Detall de Procediment

Sol·licitud per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades (entitats) i la formació amb compromís de contractació (empreses o entitats) amb càrrec a l'exercici pressupostari 2022 (LABORA).

Codi SIA: 687822
Codi GUC: 19194
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(28-01-2022
31-10-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La Resolució de 30 de desembre de 2021, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització a la Comunitat Valenciana d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2022, té per objecte convocar subvencions destinades a la realització a la Comunitat Valenciana d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones treballadores en situació de desocupació, que els proporcionen la qualificació professional per a exercir una ocupació adequada a les necessitats del mercat de treball i estimular la seua inserció laboral, i que comprenen: - Programes de formació dirigits a cobrir les necessitats formatives detectades. - Programes específics de formació dirigits a persones desocupades amb necessitats formatives especials o amb dificultats per a la seua inserció o requalificació professional. - Programes formatius que incloguen compromisos de contractació. Per a la consecució d'aquest objectiu, s'estableixen 6 modalitats de programació: 1. Modalitat de formació per a la inserció. 2. Modalitat de formació modular transversal. 3. Modalitat de col·lectius. 4. Modalitat de formació per a completar certificats de professionalitat. 5. Modalitat de formació a mida de les empreses. 6. Modalitat d'itineraris formatius.

Observacions

Observacions

Entitats inscrites o acreditades per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i empreses o entitats de formació inscrites o acreditades amb compromís de contractació.

Requisits

Requisits

- Les entitats han de disposar de la inscripció o acreditació en la corresponent especialitat formativa abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds. Es requerirà igualment aquesta condició per a les especialitats complementàries. En el cas de la modalitat "Formació a mida de les empreses", aquest requisit s'ha de complir-se abans que es formule la proposta de resolució. - S'ha de trobar al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, tant abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció com de realitzar-se el pagament d'aquesta. - S'ha de trobar al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, tant a la data de concessió com a la de pagament. - Ha de complir tots els requisits necessaris per a ser beneficiari d'aquestes subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Seran beneficiàries de les subvencions les entitats de formació públiques o privades, empreses o associacions empresarials amb presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, acreditades i/o inscrites en el corresponent registre d'entitats de formació per a les especialitats formatives objecte de formació, d'acord amb les modalitats de programació que s'estableixen seguidament. Les entitats han de disposar, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, d'instal·lacions degudament acreditades i/o inscrites que els permeta la impartició de les especialitats sol·licitades. Modalitats de programació: 1. En la modalitat "Formació per a la inserció", podran sol·licitar subvencions les entitats inscrites o acreditades en alguna de les especialitats que recull l'annex II de la resolució de convocatòria. 2. En la modalitat "Formació modular transversal", podran sol·licitar subvencions les entitats acreditades en alguna de les especialitats recollides en l'annex III de la resolució de convocatòria. 3. En la modalitat "Itineraris formatius", en els quals es realitzarà la impartició consecutiva al mateix grup d'alumnat de diverses especialitats no conduents a l'obtenció de certificats de professionalitat que els facilite una formació progressiva i/o integral en una determinada matèria, s'executarà per entitats inscrites en totes les especialitats incloses en l'itinerari i es correspondrà amb els itineraris formatius que recull l'annex IV. 4. En la modalitat "Col·lectius", podran sol·licitar subvencions les entitats inscrites o acreditades que impartiran una formació adaptada a les necessitats del corresponent col·lectiu d'entre els certificats de professionalitat i especialitats incloses en el Catàleg d'especialitats formatives de l'àmbit laboral i en el Catàleg nacional de qualificacions professionals. 5. En la modalitat "Formació per a completar certificats de professionalitat", podran sol·licitar subvencions les entitats acreditades i s'ha de correspondre amb alguna de les especialitats que recull l'annex II vinculades a l'obtenció de certificats de professionalitat. En aquesta modalitat s'impartiran un o diversos mòduls, corresponents a la mateixa especialitat, sempre que amb aquests es permeta que el 100 % de les persones participants en aquestes accions formatives els permeta completar el certificat de professionalitat corresponent, del qual hauran de tindre superats, així mateix, un o diversos mòduls i/o unitats formatives. També hi poden participar els qui hagen obtingut acreditacions parcials mitjançant el procediment regulat en el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral, però no disposen de la totalitat de les unitats de competència que integra el certificat de professionalitat en qüestió. 6. En la modalitat "Formació a mida de les empreses", podran sol·licitar subvencions les empreses o associacions empresarials i entitats de formació inscrites o acreditades que assumisquen un compromís de contractació de, com a mínim, el 40 % de l'alumnat desocupat format que haja superat amb èxit, almenys, el 75 % de les hores de durada del curs. Mitjançant aquesta modalitat, també es programaran les especialitats formatives amb compromís de contractació, que es donaran d'alta en el Catàleg d'especialitats formatives d'acord amb el programa formatiu presentat per l'entitat. En el cas que aquestes empreses o associacions empresarials no estiguen acreditades, podran subcontractar per una sola vegada amb una entitat acreditada o inscrita fins al 100 % de la realització de l'activitat formativa, en els termes previstos en l'article 29 de l'LGS, i 68 del seu reglament. Les entitats de formació acreditades i/o inscrites podran assumir el compromís de contractació mitjançant acords o convenis amb altres empreses que la faran efectiva. En tot cas, la responsabilitat de qualsevol incompliment recaurà sobre l'entitat de formació beneficiària.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Resolució de 30 de desembre de 2021, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2022, en aplicació de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.
  • Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.
  • Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.
  • Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'Àmbit Laboral.
  • RESOLUCIÓ de 30 de desembre de 2021, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació a càrrec de l'exercici pressupostari 2022, en aplicació de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament
  • Extracte de la Resolució de 30 de desembre de 2021, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2022, en aplicació de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Sol·licitud

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des del següent al de la publicació de la Resolució en el DOGV Núm. 9265 El termini començarà el 28 de gener al 17 de febrer de 2022, tots dos inclusivament. El termini de presentació de sol·licituds per a la Modalitat Formació a Mesura de les Empreses, finalitzarà abans de l'1 de novembre de 2022.

Formularis i documentació

Quina documentació s'ha de presentar? Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament en el model normalitzat, juntament amb la documentació específica segons el tipus de modalitat. - Annex a la sol·licitud. En model normalitzat, cada sol·licitud ha d'incloure, per ordre de prioritat, totes les accions formatives que l'entitat pretenga desenvolupar en el seu àmbit provincial, amb la indicació de la modalitat de programació triada, entenent que es realitza per la totalitat de les hores del certificat de professionalitat, de l'especialitat corresponent o del mòdul/s sol·licitat/s, o de l'itinerari formatiu. Les sol·licituds s'han de subjectar als límits següents: a) Amb caràcter general, no es podran sol·licitar més de 4 accions per aula de teoria acreditada o inscrita, independentment de les especialitats que tinga acreditades o inscrites en aquesta. Aquesta limitació no és aplicable en el supòsit de la modalitat "Completar certificats de professionalitat", ni a les accions formatives la durada de les quals siga inferior o igual a 120 hores. b) En les modalitats "Formació per a la inserció i formació modular transversal", es podran sol·licitar accions planificades en els corresponents annexos en la comarca on estiga inscrit o acreditat el centre de formació. Quan no hi haja accions planificades a la comarca on estiga inscrit o acreditat el centre de formació, també podran sol·licitar accions planificades a la província on estiga acreditat o inscrit, que es resoldran, si és el cas, en la segona fase provincial. Quan una sol·licitud excedisca els límits assenyalats, es valoraran les accions formatives segons l'ordre de prioritat assenyalat en la sol·licitud, i no s'admetran les posteriors. Documentació i informació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud: 1. Documentació que ha de presentar l'entitat sol·licitant. En el cas de societats civils sense personalitat jurídica i comunitats de béns, s'han de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de la subvenció aplicable per cada un, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS). Cada una de les persones membres de l'agrupació que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer han d'aportar la documentació indicada en l'apartat següent, lletres a, b, c, d i e. 2. Les sol·licituds han d'anar acompanyades, en tot cas, de la documentació següent, que s'ha d'annexar per mitjans telemàtics, sense perjudici que es puga requerir en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per a acarar-los: a) Autorització expressa a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la mateixa persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a efectuar les actuacions que siguen procedents per tal d'aclarir-la. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar la fotocòpia del document nacional d'identitat. Quan es tracte d'una persona jurídica, s'ha d'aportar, a més, la documentació acreditativa i identificativa d'aquesta, que consisteix en una còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i l'acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o el registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal i, si és el cas, els poders de representació. En el cas que la documentació s'haja aportat anteriorment i no haja experimentat cap variació, només caldrà el certificat o la declaració responsable del representant legal de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui en tinga la representació en la data de presentació de la sol·licitud. Així mateix, ha de constar en aquest certificat l'expedient administratiu en el qual es va aportar aquesta i l'òrgan al qual es va dirigir. b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de l'LGS, segons el model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament. c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, del Consell, de 17 de desembre. d) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) o declaració responsable de l'exempció o no subjecció, amb la indicació de l'epígraf o els epígrafs en els quals estiga donat d'alta. e) La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, per a la qual cosa ha d'aportar les certificacions que a continuació s'indiquen, i que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar de la data de la seua expedició: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu del fet que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. - De les direccions territorials de la conselleria competent en matèria d'Hisenda, el certificat acreditatiu del fet que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. f) Dades de domiciliació bancària segons el model normalitzat i document acreditatiu de la titularitat del compte bancari. g) En el cas de sol·licituds de la modalitat per a completar certificats de professionalitat, s'haurà d'aportar acreditació/compromís del fet que, amb la realització d'aquesta, tot l'alumnat que supere amb èxit els mòduls oferits completarà el certificat de professionalitat corresponent. h) Projecte de les accions formatives sol·licitades segons el model normalitzat. d) En la modalitat "Formació a mida de les empreses": compromís de contractació. Aquest compromís no podrà ser inferior al 40 % de l'alumnat format. A més, en el cas d'empreses i associacions empresarials, han d'aportar: · Declaració en model normalitzat de les ajudes de minimis rebudes a l'efecte de comprovació del compliment dels límits establits en el Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013. · En el cas que se subcontracte l'execució de l'acció subvencionada amb un centre o entitat de formació: - Acord subscrit a aquest efecte per l'entitat sol·licitant amb l'entitat que impartirà la formació. - Declaració responsable, segons el model normalitzat, de no incórrer en cap de les prohibicions de subcontractació establides en l'article 29.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. - Justificació raonada que l'elecció de l'entitat proveïdora respon a criteris d'eficàcia i economia, tenint en compte el projecte que es realitzarà i l'àmbit en què es desenvolupa. Compromís de contractació en el model normalitzat. 3. Amb caràcter voluntari, es podrà aportar, així mateix, documentació acreditativa de: a) La possessió d'un certificat de qualitat en vigor, ISO9001, l'abast del qual incloga expressament l'activitat en matèria d'impartició de formació per a l'ocupació o EFQM (certificat d'Excel·lència Europea 200 + o superior). b) La possessió d'un certificat SGSI de seguretat de la informació en vigor (ISO 27001): c) L'experiència en la impartició de formació d'oferta en les dues últimes convocatòries publicades pel SEPE, amb l'aportació de les corresponents resolucions de concessió. d) Declaració responsable relativa a l'experiència en la impartició d'accions formatives no finançades amb fons públics, autoritzada per la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació, en els exercicis 2019 i 2020. e) El grau d'inserció o de contractació aconseguit i degudament acreditat, en la mateixa província de sol·licitud. S'han d'adjuntar, segons model, les dades de contractes aportats per a la valoració de la inserció. f) Compromís voluntari d'inserció en model normalitzat (excepte en la modalitat "Formació a mida de les empreses"). g) Declaració responsable del nombre de persones que a data de sol·licitud estiguen incloses en la plantilla de l'entitat, en alta durant un període igual o superior a 9 mesos en aquesta en l'exercici pressupostari anterior al que finança aquesta convocatòria (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixtos d'ocupació-formació) i de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període, que reunisquen alguna de les següents condicions, que s'han d'acreditar documentalment de la manera següent: . Persones amb diversitat funcional reconeguda amb un grau igual o superior al 33 % (discapacitat física, psíquica o sensorial), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu, s'han d'acreditar mitjançant el certificat emés per l'òrgan competent de reconeixement del grau de discapacitat. . Persones en situació o risc d'exclusió social que acrediten aquesta condició mitjançant un certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió del qual estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud. . Dones víctimes de violència de gènere que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans que preveu l'article 9 de la Llei 7/2012, de la Generalitat, de 23 de novembre, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. A l'efecte de comprovar les situacions d'alta dels treballadors en l'empresa, es presentarà l'ITA (informe de treballadors d'alta) de la Seguretat Social i l'informe de vida laboral d'empresa, que incloguen el període comprés entre el 01.01.2021 i fins a la data inclosa dins del termini de sol·licitud. h) Acreditació documental del fet que en l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat figura com a objectiu d'aquesta treballar a favor de la igualtat d'homes i dones. En cas que l'entitat no dispose d'escriptura de constitució o estatuts, ha de presentar una declaració responsable a aquests efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal compleixen aquest requisit per prescripció legal i no cal que presenten la declaració responsable. i) Acreditació documental de disposar d'un pla d'igualtat, en els termes que preveu l'annex I de la resolució de convocatòria. L'aportació de la documentació recollida en aquest apartat té caràcter voluntari, en conseqüència, solament es valorarà la documentació que adjunte l'entitat en el termini de sol·licitud, sense que siga procedent fer requeriments en la fase d'instrucció a l'efecte d'esmena d'aquesta documentació en cas que continga errors o és insuficient per a efectuar la valoració. Projecte formatiu El projecte d'acció formativa, que s'ha de presentar telemàticament, segons el model normalitzat, ha de recollir els aspectes següents: a) Dades generals de l'acció formativa: · Codi, nom de l'especialitat o de l'itinerari i el numeral corresponent, d'acord amb el que preveuen els annexos a la resolució de la convocatòria. · Adreça completa del lloc d'impartició, que ha de coincidir amb el domicili inscrit o acreditat, número de cens i identificació de l'aula inscrita o acreditada on es projecta impartir l'acció formativa. · Priorització de les accions. · Nombre de participants: 1. Modalitats de "Formació per a la inserció, "Modular transversal" i "Formació per a completar certificats" i modalitat "Itineraris Formatius": entre 10 i el nombre respecte del qual s'haja inscrit o acreditat l'entitat sempre que no supere el límit de 15 persones participants per aula acreditada o inscrita. 2. Modalitat "Col·lectius": entre 6 i 10. 3. Modalitat "Formació a mida de les empreses": a proposta de l'entitat, amb el límit del nombre d'alumnes que figuren en l'acreditació o inscripció de l'aula on estiga previst impartir l'acció formativa. · Nombre d'hores. En el cas de la modalitat Formació a mida de les empreses, s'ha d'aportar en cas de sol·licitar-se una especialitat que no estiga d'alta en el catàleg d'especialitats a la data de la sol·licitud, la fitxa de la proposta d'especialitat, l'informe justificatiu de la proposta de l'especialitat, en el qual es concrete la motivació d'aquesta i s'indique breument el valor afegit que aporta al catàleg, en la família/àrea professional o en les competències transversals corresponents i el programa formatiu que es dissenye per a l'esmentada especialitat, d'acord amb el que s'estableix en l'Ordre TMS/283/2019, de 12 de març, per la qual es regula el Catàleg d'especialitats formatives en el marc del Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'Àmbit Laboral (BOE 14-03-2019). S'hi ha de fer constar si l'executarà directament l'entitat beneficiària o serà subcontractada amb un centre acreditat o inscrit en l'especialitat, i s'indicarà l'adreça completa del lloc d'impartició que, en el cas de formació inclosa en el Catàleg d'especialitats formatives, coincidirà amb el domicili inscrit o acreditat, i s'indicarà el número de cens i identificació de l'aula on es projecta impartir l'acció formativa. Quan es tracte de formació no inclosa prèviament en el catàleg esmentat, s'ha d'aportar la documentació identificativa del lloc d'impartició (plans, certificat de compliment de condicions higièniques, de seguretat, etc.), declaració responsable que les instal·lacions en les quals s'impartirà l'acció formativa són adequades per a la seua impartició i de tindre a la seua disposició a l'inici de l'acció formativa les dotacions necessàries per al desenvolupament. En tot cas, les instal·lacions han de reunir les condicions higièniques, acústiques, d'habitabilitat i seguretat exigides per la legislació vigent. En el cas de subcontractació, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar l'autorització prèvia segons el que s'estableix en l'article 29, apartats 3 i 7.d, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i adjuntar a l'esmentada sol·licitud el contracte que es preveu formalitzar. LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació resoldrà l'autorització en el termini de 20 dies des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació. En cas contrari, s'entendrà aquesta atorgada. b) Compromís d'inserció: S'hi ha d'especificar el percentatge d'inserció que s'assumeix voluntàriament. Per a la modalitat Formació a mida de les empreses, el compromís de contractació assumit. c) En la modalitat "Formació per a la inserció", a més de l'especialitat principal, en el cas que aquesta s'impartisca completa, o encara que s'impartisca parcialment si té una durada d'almenys 250 hores, s'ha d'impartir l'especialitat "FCOO03" (inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere), que ha de tindre una durada de 10 hores. En els mateixos casos, s'ha d'incorporar l'especialitat FCOO04, "Foment i promoció del treball autònom", amb una durada de 30 hores, excepte en el cas de l'especialitat ADGD0210, "Creació i gestió de microempreses", numeral 2633. En la modalitat "Formació a mida de les empreses" s'ha d'impartir l'especialitat FCOO03. En la modalitat "Formació modular transversal", no s'ha d'impartir formació complementària. En la modalitat "Formació per a completar certificats de professionalitat", s'ha d'impartir l'especialitat FCOO03. En la modalitat "Col·lectius", a més de l'especialitat principal, si la duració és d'almenys 250 hores, s'impartirà l'especialitat "FCOO03". En tot cas, es poden impartir fins a 3 especialitats complementàries més, sempre que la suma d'aquestes no supere el nombre d'hores de l'especialitat principal, i l'entitat, si és el cas, estiga inscrita en aquestes especialitats. En els casos en els quals es preveu la impartició de l'especialitat FCOO03, serà impartida per personal docent que impartisca algun dels mòduls propis del certificat de professionalitat o de l'especialitat formativa, excepte quan no tinga la formació necessària per a fer-ho, cas en què la podrà impartir un altre personal docent. En tot cas, la retribució d'aquesta especialitat ha de ser similar a la del personal que impartisca els mòduls propis del certificat de professionalitat. d) Quan l'especialitat principal de l'acció formativa siga de certificat de professionalitat per a la realització del mòdul de PPNL/FCT, s'haurà d'incloure el nom del centre o centres de treball, l'empresa o les empreses on se'n preveja la realització, amb l'expressió de la seua activitat principal, sense perjudici que posteriorment s'hi incorporen noves empreses. e) Indicació expressa que el professorat compleix el perfil i els requisits que preveu el corresponent certificat de professionalitat, així com els específics referits a formadors i tutors formadors que preveu l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, per la qual es desplega el Reial decret 34/2008, de 18 de gener. Quan es tracte de formació no vinculada a certificats de professionalitat, la manifestació expressa que el personal docent proposat compleix els requisits mínims exigits pel programa formatiu de l'especialitat respecte del nivell acadèmic la o titulació, l'experiència professional, si escau, i, a més, que té una formació metodològica de 100 hores com a mínim. L'Administració podrà sol·licitar tota la documentació acreditativa d'aquest perfil que estime convenient. f) Desglossament del pressupost necessari per a dur a terme l'acció formativa. g) Si és el cas, entitats o organismes que col·laboren en el finançament de l'acció. h) Proposta organitzativa. i) En la modalitat "Col·lectius", s'ha d'acreditar que el personal docent i els equips de suport són adequats a les necessitats del col·lectiu al qual s'adreça la formació. Per a això, han de comptar, com a mínim, amb el personal següent: · Com a mínim, una persona amb titulació universitària en Psicologia, Pedagogia o Psicopedagogia, Ciències de l'Educació; una titulació universitària en Educació Social, Treball Social o Magisteri; o el títol de tècnic superior en Integració Social, que assumirà les tasques de coordinació del curs. · Una persona experta en l'especialitat de Formació per a l'Ocupació, preferentment amb coneixements polivalents teoricopràctics. Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant una documentació acreditativa de l'experiència en les especialitats sol·licitades. Quan es tracte de formació certificable, han de complir els requisits de titulació previstos en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, així com els específics del corresponent certificat, si escau. · Es podrà comptar, així mateix, amb altres perfils professionals en funció de les característiques del col·lectiu destinatari, per a la qual cosa s'ha de fer constar la seua titulació, les funcions i els objectius en el projecte. En el termini de 15 dies des de l'inici de l'acció formativa, l'entitat ha d'incorporar itineraris individualitzats d'inserció que implicaran una anàlisi de les necessitats i les característiques de cada participant.

Impresos associats

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'ha d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on es pot accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la pàgina web www.labora.gva.es, mitjançant l'enllaç "Sol·licitud telemàtica". Per a fer-ho, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. 1. Les notificacions es practicaran per mitjans electrònics i seran vàlides sempre que permeten tindre'n constància de l'enviament o la posada a disposició, de la recepció o l'accés per l'interessat o el seu representant, de les dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna del remitent i destinatari d'aquesta. L'acreditació de la notificació efectuada s'incorporarà a l'expedient. Si, per raons tècniques o de qualsevol altra índole, la notificació electrònica no és possible, s'ha de practicar per mitjà de correu certificat. 2. Quan, en qualsevol moment, es considere que algun dels actes dels interessats no reuneix els requisits necessaris, l'Administració li ho farà saber i li concedirà un termini de deu dies per a esmenar-ho. Als interessats que no atenguen el requeriment, es podrà declarar perdut el dret al tràmit corresponent; no obstant això, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals si es produeix abans o dins del dia que es notifique la resolució en la qual es tinga per transcorregut el termini.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1.1. Les ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva, en els termes establits en el títol I de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 1.2. La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació. En el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori continga errors o siga insuficient, l'òrgan instructor requerirà l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 1.3. Valoració. Per a la valoració dels projectes, es constituirà una comissió de valoració que, a la vista de la documentació que hi ha en l'expedient i amb la prèvia ponderació dels criteris recollits en l'annex I de la resolució de convocatòria, emetrà un informe motivat en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació. Una vegada realitzades les valoracions, s'emetrà una llista provisional de valoració en què quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació final de cada una de les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'aquestes subvencions. Aquesta llista es publicarà en la pàgina web de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació a fi que puguen realitzar les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses aquestes al·legacions, la comissió de valoració emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concrete el resultat definitiu de la valoració amb indicació dels factors o criteris que s'han tingut en compte en la valoració i la seua aplicació concreta en els seus corresponents annexos. Les llistes de valoració annexes a aquestes actes es publicaran en la pàgina web de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtingudes per les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser entitat beneficiària de les subvencions previstes en la corresponent convocatòria, sense que s'hi puguen fer al·legacions. 1.4. Propostes de resolució. A la vista de l'expedient i de l'informe de valoració, l'òrgan instructor formularà les propostes de resolució corresponents. En la modalitat "Formació a mida de les empreses", amb la prèvia comprovació que es compleixen els requisits exigits en l'ordre, l'òrgan instructor emetrà una proposta de resolució amb la indicació del compliment d'aquests. Quan l'import de la subvenció de la proposta de resolució siga inferior al que figura en la sol·licitud presentada, es podrà instar l'entitat beneficiària a la reformulació de la seua sol·licitud en els termes establits en l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 1.5. Resolució Una vegada vista de la proposta de l'òrgan instructor, la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació. A excepció de la modalitat "Formació a mida de les empreses", els expedients es resoldran per ordre de més a menys puntuació fins a esgotar el crèdit disponible, si bé, en la modalitat "Formació per a la inserció" i "Modular transversal" es resoldran per ordre de més a menys puntuació, però dins de cada una de les fases i en l'ordre previst en la convocatòria. En la modalitat "Formació a mida de les empreses", es resoldran amb la prèvia comprovació que es compleixen els requisits exigits en l'ordre de bases, a proposta de l'òrgan d'instrucció, fins a esgotar el crèdit disponible.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

A) AO. Adequació de l'oferta formativa a la formació certificable. B) BE. Baremació EFO BT. Baremació EFOTEC NC. Normes de qualitat EC. Experiència centre GE. Grau d'execució C) GI. Grau d'inserció o contractació CI. Compromís voluntari d'inserció IC. Incompliment del compromís voluntari d'inserció D) IS. Inclusió social DH. Igualtat entre dones i homes En cas d'empat entre dos o més projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut més puntuació en els apartats A, B, D i C per aquest ordre, i, si encara així persistira l'empat, s'atendrà el número d'ordre de l'expedient.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació.

Obligacions

Obligacions

Sense perjudici de les altres obligacions que estableix la Llei 30/2015, de 9 de setembre, el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, i l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, constitueixen obligacions dels beneficiaris: 1) Aportar la informació i documentació que es requerisca durant la fase d'instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, que s'establisquen les administracions competents. 2) Garantir la gratuïtat de les accions formatives. 3) Haver fet o, si és el cas, haver garantit les devolucions de quantitats concedides i pagades en convocatòries anteriors i acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant a la data de concessió com a la de pagament. 4) Comunicar a l'òrgan concedent competent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. 5) Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció i fer-se el pagament d'aquesta, que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. 6) Fer constar el caràcter públic del finançament de l'activitat subvencionada i, si és el cas, el cofinançament del Fons Social Europeu o de qualsevol altre fons comunitari o supranacional. 7) Remetre a l'òrgan competent una comunicació d'inici de la formació que desenvoluparà, inclosa qualsevol modificació posterior, i, si és el cas, la comunicació de finalització, d'acord amb el contingut, els terminis i el procediment que a aquest efecte se l'informe. 8) Informar l'alumnat de l'abast de la formació i de si aquesta és conduent o no a l'obtenció d'un certificat de professionalitat complet o la seua acreditació parcial. 9) En els programes amb compromís de contractació, informar l'alumnat a l'inici de l'acció formativa dels seus drets i obligacions, així com de les condicions bàsiques de la contractació proposada. 10) Portar una comptabilitat separada o codi comptable adequat, respecte de totes les transaccions relacionades amb l'activitat subvencionada i disposar d'un sistema informatitzat de registre i emmagatzematge de dades comptables. 11) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicables en virtut de disposició legal o reglamentària. 12) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans que s'hagen tingut en compte per a l'acreditació de l'especialitat. 13) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectue LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació o qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris. 14) Comprovar que les persones participants disposen dels requisits d'accés, o de les competències clau per a efectuar l'acció formativa en funció dels requeriments. 15) Conservar, almenys durant un termini de 4 anys, els justificants de la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció, així com de l'aplicació dels fons rebuts, a l'efecte de les actuacions de comprovació i control. Com que aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament per l'FSE, d'acord amb el que estableix l'article 82 del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, l'entitat haurà de conservar a escala adequada tots els documents justificatius relatius a les despeses secundades pels fons, durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l'any en què l'autoritat de gestió efectue l'últim pagament al beneficiari. 16) Comunicar, si és el cas, la renúncia a l'execució de la subvenció concedida en un termini màxim de 2 mesos des de la notificació. 17) Acceptar la seua inclusió en la llista d'entitats beneficiàries que es publicarà d'acord amb el que preveu l'article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació i el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social (Servei Públic d'Ocupació Estatal). 18) Recaptar de les persones participants de l'actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre els quals hi ha el Fons Social Europeu Plus, i l'article 17, i l'annex I del Reglament (UE) 2021/1057, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+), els dos del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. 19) Cooperar en la tramitació de les ajudes a l'alumnat. 20) Subscriure en relació amb l'alumnat, tant desocupat com ocupat, una pòlissa d'assegurança d'accidents i responsabilitat civil dels participants. 21) En el cas d'especialitats vinculades a certificats de professionalitat, complir tot el que estableix el Reial decret 34/2008, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, i l'Ordre ESS/1897/2013, que el desplega. 22) Complir la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació.

Observacions

Observacions

Les resolucions que s'adopten sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes esgoten la via administrativa i, contra aquestes, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació de la present resolució, d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 8, apartat 3, així com l'article 46, apartat 1, els dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Quantia La quantia de la subvenció es determina mitjançant el producte del nombre d'hores pel nombre de persones participants i per l'import del mòdul específic corresponent, per a cada una de les accions formatives convocades i de les pràctiques professionals no laborals que conformen el programa de formació. En la modalitat "Itineraris formatius", l'import de la subvenció s'ha de correspondre amb la suma dels imports de la subvenció corresponents a cada una de les especialitats que conformen l'itinerari. Els mòduls econòmics (cost/hora/alumne), aplicables a l'efecte de determinar les subvencions destinades al finançament de cada una de les accions formatives d'aquesta convocatòria, es publiquen en l'annex III d'aquesta convocatòria respecte de les accions formatives en modalitat "Formació modular transversal", en l'annex IV respecte de la modalitat "Itineraris formatius" i en l'annex V per a la resta de modalitats de formació. De conformitat amb l'article 76.c del Reglament general de subvencions, la fixació dels mòduls específics de cada especialitat formativa s'ha dut a terme a través d'un estudi per a la "Implantació d'un sistema de justificació per mòduls econòmics de les subvencions concedides en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació", sobre la base de les despeses justificades i revisades de les accions formatives dirigides prioritàriament a les persones desocupades dels anys 2016, 2017 i 2018. Pagament 1. Bestreta: D'acord amb el que es preveu en l'article 6.8 de la Llei 30/2015, Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'Àmbit Laboral, es preveuen lliuraments de fons amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa de fins al 25 % de l'import concedit. Igualment, es preveu el pagament de fins a un 35 % addicional una vegada s'acredite l'inici de l'activitat formativa, per a la qual cosa es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a l'efecte i que comprendran les opcions següents: a) Sol·licitar, abans de l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35 % addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa. b) Sol·licitar, abans de l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, si escau, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35 % de la subvenció concedida. Així mateix, l'entitat beneficiària pot sol·licitar una única bestreta de fins al 60 % de l'import concedit una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. Llevat que l'entitat beneficiària estiga exempta d'aquesta obligació, d'acord amb la normativa vigent, s'ha de presentar un aval bancari per un import igual a la quantitat que s'anticiparà. L'entitat beneficiària ha de depositar la garantia en la corresponent direcció territorial de la conselleria competent en matèria d'hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, ha de ser presentada per l'entitat beneficiària en la corresponent direcció territorial competent en matèria de formació professional per a l'ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat. Les garanties es cancel·laran per acord de l'òrgan concedent en els casos següents: 1. Una vegada comprovada de conformitat l'adequada justificació de la bestreta. 2. Quan s'hagen reintegrat les quantitats anticipades. D'acord amb el que preveu l'article 19.5 de la Llei general de subvencions, els rendiments financers que generen els fons lliurats a les entitats beneficiàries no incrementen l'import de la subvenció concedida, per raó de l'escassa quantia d'aquests i la dificultat d'aplicar-los a les activitats subvencionades i de fer-ne el seguiment i el control. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària ha d'acreditar, per mitjà d'una declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al pagament, caldrà acreditar que està al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes. Dins del termini de justificació previst en aquesta convocatòria, l'entitat ha d'ingressar els romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del Banco Santander, a favor de LABORA -Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i acreditar-ho davant del mateix òrgan amb la identificació del número d'expedient. Les bestretes i/o pagaments restants que haja de fer l'Administració es faran efectius en el termini màxim de tres mesos, a comptar des de la presentació per l'entitat beneficiària de la documentació requerida per a sol·licitar aquesta bestreta, o de sis mesos des de la presentació de la justificació a través de mòduls específics dels programes de formació. Liquidació de la subvenció: El pagament de la subvenció s'ha de fer efectiu en finalitzar l'acció subvencionada, una vegada comprovada la justificació i posterior proposta de pagament de la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària ha d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. També ha d'acreditar, mitjançant una declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que preveu l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. El càlcul de la quantia de la subvenció es farà utilitzant un model mixt en relació amb el producte i el resultat aconseguit. El càlcul es farà de la forma que estableix el resolc vint-i-uné de la resolució de convocatòria. En el cas que la quantia calculada resulte inferior a les quanties transferides en concepte de bestreta, s'haurà de fer el reintegrament de l'excés en el compte número ES50-0049-1827-81- 2410382871, del BSCH (Banco Santander Central Hispano) a favor de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut aquest termini, sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La resolució del procediment correspondrà a la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació per delegació de la Direcció General de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

1. D'acord amb l'article 15 de l'ordre de bases, l'incompliment dels requisits establits en aquesta i la resta de normes aplicables, així com de les condicions que s'hagen establit en la corresponent resolució de concessió, comportarà la pèrdua total o parcial del dret al cobrament de la subvenció o, amb el previ procediment de reintegrament oportú, a l'obligació de retornar totalment o parcialment la subvenció percebuda i els interessos de demora que puguen correspondre. 2. L'incompliment total de les finalitats per a les quals es va concedir la subvenció o de l'obligació de justificació d'aquesta donarà lloc al reintegrament del 100 % de la subvenció concedida. Igualment, es considerarà que concorre l'incompliment total si la realització de l'activitat subvencionada no arriba al 25 % dels seus objectius, mesurats amb l'indicador del nombre d'hores de formació multiplicat per nombre d'alumnes finalitzats. A aquest efecte, s'inclouran també les hores d'absència que resulten computables per falta justificada o per col·locació. Sense perjudici del que preveu l'LGS, en matèria d'infraccions i sancions administratives, seran causes específiques per a declarar la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida i, si és el cas, de reintegrament d'aquesta: a) La falta de comunicació de l'inici de les accions formatives dins del termini i la forma previstos. b) Percebre per qualsevol concepte alguna quantia o remuneració de l'alumnat participant en l'acció subvencionada. c) La falsedat de les dades contingudes en la documentació que s'ha de presentar en la justificació. d) Incompliment de les condicions establides per a la subcontractació. e) Qualsevol altre motiu que perjudique la fi última per la qual s'haja concedit la subvenció. En el supòsit de la modalitat de formació per a completar certificats de professionalitat, es considerarà com a finalitat última per la qual s'ha atorgat la subvenció que el 100 % de les persones participants en aquestes accions formatives puguen avançar per a completar el certificat de professionalitat corresponent, del qual han de tindre superats un o diversos mòduls i/o unitats formatives. f) No impartir l'acció formativa (especialitat) en una aula prèviament acreditada o inscrita. g) Suposarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'aquesta que la subvenció es destine a la realització d'una activitat, o al compliment d'una finalitat que manifestament supose un greuge o menyspreu cap als senyals d'identitat del poble valencià. 3. Els incompliments parcials que no afecten les característiques essencials del projecte determinaran la minoració proporcional i, si és el cas, el reintegrament de la subvenció, que es liquidarà seguint les fases següents: a) Incompliment del compromís d'inserció laboral assumit voluntàriament en totes les modalitats. S'haurà d'efectuar una minoració de manera proporcional al grau d'incompliment de fins al 50 % de l'import de la subvenció liquidada. Per a compromisos d'inserció laboral assumits voluntàriament superiors al 40 %, s'haurà d'efectuar una minoració de manera proporcional al grau d'incompliment de fins al 75 % de l'import de la subvenció liquidada. A aquest efecte, es considerarà complit el compromís d'inserció d'un alumne quan es produïsca amb posterioritat al 75 % de la duració de l'acció formativa. b) Incompliment de la inserció laboral en la modalitat de formació a mida. S'efectuarà una minoració de manera proporcional al grau d'incompliment del compromís adquirit, de fins al 100 % de l'import de la subvenció liquidada.