Detall de Procediment

IAPE- Informe de les Activitats Preventives de l'Empresa - INVASSAT

Codi SIA: 1017677
Codi GUC: 19439
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL INVASSAT
Termini de sol·licitud: OBERT
(15-02-2024
31-12-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), en funció dels Plans d'Actuació Contra la Sinistralitat Laboral, sol·licita i posa a disposició de determinades empreses l'ompliment del tràmit "Informe de les Activitats Preventives de l'Empresa -IAPE-", amb l'objecte que l'empresa junt amb la seua modalitat preventiva s'avalue en el desenrotllament i implantació de l'activitat preventiva, segons la Llei 31/1995 de prevenció de riscos laborals.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Totes les empreses/organismes/autònoms que els siga requerit per l'INVASSAT segons els Plans d'Actuació Contra la Sinistralitat Laboral

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • -Decret 157/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Esta Direcció General té les competències d'Autoritat Laboral així com exercix les competències atribuïdes a la Comunitat Valenciana en l'àmbit del benestar laboral dels treballadors. La persona titular de la direcció general competent en matèria de treball ho serà al seu torn de la direcció de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) (DOCV núm. 7620 de 22/09/15).
  • DEDCRET 48/2016, de 22 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) L'Institut prestarà el suport necessari amb els seus mitjans tècnics i personals per a l'execució dels plans i programes d'actuació que establisca l'autoritat laboral. Executar el Pla d'Actuació contra la sinistralitat laboral de l'any de referència, consensuat pels agents econòmics i socials en el Consell General de l'INVASSAT (DOCV núm. 7769 de 27/04/16).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Disponible a partir del 15 de febrer de 2024 (S'haurà de presentar en el termini requerit per l'Autoritat Laboral, Direcció General de treball i Salut Laboral - INVASSAT)

Formularis documentació

L'accés a l'informe anual es realitza de forma telemàtica i requerix aportació documental.

Presentació

Presentació

Telemàtica
-Polse en la part superior "Tramitar amb certificat". -Per a poder tramitar electrònicament ha de disposar d'un certificat electrònic reconegut en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana segons la normativa vigent. Pot consultar ací la llista completa de certificats admesos: https://sede.gva.es/es/sede_certificados -Si l'accés es realitza per mitjà de certificat electrònic de persona física, se sol·licitarà acceptació per part del peticionari que "disposa de document d'autorització per part de l'empresa per a l'accés a l'informe de sinistralitat el qual és confidencial i d'ús exclusiu de l'empresa i aixina mateix dóna el seu consentiment perquè quede registrat el seu accés com a persona física." -Les empreses que NO hagen tingut accidents amb baixa l'any de referència, únicament podran accedir a l'aplicació amb certificat digital d'empresa. -En el cas que tinga alguna incidència tècnica pot dirigir-se a: generalitat_en_red@gva.es i, en el cas que siga un dubte funcional, pot dirigir-se a: servplanesactuacionestadistica@gva.es, indicant en l'assumpte: informe de siniestralidad-Nombre de l'empresa i adjuntar el formulari: Sol·licitud de modificació de dades de l'informe anual de sinistralitat emés per l'INVASSAT (*). El formulari d'incidències està disponible en l'apartat "Informació Complementària"

Procés de tramitació

Procés de tramitació

L'accés al tràmit es realitza de manera telemàtica i requereix aportació documental. 1.- Per a poder realitzar el tràmit, ha de descarregar-se l'"INFORME DE SINISTRALITAT DE L'EMPRESA (*)" http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=23090&version=amp 2.- IMPORTANT: Abans de realitzar el tràmit ha d'emplenar, validar i enviar el formulari telemàtic que s'adjunta: https://invassat.gva.es/es/questionaris-de-pre-registre 3.- Després de validar i enviar el formulari del pas 2, ha d'accedir a "tramitar amb certificat" (part superior d'aquest procediment) 4.- Al final del tràmit se li sol·licitarà que aportació el document signat i escanejat de "IAPE-INFORME DE LES ACTIVITATS PREVENTIVES DE L'EMPRESA.pdf" Aquest document puc obtindre'l mitjançant la descàrrega del "pdf" "INFORME DE LES ACTIVITATS PREVENTIVES DE L'EMPRESA" o mitjançant el formulari que sale imprés del pas 2 del tràmit.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa