Memòria anual de gestió de les instal·lacions de residus d'aparells elèctrics i electrònics (RAEE)

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 687332
|
Codi GVA: 19116
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 01-01-2019 00:00:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Atendre les obligacions d'informació davant de l'òrgan competent en matèria de residus de la Comunitat Valenciana que s'estableixen en l'article 41 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats i, en particular, en la norma de desplegament reglamentari: Reial decret 110/2015,...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 01-01-2019 00:00:00h
Observacions

1. La presentació i remissió de la memòria podrà efectuar-se d'acord amb el que estableix en matèria de registres administratius la legislació vigent, continguda fonamentalment amb caràcter general en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Segons el que estableix el Reial decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics, les instal·lacions de recollida (emmagatzematge), tractament específic i els centres de preparació per a la reutilització de residus d'aparells elèctrics i electrònics (RAEE) han de remetre a les comunitats autònomes una memòria anual prevista en els articles 18 i 33 amb el contingut de l'annex XII incloent-hi la taula del dit annex.

3. Els residus d'aparells elèctrics i electrònics inclosos dins de la categoria de residus perillosos estan subjectes addicionalment a les obligacions d'informació establides en l'annex IV del RD 833/1988, de 20 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament per a l'execució de la Llei 20/1986, bàsica de residus tòxics i perillosos.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Les persones físiques o jurídiques que, havent obtingut una autorització de tractament de residus d'aparells elèctrics i electrònics, ja es tracte d'una instal·lació de tractament específic, una instal·lació d'emmagatzematge en l'àmbit de la recollida en espera de tractament de tals residus o un...

Saber més

Com es tramita

Òrgans de tramitació
Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental. Servici de Residus.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 01-01-2019 00:00:00h

El termini previst per a presentar la memòria queda suspés en virtut del que determina la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

 

No obstant això, les sol·licituds i els documents que es remeten electrònicament durant el període de suspensió dels termes i els terminis que estableix la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, es tramitaran efectivament en el moment en el qual es reprenga el còmput dels terminis, d'acord amb el que preveu aquesta disposició, excepte que s'haja alçat la suspensió en el procediment de què es tracte. Es considerarà, amb caràcter general, com a data de registre d'entrada, el primer dia hàbil després de l'alçament de la suspensió.

 

En virtut del Reial decret 537/2020, de 22 de maig, l'article 9 del qual estableix la represa dels terminis administratius que s'hagen suspés, el termini acabarà el 18 de juny.

 

Règim transitori de les obligacions d'informació de RAEE, del Reial decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics.

Documentació

S'ha de presentar el formulari de la memòria anual degudament signat, juntament amb el full Excel (que es pot descarregar en l'enllaç que consta en l'apartat d'Enllaços). En aquest mateix apartat es podran descarregar les instruccions per a omplir l'Excel esmentat.

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, sense estar-hi obligats, opten per aquesta via, han de presentar les...

Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

f) En qualsevol de les oficines comarcals de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori.

 

Així com en els registres que s'indiquen a continuació:

 

No obstant això, els sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligats a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament. En cas que es fera presencialment, es requerirà a l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A este efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.

On dirigir-se

Resolució

Observacions

Els previstos en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (BOE núm. 285, de 27/11/92) i la nova redacció donada al seu articulat per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de 14/01/99).

Sancions

L'incompliment d'aquesta obligació està tipificat com a infracció en l'article 46 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, i podria suposar l'obertura del corresponent expedient sancionador i donar lloc a la imposició de les sancions establides en l'article 47 de Llei...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Medi ambient
      • Qualitat ambiental
  • Empreses
    • Medi ambient
      • Qualitat ambiental

TEMA

  • Medi ambient
    • Residus
    • Gestió ambiental
  • Territori i paisatge. Urbanisme
  • Administració pública

PERFILS

  • Ciutadania
    • Persones desocupades
    • Docents
    • Dones
    • Estudiants
    • Gent major
    • Immigrants
    • Xiquets i famílies
    • Investigadors/ores
    • Joves
    • Pensionistes
    • Persones en risc d’exclusió
    • Persones amb discapacitat
  • Empresa
    • Establiments
    • Gran empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Aigua, sanejament i residus
    • Residus

TEMÀTICA

  • Sostenibilitat
    • Medi ambient

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones