Ajudes destinades a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) o en la Mutualitat alternativa a la Seguretat Social que corresponga, de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants (TRRETA). Treball (SOL·LICITUD, AL·LEGACIONS, ESMENA, JUSTIFICACIÓ i RECURS) - GVA.ES
Ajudes destinades a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) o en la Mutualitat alternativa a la Seguretat Social que corresponga, de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants (TRRETA). Treball (SOL·LICITUD, AL·LEGACIONS, ESMENA, JUSTIFICACIÓ i RECURS)
Què és
La concessió d'ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) o en la Mutualitat alternativa a la Seguretat Social del col·legi professional que corresponga de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants que, dins de l'any natural de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (d'ara en avant DOGV), hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, d'acord amb els requisits establits en el capítol I de l'Ordre 5/2023, de 10 de juliol, de bases reguladores.
De conformitat amb l'article 20 d'aquesta Ordre 5/2023, es consideren costos fixos d'inclusió en el RETA els derivats de l'afiliació i cotització per les contingències previstes en el Títol IV del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social.
L'objecte d'estes ajudes és la consolidació de l'ocupació autònoma en la Comunitat Valenciana.
1. Els DUBTES relacionats amb el CONTINGUT d'estes ajudes seran ateses, exclusivament, mitjançant la següent adreça de correu electrònic: dgtrabajobl@gva.es
2. Incidències INFORMÀTIQUES (només errors o problemes de caràcter informàtic)
- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en el corresponent enllaç directe de l'apartat "Enllaços" d'este tràmit.
- Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit).
En el formulari de problemes tècnics o en el correu electrònic que envie a la citada adreça han d'indicar-se, entre altres dades: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com descripció el més detallada possible del problema informàtic que s'haja produït.
3. Veure més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Treball de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit).
A qui va dirigit
1. Podran ser persones beneficiàries d'estes ajudes les persones treballadores autònomes amb residència i domicili fiscal en la Comunitat Valenciana:
- Que realitzen de manera habitual, personal, directa, per compte propi i fora de l'àmbit de direcció i organització d'una altra persona, una activitat econòmica o professional a títol lucratiu, donen o no ocupació a treballadors per compte d'altri, d'acord amb el que s'establix en l'article 1 de la Llei 20/2007, d'11 de juliol, de l'Estatut del Treball Autònom.
- I que, a més, reunisquen els requisits detallats en l'apartat de "Requisits" d'este tràmit.
També s'inclouen els treballs, realitzats de manera habitual, en el territori de la Comunitat Valenciana, per familiars de les persones definides en el paràgraf anterior que no tinguen la condició de treballadors per compte d'altri, conforme al que s'establix en l'article 1.3.e) del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.
2. No podran obtindre la condició de persones beneficiàries les sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els articles 3 i 20 de les bases reguladores i en el resolc tercer de la Resolució de convocatòria
A) Amb caràcter general les persones beneficiàries d'estes ajudes hauran de reunir els següents REQUISITS:
1. Dins de l'any 2024, hauran de portar d'alta en el RETA o en la Mutualitat alternativa a la Seguretat Social del col·legi professional que corresponga, un màxim de 5 anys i un mínim de 3, ininterromputs.
2. En concret, per a la present convocatòria, l'alta en el RETA o en la Mutualitat alternativa que corresponga, haurà d'haver-se produït en el període comprés entre el 01/01/2019 i el 31/12/2021, tots dos inclusivament, havent de mantindre la seua alta de forma continuada durant l'anualitat en la qual es concedisca la subvenció.
3. Estar empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb menys de 5.000 habitants.
4. Estar donat d'alta, en el cas de les persones treballadores autònomes, en el Cens d'Obligats Tributaris de l'Agència Tributària, corresponent el lloc de desenvolupament de l'activitat declarada a un municipi de menys de 5.000 habitants.
Si l'activitat econòmica declarada no es desenvolupa en local determinat, es tindrà en compte el domicili fiscal de la persona treballadora autònoma, i en este cas, haurà de situar-se en un municipi de la Comunitat Valenciana de menys de 5.000 habitants.
5. No comptar amb més de 9 treballadores o treballadors contractats per compte d'altri el dia de publicació de la convocatòria en el DOGV.
B) EXCLUSIONS
De conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de l'Orde 5/2023, de 10 de juliol, de bases reguladores, i en el resolc tercer de la Resolució de convocatòria:
1. No podran ser beneficiàries en estes ajudes les persones en les quals concórrega alguna de les següents circumstàncies:
a) Les persones treballadora incloses en el Sistema Especial per a Treballadors per Compte Propi Agraris.
b) Els qui exercisquen les funcions de direcció i gerència que comporta l'acompliment del càrrec de persona consellera o administradora, o presten altres servicis per a una societat de capital, a títol lucratiu i de manera habitual, personal i directa.
c) Les persones sòcies industrials de societats regulars col·lectives i de societats comanditàries.
d) Les persones sòcies de societats civils irregulars.
e) Les persones sòcies treballadores de societats laborals.
f) Les persones autònomes sòcies d'una cooperativa de treball associat.
g) Les persones treballadores autònomes econòmicament dependents.
h Membres del cos únic de notaris.
i) Membres del cos de registradors de la propietat, mercantils i de béns mobles, així com els del cos d'aspirants.
j) Les persones treballadores autònomes i els "autònoms col·laboradors" els rendiments nets dels quals d'activitats econòmiques i rendiments nets del treball, respectivament, obtinguts durant l'exercici 2022, siguen superiors a 34.235,28 euros.
En cas que no existisca obligació de presentar la declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) s'acreditarà mitjançant Certificat Negatiu d'Hisenda.
2. Les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS).
3. Haver sigut sancionat amb caràcter ferm en via administrativa, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió d'infracció molt greu en matèria de seguretat i salut en el treball o per la comissió d'infracció greu en matèria de relacions laborals consistent en la transgressió de la normativa sobre modalitats contractuals, contractes de duració determinada i temporals, mitjançant la seua utilització en frau de llei o respecte a persones, finalitats, supòsits i límits temporals diferents dels previstos legal, reglamentàriament, o mitjançant conveni col·lectiu quan estos extrems puguen ser determinats per la negociació col·lectiva.
C) Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), eixa persona ha d'inscriure prèviament la representació en el:
- REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV(disponible en "Procediments relacionats"
- O bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit.
Com es tramita
1. PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD, EL SEU ANNEX I LA DOCUMENTACIÓ REQUERIDA per a l'obtenció d'estes ajudes, en el termini establit en la Resolució anual de convocatòria, ÚNICA i OBLIGATÒRIAMENT DE MANERA ELECTRÒNICA, a través del tràmit telemàtic dissenyat per a estes ajudes.
* IMPORTANT:
- La presentació de la sol·licitud d'ajudes i altra documentació requerida es realitzarà obligatòriament de manera telemàtica, atenent el que es preveu en el resolc sisé de la Resolució de convocatòria i en l'apartat d'este tràmit denominat "Sol·licitud > Presentació > Telemàtica".
- La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores.
- NOMÉS PODRÀ PRESENTAR-SE UNA SOL·LICITUD per cada persona sol·licitant. Totes aquelles sol·licituds que es consideren duplicades es tindran per no presentades i, en este cas, només es tindrà en compte l'última sol·licitud presentada electrònicament.
2. PROCEDIMENT
- El procediment per a la concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes previstos en l'article 21 de les bases reguladores, sent l'únic criteri de valoració el moment de presentació de les corresponents sol·licituds.
- En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la corresponent convocatòria, ja siga a través de les aportacions voluntàries de documentació realitzades per les persones interessades, o mitjançant l'esmena efectuada per estes després del requeriment formulat per l'òrgan instructor d'estes ajudes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22.6 de les bases reguladores.
- Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, FINS A ESGOTAR EL CRÈDIT DISPONIBLE EN CADA CONVOCATÒRIA.
- Actuarà com a òrgan instructor del procediment per a la concessió d'estes ajudes la Direcció General amb competències en matèria de treball.
3. ESMENA
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació necessària, es requerirà a la persona interessada perquè, EN EL TERMINI DE 10 DIES, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú.
- L'esmena es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació autenticada" de la pestanya "Esmena".
4. COMISSIÓ DE VALORACIÓ
- Es constituirà una comissió de valoració, adscrita a la Direcció General competent en matèria de treball, de conformitat amb el que es disposa en l'article 11 de les bases reguladores i en el resolc onzé de la Resolució de convocatòria.
- La comissió de valoració, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries existents, formularà proposta de resolució a la Direcció General competent en matèria de treball, que haurà de contindre:
. La relació de sol·licituds admeses, que complisquen els requisits exigits, ordenades per rigorós ordre d'entrada.
. La quantia de la subvenció proposada.
. La relació de sol·licituds que es propose denegar i les causes de la denegació, sent la falta de consignació pressupostària la primera causa de denegació una vegada esgotada la totalitat del crèdit disponible.
5. RESOLUCIÓ
- Vista la proposta elevada per la Comissió, la persona titular de la Direcció General competent en matèria de treball, per delegació de la persona titular de la Conselleria amb aquesta competència, dictarà resolució concedint o denegant la subvenció.
- El contingut de la resolució serà l'establit en l'article 16 de les bases reguladores.
- La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de SIS MESOS comptats a partir de l'endemà de la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut este termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendre's desestimada, sense perjudici que este termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
6. NOTIFICACIÓ
Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament, en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú. Veure el que es preveu sobre aquest tema en el resolc setzé de la Resolució de convocatòria.
7. JUSTIFICACIÓ DE LES AJUDES
- Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida, davant la Direcció General competent en matèria de treball, mitjançant l'ACREDITACIÓ DE L'ABONAMENT DE LES QUOTES DEL RETA O DE LA MUTUALITAT ALTERNATIVA QUE CORRESPONGA DELS MESOS DE GENER A NOVEMBRE de l'any en què es publique la corresponent resolució per la qual es convoquen estes ajudes.
La justificació podrà fer-se a través dels següents mitjans:
a) Preferentment, mitjançant l'informe de quotes ingressades que pot obtindre's a través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social (Informe de bases i quotes de cotització de règims i sistemes especials), o, en el cas de les Mutualitats alternatives, a través d'un certificat emés per les respectives entitats.
b) Davant la impossibilitat d'obtindre el citat informe o certificat, s'aportaran els extractes o rebuts bancaris justificatius dels pagaments de les quotes del RETA o Mutualitat alternativa que corresponga.
El termini per a la presentació de la justificació finalitzarà el 20 de desembre de 2024
- EN CAP CAS la suma del justificat podrà ser INFERIOR a l'import total de la subvenció concedida. En el suposat que la quantitat justificada fora inferior a l'import subvencionat, es procedirà a la minoració i, si és el cas, reintegrament de la diferència.
- El TERMINI per a la presentació de la justificació FINALITZARÀ EL 20 DE DESEMBRE de l'any en què es publique la corresponent convocatòria d'estes ajudes.
- La justificació es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació autenticada" de la pestanya de "JUSTIFICACIÓ".
- Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques i la seua concessió es tramitarà amb subjecció al règim de concurrència competitiva, sent l'únic criteri de valoració el moment de presentació de les corresponents sol·licituds.
En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la corresponent convocatòria, ja siga a través de les aportacions voluntàries de documentació realitzades per les persones interessades, o mitjançant l'esmena efectuada per aquestes després del requeriment formulat per l'òrgan instructor d'aquestes ajudes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22.6 de les bases reguladores.
- Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, fins a esgotar el crèdit disponible en cada convocatòria.
46004 - València/Valencia
Formularis
- Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT, amb domicili local, actualitzat a data de publicació de la convocatòria, en el seu cas.
- Informe de vida laboral actualitzat
- Certificat d'empadronament actualitzat
- Declaració d'IRPF de l'exercici anterior a la data de la convocatòria
- Documentació acreditativa de trobar-se en algun dels supòsits inclosos en l'article 19.1 a) de les bases reguladores.
- (MINIMIS) DECLARACIÓ D'AJUDES MINIMIS
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL Dia 22 DE GENER DE 2024 FINS AL DIA 15 DE FEBRER DE 2024 segons la Resolució de convocatòria publicada en el DOGV núm. 9757, de 02/01/2024.
IMPORTANT:
- Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).
- En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la convocatòria d'estes ajudes.
1. SOL·LICITUD general de subvenció i ANNEX I a esta, SEGONS FORMULARIS WEB disponibles en el tràmit telemàtic. * IMPORTANT: - Després del seu respectiu emplenament tots dos formularis web han de firmar-se electrònicament en el propi tràmit telemàtic. - Només podrà presentar-se una sol·licitud...
Formularis
- Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT, amb domicili local, actualitzat a data de publicació de la convocatòria, en el seu cas.
- Informe de vida laboral actualitzat
- Certificat d'empadronament actualitzat
- Declaració d'IRPF de l'exercici anterior a la data de la convocatòria
- Documentació acreditativa de trobar-se en algun dels supòsits inclosos en l'article 19.1 a) de les bases reguladores.
- (MINIMIS) DECLARACIÓ D'AJUDES MINIMIS
- FAQs - DUBTES I PREGUNTES FREQÜENTS sobre ajudes TRRETA
- Preguntes freqüents en matèria de tramitació telemàtica - Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana
- Ajuda_Suport_FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS durant la tramitació telemàtica
- Apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Treball de la pàgina web de la Conselleria
- Carpeta ciutadana
- Registre electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat
- Model d'autorització de l'interessat perquè una administració pública puga obtindre dades de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
- RESOLUCIÓ d'11 de desembre de 2023, de la direcció general de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada de les ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) o en la Mutualitat alternativa...
- Extracte de la Resolució d’11 de desembre de 2023, de la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral, per la qual s’efectua la convocatòria anticipada de les ajudes per a finançar els costos fixos d’inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) o en la...
- Ordre 5/2023, de 10 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica parcialment l'Ordre 5/2020, de 10 de setembre (DOGV núm. 9653 de 02.08.2023)
- Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les BASES REGULADORES i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8905,...
Esmena
Si l'Administració li ha fet un requeriment d'esmena ha de cenyir-se al termini indicat en este.
Possibilitar l'aportació o esmena de documentació per via telemàtica, dins d'este mateix procediment, a este expedient de sol·licitud. Per a l'esmena vosté pot aportar: - Els documents que li ha requerit l'Administració, si se li ha notificat un requeriment d'esmena. - Els documents que...
L'esmena es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació Autenticada" de la pestanya "Esmena".
Al·legació / Aportació
Vosté té dret a formular al·legacions i a utilitzar els mitjans de defensa admesos per l'Ordenament Jurídic, i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució. ...
Resolució
- Vista la proposta elevada per la comissió, la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball, per delegació de la persona titular de la conselleria amb aquesta competència, dictarà una resolució en què concedirà o denegarà la subvenció. - El contingut de la resolució...
1. QUANTIA DE L'AJUDA 1.1. La QUANTIA de la subvenció serà: a) 3.000,00 euros en els supòsits de: - Dones víctimes de violència de gènere. - Persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33%. - Persones víctimes del terrorisme. - Persones amb 48 o més anys d'edat. De...
Les persones beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir totes les obligacions contemplades en les bases reguladores i especialment les establides en l'article 24 d'aquestes bases.
Contra la resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se: - RECURS POTESTATIU DE REPOSICIÓ davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'UN MES comptat des de l'endemà de la notificació de la resolució, conforme a la legislació vigent de procediment administratiu...
46004 - València/Valencia
Atendre el que es preveu en l'article 7 de l'Ordre 5/2023, de bases reguladores.
Justificació
- El TERMINI per a la presentació de la justificació FINALITZARÀ EL 20 DE DESEMBRE de l'any en què es publique la corresponent convocatòria d'estes ajudes.
- Les persones beneficiàries han de justificar la subvenció concedida, davant de la direcció general competent en matèria de treball, mitjançant l'ACREDITACIÓ DE L'ABONAMENT DE LES QUOTES DEL RETA O MUTUALITAT CORRESPONENT DELS MESOS DE GENER A NOVEMBRE de l'any en què es publique la corresponent...
- La justificació es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació autenticada" de la pestanya de "JUSTIFICACIÓ".
Desistiment
Amb este tràmit vosté pot desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets. El desistiment consistix a abandonar la sol·licitud i el procediment iniciat. Si la normativa ho permet, en un altre moment podrà vosté exercir el seu...
Recurs de reposició
Recurs potestatiu de reposició: - Si hi haguera resolució expressa: el termini serà d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació de la Resolució, d'acord amb el que es preveu en l'article 123 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les...
Saber més- La resolució posa fi a la via administrativa i contra esta l'interessat podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada. - O bé impugnar-la directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de...
La presentació del recurs es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació Autenticada" de la pestanya "Recurs potestatiu de reposició".
Renúncia
En la renúncia s'abandona definitivament l'acció i per tant el dret que es pretén fer valdre a través d'aquella, per la qual cosa la pretensió no podrà tornar a ser exercitada. L'Administració acceptarà la renúncia, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Ocupació
- Empreses
- Què faig si... ?
- Busque una ajuda
- Ajudes per al foment de l'ocupació
- Treball i ocupació
- Subvencions de treball i relacions laborals
- Emprenedors
TEMA
- Treball
- Relacions laborals
- Inspecció de treball
- Inserció sociolaboral
- Emprenedoria
- Condicions de treball
- Seguretat i salut laboral
- Foment de l'ocupació
- Administració pública
- Administració electrònica
- Ocupació pública
PERFILS
- Ciutadania
- Persones desocupades
- Empresa
- Cooperatives
- Professionals i autònoms
SECTOR
- Construcció i instal·lacions
- Treballar amb l’administració
TEMÀTICA
- Treball i treballadors
- Ocupació
- Seguretat i salut en el treball
- Relacions laborals
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Encetar un negoci
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions