Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    TECG - Procediment per a la concessió d'ajudes al desenvolupament rural per mitjà de la sol·licitud única.

    Objecte del tràmit

    Es convoquen les ajudes que es recullen en l'article 1 de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua (d'ara en avant, Ordre 5/2015), i en concret la següent:

    - Sol·licituds de pagament anual per a l'any 2020 de les ajudes que es recullen en l'Ordre 7/2015 i en l'Ordre 8/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua (d'ara en avant, Ordre 8/2015):

    a) Ajudes d'agroambient i clima.
    b) Ajuda a l'agricultura ecològica.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Els agricultors titulars d'una explotació agrària.

    Requeriments

    Els requisits són els que s'indiquen en l'Ordre 5/2015, en l'Ordre 7/2015 i en l'Ordre 8/2015. A més:

    1. Als beneficiaris de les ajudes se'ls poden aplicar les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari que es preveuen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i les obligacions que conté l'article 14 del mateix text legal. A aquest efecte, ha de constar en la sol·licitud una declaració responsable sobre el compliment dels requisits que es preveuen en l'article 13.2 de la Llei general de subvencions.

    2. No obstant això, excepte que el sol·licitant s'hi manifeste expressament en contra, amb la presentació de la sol·licitud s'autoritza que l'administració corresponent puga consultar les seues dades sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

    3. En el cas de comunitats de béns, s'han d'identificar les persones físiques o jurídiques que les integren i indicar les quotes percentuals respectives sobre la cosa comuna; en aquest cas s'han de fer constar expressament els compromisos d'execució que ha assumit cada membre de l'agrupació, així com l'import de subvenció per aplicar per cadascun d'ells, que tenen igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. No es podrà dissoldre l'agrupació fins que haja acabat el termini de prescripció que es preveu en els articles 39 i 65 de la Llei general de subvencions.

    4. En el supòsit de comunitats de béns, es comprovarà, en relació amb totes les persones integrants, el compliment de les obligacions tributàries i, si és el cas, el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

    5. Tindran la condició de beneficiari de les ajudes la figura de la titularitat compartida d'explotacions agràries que recull la Llei 35/2011, de 4 d'octubre, i que es defineix com a unitat econòmica, sense personalitat jurídica, susceptible d'imposició a efectes fiscals, que es constitueix per un matrimoni o parella unida per relació d'afectivitat anàloga, per a la gestió conjunta de l'explotació agrària, sempre que consten inscrites en el Registre de titularitat compartida d'explotacions agrícoles en data de presentació de la sol·licitud única. Es poden exigir l'aportació del CIF de l'entitat i el document de manteniment de tercers associat de l'entitat.

    Inici
  • Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament

    La quantia d'aquestes ajudes és la que es preveu en el PDR-CV 2014-2020.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    L'any 2020 el termini de presentació de la sol·licitud, previst en l'article 95, finalitzarà el 15 de juny de 2020, inclusivament (Ordre APA/377/2020, de 28 d'abril. BOE 120 de 30/4/2020)

    Queda obert el termini de presentació d'al·legacions.

    Es consideraran així mateix les possibles modificacions de termini que es puguen establir en la normativa estatal.

    Inici
  • On s'ha d'anar?

    Presencial

    Per a fer la sol·licitud única s'han de dirigir a l'oficina comarcal agrària del seu àmbit territorial:

    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA) - REQUENA
    PL. VALENTÍN GARCÍA TENA, 1Ver plano
    46340 Requena
    Tel: 962323418
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), EL MAESTRAT - VALL D'ALBA
    PL. DE L'ESGLÈSIA, 11Ver plano
    12194 Vall d'Alba
    Tel: 964399690
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), LA PLANA ALTA - VILA-REAL
    CTRA. VILA-REAL - ONDA, KM 3Ver plano
    12540 Vila-real
    Tel: 964399650
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), LA PLANA BAIXA - LA VALL D'UIXÓ
    AV. JAUME I, 17- BAIXVer plano
    12600 Vall d'Uixó, la
    Tel: 964399665
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), LA VALL D'ALBAIDA - CASTELLÓ DE RUGAT
    C/ ESCOLES, S/NVer plano
    46841 Castelló de Rugat
    Tel: 962829500
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), EL RACÓ D'ADEMUZ - TORREBAJA
    PL. AJUNTAMENT, 1-2NVer plano
    46143 Torrebaja
    Tel: 978787015
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), EL CAMP DE MORVEDRE - SAGUNT/SAGUNTO
    PL. TRINITAT, 2Ver plano
    46500 Sagunt/Sagunto
    Tel: 962617840
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), ALT PALANCIA - SEGORBE
    AV. FRAY LUIS AMIGÓ, 11Ver plano
    12400 Segorbe
    Tel: 964336800
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), L'ALCALATÉN - LLUCENA/LUCENA DEL CID
    CTRA. DE XODOS, KM. 0,5Ver plano
    12120 Llucena/Lucena del Cid
    Tel: 964399680
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), LA RIBERA BAIXA - CULLERA
    C/ MEDICO JOAN PESET, 2Ver plano
    46400 Cullera
    Tel: 961719150
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), L'ALT VINALOPÓ - VILLENA
    C/ POETISA ELENA MONTIEL, S/N - APT. CORREUS, 188Ver plano
    03400 Villena
    Tel: 965823740
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), ELS SERRANS - CHELVA
    C/ FOTOGRAFO BELENGUER, 2Ver plano
    46176 Chelva
    Tel: 962103090
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA) - UTIEL
    AV. DEL DEPORTE, 1Ver plano
    46300 Utiel
    Tel: 962169315
    OFICINA COMARCAL AGRARIA (OCA), LA SAFOR - GANDIA
    AV. REPÚBLICA ARGENTINA, 28 - PBVer plano
    46702 Gandia
    Tel: 962829510
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), CAMP D'ELX - ELX/ELCHE
    CTRA. ELX-DOLORS, KM. 1Ver plano
    03290 Elx/Elche
    Tel: 966912400
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), LA MARINA ALTA - PEGO
    C/ SANT ELOI, 6Ver plano
    03780 Pego
    Tel: 966409970
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), LA MARINA BAIXA - CALLOSA D'EN SARRIÀ
    C/ DEL FONDO, 3Ver plano
    03510 Callosa d'en Sarrià
    Tel: 966870660
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), LA PLANA DE VINARÒS - VINARÒS
    C/ HOSPITAL, 5 - BAIXVer plano
    12500 Vinaròs
    Tel: 964468550
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), EL COMTAT I L'ALCOIÀ - COCENTAINA
    C/ SALIDA A FRAGA, 9Ver plano
    03820 Cocentaina
    Tel: 965533680
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), VINALOPÓ MITJÀ - NOVELDA
    AV. ALFONSO X EL SABIO, 40Ver plano
    03660 Novelda
    Tel: 966908275
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), BAIX MAESTRAT-SANT MATEU - SANT MATEU
    AV. CONSTITUCIÓN, 38Ver plano
    12170 Sant Mateu
    Tel: 964158170
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), L'ALACANTÍ - SANT JOAN D'ALACANT
    AV. MUTXAMEL S/N, URB. RAJOLETES IIVer plano
    03550 Sant Joan d'Alacant
    Tel: 966478650
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), L'HORTA SUD - ALDAIA
    C/ PABLO IGLESIAS, 10-3a - APDO. 57Ver plano
    46960 Aldaia
    Tel: 961207220
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), ENGUERA I LA CANAL - ENGUERA
    AV. CONSTITUCIÓN, 22Ver plano
    46810 Enguera
    Tel: 962249365
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), L'HORTA SUD - CATARROJA
    C/ TRINQUET, 64Ver plano
    46470 Catarroja
    Tel: 961207230
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), LA RIBERA ALTA - ALZIRA
    C/ PINTOR SOROLLA, 4 - BAJOVer plano
    46600 Alzira
    Tel: 962458070
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), FOIA DE BUÑOL - CHIVA
    POL. AGROINDUSTRIAL 'LA MURTA', S/NVer plano
    46370 Chiva
    Tel: 961808470
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), L'HORTA NORD - FOIOS
    C/ CONCORDIA, 4Ver plano
    46134 Foios
    Tel: 961207240
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), EL CAMP DE TÚRIA - LLÍRIA
    PLA DE RASCANYA, S/NVer plano
    46160 Llíria
    Tel: 962718470
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), VALL D'AYORA - AYORA
    C/ COFRENTES, 6Ver plano
    46620 Ayora
    Tel: 961898900
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), LA VALL D'ALBAIDA - ONTINYENT
    C/ VIOLINISTA MATAS, 5-BAIXVer plano
    46870 Ontinyent
    Tel: 962919230
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), ELS PORTS - MORELLA
    CTRA. MORELLA-FORCALL, KM. 4Ver plano
    12300 Morella
    Tel: 964189011
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), BAIX SEGURA - ORIHUELA
    C/ LÓPEZ POZAS, S/NVer plano
    03300 Orihuela
    Tel: 966748433
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), LA RIBERA ALTA - CARLET
    AV. DE CASTELLÓN, 19Ver plano
    46240 Carlet
    Tel: 962980200
    OFICINA COMARCAL AGRÀRIA (OCA), LA COSTERA - XÀTIVA
    CTRA. SIMAT, S/NVer plano
    46800 Xàtiva
    Tel: 962249350

    Per internet

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_GEN&version=3&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=19100

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    Els impresos preomplits sobre la sol·licitud única, juntament amb la declaració gràfica obligatòria de l'explotació agrària, s'obtenen en l'aplicació informàtica SGA-SINAPA disponible en oficines comarcals d'agricultura, direccions territorials d'agricultura i entitats col·laboradores (Federació de Cooperatives Agroalimentàries, sindicats agraris i entitats bancàries conveniades).

    En la sol·licitud única s'han de declarar totes les parcel·les agrícoles que conformen tota la superfície agrària de l'explotació i que estiguen a la disposició del titular, bé en règim de propietat, usdefruit, arrendament, parceria o assignació de superfícies comunals d'una entitat que les gestione, incloses aquelles per les quals no se sol·licite cap règim d'ajuda.

    A l'efecte d'identificar-les i localitzar-les, s'han de delimitar gràficament i en format digital les parcel·les agrícoles de l'explotació, així com les terres no agrícoles que es preveuen en el punt anterior per les quals se sol·licita ajuda (d'ara en avant, "declaració gràfica").

    A la sol·licitud, cal adjuntar-hi la documentació de caràcter general i la documentació específica per a cada règim d'ajuda que es detalle en la normativa de referència i en la convocatòria d'ajudes, sempre que la documentació esmentada no es trobe en aquesta administració.

    En concret, la informació i documentació que ha de contindre la sol·licitud d'ajudes de desenvolupament rural que s'inclouen en la sol·licitud única de la PAC és la següent:

    I. Informació general

    1. La identificació de l'agricultor: NIF, cognoms i nom de l'agricultor i, si escau, del seu cònjuge i el règim matrimonial, si és el cas, o raó social, data de naixement si escau, domicili (tipus de via i el número, codi postal, municipi i província), telèfon i cognoms i nom del representant legal si escau, amb el NIF. En cas de persona física, indicació de si la titularitat de l'explotació és compartida mitjançant la inscripció en el registre previ corresponent. Les dades d'identitat només s'han d'aportar si no s'autoritza l'Administració a consultar-les.
    2. Les dades bancàries, amb ressenya de l'entitat financera i de les xifres corresponents al codi IBAN, de banc i de sucursal, els dos dígits de control i el número del compte corrent, llibreta, etc. en què es vulguen rebre els pagaments.
    3. Declaració que el titular de l'explotació coneix les condicions relatives als règims d'ajuda sol·licitats que estableixen la Unió Europea i l'Estat espanyol.
    4. Compromís exprés de col·laborar per a facilitar els controls que duga a terme qualsevol autoritat competent per a verificar que es compleixen les condicions reglamentàries per a la concessió de les ajudes.
    5. Compromís exprés de retornar les bestretes o ajudes cobrades indegudament, a requeriment de l'autoritat competent, incrementats, si és el cas, en l'interés corresponent.
    6. Declaració que no ha presentat cap altra sol·licitud per aquests règims d'ajuda en una altra comunitat autònoma en aquesta campanya.
    7. Declaració formal que totes les dades ressenyades són vertaderes.
    8. Els advertiments que conté la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i la resta de normativa vigent.
    9. Declaració de totes les parcel·les agràries de l'explotació, fins i tot aquelles per a les quals no se sol·licite cap règim d'ajuda, que indique en tot cas i per a cada parcel·la el que es recull en els punts 1 a 4 de l'epígraf III d'aquest annex. Per a cada recinte s'ha d'indicar el règim de tinença, és a dir, si és propietat del sol·licitant, s'explota en règim d'arrendament o parceria, casos en què cal indicar el NIF de l'arrendador o cedent parcer, per a recintes majors de 2 hectàrees, usdefruit, o si es tracta d'una superfície comunal assignada per una entitat que la gestione, cas en què cal aportar la documentació relativa a aquesta assignació. En el cas de les ajudes per superfície dels programes de desenvolupament rural, cal incloure les superfícies no agrícoles per les quals se sol·licita aquesta ajuda. No cal indicar el NIF de l'arrendador o cedent parcer en les comunitats autònomes que tinguen implementat un sistema que permeta als propietaris de les parcel·les indicar quines no es poden sol·licitar perquè no estan arrendades, per a evitar-ne així la utilització fraudulenta.
    10. Declaració expressa que coneix els usos i delimitacions que figuren en la base de dades del SIGPAC (visor) per a les parcel·les agrícoles declarades i que aquests es corresponen amb els usos i aprofitaments que du a terme en la seua explotació i, en cas contrari, presentar l'al·legació de canvi d'ús SIGPAC o delimitació que corresponga.
    En declarar recintes de pastures, l'agricultor ha de comprovar que el coeficient d'admissibilitat de pastures (CAP) assignat a les seues parcel·les agrícoles coincideix amb la realitat del terreny.
    En cas de disconformitat es pot utilitzar l'enquesta que es recull en l'annex I de l'Ordre 5/2015, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per a estimar el CAP d'aquestes superfícies.
    En cas que es declare un coeficient d'admissibilitat de pastures (CAP) superior a la dada que figura en SIGPAC serà obligatori presentar sol·licitud de modificació a aquesta base de dades. Si el CAP que es declara és inferior, sempre que aquesta disminució siga temporal, no és necessari fer una al·legació a SIGPAC.
    11. Informació fiscal per a comprovar el compliment dels criteris d'agricultor actiu, només en el cas que no
    s'haja autoritzat l'Administració a consultar-lo a l'Agència Tributària.
    12. En el cas de les societats, cal declarar el nom, NIF i data de naixement, si és procedent, dels socis participants i el tant per cent de la participació que tenen en el capital social.
    13. En el cas de les persones jurídiques i grups de persones físiques i jurídiques a les quals es refereix la lletra b de l'apartat 4 de l'article 9, han de declarar el total d'ingressos agraris percebuts en el període impositiu més recent. L'autoritat competent pot determinar l'obligatorietat de fer també la declaració corresponent dels dos exercicis fiscals anteriors.
    14. S'ha d'incloure referència expressa al codi d'identificació assignat a cada unitat de producció en virtut del Reial decret 479/2004, de 26 de març, pel qual s'estableix i regula el Registre general d'explotacions ramaderes. Així mateix, s'ha de declarar el codi d'identificació assignat a l'explotació en els registres que les autoritats competents tinguen disposats sobre la base de l'article 6 del Reglament (CE) núm. 852/2004, del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril de 2004, relatiu a la higiene dels productes alimentaris, en el moment de la sol·licitud. Sense perjudici del que s'ha dit, quan l'autoritat competent tinga accés a la informació exigida en aquest punt, s'eximirà al sol·licitant de la necessitat de lliurar-la.
    15. Declaració expressa en què l'agricultor manifeste que no exerceix cap activitat que, d'acord amb la Classificació Nacional d'Entitats Econòmiques (CNAE) o d'acord amb l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE), es corresponga amb els codis que es recullen en l'annex III, i que ni és controlat ni té el control de cap entitat associada, segons es defineixen en l'article 8, que duga a terme alguna d'aquestes activitats. Aquesta declaració s'ha de fer en relació amb les campanyes 2015 i 2016, sempre que en les dues primeres s'hagen rebut pagaments per ajudes directes, i en tots els casos en relació amb la campanya 2017. En aquesta declaració cal incloure el NIF de les entitats associades amb què l'agricultor tinga relació.

    II. Declaració expressa del que sol·licita
    1. S'ha d'indicar expressament la superfície de cadascuna de les mesures de desenvolupament rural pels quals sol·licita el pagament.

    III. Ajuda associada als ramaders, mesures d'ajuda relacionades amb els animals i ajudes als agricultors que exercisquen activitat ramadera.
    1. Declaració del sol·licitant que totes les unitats de producció que constitueixen l'explotació i en les quals mantindrà animals objecte de sol·licituds d'ajuda o que s'han de tindre en compte per a la percepció d'aquestes es corresponen amb les que s'inclouen en la base de dades informatitzada segons el que s'estableix en el Reial decret 479/2004, de 26 de març.
    2. Per a totes les ajudes als ramaders que exercisquen activitat ramadera, el productor ha de sol·licitar que se li concedisca aquesta ajuda pel nombre màxim d'animals que complisquen els requisits.
    D'acord amb l'apartat 4 de l'article 21 del Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, ha de figurar en la sol·licitud la declaració del productor del fet que és conscient que els animals que s'haja comprovat que no estan identificats o registrats correctament en el sistema d'identificació i registre poden comptar com a animals respecte dels quals s'han detectat irregularitats, segons es preveu en l'article 31 del Reglament delegat (UE) núm. 640/2014, de la Comissió, d'11 de març de 2014.
    3. Declaració que les dades de la seua explotació corresponen a les que hi ha en la base de dades informatitzada o, altrament, compromís de comunicar-ne a l'òrgan competent la rectificació segons el que s'estableix en el Reial decret 479/2004, de 26 de març.

    IV. Informació i documentació addicional.
    1. Croquis de les parcel·les agrícoles quan el productor no declare la totalitat d'un recinte SIGPAC o quan declare productes diferents o varietats diferents d'un mateix producte en un recinte, sempre que la distinció entre els diversos productes i varietats tinga un impacte en l'admissibilitat de l'ajuda que se sol·licita. El que s'ha dit no es pot aplicar en el cas de pastures permanents d'ús comú i en el cas que la titularitat de la parcel·la siga en règim de parceria.
    2. Quan s'actue a través de representant, s'ha de presentar el document acreditatiu de l'existència de la representació, signat pel sol·licitant i el representant. En el supòsit de persones jurídiques, s'ha de presentar l'escriptura de nomenament de l'apoderat o representant en la qual ha de constar l'extensió del poder o, si és el cas, document equivalent.
    3. Document de comunitats de béns en què conste necessàriament el contingut que es preveu en l'article 2 de l'Ordre 5/2015, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua.
    4. Document de domiciliació bancària, només en els casos en què no figuren donats d'alta en el Registre de tercers de l'Agència (GTA) o bé que s'haja produït un canvi de compte bancari.
    5. En cas de persones jurídiques, estatuts o escriptura de constitució de l'entitat titular de l'explotació. En cas
    de les societats, aquestes han de declarar el nom, NIF i data de naixement, si escau, dels socis participants,
    i indicar el percentatge de la seua participació en el capital social.
    6. En el cas de les persones jurídiques i grups de persones físiques i jurídiques a les quals es refereix la lletra b de l'apartat 4 de l'article 8 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, modificat pel Reial decret 1172/2015, de 29 de desembre, cal declarar el total d'ingressos agraris percebuts en el període impositiu més recent.

    Impresos associats

    TRÀMIT D'AUDIÈNCIA SOLICITUD ÚNICA (AJUDES AGROAMBIENTALS, AGRICULTURA ECOLÒGICA Ó ZONES AMB LIMITACIONS NATURALS)

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    1. Els agricultors titulars d'una explotació agrària que desitgen obtindre durant l'any alguna de les ajudes han de presentar una sol·licitud única en els termes que es preveuen en la resolució de convocatòria de l'ajuda, així com en l'article 91 i el següent del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre. Aquesta sol·licitud única ha de contindre totes les ajudes que un agricultor vulga sol·licitar.

    2. Les sol·licituds d'ajuda s'han de presentar en l'aplicació informàtica SGA-SINAPA, disponible a les oficines d'agricultura i a la seu de les entitats col·laboradores. Les sol·licituds s'han de signar i registrar d'acord amb la legislació vigent.

    3. Quan estiga disponible el servei de notificació telemàtica, els impresos de sol·licitud hauran d'especificar la possibilitat d'optar per la notificació telemàtica.

    4. El contingut de la sol·licitud ha de complir el contingut mínim que es preveu en l'article 91 i següents i l'annex VII del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

    5. Les modificacions admissibles respecte de la sol·licitud han de ser les que es recullen en l'article 96 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

    6. Les sol·licituds d'ajuda s'han de dirigir a la conselleria que siga competent en matèria d'agricultura i ramaderia quan l'explotació o la major part de la superfície d'aquesta es trobe en el territori de la Comunitat Valenciana, en cas que no dispose de superfície agrària on es trobe el nombre més gran d'animals.

    7. La titularitat de la competència per a resoldre, pagar, reintegrar i revocar les ajudes correspon al titular de la direcció de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, sense perjudici de les possibles delegacions existents.

    Recursos que procedixen contra la resolució

    L'acte pel qual es resol el procediment de concessió de les ajudes posarà fi a la via administrativa, i contra aquesta resolució es podrà interposar:
    - Recurs potestatiu de reposició davant del titular de la direcció de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la notificació de la resolució (article 124 de la Llei 39/2015);
    - O bé directament un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos (article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa).

    Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_GEN&version=3&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=19100

    Tramitació

    Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL http://www.gva.es/va/proc19100.

    Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics però la sol·licitud es faça de forma presencial, es requerirà a l'interessat perquè la present de forma electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada la presentació telemàtica.

    Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre ells els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados), així com el sistema clau signatura per a les persones físiques.

    Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca.

    Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).

    Inici
  • Informació complementària

    * SOL·LICITUDS DE MODIFICACIÓ DEL SIGPAC
    - Als efectes de les declaracions de superfície de les ajudes, es podrà sol·licitar modificació de la informació continguda en el SIGPAC, conforme es regula en l'article 94 de Reial decret 1075/2014 i article 7 del Reial decret 1076/2014 de 19 de desembre, pel qual es regula el sistema d'informació geogràfica de parcel·les agrícoles.
    - Perquè la modificació produïsca efectes en una convocatòria determinada, la sol·licitud de modificació s'efectuarà com a màxim abans que finalitze el termini de presentació de la sol·licitud única, segons el que preveu la convocatòria anual de l'ajuda.
    - La presentació de la sol·licitud única d'ajuda, sense realitzar sol·licitud de cap modificació sobre SIGPAC suposa acceptar la informació relativa als recintes que conté la base de dades esmentada.
    - Quan es declare un coeficient d'admissibilitat de pastura (CAP) inferior a la dada que figura en el SIGPAC no serà obligatori presentar sol·licitud de modificació a base de dades mencionada, sempre que aquesta disminució siga temporal.
    - De manera prèvia a la declaració en la sol·licitud única d'un CAP inferior a què figura en el SIGPAC es podrà utilitzar l'enquesta de l'annex I de l'Ordre 5/2015.
    - Es fixa com a data límit per a poder efectuar sol·licituds de modificació de les dades que es troben en el SIGPAC, al més tard, abans que finalitze el termini de presentació de la sol·licitud única.

    Sancions

    PENALITZACIONS:
    A les mesures de desenvolupament rural, se'ls podrà aplicar les penalitzacions establides en l'article 102 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

    REINTEGRAMENT DE PAGAMENTS INDEGUTS:
    Per als casos de recuperació dels pagaments indeguts com a conseqüència de la concessió de les ajudes, es podrà aplicar al procediment de reintegrament el que s'ha previst en la normativa de referència amb caràcter preferent, a més del que ha establit amb caràcter de norma bàsica la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública del sector públic instrumental i de subvencions; el Decret 75/2001, de 2 d'abril, així com el que estableix l'article 106 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.
    En el cas de pagaments indeguts, les persones productores hauran de reembossar el seu import més els interessos corresponents al temps transcorregut entre la notificació de l'obligació de reembossament i el reembossament o la deducció. El tipus d'interés que cal aplicar-hi és el de demora que s'estableix en la normativa estatal.

    Enllaços

    Simulació de tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana (Cl@ve-signatura)

    Sistemes de signatura electrònica admesos i/o utilitzats en la seu

    Sistemes de verificació de signatura

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Reial Decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir de 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i el control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.

    - Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s'estableixen les
    normes de la condicionalitat que han de complir els beneficiaris que reben
    pagaments directes, determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut de determinats programes de suport al sector vitivinícola
    - LLEI 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
    - ORDRE 3/2015, de 30 de gener, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regula l'acreditació d'entitats col·laboradores per a la presentació de sol·licituds de les ajudes incloses en la sol·licitud única de la Política Agrícola Comuna
    - ORDRE 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables al conjunt de pagaments directes a l'agricultura i la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i el control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.
    - ORDRE 6/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables als pagaments als agricultors en zones amb limitacions naturals, continguts en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, i cofinançats pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
    - ORDRE 7/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regulen les ajudes corresponents a la mesura d'agricultura ecològica, continguda en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
    - ORDRE 8/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regulen les ajudes corresponents a les mesures d'agroambient i clima, contingudes en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana i cofinançades pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
    - ORDRE 18/2016, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es modifica l'Ordre 6/2015, 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables als pagaments als agricultors en zones amb limitacions naturals, continguts en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, i cofinançats pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
    - ORDRE 23/2016, de 3 d'agost, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es modifica l'Ordre 7/2015, 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regulen les ajudes corresponents a la mesura d'agricultura ecològica, continguda en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
    - ORDRE 24/2016, de 3 d'agost, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es modifica l'Ordre 8/2015, 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regulen les ajudes corresponents a les mesures d'agroambient i clima, continguda en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
    - ORDRE 2/2018, de 31 de gener, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es modifica l'Ordre 7/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regulen les ajudes corresponents a la mesura d'agricultura ecològica continguda en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural
    - ORDRE 8/2018, de 14 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es modifica l'Ordre 8/2015, 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regulen les ajudes corresponents a les mesures d'agroambient i clima, contingudes en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER). DOGV núm. 8242 de 02/02/2018
    - Ordre 5/2019, de 7 d'octubre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es modifica l'Ordre 7/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regulen les ajudes corresponents a la mesura d'agricultura ecològica que conté el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
    - Resolució de 24 de gener de 2020, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, mitjançant la qual s'estableix la convocatòria per a la concessió i sol·licitud de pagament anual de les ajudes incloses en la sol·licitud única dins del marc de la Política Agrícola Comuna per a l'any 2020.
    - Extracte de la Resolució de 24 de gener de 2020, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual s'estableix la convocatòria del procediment per a la concessió de les ajudes incloses en la sol·licitud única dins del marc de la Política Agrícola Comuna per a l'any 2020.
    - Orde APA/377/2020, de 28 d'abril, per la qual es modifiquen, per a l'any 2020, diversos terminis establits en els Reials decrets 1075/2014, 1076/2014, 1077/2014 i 1078/2014, tots ells de 19 de desembre, dictats per a l'aplicació a Espanya de la Política Agrícola Comuna.

    Llista de normativa

    Vegeu el Reial decret 1075/2014.

    Vegeu el Reial decret 1078/2014

    Vegeu la Llei 1/2015, 6 de febrer, de la Generalitat

    Vegeu l'Ordre 3/2015

    Veure l'Ordre 5/2015 (bases reguladores)

    Vegeu l'Ordre 6/2015

    Vegeu l'Ordre 7/2015

    Vegeu l'Ordre 8/2015

    Ver l'ORDRE 18/2016, de 20 de juliol

    Vegeu l'Ordre 23/2016, de 3 d'agost

    Vegeu l'Ordre 24/2016, de 3 d'agost

    Vegeu l'Ordre 2/2018, de 31 de gener

    Vegeu l'Ordre 8/2018, de 14 de febrer

    Vegeu l'Ordre 5/2019, de 7 d'octubre

    Vegeu la Resolució de 24 de gener de 2020

    Vegeu l'extracte de la Resolució de 24 de gener de 2020

    Veure Orde APA/377/2020, de 28 d'abril

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.