Subvencions destinades a accions i programes educatius innovadors que promoguen l'educació intercultural i en valors, desenvolupats per entitats privades sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana (Sol·licitud, Aportació, Esmena, Justificació i Recurs) - GVA.ES
Subvencions destinades a accions i programes educatius innovadors que promoguen l'educació intercultural i en valors, desenvolupats per entitats privades sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana (Sol·licitud, Aportació, Esmena, Justificació i Recurs)
Què és
Convocar un concurs públic en règim de concurrència competitiva per a la concessió de subvencions dirigides a accions i programes educatius innovadors que promoguen l'educació intercultural i en valors desenvolupats per entitats privades sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana en el curs...
- Ordre 60/2016, de 23 de setembre (bases reguladores).
- RESOLUCIÓ de 17 de juliol de 2024, de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual es convoquen subvencions destinades a accions i programes que promoguen l'educació intercultural i en valors, desenrotllats per entitats privades sense ànim de lucre de la Comunitat...
- RESOLUCIÓ de 31 d'octubre de 2024, de la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa, per la qual es resol la convocatòria de subvenciones destinades a accions i programes educatius innovadors que promoguen l'educació intercultural i en valors, desenrotllats per entitats privades sense ànim...
A qui va dirigit
Entitats privades sense ànim de lucre que tinguen entre les seues finalitats la realització d'actuacions educatives dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
a) Estar legalment constituïdes i inscrites en el registre corresponent.
b) No tindre ànim de lucre.
c) Disposar d'una seu central o delegació permanent a la Comunitat Valenciana.
A aquest efecte, s'entendrà per delegació permanent la presència física, amb domicili social, al territori de la Comunitat Valenciana, acreditada documentalment. En aquest cas, la delegació permanent ha d'haver sigut la que ha assumit la gestió de l'acció i/o el programa que ha de finançar la Generalitat, i la que ha portat la gestió economicoadministrativa i la direcció de l'acció i/o programa des de la seua oficina de la Comunitat Valenciana.
d) Tindre com a finalitats institucionals, recollides en els seus estatuts, la realització d'accions o programes educatius.
e) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social en la forma establida reglamentàriament.
f) No estar sotmés a les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, que determina la prohibició per a obtindre la condició de beneficiari de subvencions, especialment la de no ser deutor per reintegrament de subvencions.
g) En cas d'haver sigut beneficiari d'ajudes subjectes al règim de minimis, que l'import total d'ajuda minimis rebuda no supere l'import màxim total de 300.000 euros durant un període de tres exercicis fiscals, ni individualment ni com a resultat d'acumulació amb altres ajudes de minimis concedides al mateix beneficiari, segons estableix el Reglament (UE) número 2023/2831, de la Comissió, de 13 de desembre de 2023 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 2831, 15.12.2023).
h) En cas d'haver sigut entitat beneficiària d'una ajuda subjecta al règim de minimis, que complisca la regla d'acumulació establida en l'article 5 del Reglament (UE) número 2023/2831 esmentat.
Com es tramita
- L'òrgan encarregat de l'ordenació i la instrucció del procediment serà la subdirecció general competent en matèria d'innovació educativa.
- La facultat de resoldre la convocatòria correspon a la directora general d'Innovació i Inclusió Educativa, que resoldrà aquesta convocatòria per delegació del conseller d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
- D'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el termini màxim per a resoldre aquest procediment és de sis mesos des de la data d'efectes de la convocatòria corresponent. Vençut el termini sense haver-se notificat cap resolució expressa, les persones interessades podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, segons s'estableix en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 21 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió, administratives i financeres, i d'organització de la Generalitat Valenciana.
L'avaluació de les accions i els programes es realitzarà a partir dels criteris de valoració establits a continuació i tindran la ponderació següent:
a) Idoneïtat: 6 punts.
- Exposen la trajectòria i l'experiència de l'entitat en l'àmbit educatiu.
- Defineixen els objectius i el desenvolupament de les accions i programes amb coherència amb la convocatòria.
- Els programes o les accions són coherents i estan relacionats amb la finalitat social de l'entitat sol·licitant.
b) Estratègia: 3 punts.
- Presenten el cronograma d'actuacions amb concreció de les tasques que corresponen a les persones que hi participen.
c) Sostenibilitat: 2 punts.
- Presenten un pressupost adequat.
- Especifiquen els recursos humans, materials i econòmics.
d) Participació: 5 punts.
- Presenten una anàlisi del grau de col·laboració amb els centres educatius de la seua àrea d'influència, comunitat o entorn.
- Inclouen el nombre de beneficiaris i el col·lectiu al qual pertanyen (alumnat, professorat, famílies, altres agents de l'entorn, etc.).
e) Inclusió: 1 punt.
- Promouen la igualtat d'oportunitats i l'accés, la integració i la inclusió educativa i social.
f) Avaluació: 3 punts.
- Presenten concreció en els criteris d'avaluació, segons els objectius plantejats i el grau de consecució d'aquests.
- Presenten autoavaluació de l'acció, programa i conclusions: indicadors i instruments.
- Presenten mostres de repercussió en mitjans de comunicació.
46015 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
Les sol·licituds s'han de presentar per registre electrònic, en la seu electrònica de la Generalitat, en el termini de deu dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9899, de 23.07.2024).
Cal annexar a la sol·licitud els documents digitalitzats en format PDF següents:
a) Escriptura d'apoderament o poder de representació de la persona que signa la sol·licitud.
b) Inscripció en el Registre d'Associacions o Fundacions.
c) Acta fundacional i els estatuts.
d) En cas que l'entitat tinga alguna exempció tributària, ha d'acreditar la concessió efectiva de l'esmentada exempció.
e) En cas que no autoritze l'accés a la consulta telemàtica del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, ha d'adjuntar:
-Certificació electrònica del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
f) En cas de no autoritzar l'accés a la consulta telemàtica d'ajudes de minimis, s'haurà d'adjuntar l'Annex (que li facilitarà l'Administració) degudament omplit en què s'inclou la declaració responsable d'ajudes de minimis amb la següent informació:
- En cas d'haver sigut beneficiari d'ajudes subjectes al règim de minimis, una declaració responsable del fet que l'import total d'ajuda minimis rebuda no supera l'import màxim total de 300.000 euros durant un període de tres exercicis fiscals, ni individualment ni com a resultat d'acumulació amb altres ajudes de minimis concedides al mateix beneficiari, d'acord amb el Reglament (UE) número 2023/2832, de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 2831, 15.12.2023).
- En cas d'haver sigut entitat beneficiària d'una ajuda subjecta al règim de minimis, una declaració responsable del fet que compleix la regla d'acumulació establida en l'article 5 del Reglament (UE) número 2023/2832 esmentat.
g) Exemplar del dossier en què es desenvolupa el programa o l'acció, segons els requisits indicats en el resolc sisé de la convocatòria.
La presentació de les sol·licituds s'ha de fer mitjançant el registre electrònic, en la seu electrònica de la Generalitat. La presentació telemàtica requereix que la persona sol·licitant dispose de sistemes d'identificació i signatura electrònica acceptats en la seu electrònica de la Generalitat.
- CONVOCATÒRIES D'INNOVACIÓ EDUCATIVA
- El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-la o donar-la de baixa es pot realitzar telemàticament, consulte: PROPER. Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat:
Esmena
Possibilitar l'aportació o esmena de documentació per via telemàtica a un expedient de sol·licitud iniciat en la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
L'aportació o esmena es pot realitzar:
- Per iniciativa de la persona interessada.
- A conseqüència d'un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus).
Si s'ha rebut un requeriment (d'esmena o d'altre tipus), la documentació haurà d'aportar-se en el termini que la Conselleria haja establit en el dit requeriment.
En altre cas, l'aportació es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la resolució de l'expedient.
- Si s'ha rebut un requeriment administratiu, s'aportaran els documents que se sol·liciten en este.
- En altre cas, s'aportarà la documentació que considere oportuna.
Al·legació / Aportació
Vosté pot formular al·legacions i aportar documents de manera telemàtica, accedint a este mateix procediment.
Resolució
D'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el termini màxim per a resoldre aquest procediment és de sis mesos des de la data d'efectes de la convocatòria corresponent. Vençut el termini sense haver-se notificat cap resolució...
Les entitats beneficiàries percebran la subvenció atorgada després de la rendició del compte justificatiu simplificat, segons disposen els articles 69 i 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 176, 25.07.2006). A aquest efecte, cal tramitar telemàticament, abans del 30 de novembre de 2023, el compte justificatiu simplificat, que haurà d'incloure, sota responsabilitat del declarant, la documentació següent:
a) Annex: Compte justificatiu simplificat, en el qual han de figurar numerades i relacionades totes les despeses de l'acció o el programa realitzat.
b) Memòria del projecte de l'acció o el programa executat, en el qual s'inclouran la denominació, el lloc i les dates de realització.
c) Les factures o documents de valor probatori equivalent acreditatius de les despeses relatives a les activitats realitzades. Les factures han de reunir els requisits del Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
d) Documents acreditatius del pagament de les factures, com són justificants de transferència o rebuts bancaris.
e) La presentació de la documentació justificativa es realitzarà exclusivament en la seu electrònica de la Generalitat, mitjançant:
- Factures i justificants de pagament de les despeses declarades, originals o fotocòpies compulsades, emeses i pagades abans del 30 de noviembrede 2024.
- Quan les accions i els programes hagen sigut finançats amb les subvencions i amb fons propis o altres subvencions o recursos, ha d'acreditar-se en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons al projecte subvencionat.
De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot recórrer potestativament en reposició, o s'hi pot plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:
a) El recurs de reposició s'ha d'interposar davant del secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació.
b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació.
46015 - València/Valencia
Justificació
Des del 7 fins al 30 de novembre 2024, tots dos inclosos.
Requeriment d'esmena de la justificació: del 4 al 18 de desembre.
La justificació es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació autenticada"
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Educació i formació
- Ajudes, beques i subvencions