Subvencions destinades a fomentar la contractació indefinida de persones desocupades pertanyents a determinats col·lectius d'atenció prioritària per a l'ocupació en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana - GVA.ES
Subvencions destinades a fomentar la contractació indefinida de persones desocupades pertanyents a determinats col·lectius d'atenció prioritària per a l'ocupació en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana
LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació
Des de 04-04-2025 10:00:00h
Fins 31-07-2025 23:59:00h
Què és
Esta convocatòria té per objecte concedir subvencions per a fomentar, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, la contractació indefinida inicial a jornada completa de les persones desocupades pertanyents a algun dels següents col·lectius:
a) persones en situació o risc d'exclusió social
b) persones en situació de desocupació de llarga duració
c) persones majors de 50 anys
d) persones amb discapacitat
e) dones víctimes de violència de gènere
- ORDE 12/2024, de 20 de maig, de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions per a fomentar la contractació de persones desocupades en la Comunitat Valenciana
- CORRECCIÓ d’errades de l’Orde 12/2024, de 20 de maig, de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, per la qual s’aproven les bases reguladores de les subvencions per a fomentar la contractació de persones desocupades en la Comunitat Valenciana
A qui va dirigit
Podran ser beneficiàries d'estes ajudes únicament les entitats ocupadores de naturalesa jurídica privada (incloses les persones enquadrades en el Règim Especial de Treballadors Autònoms de la Seguretat Social), amb centre de treball en la Comunitat Valenciana.
NO podran obtindre la condició de beneficiàries:
a) les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; a este efecte, les entitats presentaran la corresponent declaració responsable.
b) les persones o entitats que, si és el cas, no acrediten el compliment del requerit en l'apartat 3 bis de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
c) les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les societats civils, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que manquen de personalitat jurídica, encara que pogueren realitzar les actuacions subvencionables.
d) els Centres Especials d'Ocupació (CEE) i les Empreses d'Inserció (EI), en resultar beneficiaris de programes específics de foment d'ocupació.
e) entitats que, estant obligades, no disposen d'un pla d'igualtat registrat.
EXCLUSIONS:
Estes ajudes se sotmeten al règim de minimis, establit en el Reglament (UE) N.º 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE L-2023-81820 de 15 de desembre de 2023. Per este motiu, NO podran concedir-se a:
a) Empreses dedicades a la producció primària de productes de la pesca i de l'aqüicultura.
b) Empreses dedicades a la producció primària dels productes agrícoles (que figuren en la llista de l'annex I del Tractat).
c) Activitats relacionades amb l'exportació.
L'aplicació d'este règim suposa que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa (s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) N.º 2023/2831, de la Comissió) no excedirà de 300.000 euros durant qualsevol període de tres anys.
Les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) N.º 2023/2831, de la Comissió podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) N.º 2023/2832 de la Comissió. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) N.º 1408/2023 de la Comissió i al Reglament (UE) de la Comissió N.º 717/2014 fins al límit màxim establit en l'article 3.2 del Reglament (UE) N.º 2023/2831 de la Comissió.
Les ajudes de minimis concedides en virtut del Reglament (UE) N.º 2023/2831 no s'acumularan amb cap ajuda pública en relació amb els mateixos gastos subvencionables, si esta acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajuda més elevat que corresponga fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics, podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.
A fi de comprovar que no se superen els límits de l'article 3.2 del Reglament (UE) N.º 2023/2831, de la Comissió, LABORA consultarà la Base de dades Nacional de Subvencions, sense perjuí de requerir la presentació d'una declaració responsable sobre altres ajudes subjectes a qualsevol reglament de minimis rebudes pel beneficiari durant qualsevol període de tres anys, així com sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos.
Per a poder concedir la subvenció a les persones o entitats sol·licitants sol·licitants es requerirà:
1. Que la persona contractada per la qual se sol·licita la subvenció haja romàs aturada a inscrita com a demandant d'ocupació en LABORA fins a la seua contractació (no s'entendrà complit este requisit si la inscripció es produïx el dia en què s'inicia la relació laboral) i que, en el moment de la seua contractació pertanga a algun dels següents col·lectius:
a) Persones en situació o risc d'exclusió social, acreditats pels Servicis Socials de qualsevol administració pública.
b) Persones en situació de desocupació de llarga duració.
c) Persones majors de 50 anys.
d) Persones amb discapacitat.
e) dones víctimes de violència de gènere
2. Resultarà objecte de subvenció la contractació indefinida inicial a jornada completa, excepte en el cas que la persona contractada siga una persona amb discapacitat severa, i en este cas resultarà subvencionable la seua contractació si la seua jornada és d'almenys de 15 hores setmanals, amb independència del percentatge que represente sobre la jornada habitual.
3. La contractació haurà d'efectuar-se a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria que convoque les ajudes. (No seran subvencionables les contractacions realitzades el mateix dia de la publicació d'este extracte)
4. La contractació haurà de representar un increment net de la plantilla en comparació amb la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els trenta dies naturals anteriors a la celebració del contracte.
5. Les persones treballadores subvencionades hauran de prestar els seus servicis en centres de treball situats en la Comunitat Valenciana.
No resultaran subvencionables els següents suposats:
a) Contractes fixos discontinus
b) Contractes de servici de la llar familiar.
c) Contractes a temps parcial, excepte en el cas de les persones amb discapacitat severa, la jornada de la qual podrà ser d'almenys 15 hores setmanals.
d) Persones treballadores que hagueren finalitzat la seua relació laboral amb l'entitat ocupadora o amb alguna entitat vinculada directament o indirectament amb l'entitat ocupadora en els sis mesos previs a la contractació.
e) Contractacions realitzades per empreses de treball temporal per a la posada a la disposició de la persona treballadora en empreses usuàries en les quals prestaran els seus servicis.
f) Contractacions realitzades per persones o entitats ocupadores que hagueren sigut excloses com a beneficiàries de programes d'ocupació.
g) Contractacions realitzades per persones o entitats ocupadores sancionades en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals o Seguretat Social.
h) Relacions laborals de caràcter especial de l'article 2.1 de l'Estatut dels Treballadors.
i) Contractacions de persones que siguen sòcies, administradores o figures equivalents de l'entitat ocupadora o ho hagen sigut en els sis mesos previs a la contractació.
j) Contractacions en què l'entitat ocupadora o els càrrecs directius o membres dels òrgans d'administració de les empreses que revisten la forma jurídica de societat o de les entitats privades sense ànim de lucre, mantinguen amb la persona treballadora contractada una relació de cònjuge, ascendent, descendent o altres parents, per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau, i les seues anàlogues en el cas de les parelles de fet.
k) Persones que hagueren tingut algun contracte indefinit o fix-discontinu (encara que es trobaren en període d'inactivitat) en els 3 mesos previs a la contractació, llevat que la nova contractació corresponga a un grup de cotització superior i resulte adequada al nivell i currículum de la titulació acadèmica oficial que acredite. Haurà d'existir una correspondència entre la titulació i el lloc de treball exercit. Les titulacions d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat no habiliten esta excepció. Així mateix, caldrà justificar que s'ha produït un canvi en l'ocupació per al que s'haurà d'aportar l'anterior contracte.
l) Llevat que s'acredite una discapacitat severa, la condició de víctima de violència de gènere o conste certificat dels servicis socials públics de la situació o risc d'exclusió social, la contractació sota la mateixa modalitat contractual d'una mateixa persona no podrà ser objecte de subvenció fins transcorreguts almenys 7 anys des de l'inici de l'última contractació subvencionada per LABORA, encara que foren subscrites per diferents persones o entitats ocupadores.
Com es tramita
La sol·licitud i la resta de documentació exigida es presentarà de manera telemàtica en la Seu electrònica de la Generalitat Valenciana a través del procediment habilitat a este efecte denominat " Subvencions destinades a fomentar la contractació indefinida de persones desocupades pertanyents a determinats col·lectius d'atenció prioritària".
En la pàgina web de LABORA (http://www.labora.gva.es), en l'apartat "Empreses", estarà disponible la informació sobre esta convocatòria i s'habilitarà l'accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud telemàtica i es tindrà accés als models normalitzats que caldrà adjuntar a la sol·licitud.
Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment distint a l'ací descrit serà inadmesa.
Per a la tramitació telemàtica s'haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat (si el sol·licitant és una persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si el sol·licitant és una persona física) admés per la seu electrònica de la Generalitat.
Si la sol·licitud es presenta telemàticament per representant, este haurà d'estar prèviament autoritzat a través del registre de representants:
- si el sol·licitant és una persona física: https://www.accv.es/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/
- si el sol·licitant en una empresa: https://www.accv.es/servicios/empresas/registro-de-representantes/
La concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per al que es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja presentat la totalitat de la documentació exigida per la convocatòria.
En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data de criteri i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarà la sol·licitud de subvenció per la contractació de persones amb discapacitat (prioritzades al seu torn en funció del major grau de discapacitat) i, en defecte d'això, la sol·licitud de subvenció per la contractació de dones; si l'empat persistira, es prioritzarà en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'esta manera tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix.
03003 - Alacant/Alicante
12002 - Castelló/Castellón
46001 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria. Les sol·licituds hauran de presentar-se després de la contractació de la persona objecte de subvenció, sense que en cap cas puguen presentar-se després del 15 d'abril 2025.
DOGV. núm. 10080 de 3 d'abril de 2025.
“El termini per a presentar les sol·licituds es
iniciarà a les 10 hores de l'endemà de la publicació de l'extracte d'esta resolució en el Diari
Oficial de la Generalitat Valenciana. Les sol·licituds hauran de presentar-se després de la contractació
de la persona objecte de subvenció, sense que en cap cas puguen presentar-se després del 25 d'abril de 2025.”
Esta resolució tindrà efecte des de la data de la seua firma.
Resolució del director general de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es modifica la Resolució de 28 de març de 2025, del director general de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2025 les subvencions per a fomentar la contractació indefinida de persones desocupades pertanyents a determinats col·lectius d'atenció prioritària per a l'ocupació en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Esta resolució tindrà efecte des de la data de la seua firma.
RESOLUCIÓ de 29 d'abril de 2025, de la Presidència de la Generalitat, d'ampliació de terminis de procediments administratius de la Generalitat a conseqüència de la caiguda del sistema elèctric en tot el territori espanyol peninsular el dia 28 d'abril de 2025
L'ampliació general en un dia dels terminis dels procediments administratius de la Generalitat que no estigueren vençuts el 28 d'abril de 2025.
DOGV núm. 10097 bis de 29/04/2025
Resolució del director general de Labora Servici Valencià d'Ocupació i Formació, per
la que es modifica per tercera vegada la Resolució de 28 de març de 2025, del director general
de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per al
exercici 2025 les subvencions per a fomentar la contractació indefinida de persones
aturades pertanyents a determinats col·lectius d'atenció prioritària per al ocupació en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Esta resolució tindrà efecte des de la data de la seua firma.
Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la següent documentació:
-
- Dades de domiciliació bancària; en el cas de nou perceptor o de nou compte bancari, haurà de comunicar ,abans de sol·licitar la subvenció, les dades del compte a través del procediment telemàtic habilitat a este efecte denominat "Procediment per a tramitar les altes i baixes de les domiciliacions bancàries" (https://www.gva.es/es/inicio/ procediments?aneu_proc=22648) (l'enllaç per a això està disponible en el moment de realitzar la sol·licitud telemàtica)
- Declaració responsable que la contractació no incorre en causa d'exclusió (està inclosa en el formulari de la sol·licitud telemàtica).
- Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció a esta obligació (està inclosa en el formulari de sol·licitud telemàtica).
- Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable o de no haver obtingut cap (està inclosa en el formulari de sol·licitud telemàtica).
- Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària ni per a ser receptora del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'articule 13 i l'apartat 5 de l'articule 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat HOR0026E (disponible en la web de l'ajuda i també quan realitze la sol·licitud telemàtica).
- Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona o entitat sol·licitant durant els tres anys anteriors a la data de la sol·licitud de la subvenció, segons model normalitzat (està inclosa en el formulari de sol·licitud telemàtica).
- Comunicació a la persona contractada que la seua contractació resulta susceptible de cofinançament pel Fons Social Europeu o per qualsevol altre fons de la Unió Europea de l'ajuda sol·licitada i de la informació relativa al tractament de les seues dades personals segons model normalitzat EMP0472E (disponible en la web de l'ajuda i també quan realitze la sol·licitud telemàtica).
- Si és el cas, declaració responsable de no estar incurs en la prohibició per a obtindre la condició de beneficiària a què fa referència l'apartat 3 bis de l'articule 13 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat (EMP0624E disponible en la web de l'ajuda), juntament amb, si és el cas, la certificació emesa per auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes. (Únicament haurà d'aportar-ho en el cas que la subvenció que se sol·licita siga d'import superior a 30.000 euros)
- Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els trenta dies naturals anteriors a la celebració del contracte (informe de 30 dies)
- Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en el període comprés entre els trenta dies previs a la contractació i el dia de la contractació de la persona contractada (informe de 31 dies).
- Si és el cas, acreditació de la condició de dona mata de violència sobre la dona, conforme a l'articule 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre de la Generalitat, Integral contra la violència sobre la Dona en l'Àmbit de la Comunitat Valenciana.
- Justificant de l'emplenament del formulari inicial d'indicadors per la persona contractada en compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060 pel qual s'establixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre ells el Fons Social Europeu Plus i articule 17 i Annex I del Reglament (UE) 2021/1057, pel qual s'establix el Fons Social Europeu Plus (FSE+), els dos Reglaments del Parlament Europeu i del Consell de data 24 de juny de 2021. (En la web de LABORA relativa a l'ajuda ECOVUL 2025 està disponible l'enllaç per a procedir a emplenar este formulari i el justificant que es generarà després del seu emplenament és el que cal aportar firmat per la persona contractada).
- Contracte de treball que dona lloc a la subvenció.
- Comunicació al Servici d'Ocupació del contracte de treball que dona lloc a la subvenció.
- Acreditació, si és el cas, de la situació o risc d'exclusió social pels Servicis Socials de qualsevol administració pública.
- Si és el cas, diagnòstic de malaltia o trastorn mental emés pel centre públic de salut mental, d'acord amb l'articule 2 de l'Orde 12/2024.
- Declaració responsable d'haver sigut informat del tractament de dades de caràcter personal requerit per a la gestió d'estes subvencions (inclosa en el formulari de sol·licitud telemàtica).
Si la persona o entitat sol·licitant no autoritza i/o s'oposa al fet que LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació recapte a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) o altres sistemes habilitats a este efecte la informació que s'indica en l'apartat 2 del resolc nové de la resolució de concessió, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa.
La sol·licitud i la resta de documentació exigida es presentarà de manera telemàtica en la Seu electrònica de la Generalitat Valenciana a través del procediment habilitat a este efecte denominat " Subvencions destinades a fomentar la contractació indefinida de persones desocupades pertanyents a...
- RESOLUCIÓ de 28 de març de 2025, de la Direcció General, per la qual es convoca per a l'exercici 2025 les subvencions per a fomentar la contractació indefinida de persones desocupades pertanyents a determinats col·lectius d'atenció prioritària per a l'ocupació en l'àmbit territorial de la...
- EXTRACTE de la Resolució de 28 de març de 2025, de la Direcció General, per la qual es convoquen per a l'exercici 2025 les subvencions per a fomentar la contractació indefinida de persones desocupades pertanyents a determinats col·lectius d'atenció prioritària per a l'ocupació en l'àmbit...
- RESOLUCIÓ de 15 d’abril de 2025, de la Direcció General, per la qual es modifica la Resolució de 28 de març de 2025, de la Direcció General de Labora Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l’exercici 2025 les subvencions per a fomentar la contractació indefinida de...
- Resolució del director general de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es modifica per segona vegada la Resolució de 28 de març de 2025, del director general de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2025 les subvencions per a...
- RESOLUCIÓ de 24 d'abril de 2025, de la Direcció General, per la qual es modifica per segona vegada la Resolució de 28 de març de 2025, de la Direcció General, per la qual es convoquen per a l'exercici 2025 les subvencions per a fomentar la contractació indefinida de persones desocupades...
- RESOLUCIÓ de 29 d'abril de 2025, de la Presidència de la Generalitat, d'ampliació de terminis de procediments administratius de la Generalitat a conseqüència de la caiguda del sistema elèctric en tot el territori espanyol peninsular el dia 28 d'abril de 2025
- RESOLUCIÓ de 8 de maig de 2025, de la Direcció General, per la qual es modifica per tercera vegada la Resolució de 28 de març de 2025, del director general de Labora Servici Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l’exercici 2025 les subvencions per a fomentar la...
Al·legació / Aportació
Resolució
El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la presentació de la sol·licitud. Transcorregut este termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.
La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per al que el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). A tal fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la citada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.
L'import de la subvenció serà de 10.000 euros, però serà de:
- 12.500 euros si en la persona contractada concorre addicionalment la condició de dona o de persona amb discapacitat
- 22.000 euros si en la persona contractada concorre addicionalment la condició de víctima de violència sobre la dona
- 30.000 euros si en la persona contractada concorre addicionalment la condició de persona amb discapacitat severa.:
Els contractes indefinits d'almenys 15 hores setmanals de les persones amb discapacitat severa resultaran subvencionables amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.
La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades les condicions establides, amb la documentació presentada al costat de la sol·licitud.
Es lliurarà d'una sola vegada l'import de l'ajuda després que es dicte la resolució de concessió.
A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei General de Subvencions, són obligacions de la persona o entitat beneficiària:
a) Els contractes a jornada parcial de persones amb discapacitat severa hauran d'arreplegar expressament en el seu clausulat el nombre d'hores setmanals de treball.
b) Mantindre l'ocupació subvencionada durant almenys 24 mesos, llevat que la relació s'extingisca per algun dels motius de substitució admesos.
c) Durant el període de manteniment del contracte subvencionat, no podrà disminuir la plantilla mitjana de l'entitat beneficiària, llevat que esta situació responga a vacants originades per voluntat de les persones treballadores, finalització de contractes temporals per a la substitució de persones treballadores, mort, discapacitat sobrevinguda, jubilació o acomiadament disciplinari no declarat improcedent. Estes causes només resultaran aplicables a les persones que, figurant d'alta en l'entitat ocupadora abans de la contractació subvencionada, van computar per a determinar la plantilla mitjana inicial; i únicament justificaran la disminució que proporcionalment corresponga a la seua jornada i permanència en l'entitat ocupadora. A este efecte es compararà la plantilla mitjana del període comprés entre els trenta dies previs a la contractació i el dia de la contractació amb la qual resulte dels informes a què fa referència la lletra següent.
d) Aportar en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment obligatori del contracte subvencionat, dos informes de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatius a la plantilla mitjana de l'entitat ocupadora que, comprenent un període de 12 mesos cada un, abasten tot el període de manteniment (24 mesos).
e) Facilitar quantes dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, li siga requerit per LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació.
f) Comunicar a LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida o en les dades que consten en la sol·licitud.
g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentres pogueren ser objecte de control, sent estos originals o còpies certificades conforme amb estos.
h) Les persones jurídiques hauran de comptabilitzar el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic, l'extracte comptable del qual haurà d'aportar-se a LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment obligatori del contracte subvencionat, juntament amb el model normalitzat sobre el compliment d'esta obligació de comptabilitat separada. En el cas que el contracte subvencionat s'haja mantingut per un període inferior, el termini d'un mes es computarà a partir de la data en la qual la persona subvencionada fora baixa en l'entitat ocupadora.
i) En tant que estes ajudes resulten susceptibles de cofinançament pel Fons Social Europeu Plus o per qualsevol altre fons que puga aprovar la Unió Europea, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant el termini que establisca la normativa europea que resulte d'aplicació.
j) A l'efecte de difusió pública, en resultar estes ajudes susceptibles de cofinançament pel Fons Social Europeu Plus o per qualsevol altre fons que puga aprovar la Unió Europea, la persona o entitat beneficiària estarà subjecta a les normes d'informació i publicitat que establisca la normativa europea que resulte d'aplicació. En este sentit, la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclosa en una llista d'operacions que es publicarà de manera electrònica o per qualsevol altre mig, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix, haurà de comunicar a la persona contractada que estes ajudes resulten susceptibles de cofinançament pel Fons Social Europeu Plus o per qualsevol altre fons que puga aprovar la Unió Europea. Així mateix, la persona o entitat beneficiària estarà subjecta a les normes d'informació i publicitat arreplegades en la normativa europea sobre la matèria que resulte d'aplicació.
k) Complir les obligacions de transparència i publicitat activa segons s'indica en la lletra i) del resolc setzé de la convocatòria d'estes ajudes. (veure document disponible en la web d'Instruccions " per al compliment de les obligacions de publicitat i transparència)
l) Aportar en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment obligatori del contracte subvencionat, una declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de publicitat i transparència a què fa referència la lletra anterior. (Model disponible en la web de l'ajuda). En el cas que el contracte subvencionat s'haja mantingut per un període inferior, el termini d'un mes es computarà a partir de la data en la qual la persona subvencionada fora baixa en l'entitat ocupadora.
La presentació de la documentació que l'entitat beneficiària necessite realitzar per a atendre qualsevol requeriment de LABORA, en compliment d'esta convocatòria o per la seua pròpia iniciativa, haurà de realitzar-se telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana través de l'enllaç “Al·legació/aportació” de l'apartat “Tramitació” que es troba disponible en el procediment habilitat per a la sol·licitud de l'ajuda denominat – Subvencions per a fomentar la contractació de persones desocupades pertanyents a determinats col·lectius d'atenció prioritària” o a través de l'enllaç "Al·legació/aportació de documentació a l'expedient" en la informació de l'ajuda publicada en web de LABORA.
46004 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Ajudes i subvencions
- Treball i ocupació
- Creació i promoció d'ocupació
TEMA
- Treball
- Foment de l'ocupació
PERFILS
- Empresa
TEMÀTICA
- Treball i treballadors
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions