Detall de Procediment

TECE - Procediment per a la renovació de la targeta identificativa abans de la caducitat o reimpressió de targeta identificativa per robatori amb denúncia (sense taxa).

Codi SIA: 287614
Codi GUC: 18962
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La Llei 13/2017, de 8 de novembre, de la Generalitat, del taxi de la Comunitat Valenciana, segons el que es disposa en els articles 23 i 25, estableix que els usuaris del taxi tindran dret a identificar la persona que condueix el vehicle. L'objecte d'aquest tràmit és la renovació abans de la finalització de la vigència o la reimpressió, si ha sigut robada i ha estat denunciat. NO es pot fer aquest tràmit per a la primera expedició de la targeta, renovació de targeta caducada, duplicat per pèrdua o duplicat per robatori sense haver-hi denúncia (en aquests casos cal fer el tràmit "TECE - Targeta identificativa del conductor en la prestació del servei de taxi" https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=16222 ).

Observacions

Observacions

RENOVACIÓ DE LA TARGETA IDENTIFICATIVA 1. TITULARS d'autorització de taxi de les àrees de prestació conjunta i ASSALARIATS amb contracte de DURACIÓ INDEFINIDA: la targeta identificativa serà expedida amb una vigència igual a la de la capacitació professional i es renovarà en el mes que corresponga segons el calendari descrit anteriorment. 2.- Conductors ASSALARIATS amb contracte de DURADA DETERMINADA: la vigència de la targeta serà la mateixa que la del contracte de treball, excepte quan aquesta data supere l'establida en el certificat de capacitació per a l'exercici de l'activitat de taxista.

Requisits

Requisits

La targeta identificativa té tres modalitats, segons es referisca al titular, a persona assalariada a temps parcial o a temps complet, amb requisits similars, que s'expressen amb detall en els articles 3, 4, 5 i 6 de l'Ordre. Però en tot cas són requisits essencials: 1. Permís de conduir classe B o superior, en vigor. 2. Certificat de capacitació vàlid a la Comunitat Valenciana i en vigor, d'acord amb la normativa que ho regula. 3. Titularitat d'una autorització del taxi a la Comunitat Valenciana, tindre la condició de personal autònom col·laborador o contracte per a la prestació del servei de taxi. 4. No tindre antecedents penals, d'acord amb el que s'estableix en la Llei 13/2017, de 8 de novembre, de la Generalitat, del taxi de la Comunitat Valenciana. La targeta identificativa és de color diferent, segons el criteri següent: - Taronja, per a les persones titulars d'autorització. - Verda, per a les assalariades a temps complet o autònomes col·laboradores. - Blava, per a persones assalariades a temps parcial.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El sol·licitant de la targeta identificativa ha de ser la persona titular de l'autorització del taxi de la Comunitat Valenciana, o el representant legal d'aquest.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 13/2017, de 8 de novembre, del taxi de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8167, 10/11/2017).
  • ORDRE 3/2019, de 6 de maig, de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, per la qual es regula la targeta identificativa de la persona que condueix el taxi a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 8546, de 13.05.2019)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Els titulars d'autorització amb targeta identificativa realitzaran la renovació de manera gratuïta sempre que es renove abans de la finalització de la seua vigència d'acord amb el següent calendari: a) El titular de la targeta identificativa el número d'identificació de la qual fiscal acabe en 1, entre el primer i últim dies hàbils del mes de gener, tots dos inclusivament. b) El titular de la targeta identificativa el número d'identificació de la qual fiscal acabe en 2, entre el primer i últim dies hàbils del mes de febrer, tots dos inclusivament. c) El titular de la targeta identificativa el número d'identificació de la qual fiscal acabe en 3, entre el primer i últim dies hàbils del mes de març, tots dos inclusivament. d) El titular de la targeta identificativa el número d'identificació de la qual fiscal acabe en 4, entre el primer i últim dies hàbils del mes d'abril, tots dos inclusivament. e) El titular de la targeta identificativa el número d'identificació de la qual fiscal acabe en 5, entre el primer i últim dies hàbils del mes de maig, tots dos inclusivament. f) El titular de la targeta identificativa el número d'identificació de la qual fiscal acabe en 6, entre el primer i últim dies hàbils del mes de juny, tots dos inclusivament. g) El titular de la targeta identificativa el número d'identificació de la qual fiscal acabe en 7, entre el primer i últim dies hàbils del mes de juliol, tots dos inclusivament. h) El titular de la targeta identificativa el número d'identificació de la qual fiscal acabe en 8, entre el primer i últim dies hàbils del mes de setembre, tots dos inclusivament. i) El titular de la targeta identificativa el número d'identificació de la qual fiscal acabe en 9, entre el primer i últim dies hàbils del mes d'octubre, tots dos inclusivament. j) El titular de la targeta identificativa el número d'identificació de la qual fiscal acabe en 0, entre el primer i últim dies hàbils del mes de novembre, tots dos inclusivament. Les persones que presten el servei amb contracte indefinit faran la renovació de la targeta identificativa conformement al mateix calendari que els titulars d'autorització i atesa la data de caducitat que consta en el seu certificat de capacitació per a l'exercici de l'activitat de taxista. Les persones que presten el servei amb contracte de duració determinada hauran de renovar la targeta identificativa no abans de 30 dies de la seua data de caducitat i no mes vesprada dels cinc dies següents al de la data de caducitat que figura en la targeta.

Formularis i documentació

RENOVACIÓ: La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de la persona sol·licitant, llevat que s'hi manifeste en contra, perquè la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitati obtinga directament les dades relatives d'identificació personal, d'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no autoritzar-se, s'haurà d'aportar: ** DNI o document equivalent en cas d'estrangers. **Còpia del permís de conduir 1.- Documentació que han d'aportar els TITULARS d'autoritzacions d'àrees de prestació conjunta: - Autorització per a la consulta d'antecedents penals. - Fotografia recent grandària carnet. 2. Documentació que s'ha d'aportar quan es tracte de conductors ASSALARIATS d'autoritzacions d'àrea de prestació conjunta: - Contracte de treball. - Autorització per a la consulta d'antecedents penals. - Informe de treballadors en alta (ITA). - Fotografia recent mida carnet. 3. Documentació que han d'aportar les persones TITULARS d'autoritzacions de FORA d'àrees de prestació conjunta: - Fotografia recent mida carnet. - Autorització per a la consulta d'antecedents penals. 4.- Documentació que s'ha d'aportar quan es tracte de conductors ASSALARIATS d'autoritzacions de FORA de les àrees de prestació conjunta: - Contracte de treball. - Informe de treballadors en alta (ITA). - Fotografia recent mida carnet. - Autorització per a la consulta d'antecedents penals. NOTA: cap procedir a la devolució de la targeta identificativa en els casos de renovació d'aquesta. DUPLICAT DE TARGETA IDENTIFICATIVA PER ROBATORI 1. Documentació que han d'aportar els TITULARS d'autoritzacions d'àrees de prestació conjunta i de FORA d'àrees de prestació conjunta: - Denúncia. 2. Documentació que han d'aportar els ASSALARIATS d'autoritzacions d'àrees de prestació conjunta i de FORA d'àrees de prestació conjunta: - Denúncia.

Presentació

Presentació

Presencial
Les sol·licituds de targeta identificativa s'han de tramitar electrònicament.
Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant tramitació telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (més informació respecte als certificats admesos en la seu electrònica de la Generalitat en https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En el cas que s'utilitze un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de Representants davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en https://www.accv.es/va/ciutadans/registre-de-representants/ 2. Si ja disposeu de certificat digital, podreu accedir fent clic en "Tramitar amb certificat" (que figura de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop) i accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, de manera que obtindreu el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació, tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la vostra carpeta ciutadana (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). 3. Disposeu de més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu la llista de preguntes freqüents detallades en aquesta adreça per a veure si podeu solucionar el vostre problema. En cas que continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través d'un dels següents correus electrònics, en funció del tipus de problema de què es tracte: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a la carpeta ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. - En un termini d'un mes, la Direcció General expedirà la targeta identificativa, que la persona interessada haurà de retirar en un termini de tres dies. . En el cas de València, les targetes s'han de recollir en el Servei Territorial de Transport de València, siti a: C/ Gregorio Gea, 27. . En el cas d'Alacant, a la seu del Servei Territorial d'Alacant: av. Aguilera, 1 (Teatre Arniches). . En el cas de Castelló, a la seu del Servei Territorial de Castelló: av. del Mar, 16. - Quan el titular d'una autorització contracte una persona com a conductora assalariada, haurà de sol·licitar la targeta identificativa d'aquesta amb antelació a l'inici de l'activitat de qui vaja a prestar el servei. - En cap cas es pot exercir l'activitat sense disposar de la targeta identificativa.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat.

Obligacions

Obligacions

Obligació d'actualitzar les dades de la targeta: Correspon a la persona titular de l'autorització l'obligació de mantindre actualitzades les dades contingudes tant en la seua pròpia targeta identificativa com en la dels conductors assalariats que, si escau, tinga contractats. En cas que alguna d'aquestes dades experimente alguna variació, la persona titular de l'autorització corresponent estarà obligada a sol·licitar una nova targeta, segons el procediment assenyalat en l'article anterior. Obligació de retornar la targeta: Les persones titulars d'autoritzacions estan obligades a retornar les targetes que siguen actualitzades, renovades o resulten innecessàries perquè s'ha extingit la relació laboral amb el conductor o perquè se n'ha transmés l'autorització.

Observacions

Observacions

Contra els actes administratius de compliment de l'ordre, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la directora general d'Obres Públiques, Transports i Mobilitat en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació de l'acte corresponent, d'acord amb el que estableixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Termini màxim

Termini màxim

L'òrgan competent en matèria de transport emetrà la targeta en el termini màxim d'un mes, quan la sol·licitud reunisca tots els requisits.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment del que s'estableix en aquesta ordre es considerarà infracció lleu prevista en l'article 33.c de la Llei 13/2017, de 8 de novembre, de la Generalitat, del taxi de la Comunitat Valenciana.