant zero punts a la sol·licitud o a l'apartat corresponent, segons siga procedent, sense que l'òrgan concedent haja de requerir la presentació o l'ompliment a què es fa referència, ni puga, tampoc, valorar fets al·legats o documents aportats en una data posterior a la de finalització del termini establit per a la presentació de sol·licituds.

    g) Documentació acreditativa del fet que el sol·licitant es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, a l'efecte de ser beneficiari de subvencions públiques, la vigència de les quals s'estenga, almenys, cinc mesos comptats des de la data de la seua presentació.
    La presentació de la sol·licitud implica l'autorització perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que es refereixen al compliment d'obligacions tributàries i al compliment d'obligacions amb la Seguretat Social, respectivament, i, en aquest cas, la sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent. Si la sol·licitant denega expressament el seu consentiment, ha d'aportar la certificació o les certificacions corresponents en els termes previstos en l'article 3.2 de l'Ordre 11/2019.

    h) Sense perjudici del que s'ha expressat en el paràgraf anterior, en el cas en què l'entitat no compte amb personal soci o treballador que haja de donar d'alta en el règim general de la Seguretat Social o en l'especial que, si és el cas, siga corresponent, l'empresa sol·licitant ha de presentar, necessàriament, una declaració referida a aquesta circumstància (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit) degudament subscrita per la representació legal, amb la qual s'ha de presentar un document expedit per la Seguretat Social en què conste que l'entitat no figura inscrita com a ocupadora.

    i) Les entitats que demanen que la quantia de la subvenció s'estenga, totalment o parcialment, als impostos indirectes que no puguen recuperar o compensar, ho han de manifestar expressament en l'apartat corresponent de l'annex a la seua sol·licitud, que han de presentar amb la documentació administrativa que acredite la impossibilitat de recuperar o compensar, totalment o parcialment, aquests impostos.
    Quan no s'haja formulat la manifestació expressa que s'acaba d'assenyalar, l'Administració no requerirà l'aportació de cap documentació acreditativa relativa als impostos indirectes.

    j) Declaració en la qual es facen constar les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat o, si escau, una declaració expressa de no haver-les sol·licitades. (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de la sol·licitud de subvenció).

    k) Declaració responsable de la sol·licitant acreditativa del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, d'estar exempta d'aquesta obligació. (Aquesta declaració s'ha de realitzar segons el model normalitzat que figura com a imprés associat a aquest tràmit i també al tràmit telemàtic).

    l) Acreditació de no estar incurs en cap de les prohibicions recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que s'ha d'efectuar segons el que disposa l'apartat 7 de l'article esmentat, segons el model normalitzat (en concret, aquesta declaració acreditativa està inclosa en un dels apartats de l'imprés de sol·licitud de subvenció).

    m) De conformitat amb el que estableix per a les subvencions de minimis el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352, de 24 de desembre de 2013), la sol·licitant ha d'aportar una declaració expressa referida a les ajudes de minimis rebudes en l'exercici i en els dos precedents, o de no haver-li sigut concedida cap ajuda de minimis, així com de les ajudes d'aquesta naturalesa que hi hagen sol·licitat i que, a la data de la sol·licitud, es troben pendents de resoldre. (Aquesta declaració s'ha de realitzar segons el model normalitzat denominat "Declaració d'ajudes de minimis", disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit).
    De conformitat amb el que estableix el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre, de la Comissió (DOUE L 352, de 24/12/2013), l'ajuda total de minimis concedida a una empresa determinada no podrà ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis, i aquesta xifra es redueix a 100.000 euros per a les empreses que treballen en el sector del transport per carretera.

    n) Declaració responsable que la sol·licitant no es troba en cap de les situacions a què es refereixen els paràgrafs d i e de l'apartat 2 de l'article 2 de l'Ordre 11/2019. (Aquesta declaració està inclosa en el corresponent apartat de l'annex a la sol·licitud de subvenció, disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit).

    o) Declaració responsable relativa al fet que l'entitat sol·licitant no es troba en crisi, ni subjecta a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió de la Comissió Europea que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior, que s'ha de formular segons el model normalitzat. (Aquesta declaració està inclosa en el corresponent apartat de l'annex a la sol·licitud de subvenció, disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit).

    p) Les cooperatives de treball associat que, en la data de la sol·licitud, compten únicament amb dos socis o sòcies treballadors han de presentar una declaració responsable que indique la data des de la qual la cooperativa roman en aquesta situació i, si és el cas, d'haver complit amb l'obligació que a aquestes entitats imposa l'apartat 11, lletra g de l'article 89 del text refós de la Llei de cooperatives de la Comunitat Valenciana. (Aquesta declaració està inclosa en el corresponent apartat de l'annex a la sol·licitud de subvenció, disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit).

    q) Les societats laborals que, en la data de la sol·licitud, compten únicament amb dos socis o sòcies han de presentar una declaració responsable que indique la data des de la qual la societat roman en aquesta situació i, si és el cas, de no sobrepassar els límits temporals de permanència en aquesta situació que estableix l'apartat 2, lletra b de l'article 1 de la Llei 44/2015, de 14 d'octubre, de societats laborals i participades. (Aquesta declaració està inclosa en el corresponent apartat de l'annex a la sol·licitud de subvenció, disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a aquest tràmit).

    r) Les entitats que, en la data de la sol·licitud, estiguen obligades a disposar d'un pla d'igualtat, de conformitat amb el que estableix la disposició transitòria dotzena de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva d'homes i dones, han de presentar una còpia d'aquest i acreditar-ne l'aprovació d'acord amb les disposicions de la llei orgànica esmentada.


    2.2 - DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA

    Les sol·licituds han d'anar acompanyades, a més, de la següent documentació específica d'aquest tipus d'ajudes:

    a) Còpia de l'escriptura o les escriptures públiques, de constitució, fusió o absorció, o de poders i acreditació de la inscripció en el registre competent.

    b) Còpia del permís oficial, dictamen o informe tècnic elaborats per a l'obertura de l'establiment o centre de treball de la nova empresa, formulat per professionals o perits, i acreditació del seu caràcter preceptiu.

    c) Documentació acreditativa del complet pagament de les escriptures, despeses registrals, permisos oficials i honoraris corresponents als conceptes anteriors.

    d) Factures, completament pagades, acreditatives de la despesa en assessorament i assistència tècnica, prestats per professionals o empreses consultores, per a la redacció dels estatuts de l'entitat i, si és el cas, del reglament de règim intern, així com per a la realització dels tràmits, davant de les administracions públiques, necessaris per a la constitució, inscripció registral o inici de l'activitat de l'empresa, o per a l'obertura del seu establiment o centre de treball.

    e) Factures, completament pagades, corresponents a les quotes inicials o d'alta, o rebuts subvencionables, en contractes de subministrament de fluid elèctric, gas, aigua, telefonia o internet, així com per allotjament i utilització de nom de domini de titularitat de la sol·licitant.

    f) Quan siga procedent, acreditació de la incorporació efectiva dels socis i sòcies treballadors o de treball, mitjançant l'aportació de l'alta d'aquestes en la Seguretat Social i d'una certificació de la seua permanència en l'empresa en la data de la sol·licitud, així com, si és el cas, de la documentació acreditativa de l'expedient de regulació d'ocupació o la jubilació de l'empresari/ària individual del qual procedisquen els treballadors/ores de la sol·licitant.

    g) Autorització expressa de les persones incorporades com a sòcies treballadores o de treball perquè la conselleria competent en matèria de foment de l'economia social comprove, de manera directa i per mitjans telemàtics, les seues respectives dades d'identitat. (Autorització que cal subscriure segons el model que figura com a imprés associat a aquest tràmit denominat AUTDATES).
    No obstant això, s'ha d'aportar una còpia del document nacional d'identitat, o document equivalent, de la persona o les persones que s'incorporen com a sòcies treballadores o de treball, si han denegat l'autorització indicada per a obtindre directament i telemàticament l'acreditació de la seua identitat).


    * IMPORTANT: quan la sol·licitud no s'estenga expressament a algun dels anteriors conceptes o no s'acompanye d'algun o alguns dels documents que recullen les lletres b, c, d o e d'aquest apartat, s'entendrà que no se sol·licita ajuda per les despeses corresponents a aquests i no se'n requerirà l'aportació a l'expedient.



    2.3 - DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA

    També s'ha d'acompanyar la sol·licitud de la documentació justificativa indicada en els articles 10 i 20.4 de l'Ordre 11/2019 i en l'apartat 3 del resolc huité de la resolució de convocatòria.

    Impresos associats

    [SOLNCSL] ANNEX I. CONSTITUCIÓ NOVES COOPERATIVES I SOCIETATS LABORALS

    [MEMNCSL] MEMÒRIA CONSTITUCIÓ NOVES COOPERATIVES I SOCIETATS LABORALS

    [DECREIJ] DECLARACIÓN RESPONSABLE

    [MINIMIS] DECLARACIÓ D'AJUDES MINIMIS

    [DRESS] DECLARACIÓ RESPONSABLE D'OBLIGACIÓ DAVANT LA SEGURETAT SOCIAL *A presentar únicament quan l'entitat sol·licitant no tinga treballadors per compte d'altri inscrits en el sistema de la Seguretat Social

    [AUTDATES] CONSULTA TELEMÀTICA DE DADES EN PROCEDIMENTS EN MATÈRIA D'ECONOMIA SOCIAL

    [RELFACFJ] COMPTE JUSTIFICATIU. RELACIÓ DE FACTURES I JUSTIFICANTS DE PAGAMENT ADJUNTS

    MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    1. PRESENTACIÓ DE FORMA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida per a l'obtenció d'aquestes ajudes (INCLOSA LA DE JUSTIFICACIÓ) davant de la direcció territorial de la conselleria competent en matèria de foment de l'economia social de la província en què estiga situat el domicili social o el centre de treball de l'entitat sol·licitant, dins del termini establit en la resolució anual de convocatòria.

    2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'aquestes subvencions:
    - Es tramitarà amb subjecció al règim de concurrència competitiva.
    - S'iniciarà d'ofici mitjançant una convocatòria pública aprovada per mitjà d'una resolució dictada per la persona titular de la conselleria competent en matèria d'economia social, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).
    - L'ordenació i instrucció d'aquesta correspondrà a la direcció territorial de l'esmentada conselleria de la província del domicili social o centre de treball de la sol·licitant.

    3. ESMENA
    - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits que recull l'Ordre 11/2019 o els que estableix amb caràcter general la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o la legislació en matèria de procediment administratiu, o no s'acompanye de la documentació que s'haja de presentar amb la sol·licitud d'acord amb l'Ordre 11/2019, es requerirà l'interessat perquè, en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, esmene la falta o presente els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes previstos en la legislació esmentada en matèria de procediment administratiu.
    - L'esmena s'ha de fer utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball", que és tramitable telemàticament i es pot consultar en l'adreça següent: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450 (vegeu l'enllaç directe en aquest tràmit).

    4. ÒRGAN COL·LEGIAT:
    - Una vegada efectuat l'examen de les sol·licituds, aquestes se sotmetran a informe de l'òrgan col·legiat previst en l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
    - Aquest òrgan col·legiat assignarà a cada una de les sol·licituds una puntuació, de conformitat amb els criteris de valoració establits en l'article 5 de l'Ordre 11/2019 i amb les normes per a l'aplicació d'aquests criteris de valoració del capítol III d'aquesta ordre.

    5. Excepcionalment, l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció podrà procedir al prorrateig, entre els beneficiaris d'aquestes, de l'import global màxim destinat a la subvenció de les corresponents actuacions, sempre que aquest prorrateig atenga causes degudament acreditades i justificades i li l'haja proposat el referit òrgan col·legiat al qual correspon valorar les sol·licituds presentades.

    6. RESOLUCIÓ:
    - La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria d'economia social.
    No obstant això, es delega en els titulars de les direccions territorials de la conselleria que s'ha indicat la competència per a resoldre els expedients d'aquesta mena d'ajudes de suport per a la creació d'empreses, així com la competència per a la disposició del crèdit, el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament, en relació amb els programes d'ajudes esmentats anteriorment. Així mateix, se'ls delega la facultat d'acordar la minoració, revocació, resolució o reintegrament de les corresponents resolucions de concessió dictades en ús d'aquesta delegació, així com per a aprovar la concreció del corresponent pla de control de les subvencions esmentades.
    - La resolució de concessió de les ajudes:
    . Ha de fixar-ne expressament la quantia.
    . Ha d'incorporar, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què s'haja de subjectar el beneficiari de les ajudes.

    . I s'hi ha de fer constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds, si n'hi ha.
    - El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de SIS MESOS, a comptar de la data de finalització del corresponent termini de presentació de sol·licituds, d'acord amb l'article 7 de l'Ordre 11/2019.
    - Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat cap resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, de conformitat amb el previst en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat Valenciana, i d'acord amb el que es disposa en l'article 25.5 la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, tot això sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre sobre la petició formulada.
    - Les resolucions que es dicten a l'empara de les corresponents convocatòries es notificaran als interessats i s'ajustaran al que disposa l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

    Recursos que procedixen contra la resolució

    La resolució posa fi a la via administrativa i, contra aquesta, es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte fora exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà del dia en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació, si fora expressa, o, si no ho fora, dins del termini de sis mesos a comptar de l'endemà del dia en què, d'acord amb la normativa especifica, es produïsca l'acte presumpte, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

    Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_SUB_SUGUS&version=1&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=18081

    Tramitació

    1. La presentació de les sol·licituds i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'aquestes ajudes NOMÉS es pot realitzar MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual s'ha indicat. Per a això, cal disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s'admeten:
    - El DNIe (DNI electrònic), els certificats de l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana).
    - I el sistema clave signatura de l'Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...).
    Més informació en https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados
    2. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), cal inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, la informació respectiva del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit.
    Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta.
    3. Fent clic en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el/els formulari/s web, annexar la documentació omplida i signada digitalment que calga aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa s'obtindrà el corresponent justificant de registre. Hi ha unes instruccions per a ajudar en aquesta tramitació telemàtica en la pàgina web de la Conselleria (vegeu l'enllaç directe en aquest tràmit).
    4. Respecte als DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR:
    - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots i els ompliu, signeu i guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
    - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s'han d'enviar en format PDF i han d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen.
    - En aquest tràmit de la Guia Prop:
    * En l'apartat denominat "Quina documentació s'ha de presentar?" hi ha la llista de documents que s'han de presentar.
    * En l'apartat "IMPRESOS ASSOCIATS" (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d'aquests documents, segons el cas. Si n'hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat els han de crear o demanar la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud telemàtica.
    - En el tràmit telemàtic, s'indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d'annexar els documents.
    5. Disposeu de més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent:
    http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion
    En cas que continueu necessitant ajuda, per favor notifiqueu-ho a:
    - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es
    - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

    Inici
  • Informació complementària

    Criteris de valoració

    1. Una vegada comprovada la viabilitat tècnica i econòmica del projecte, per a determinar la concessió i l'import de les subvencions, es tindran en compte els CRITERIS DE VALORACIÓ i altres previsions que conté l'article 5 de l'Ordre 11/2019 i també el que disposa el seu article 6.6.

    2. En el capítol III de l'Ordre 11/2019, s'estableixen les normes per a l'aplicació d'aquests criteris de valoració i la documentació acreditativa dels mèrits corresponents.

    Obligacions

    Vegeu l'article 9 de l'Ordre 11/2019, de bases reguladores.

    Sancions

    Vegeu l'article 9.3 de l'Ordre 11/2019, de bases reguladores.

    Enllaços

    Instruccions tramitació telemàtica ajudes conselleria competent en matèria de foment de l'economia social

    Inscripció en el Registre de representants de l'ACCV

    Registre electrònic d'apoderaments de l'Administració general de l'Estat

    Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la conselleria competent en matèria de foment de l'economia social

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
    - Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions (BOE núm. 176, de 25/07/2006).
    - Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, de 21/12/2004).
    - Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, de 24/12/2013).
    - Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOCV núm. 7464, de 12/02/15).
    - Ordre 11/2019, de 2 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de determinades ajudes per al foment de les empreses cooperatives, les societats laborals i les empreses d'inserció, a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8692, de 05/12/2019).
    - Correcció d'errors de l'Ordre 11/2019, de 2 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de determinades ajudes per al foment de les empreses cooperatives, les societats laborals i les empreses d'inserció, a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8702, de 20/12/2019).
    - Extracte de la Resolució de 30 de desembre de 2019, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2020, de les ajudes a les cooperatives, societats laborals i empreses d'inserció, regulades en els articles 15, 16, 17 i 18 de l'Ordre 11/2019, de 2 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV núm. 8713, de 09/01/2020).
    - Resolució de 30 de desembre de 2019, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2020, de les ajudes a les cooperatives, societats laborals i empreses d'inserció, regulades en els articles 15, 16, 17 i 18 de l'Ordre 11/2019, de 2 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV núm. 8715, de 13/01/2020).

    Llista de normativa

    Vegeu la Llei 38/2003, 17 de novembre.

    Vegeu el Decret 279/2004, de 17 de desembre.

    Vegeu el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió.

    Vegeu la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

    Vegeu l'Ordre 11/2019, de 2 de desembre (bases reguladores).

    Vegeu la Correcció d'errors de l'Ordre 11/2019, de 2 de desembre.

    Vegeu l'extracte de la Resolució de 30 de desembre de 2019 (convocatòria 2020).

    Vegeu la Resolució de 30 de desembre de 2019 (convocatòria 2020).

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.