• Estàs en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

AMB EFECTES DES DE L'1 DE JUNY DE 2020, EL CÒMPUT DELS TERMINIS ADMINISTRATIUS QUE HAGEN SIGUT SUSPESOS ES REPRENDRÀ O ES REINICIARÀ, SI AIXÍ S'HA PREVIST EN UNA NORMA AMB RANG DE LLEI APROVADA DURANT LA VIGÈNCIA DE L'ESTAT D'ALARMA I LES PRÒRROGUES D'AQUEST, D'ACORD AMB L'ARTICLE 9 DEL REIAL DECRET 537/2020, DE 22 DE MAIG, PEL QUAL ES PRORROGA L'ESTAT D'ALARMA DECLARAT PEL REIAL DECRET 463/2020, DE 14 DE MARÇ.

EN MATÈRIA TRIBUTÀRIA EL TERMINI PER A PRESENTAR AUTOLIQUIDACIONS DE TRIBUTS GESTIONATS PER L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA (ATV) ES REGEIX PEL DECRET LLEI 1/2020 (DOGV Núm. 8774 DE 30/3/2020) I EL SEU CORRECIÓ D'ERRORS (DOGV Núm. 8878 BIS DE 1/4/2020).

TECG-Ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 "Suport per a la realització d'operacions de conformitat amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu" dels grups d'acció local en el període 2014-2020. GAL 10 GRUP D'ACCIÓ LOCAL RURAL MUNTANYA D'ALACANT
  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    TECG-Ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 "Suport per a la realització d'operacions de conformitat amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu" dels grups d'acció local en el període 2014-2020. GAL 10 GRUP D'ACCIÓ LOCAL RURAL MUNTANYA D'ALACANT

    Objecte del tràmit

    Concedir per al període 2014-2020 les ajudes previstes en la submesura 19.2 del PDR CV-2014-2020 "Suport per a la realització de les operacions de conformitat amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu", que inclou actuacions dirigides a fomentar la creació d'ocupació, la diversificació econòmica, la innovació, la conservació i la millora mediambiental, i el desenvolupament econòmic i social del medi rural valencià.

    El Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (PDR-CV 2014-2020) és el document de programació de les actuacions de la Generalitat Valenciana per a l'aplicació de la política de desenvolupament rural en el seu àmbit territorial en aquest període, i canalitza els fons europeus i nacionals destinats a aquesta política. El fons europeu que finança aquestes actuacions és el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

    La mesura 19 del PDR-CV 2014-2020, "Suport per al desenvolupament local de LEADER", està destinada a millorar la governança, a mobilitzar el potencial endogen de les zones rurals i a millorar la qualitat de vida de les zones rurals, posant l'accent principalment en la promoció del desenvolupament local d'aquestes zones.
    La intervenció en el territori a través d'estratègies de desenvolupament local, concebudes i aplicades amb una perspectiva multisectorial, basades en la col·laboració entre els agents socials i econòmics dels territoris rurals, i dissenyades i aplicades pels grups d'acció local, constitueix l'essència de l'enfocament o la metodologia LEADER.
    La metodologia LEADER té com a punt principal la col·laboració entre els agents socials i econòmics d'un territori (grups d'acció local), que implementen en el seu territori una sèrie d'actuacions recollides en l'estratègia de desenvolupament local participatiu (EDLP) que tenen. Els grups d'acció local LEADER 2014-2020 han sigut seleccionats per mitjà de l'Ordre 5/2016, d'11 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

    Les ajudes abasten tres línies d'actuacions (vegeu l'enllaç: Ajudes incloses en la submesura 19.2)

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Poden sol·licitar aquestes ajudes els promotors de les inversions que es detallen a continuació:

    Les persones físiques o jurídiques de caràcter privat, les agrupacions sense personalitat jurídica i les persones de dret públic de base associativa privada.

    Les entitats de dret públic de caràcter local o comarcal: ajuntaments, mancomunitats i entitats locals menors, així com les societats o les associacions de dret privat formades majoritàriament per persones de dret públic o que disposen de la majoria de drets de vot o de la capacitat efectiva de decisió.

    Els grups d'acció local (GAL, d'ara en avant)

    Requeriments

    Els i les sol·licitants han de complir una sèrie de requisits en el moment de presentació de la sol·licitud d'ajuda:

    a) Portar la comptabilitat de l'activitat subvencionada segons la normativa vigent que els siga aplicable.

    b) Figurar en l'objecte social dels seus estatuts l'activitat per a la qual se sol·licita l'ajuda, per al cas de les persones jurídiques (amb ànim de lucre o sense).

    c) Complir el requisit de ser microempresa o PIME, d'acord amb la definició recollida en l'apartat 2 de l'article 4, de l'Ordre 13/2018, en el cas d'activitats econòmiques, amb independència de la forma jurídica que tinguen.

    d) Disposar del consentiment per escrit de les persones propietàries o usufructuàries en cas de sol·licitar ajudes per a fer obres o equipament en béns immobles que no siguen propietat del beneficiari. S'han de mantindre el compromisos de manteniment de l'activitat segons el que s'estableix en l'article 6.d.

    e) Complir la quota legal de reserva de llocs de treball en la plantilla, per a empreses amb 50 treballadors o més, segons el que es preveu en l'article 42.1 del text refós de la Llei general de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o amb les mesures alternatives de caràcter excepcional previstes pel Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor dels treballadors amb discapacitat.

    f) Disposar d'un pla d'igualtat d'oportunitats, en el cas d'empreses, quan s'establisca així en el conveni col·lectiu que siga aplicable, en els termes previstos en aquest, segons el que es preveu en l'article 45.3 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre homes i dones.

    g) Complir l'obligació pel que fa a la igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral, i amb aquesta finalitat, adoptar mesures dirigides a evitar qualsevol discriminació laboral entre homes i dones.

    No poden ser beneficiaris de les ajudes les persones físiques o jurídiques en qui concórreguen les circumstàncies contingudes en el punt 3 de l'article 5 de l'Ordre 13/2018, de 10 d'abril de 2018, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 "Suport per a la realització d'operacions de conformitat amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu" dels grups d'acció local LEADER 2014-2020.

    Obligacions:
    Els i les beneficiàries de les ajudes queden vinculades per una sèrie d'obligacions, que es recullen en l'article 6 de l'Ordre 13/2018, de 10 d'abril.

    Inici
  • Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament

    Quantia de l'ajuda/Procediment de cobrament

    Aquestes ajudes estaran finançades en els termes previstos en el PDR-CV 2014-2020, pel fons FEADER, el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, i la Generalitat Valenciana. Revestiran la manera de subvenció, com un percentatge de la inversió subvencionable, que quedarà supeditat en la fase de pagament al percentatge de la inversió executada i pagada realment per la persona beneficiària.
    Els percentatges màxims d'ajuda i els import màxims a concedir seran els previstos en l'annex II de l'Ordre d'ajudes, que es poden veure limitats, tant en percentatge com en import, pels GAL, atenent el que s'ha establit en els seus EDLP (annex III de l'Ordre d'ajudes).

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    El termini de presentació de sol·licituds per a les ajudes d'aquesta convocatòria serà de vint dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.(DOGV 8797 24/04/20)

    Aquest termini, no obstant això, queda suspés en virtut del que es disposa en la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

    No obstant això, les sol·licituds i documents que es remeten electrònicament durant el període de suspensió dels termes i terminis, establit en la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, es tramitaran efectivament en el moment en el qual es reprenga el còmput dels terminis d'acord amb el que es preveu en aquesta disposició, excepte que s'haja alçat la suspensió en el procediment de què es tracte. Es considerarà amb caràcter general com a data de registre d'entrada el primer dia hàbil després de l'aixecament de la suspensió.

    Inici
  • On s'ha d'anar?

    Presencial

    a) Als registres dels òrgans administratius a què s'adrecen.
    b) Als registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.
    c) A les oficines de Correus, en la modalitat que s'establisca reglamentàriament.
    d) A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
    e) En qualsevol altre lloc que establisquen les disposicions vigents.

    I, preferentment, a:

    REGISTRE GENERAL DE LA CONSELLERIA D'AGRICULTURA, DESENVOLUPAMENT RURAL, EMERGÈNCIA CLIMÀTICA I TRANSICIÓ ECOLÒGICA
    C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77. CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-TORRE 5Ver plano
    46018 València
    Tel: 961247382

    Per internet

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_SUB_SUGUS&version=1&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=19407

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    La convocatòria distingeix dues etapes de presentació de documentació. Una primera etapa que comprén dues fases, la primera, des del moment de la sol·licitud d'ajuda i el moment de la concessió d'aquesta, i la segona, després de la notificació de la concessió de l'ajuda, i una segona etapa en la qual, una vegada feta la inversió, se sol·licita el pagament de l'ajuda.

    1). Documentació mínima obligatòria per a l'aprovació de l'ajuda.

    En aquesta etapa es requerirà documentació en dos moments:

    A) Documentació a aportar en el moment de la SOL·LICITUD D'AJUDA.


    Model normalitzat de sol·licitud de l'ajuda degudament omplit.

    El model de sol·licitud d'ajuda consta d'apartats diferenciats en els quals s'ha de marcar amb una X la documentació que, segons els casos, s'aporta:

    1. Declaracions responsables que s'han de marcar segons com pertoque en cada cas.

    2.Documentació a aportar per tots i totes les possibles beneficiàries. (Annex II de l'Ordre 13/2018).

    2.1.Comú a tots i totes les beneficiàries
    Model de dades bàsiques del projecte
    Model d'indicadors socials i d'ocupació
    Model de declaració de subvencions sol·licitades o concedides per organismes públics o privats per al mateix objecte (ajudes concurrents).
    Model de declaració d'ajudes de minimis.
    Model normalitzat de domiciliació bancària.


    2.2. Específics (únicament per a empreses)
    Model de declaració de la condició de PIME.
    Model de pla empresarial i estudi de viabilitat (per a creació d'empreses no agrícoles en zones rurals)
    Model de pla empresarial i estudi de viabilitat (per a creació i inversions en empreses agroalimentàries, i inversions en empreses no agrícoles)
    Model d'aprovisionament de matèries primeres (empreses agroalimentàries)
    Model de comercialització de productes acabats (empreses agroalimentàries)
    Model de declaració responsable del compliment de la normativa sobre medi ambient (empreses agroalimentàries)

    B) Documentació a aportar una vegada notificada la CONCESSIÓ DE L'AJUDA.

    Per mitjà d'un requeriment, se sol·licitarà als i a les beneficiàries dels projectes/actuacions la documentació següent, en funció del tipus de beneficiari (annex IV: fase 2 de l'Ordre 3/2018):

    1. Documentació per a persones físiques i jurídiques de naturalesa privada.
    2. Documentació per a entitats públiques.

    2) Documentació a adjuntar en la fase de JUSTIFICACIÓ DE L'AJUDA.

    Una vegada feta la inversió, per al pagament de l'ajuda s'ha de presentar la documentació següent:

    Model normalitzat de sol·licitud de pagament de l'ajuda degudament omplit.

    El model de sol·licitud de pagament consta d'apartats diferenciats en els quals s'ha de marcar amb una X la documentació que, segons els casos, s'aporta:

    1. Declaracions responsables que s'han de marcar segons com pertoque en cada cas.
    2.Documentació a aportar per tots i totes les possibles beneficiàries. (Annex II de l'Ordre 13/2018).
    2.1.Comú a tots i totes les beneficiàries

    Model de compte justificatiu (beneficiaris privats i beneficiàries privades)
    Model de compte justificatiu (beneficiaris públics i beneficiàries públiques)
    Model d'indicadors socials i d'ocupació
    Model de declaració de subvencions sol·licitades o concedides per organismes públics o privats per al mateix objecte (ajudes concurrents).
    Model de declaració d'ajudes de minimis.
    Model normalitzat de domiciliació bancària.

    2.2. Específics (únicament per a empreses)
    Model de declaració de la condició de PIME.

    Impresos associats

    SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ LEADER 2014-2020 SUBMESURA 19.2 SUPORT PER A LA REALITZACIÓ D'OPERACIONS ACORD AMB LA EDLP PDR-CV 2014-2020

    RESUM DE DADES BÀSIQUES DEL PROJECTE (sol·licitud d'ajuda)

    INDICADORS DE SEGUIMENT SOCIALS I D'OCUPACIÓ (sol·licitud d'ajuda)

    DECLARACIÓ D'AJUDES CONCURRENTS

    DECLARACIÓ D'AJUDES DE MINIMIS EN PROCEDIMENTS DE L'AGÈNCIA VALENCIANA DE FOMENT I GARANTIA AGRÀRIA

    MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA

    MODEL DE DECLARACIÓ DE LA CONDICIÓ DE PIME

    PLA DE VIABILITAT EMPRESARIAL (CREACIÓ D'EMPRESES NO AGRÍCOLES)

    PLA DE VIABILITAT EMPRESARIAL (PER CREACIÓ D'EMPRESES AGROALIMENTÀRIES, INVERSIONS EN EMPRESES AGROALIMENTÀRIES EN FUNCIONAMENT, I INVERSIONS EN EMPRESES NO AGRÍCOLES EN FUNCIONAMENT)

    APROVISIONAMENT DE MATÈRIES PRIMERES (PER A LES AJUDES A EMPRESES AGROALIMENTÀRIES)

    COMERCIALITZACIÓ DE PRODUCTES ACABATS (PER A LES AJUDES AGROALIMENTÀRIES)

    DECLARACIÓ RESPONSABLE DE COMPLIMENT DE LA NORMATIVA SOBRE MEDI AMBIENT (PER A LES AJUDES AGROALIMENTÀRIES)

    SOL·LICITUD DE PAGAMENT D'AJUDA

    COMPTE JUSTIFICATIU (MODEL PER A BENEFICIARIS PRIVATS)

    COMPTE JUSTIFICATIU (MODEL PER A ENTITATS LOCALS)

    INDICADORS DE SEGUIMENT SOCIALS I D'OCUPACIÓ (Sol·licitud de pagament)

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    Passos de la tramitació per a la concessió de l'ajuda

    1. La tramitació del procediment correspon a la direcció general competent en polítiques de desenvolupament rural, a través del servei amb competències en l'execució de l'Estratègia territorial rural de la Comunitat Valenciana.

    2. Els grups designats GAL LEADER 2014-2020, després de la signatura del conveni de col·laboració amb la conselleria competent en matèria de desenvolupament rural, actuaran com a entitats col·laboradores en la gestió de les ajudes. El procediment s'ajustarà al que s'estableix en el conveni de col·laboració.

    3. La competència per a resoldre correspon al titular de la direcció general competent en polítiques de desenvolupament rural.

    4. Les sol·licituds presentades seran examinades pel GAL corresponent, segons l'àmbit territorial. Si es comprova que la documentació està incompleta o defectuosa, es requerirà el peticionari perquè, en el termini de deu dies, aporte la documentació necessària o esmene els defectes observats, amb indicació que, sí així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua sol·licitud.

    5. El GAL elaborarà un dictamen d'elegibilitat, que consistirà a comprovar l'adequació de projecte amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu. Posteriorment, s'elaborarà l'informe de viabilitat, que consistirà a determinar la viabilitat econòmica, tècnica o social del projecte. Si els dos informes són positius, el GAL procedirà a la valoració de la proposta d'ajuda segons els criteris de selecció i priorització establits pel GAL, previstos en l'annex III de l'Ordre 13/2018.

    6. Una vegada s'haja fet la valoració de la sol·licitud d'ajuda, el GAL formularà la proposta de subvencionabilitat pertinent. La puntuació obtinguda anirà unida a un percentatge d'ajuda sobre la inversió de cada projecte. Aquesta es remetrà a la direcció general competent en polítiques de desenvolupament rural per a la seua aprovació, si escau, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 de l'Ordre 13/2018.

    7. El servei amb competències en l'execució de l'Estratègia territorial rural de la Comunitat Valenciana, elaborarà l'informe de subvencionalitat, amb l'anàlisi prèvia de les propostes de valoració remeses pel GAL, de manera que es garantisca que les actuacions objecte de les ajudes compleixen la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable i el que s'estableix en el PDR de la Comunitat Valenciana 2014-2020, i remetrà una proposta de resolució de subvenció a l'òrgan competent per a resoldre.

    8. La resolució contindrà la relació de sol·licitants als quals se li ha concedit l'ajuda, i la quantia, i s'hi especificarà l'avaluació i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la, així com la proposta fonamentada d'inadmissió o desestimació de la resta de sol·licituds.

    9. Quan l'ajuda es concedisca en règim de minimis, en la resolució de concessió de l'ajuda s'informarà a cada beneficiari de l'import previst de l'ajuda equivalent de subvenció, brut, així com del seu caràcter de minimis, i es farà referència expressa al Reglament (UE) núm. 1407/2013.

    10. El termini màxim de resolució i notificació s'estableix en sis mesos, a comptar de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

    Passos de la tramitació per al pagament de l'ajuda

    1. S'obrirà nou termini per a la presentació de les sol·licituds de pagament una vegada fetes les actuacions o dutes a terme les despeses de l'activitat corresponent. Juntament amb la sol·licitud s'ha d'aportar tota la documentació i les declaracions que s'indiquen en el model normalitzat de sol·licitud de pagament (vegeu l'annex V de l'Ordre 13/2018).

    2. Esgotat el termini de justificació sense que el beneficiari presente la documentació completa i correcta, se'l requerirà perquè la presente en el termini improrrogable de 15 dies hàbils.

    3. Les sol·licituds les revisarà el GAL corresponent segons l'àmbit d'actuació, i en els casos en què siga necessari per a completar l'expedient, se li requerirà a la persona interessada la que siga necessària amb l'objecte de garantir els requisits de concessió.

    4. En el termini màxim de dos mesos des de la data d'entrada de la sol·licitud de pagament en l'oficina del GAL, es remetrà l'expedient a la direcció general amb competències en polítiques de desenvolupament rural.

    5. Les sol·licituds les resoldrà la persona titular de la direcció general competent en polítiques de desenvolupament rural, segons l'Acord de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), com a organisme pagador, i els diversos òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació.

    Recursos que procedixen contra la resolució

    De conformitat amb el que es disposa en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú, la resolució de la persona titular de la direcció general competent en polítiques de desenvolupament rural posarà fi a la via administrativa, i contra aquesta es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant de la persona titular de la direcció de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), o directament un recurs contenciós administratiu davant dels Jutjats Contenciosos Administratius del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

    Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_SUB_SUGUS&version=1&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=19407

    Tramitació

    Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, tot i que no estan obligats a fer-ho, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament, a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l'URL següent: http://www.gva.es/va/proc19407.

    Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud s'han de fer través de l'URL següent: http://www.gva.es/va/proc18536.

    Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada, basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests, els certificats emesos per l'autoritat de certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados), així com el sistema Clave de signatura per a les persones físiques.

    Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, però la sol·licitud es faça de manera presencial, es requerirà l'interessat perquè l'esmene per mitjà de la presentació electrònica d'aquesta.

    Els documents que s'annexen als tràmits telemàtics han d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, escaiga.

    Els tràmits que es facen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior, per a acabar la presentació telemàtica, accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "como va el meu"- "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

    Inici
  • Informació complementària

    Relació de municipis compresos en a l'àmbit territorial de cada GAL. (Vegeu l'enllaç: Territori Leader 2014-2020.)

    Dades de contacte dels grups d'acció local (Vegeu l'enllaç).
    - http://www.agroambient.gva.es/web/desarrollo-rural/grupos

    Sancions

    El règim sancionador serà el que s'ha establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en els seus preceptes bàsics, així com el títol X, capítol IV, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.
    Reduccions
    1. Reducció motivada per diferències entre la sol·licitud de pagament i l'import justificat:
    D'acord amb l'article 63 del Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, quan l'import justificat subvencionable presentat per la persona beneficiària en la sol·licitud de pagament i l'import de la subvenció que correspon a la inversió justificada després dels controls administratius supere el 10 %, s'aplicarà una reducció a la subvenció equivalent a la diferència entre l'import inclòs en la sol·licitud de pagament i l'import justificat subvencionable.

    2. Si l'import pagador a la persona beneficiària després de l'examen de l'admissibilitat de la despesa és inferior a la quantitat concedida en els percentatges següents, s'aplicaran les reduccions següents en el pagament:

    -L'import justificat i subvencionable és inferior al que s'havia concedit inicialment, però arriba al 70 % o el supera. La subvenció que s'ha d'abonar es calcularà aplicant a la subvenció justificada i admissible el percentatge de subvenció aprovat.
    -L'import justificat i subvencionable és inferior al 70 % del que s'havia concedit inicialment, però és igual al 50 % o superior a aquesta quantitat. La subvenció que s'ha d'abonar es calcularà aplicant a la inversió justificada i admissible un percentatge de subvenció igual a la meitat del que s'havia aprovat inicialment.
    -L'import justificat i subvencionable és inferior al 50 % del que s'havia concedit inicialment. L'interessat perdrà el dret a la subvenció.

    3. En cas que siguen d'aplicació conjunta els dos apartats, únicament s'aplicarà la que implique una reducció més gran.

    Enllaços

    Simulació de Tramitació Telemàtica a la Generalitat Valenciana (Cl@u-firma)

    Sistemes de Firma Electrònica admesos i / o utilitzats a la Seu

    Sistemes de verificació de Firmes

    Vegeu les ajudes incloses en la submesura 19.2

    Vegeu el mapa: Territori LEADER 2014-2020

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) 1083/2006 del Consell.
    - Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
    - Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la política agrícola comuna.
    - Reglament delegat (UE) núm. 807/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014, que completa el Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i hi introdueix disposicions transitòries.
    - Reglament d'execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
    - Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.
    - Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes als sectors agrícola i forestal i a zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.
    - Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.
    - Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.
    - Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o la retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l'ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.
    - ORDRE 13/2018, de 10 d'abril de 2018, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, "Suport per a la realització d'operacions de conformitat amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu", dels grups d'acció local LEADER 2014-2020.
    - CORRECCIÓ d'errades de l'Ordre 13/2018, de 10 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, "Suport per a la realització d'operacions de conformitat amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu", dels grups d'acció local LEADER 2014-2020.
    - RECTIFICACIÓ de la correcció d'errades de l'Ordre 13/2018, de 10 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, "Suport per a la realització d'operacions de conformitat amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu", dels grups d'acció local LEADER 2014-2020.
    - Resolució Resolució de 6 de juliol de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), per la qual es convoquen les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 "Suport per a la realització d'operacions de conformitat amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu", dels grups d'acció local en el període 2014-2020. True

    - Resolució Extracte de la Resolució de 6 de juliol del 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, "Suport per a la realització d'operacions de conformitat amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu", dels grups d'acció local LEADER 2014-2020. True

    - Resolució de 18 de desembre de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), per la qual es convoquen les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, Suport per a la realització d'operacions d'acord amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu, dels grups d'acció
    local LEADER 2014-2020. Segona ronda de presentació de projectes.
    - Extracte de la Resolució de 18 de desembre de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, Suport per a la realització d'operacions d'acord amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu, dels grups d'acció local LEADER 2014-2020. Segona ronda de presentació de projectes.
    - CORRECCIÓ d'errades de la Resolució de 18 de desembre de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), per la qual es convoquen les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, Suport per a la realització d'operacions d'acord amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu, dels grups d'acció local LEADER 2014-2020. Segona ronda de presentació de projectes.
    - RESOLUCIÓ de 7 d'abril de 2020, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), per la qual es convoquen les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, Suport per a la realització d'operacions d'acord amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu, dels grups d'acció local LEADER 2014-2020. Tercera ronda de presentació de projectes. [2020/2973]

    - Extracte de la Resolució de 7 d'abril de 2020, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, Suport per a la realització d'operacions d'acord amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu, dels grups d'acció local LEADER 2014-2020. Tercera ronda de presentació de projectes. [2020/2976]

    Llista de normativa

    Vegeu el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013

    Vegeu el Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013

    Vegeu el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013

    Vegeu el Reglament delegat (UE) núm. 807/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014

    Vegeu el Reglament delegat (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014

    Vegeu el Reglament delegat (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014

    Vegeu el Reglament delegat (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014

    Vegeu el Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014

    Vegeu el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013

    Vegeu el Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014

    Vegeu l'ORDRE 13/2018, de 10 d'abril de 2018

    Vegeu la CORRECCIÓ d'errades de l'Ordre 13/2018, de 10 d'abril.

    Vegeu la RECTIFICACIÓ de la correcció d'errades de l'Ordre 13/2018, de 10 d'abril.

    Vegeu l'extracte de la Resolució de 6 de juliol de 2018

    Vegeu l'extracte de la Resolució de 6 de juilol de 2018

    Vegeu Resolució de 18 de desembre de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

    Vegeu Extracte de la Resolució de 18 de desembre de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

    Vegeu CORRECCIÓ d'errades de la Resolució de 18 de desembre de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA)

    RESOLUCIÓ de 7 d'abril de 2020, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), per la qual es convoquen les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, Suport per a la realització d'operacions d'acord amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu, dels grups d'acció local LEADER 2014-2020. Tercera ronda de presentació de projectes. [2020/2973]

    Extracte de la Resolució de 7 d'abril de 2020, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, Suport per a la realització d'operacions d'acord amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu, dels grups d'acció local LEADER 2014-2020. Tercera ronda de presentació de projectes. [2020/2976]

    Llistat de seguiment

    RESOLUCIÓ de 14 de març de 2019, de la directora general de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna, per la qual es concedeixen les ajudes.

    RESOLUCIÓ de 31 de juliol de 2019, del director general de Desenvolupament Rural, per la qual es concedeixen les ajudes previstes en l'Ordre 13/2018, de 10 d'abril

    CORRECCIÓ d'errades de la Resolució de 31 de juliol de 2019, del director general de Desenvolupament Rural,per la qual es concedeixen les ajudes previstes en l'Ordre 13/2018, de 10 d'abril.(DOGV nº 8613, de 14/08/2019)

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.