Sol·licitud de subvenció per a l'elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i la redacció de plans especials de protecció i de plans directors per a intervenció en béns d'interés cultural de la Comunitat Valenciana.

Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport

Codi SIA: 1997890
|
Codi GVA: 19674
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 28-12-2023

Fins 18-01-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

El cofinançament de treballs d'elaboració i redacció de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions, de plans especials de protecció i de plans directors que tinguen com a objectiu la protecció, la recuperació i la rehabilitació d'espais amb interés patrimonial.

 

S'estableixen per a això tres programes:

Programa 1: subvencions per a l'elaboració i la redacció de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions

Programa 2: subvencions per a l'elaboració i redacció de plans especials de protecció

Programa 3: subvencions per a l'elaboració i redacció de plans directors

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 28-12-2023 fins a 18-01-2024
Al·legació / AportacióTermini obert
JustificacióTermini obert
Observacions

* PUBLICACIONS I DIFUSIÓ

1. La publicació de les subvencions concedides s'ha de fer en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i s'hi ha d'indicar: la convocatòria i la identificació de les subvencions, el programa i el crèdit.

 

2. La publicitat de les subvencions concedides s'inserirà en la corresponent seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, www.gva.es, així com en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de cultura https://ceice.gva.es/web/patrimonio-cultural-y-museos/subvenciones-y-ayudas1 o https://ceice.gva.es/va/web/patrimonio-cultural-y-museos/subvenciones-y-ayudas1, en els termes i les condicions previstos en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

 

3. Els beneficiaris han de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les actuacions. Per a això, en tots els materials que s'utilitzen per a la difusió de les actuacions subvencionades ha de figurar de forma visible el logotip de la Generalitat Valenciana i la conselleria competent en matèria de cultura, de manera que s'identifique l'origen de la subvenció. El logotip estarà a la disposició de les entitats beneficiàries en la pàgina web d'aquesta conselleria.

 

4. S'informarà a cada beneficiari per escrit de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció brut, així com del seu caràcter de minimis, d'acord amb el que preveu el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

A qui va dirigit

Ciutadania
Administració
Persones interessades

1. Podran obtindre la condició de beneficiaris del programa 1 els ajuntaments que, en el moment de la publicació d'aquesta resolució, no hagen presentat davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana, per a començar la seua tramitació urbanística, un catàleg de proteccions.

 

2.- També es podran presentar els ajuntaments que vulguen realitzar una modificació dels seus catàlegs, sempre que aquestes modificacions no s'hagen presentat davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana per a la seua tramitació.

 

3. Podran obtindre la condició de beneficiaris dels programes 2 i 3 els ajuntaments que presenten un pla especial de protecció o un pla director d'intervenció sobre un bé d'interés cultural immoble que es trobe en el seu terme municipal, que forme part d'alguna de les tipologies enumerades en l'article 26.1.a de la Llei 4/98, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià. Aquests documents no han d'haver-se presentat davant de l'Administració per a la seua tramitació i aprovació.

 

4. Els beneficiaris han de complir, si escau, les mesures previstes en els art. 45 i següents de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de maig, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Com es tramita

Procés de tramitació

L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondran a la Direcció General competent en matèria de cultura, que rebrà les sol·licituds presentades, realitzarà d'ofici totes les actuacions que consideren necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals ha de formular la proposta de resolució.

 

L'avaluació de les sol·licituds s'efectuarà conforme als criteris, les formes i les prioritats de valoració establits en aquestes bases o, si escau, en la convocatòria. Una vegada avaluades les sol·licituds, l'òrgan col·legiat a què es refereix l'article següent haurà d'emetre un informe en el qual es concrete el resultat de l'avaluació efectuada.

 

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió esmentada en l'article 8, formularà la proposta de resolució definitiva que ha d'indicar: el sol·licitant o la llista de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la seua quantia, amb l'especificació de l'avaluació d'aquestes i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la. Igualment, s'hi han de fer constar de manera expressa les propostes de denegació.

 

La Comissió d'avaluació i valoració estarà integrada per:

a) Presidència: La persona titular de la Subdirecció General de Cultura competent en la matèria o la persona en qui es delegue.

b) Vicepresidència: Titular de la direcció de servei amb funcions en matèria de patrimoni cultural.

c) Vocals: Les persones que ocupen les direccions del Servei de Cultura i Esport de les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, o les persones en qui deleguen, i un vocal designat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, com a entitat representativa i defensora dels interessos de les entitats locals.

d) Secretaria: Una persona tècnica del servei competent en la matèria, amb veu i vot.

 

Els membres de la comissió seran nomenats per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de cultura i patrimoni.

 

Aquesta comissió formularà la proposta de concessió provisional a l'òrgan concedent, a través de l'òrgan instructor, sense perjudici de les especialitats que puguen derivar-se de la capacitat d'autoorganització de les administracions públiques.

 

La comissió actuarà com a òrgan col·legiat de conformitat amb el que preveuen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

 

La composició serà paritària, de manera que respectarà el principi de presència equilibrada de dones i homes en la designació de membres de la comissió, de conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2007, de 22 de maig, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Criteris de valoració

1.- Segons el que disposa l'art. 9 de l'Ordre 21/2018, de 16 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8300, de 22/05/2018), per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions per a l'elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i la redacció de plans especials de protecció i de plans directors per a intervenció en béns d'interés cultural de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds que complisquen amb els requisits establits en l'ordre de bases i en aquesta convocatòria seran valorats i puntuats segons els criteris que a continuació s'indiquen, amb una puntuació màxima de 30 punts:

 

a) Programa 1. Catàlegs de proteccions, secció patrimoni cultural.

 

a.1. Patrimoni cultural, fins a un màxim de 10 punts:

Per patrimoni reconegut en el municipi:

- Per cada bé d'interés cultural: 1 punt amb un màxim de 5 punts

- Per cada bé de rellevància local: 0,75 punts amb un màxim de 4 punts

- Existència d'instruments de protecció previs: Per l'existència d'instruments municipals de protecció del patrimoni vigents, previs al document que es redactarà o elaborats amb una normativa anterior a l'actual, diferents del pla general d'ordenació urbana: 1 punt

 

S'entendrà que tenen la consideració de béns d'interés cultural i béns de rellevància local els que es troben inscrits en l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià en la data en què s'òbriga el termini de presentació de sol·licituds per a aquesta subvenció. Així mateix, són baremables

els immobles reconeguts com a béns de rellevància local en documents urbanístics municipals definitivament aprovats, però pendents d'inscripció en l'esmentat inventari general, així com aquells béns de rellevància local i béns d'interés cultural declarats per ministeri de la llei (disposició addicional primera de la Llei de patrimoni cultural valencià i disposició addicional cinquena de la Llei 5/2007, de 9 de febrer, de modificació de la Llei 4/98, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià)

 

a. 2. Qualificació de l'equip redactor, fins a un màxim de 10 punts:

Trajectòria de l'equip redactor:

- Experiència en redacció de catàlegs de proteccions: fins a 5 punts.

- Experiència en la redacció de projectes d'intervenció o en treballs d'investigació relacionats amb el patrimoni cultural (excepte redacció de catàlegs): fins a 4 punts.

- Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural: fins a 1 punt.

 

a. 3. Documentació tècnica que s'ha d'aportar amb la sol·licitud, fins a un màxim de 10 punts:

Es valorarà la qualitat i el rigor de:

- Línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes. Memòria descriptiva del procés d'obtenció d'informació. Determinació i descripció d'estudis complementaris previstos: fins a 4 punts.

- Model de fitxa de catàleg que complisca els continguts de l'annex VI de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge i la normativa patrimonial: fins a 3 punts.

- Anàlisi preliminar del territori i la seua història en què es valoren les zones conegudes amb potencial de patrimoni cultural. Llista i plànol d'elements susceptibles, en fase preliminar, de protecció: fins a 3 punts.

 

b) Programa 2: Plans especials de protecció.

 

b.1. Característiques del BIC (bé d'interés cultural) i del seu entorn, fins a un màxim de 10 punts:

- Per l'excepcionalitat de l'immoble: fins a 5 punts.

- Per l'existència de béns de rellevància local a l'entorn del BIC: fins a 3 punts.

- Per l'existència de normatives de protecció patrimonial vigents prèvies en l'immoble sobre el qual actua el pla: fins a 2 punts.

 

b.2. Qualificació de l'equip redactor, fins a un màxim de 10 punts:

Trajectòria de l'equip redactor:

- Experiència en redacció de plans especials de protecció: fins a 5 punts.

- Experiència en la redacció de projectes d'intervenció o en treballs d'investigació relacionats amb el patrimoni cultural (excepte redacció de plans de protecció): fins a 4 punts.

- Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural: fins a 1 punt.

 

b.3. Documentació tècnica que s'ha d'aportar amb la sol·licitud, fins a un màxim de 10 punts:

Es valorarà la qualitat i el rigor de:

- Línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes. Memòria descriptiva del procés d'obtenció d'informació. Determinació i descripció d'estudis complementaris previstos: fins a 4 punts.

- Model de fitxa de catàleg que complisca els continguts de l'annex VI de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, i la normativa patrimonial: fins a 3 punts.

- Anàlisi preliminar de l'entorn. Establiment de criteris per a la delimitació o redelimitació, si escau, de l'entorn de protecció. Llista i plànol d'elements susceptibles, en fase preliminar, de protecció: fins a 3 punts.

 

c) Programa 3. Plans directors.

 

c.1. Característiques del BIC (bé d'interés cultural), fins a un màxim de 5 punts:

- Per l'existència de danys estructurals que facen perillar l'immoble: fins a 3 punts.

- Per l'existència de normatives de protecció patrimonial vigents prèvies en l'immoble sobre el qual actua el pla: fins a 2 punts.

 

c.2. Qualificació de l'equip redactor, fins a un màxim de 10 punts:

Trajectòria de l'equip redactor:

- Experiència en redacció de plans directors: fins a 5 punts.

- Experiència en la redacció de projectes d'intervenció o en treballs d'investigació relacionats amb el patrimoni cultural (excepte redacció de plans directors): fins a 4 punts.

- Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural o amb la planificació territorial: fins a 1 punt.

 

c.3. Documentació tècnica que s'ha d'aportar amb la sol·licitud, fins a un màxim de 15 punts:

Es valorarà la qualitat i el rigor de:

- Línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes. Enumeració i descripció succinta dels estudis que es preveuen realitzar en l'immoble. Descripció de l'immoble, del seu estat actual i de les patologies principals. Anàlisi urbanística i normativa que afecta el BIC: fins a 5 punts

- Avanç del marc temporal, del marc pressupostari i dels mitjans tècnics i humans per a la realització de les actuacions programades en el pla director: fins a 5 punts

- Avanç de les intervencions previstes, propostes de gestió, promoció i usos. Criteris de priorització: fins a 5 punts.

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Des de 28-12-2023 fins a 18-01-2024

El termini de presentació de sol·licituds per a les ajudes d'aquesta convocatòria serà de quinze dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV 9753, 27/12/23). El termini finalitzarà el 18 de gener de 2024.

Documentació
7.1.- Documentació comuna als tres programes a) Sol·licitud general de subvenció, a emplenar en el moment de sol·licitar la subvenció a través del formulari electrònic, on es farà constar, a través dels diferents apartats del formulari, les dades relacionades amb la subvenció sol·licitada,...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
Les sol·licituds de subvenció únicament es podràn presentar de forma telemàtica i es formalitzaràn segons els models que figuren en l'enllaç d'internet http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19674 La sol·licitud estarà signada pel representant de l'entitat sol·licitant. La...
Saber més

    Al·legació / Aportació

    Termini
    Termini obert
    Enllaços

    Resolució

    Termini màxim
    L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió avaluadora prevista en l'art. 8, formularà la proposta de resolució definitiva que elevarà a la persona titular de la direcció general competent en matèria de cultura i patrimoni, que serà, per delegació del titular de la...
    Saber més
    Quantia i cobrament
    QUANTIA Se subvencionarà fins a un màxim del 95 % del pressupost de l'activitat sol·licitada segons l'article 9.4 de l'Ordre 21/2018, de 16 de maig ,i la quantia màxima de la subvenció no podrà ser superior als 25.000,00 euros ni inferior a 5.000,00 euros. L'import de cofinançament s'establirà en...
    Saber més
    Obligacions
    1. Els ajuntaments beneficiaris estaran subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques a què fa referència la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. També estaran subjectes a les obligacions establides en la Llei...
    Saber més
    Observacions

    De conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra el present acte, que posa fi a la...

    Saber més
    Òrgans resolució

    Preguntes freqüents

    Dubtes sobre la tramitació
    On consultar dubtes sobre el tràmit:

    Temes relacionats

    MATÈRIES

    • Ciutadania
      • Ajudes, beques i subvencions
        • Cultura
      • Cultura
        • Patrimoni històric, artístic i cultural
    • Administracions
      • Ajudes i subvencions
        • Administracions locals
          • Patrimoni històric, artístic i cultural