Sol·licitud d'autorització prèvia a la difusió per a materials publicitaris dirigits al públic d'aquells productes sanitaris la publicitat de la qual pot tindre un impacte en la salut (diferentes als de l'annex I)

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 212091
|
Codi GVA: 18118
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Recurs d'alçada
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Les persones físiques i jurídiques que siguen titulars d'establiments de productes sanitaris a la Comunitat Valenciana

Com es tramita

Procés de tramitació

1. La sol·licitud d'autorització prèvia d'inici de l'activitat haurà de dirigir-se al director/a de Farmàcia i Productes Sanitaris, i serà presentada en les unitats de registre de les direccions territorials de Sanitat, en els Serveis Centrals de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, o mitjançant qualsevol de les formes establides en l'art. 38.4 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú

 

2. La Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris competent revisarà el material publicitari que s'ha presentat i, en el cas que es detecte algun incompliment, serà procedent requerir el responsable de la publicitat perquè esmene aquells elements que no es complisquen o, inclús, podrà requerir-lo que retire aquells materials ja difosos.

 

3. Per a aquest tipus de productes sanitaris, l'empresa responsable de la publicitat no podrà procedir a la seua difusió fins que haja obtingut l'autorització administrativa de la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris.

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

De forma prèvia a la difusió per a materials publicitaris de productes sanitaris.

Documentació

L'empresa responsable de la publicitat haurà de presentar, abans de la difusió del material publicitari, una sol·licitud d'autorització, mitjançant l'imprés normalitzat, per a materials publicitaris dirigits al públic d'aquells productes sanitaris la publicitat dels quals pot tindre un impacte en la salut. Aquests productes són els que no es troben arreplegats en l'annex I.

Per a aquest tipus de productes sanitaris, l'empresa responsable de la publicitat no podrà procedir a la seua difusió fins que haja obtingut l'autorització administrativa de l'autoritat sanitària competent.

Per a això, haurà de presentar una sol·licitud d'autorització, en la qual es manifeste que el producte compleix els requisits establits en la normativa per a la seua comercialització, junt amb el material publicitari que vullga difondre i una còpia de l'etiquetatge, de l'envàs i de les instruccions d'ús del producte objecte de la publicitat, si n'hi ha.

Així mateix, la persona sol·licitant també podrà presentar qualsevol valoració obtinguda després d'haver sotmés el dit material publicitari a sistemes voluntaris d'autoregulació de la publicitat que puga establir el sector.

 

Impresos associats

SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ PRÈVIA A LA DIFUSIÓ PER A MATERIALS PUBLICITARIS DE PRODUCTES SANITARIS LA PUBLICITAT DELS QUALS POT TINDRE UN IMPACTE EN LA SALUT

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9786 - Taxa per servicis sanitaris. Servicis inherents a productes sanitaris.

 

La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, grup VI, punt 6, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de 147,86 euros.

 

a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046

1. Emplene el formulari 9786 amb les dades que se li sol·liciten.

Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar.

3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model.

4. Prema, de nou, el botó Acceptar.

5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries.

Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració.

Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament.

 

b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit.

Enllaç en informació complementària

Forma de presentació
Telemàtica
1.- Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de...
Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a qualsevol administració de les comunitats autònomes, a qualsevol administració de les diputacions provincials, capítols i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit el conveni oportú.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I, preferentment, a:

On dirigir-se

Esmena

Termini
Termini obert
Forma de presentació

Resolució

Observacions

Els previstos en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (BOE núm. 285, de 27/11/92) i la nova redacció donada al seu articulat per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de 14/01/99).

Òrgans resolució

Desistiment

Forma de presentació

Recurs d'alçada

Termini
Termini obert

Forma de presentació

Recurs de reposició

Termini
Termini obert

Forma de presentació

Renúncia

Forma de presentació