Detall de Procediment

Procediment de sol·licitud i d'autorització de modificació de la jornada escolar en els centres sostinguts amb fons públics de segon cicle d'Educació Infantil i d'Educació Primària del sistema educatiu valencià.

Codi SIA: 212094
Codi GUC: 18126
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(17-12-2022
20-01-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquesta ordre té per objecte regular les condicions i el procediment de sol·licitud i autorització per a la modificació de la jornada escolar, i estableix les condicions i el procediment de modificació de la jornada escolar en les etapes i els centres sostinguts amb fons públics del segon cicle d'Educació Infantil i d'Educació Primària de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Requisits

Opció 1. Per a iniciar el procediment de modificació de la jornada escolar amb alteració del període lectiu: 1. L'aprovació per 2/3 dels membres del consell escolar o titularitat. 2. L'aprovació per 2/3 dels membres del claustre. 3. La direcció o titular del centre educatiu ha de notificar a l'ajuntament de la localitat la proposta de la modificació de l'horari general del centre aprovat pel consell escolar (en el cas de centres públics). 4. La direcció del centre ha de convocar una reunió informativa per a les famílies en un termini no superior a deu dies naturals des de l'aprovació de la proposta del consell escolar i del claustre. 5. Obtenció d'un mínim del 55% de vots favorables de la totalitat dels vots possibles de les famílies. --- Opció 2. Per a mantindre la vigència del projecte segons s'especifica en la disposició transitòria única de l'ordre 9/2022. 1. Aprovació de la vigència del projecte per majoria de 2/3 dels membres del consell escolar o titularitat del centre. 2. Informar les famílies de l'acord i la decisió. 3. La direcció o titular del centre ha de comunicar a la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació l'acta que reflectisca l'acord del consell escolar o la decisió de la titularitat del centre abans del període d'admissió d'alumnat. --- Opció 3. Modificació de la jornada escolar partida en centres que mantenen el temps escolar lectiu en dos períodes. Els centres han de sol·licitar l'autorització a la direcció territorial competent en matèria d'educació. En aquesta sol·licitud han d'adjuntar a la petició una còpia certificada de l'acta de la sessió del consell escolar del centre o el certificat de la voluntat de la titularitat del centre (en el cas dels centres privats concertats) en què conste el seu pronunciament favorable. La sol·licitud de modificació de l'horari s'haurà de sol·licitar abans del 15 de juny del curs anterior al curs per al qual se sol·licita.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La direcció o titular del centre educatiu sostingut amb fons públics de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 9/2022, de 25 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les condicions i el procediment de sol·licitud i d'autorització de modificació de la jornada escolar en els centres sostinguts amb fons públics de segon cicle d'Educació Infantil i d'Educació Primària del sistema educatiu valencià.
  • RESOLUCIÓ de 13 de desembre de 2022, de la directora general d'Innovació Educativa i Ordenació, per la qual es dicten les instruccions, per al curs 2023-24, sobre el procediment que preveu l'Ordre 9/2022, de 25 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les condicions i el procediment de sol·licitud i autorització de modificació de la jornada escolar en els centres sostinguts amb fons públics de segon cicle d'Educació Infantil i Educació Primària del sistema educatiu valencià, i se n'estableix el calendari.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

La direcció o titular del centre remetrà la sol·licitud i la documentació requerida a la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació abans del 20 de gener de 2023.

Formularis documentació

Respecte a l'orde 9/2022 (article 15) Abans de la votació: Annex I: Sol·licitud d'autorització de modificació de la jornada escolar. Annex II: Acta de votació del consell escolar del centre sobre la proposta de modificació de la jornada escolar o certificat de la voluntat de la titularitat del centre en el cas dels centres privats concertats. Annex III: Acta de votació del claustre sobre la proposta de modificació de la jornada escolar. Annex IV: Notificació a l'ajuntament de la localitat. Annex V: Acta de la reunió informativa a les famílies sobre la proposta de modificació de la jornada escolar. Annex VI: Contingut de la proposta de modificació de la jornada escolar. Després de la votació: Annex IX: Acta d'escrutini de la consulta a les famílies. Annex X: Acta definitiva de la consulta a les famílies. --- i a més a més Respecte a la Resolució de 13 de desembre de 2022 Abans de la votació: Annex I: Condicions de cadascuna de les activitats. En aquest document es farà constar la informació del grup o dels grups de cadascuna de les activitats organitzades en el centre escolar. Annex II: Temporalització de totes les activitats per a l'etapa d'educació infantil. En aquest document s'especificarà la planificació de totes les activitats extraescolars per a l'etapa d'Educació Infantil. Annex III: Temporalització de totes les activitats per a l'etapa d'educació primària. En aquest document s'especificarà la planificació de totes les activitats extraescolars per a l'etapa d'Educació Primària.

Presentació

Presentació

Telemàtica
L'enviament de tota la documentació requerida per correu electrònic no substituirà la preceptiva presentació en el registre telemàtic. No obstant això, també s'haurà de presentar una còpia de la documentació per correu electrònic a la següent adreça: jornadaescolar@gva.es Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant (director/a o persona titular del centre) haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). --- IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d'aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l'objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haureu d'anotar-se el nom d'aquest tràmit que està llegint. 2- Haureu de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica. 3- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciareu el tràmit telemàtic punxant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que vos portarà a identificar-vos mitjançant l'Assistent de Tramitació. --- PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haureu d'emplenar el formulari de dades generals. b) Per favor: - Detalleu amb la major concreció possible la matèria objecte del tràmit. - Empleneu el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD". - Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si ho desitgeu) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

CALENDARI DEL PROCÉS PER Al CURS 2023 - 2024 - Fins el 20 de gener de 2023: la direcció o titularitat del centre remetrà la documentació requerida a la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació mitjançant registre telemàtic (Tràmit Z: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18494&version=amp), i per correu electrònic a jornadaescolar@gva.es - Fins al 3 de febrer de 2023: la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació remetrà als centres els informes per a procedir, si és el cas, a la consulta a les famílies. - 27 de febrer de 2023: consulta a les famílies i remissió dels resultats de l'escrutini de la consulta sobre l'adopció del pla específic d'organització de la jornada escolar a la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació. --- La Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació enviarà, si escau, l'autorització als centres. Per a fixar les dates de la constitució de la comissió de coordinació del procés, de la publicació dels censos provisional i definitiu, del sorteig dels pares, mares o tutors dels alumnes i alumnes que formaran part de la mesa de votació, de la constitució de la mesa de votació i la posada a la disposició de les famílies de les paperetes de votació, s'estarà al que es disposa en el article 12 de la Resolució de 13 de desembre de 2022.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa