Subvencions directes a famílies monoparentals per a compensar despeses de protecció de la salut (Ajudes al COPAGAMENT)

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 1399646
|
Codi GVA: 19650
Descarregar informació
Termini obert

Des de 01-01-2024

Fins 31-12-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Recurs d'alçada
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

La concessió de subvencions directes a famílies monoparentals per a compensar despeses de protecció de la salut.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 01-01-2024 fins a 31-12-2024
Al·legació / AportacióTermini obert
Recurs d'alçadaTermini obert
Observacions

-REINTEGRAMENT DE DESPESES:

 

Si en el moment de realitzar la sol·licitud ha assumit despeses relatives al copagament farmacèutic susceptibles de ser subvencionats i desitjara que la Generalitat li retorne estes quanties, haurà d'emplenar els següents formularis:

 

- SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

- FORMULARI DE REINTEGRAMENT DE DESPESES

- MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA (este últim model no serà necessari si el seu compte bancari ja estiguera d'alta en la Generalitat o que s'haja realitzat el tràmit automatitzat de domiciliació bancària).

 

 

 

- COMUNICACIÓ DE DISCREPÀNCIA DE DADES:

 

En este procediment podrà comunicar discrepància de dades per a expressar disconformitat o informar d'errors en l'aplicació del copagament farmacèutic. Per a això és necessari que emplene i present el formulari COMUNICACIÓ DE DISCREPÀNCIA DE DADES. Ha de tindre en compte que la discrepància de dades ha de basar-se en algun dels següents suposats:

 

1. PER MOTIUS DE RENDA: Si està pagant farmàcia i la seua base liquidable (o la del titular de la/ del qual és beneficiària/o) és inferior a 18.000€ i està acreditat en l'INSS com:

 

- Pensionista

- Perceptor prestació per desocupació

- Esgotada prestació per desocupació

- Perceptora de subsidi per desocupació

- Menor beneficiari

- En qualsevol acreditació però amb títol de monoparental

 

NOTA: cal tindre en compte la base liquidable (que és la quantia resultant de sumar casella 500 + 510) de l'última declaració de renda o última que va fer.

 

2. PER TINDRE UNA DISCAPACITAT: Si està pagant farmàcia, haja realitzat en el Centre de Salut una sol·licitud de subvenció copagament per diversitat funcional i tinga un grau de discapacitat reconegut de:

 

- Superior al 33% i tinc menys de 18 anys

- Superior al 65% i tinc mes de 18 anys

 

3. ALTRES MOTIUS: Si no estant en els supòsits anteriors i pagant farmàcia, considera que hauria de correspondre-li un percentatge farmacèutic inferior al que li apliquen.

 

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Persones en situació de família monoparental.

Requisits

1. Seran beneficiàries d'estes subvencions les persones que complisquen els requisits expressats a continuació:

 

a) Ostentar la condició de persona assegurada del Sistema Nacional de Salut (SNS) i disposar targeta sanitària individual expedida per la Conselleria de Sanitat.

 

b) Ostentar el títol de família monoparental expedit per la conselleria competent en diversitat familiar segons el que s'estableix en la normativa vigent en matèria de reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.

 

c) Tindre un nivell d'ingressos inferior a una base liquidable de 18.000 euros anuals.

 

d) Ser resident en la Comunitat Valenciana.

 

2. No podran ser beneficiàries d'estes subvencions, les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'apartat 2 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a excepció del requisit previst en la lletra e, donada la naturalesa d'estes subvencions.

Com es tramita

Procés de tramitació

En el cas de sol·licitud per a la inclusió com a persona beneficiària en el procediment de concessió de les subvencions, la instrucció i resolució i, si és el cas, la denegació d'esta condició, s'atribuïx segons el que es preveu en l'article 168.1.C, subapartat e de la Llei 1/2015, de 6 de...

Saber més
Òrgans de tramitació
El Centre de Salut on estiga adscrita la persona interessada, i en el cas de no existir esta adscripció, els servicis territorials de la Conselleria de *Sanitat, situats en: Alacant (c/ Girona, 26. 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort *Sogueros, 12. 12001) i València (Gran Via Fernando El...
Saber més

Sol·licitud

Termini
Des de 01-01-2024 fins a 31-12-2024

El termini de presentació de les sol·licituds serà des de l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2024. (DOGV núm. 9754, de 28/12/2023).

Documentació

1. Sol·licitud

Haurà d'emplenar el model de sol·licitud normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia *PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, per si mateixes o a través de qui els represente legalment, acompanyat de la següent documentació:

a) El document d'identificació de la persona sol·licitant. En cas de persones menors d'edat emancipades, la certificació de la inscripció en el registre civil.

b) La Targeta Sanitària Individual expedida per la Conselleria de Sanitat.

c) El Títol col·lectiu de reconeixement de família monoparental de conformitat amb la normativa vigent en matèria de reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.

d) Acreditació de nivell d'ingressos inferior a una base liquidable de 18.000 euros anuals, acreditat per la base imposable general de la declaració de la Renda de l'exercici 2022 o bé la quantitat d'ingressos que indique el certificat emés per l'Agència Estatal d'Administració Tributària que reconeix la no obligació de presentar la declaració referit a l'exercici 2022.

e) En el cas que la sol·licitud incloga reintegrament de despeses, documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i model de domiciliació bancària, segons model normalitzat que es troba disponible en este tràmit apartat impresos associats, també pot realitzar el tràmit automatitzat de domiciliació bancària indicat en l'apartat informació complementària, llevat que el compte bancari estiguera d'alta en la Generalitat.

 

2. D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de la persona interessada en el corresponent model normalitzat de sol·licitud, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat per a obtindre directament les dades dels documents anteriorment indicats. En cas de no autoritzar-ho, haurà d'aportar-los en els termes exigits per les normes reguladores del procediment (article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.).

3. La sol·licitud contindrà declaració responsable de qui ho sol·licita que no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària, assenyalades en l'article 13 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Forma de presentació
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l';article 14 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per...
Saber més
Presencial

Les sol·licituds es presentaran en el centre de salut on estiga adscrita la persona interessada, i en el cas de no existir aquesta adscripció, es presentarà en els serveis territorials de la Conselleria de Sanitat, situats a Alacant (c/ Girona, 26. 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort Sogueros, 12. 12001) i València (Gran Via Fernando El Catòlic, 74. 46008), sense perjudici de qualsevol altra de les formes previstes en la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la sol·licitud en l'oficina de correus corresponent haurà de fer-se en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat i Salut Pública siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de Correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

On dirigir-se

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

En qualsevol moment

Descripció

Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de judici.

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar tals expedients serà de tres mesos a comptar de la data de presentació de la sol·licitud.

 

Transcorregut el termini sense que haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció, de conformitat amb el que preveu l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quantia i cobrament

Es consideren despeses subvencionables les quantitats abonades per tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2024.

 

S'establixen dos procediments de pagament de les subvencions: l'abonament directe a l'entitat col·laboradora titular de l'establiment autoritzat o el reembossament a la persona beneficiària.

 

La Conselleria de Sanitat acordarà amb les entitats col·laboradores el procediment per a efectuar l'abonament directe, que s'instrumentarà a través d'un conveni de col·laboració.

 

El pagament de la subvenció a la persona beneficiària en els procediments de reembossament s'efectuarà mitjançant justificació de l'import satisfet en concepte de tractaments farmacològics, tot això de conformitat amb el que s'estableix en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

 

Respecte a la justificació de la despesa, de conformitat amb el que es preveu en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, s'efectuarà mitjançant l'aportació per la mateixa de les corresponents fulles de tractament i de les factures de la despesa efectuada.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Òrgans resolució
En el cas de sol·licitud per a la inclusió com a persona beneficiària en el procediment de concessió de les subvencions, la instrucció i resolució i, si és el cas, la denegació d'aquesta condició s'atribueixen segons el que preveu l'article 168.1.C, subapartat e de la Llei 1/2015, de 6 de febrer,...
Saber més

Desistiment

Termini

En qualsevol moment

Descripció

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud.

Observacions

Podrà fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància, sempre signat per l'interessat.

 

Recurs d'alçada

Termini
Termini obert

El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el competent per a resoldre'l.

Descripció

Contra la resolució que es dicte, que no esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs d'alçada davant la Secretària Autonòmica de Sanidad, en la forma i terminis establida en els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Contra les bases regulades pel present decret,...

Saber més