Sol·licitud de participació en prova avaluadora per a la renovació del certificat individual d'acreditació per a l'exercici de les funcions pròpies del Servei Específic d'Admissió (SEA)

Conselleria d'Emergències i Interior

Codi SIA: 1843620
|
Codi GVA: 19816
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 11-10-2024

Fins 12-12-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

És objecte del procediment la regulació de les bases així com la convocatòria per a la tercera, segona i primera renovació de l'acreditació individual per a l'exercici de les funcions del servei específic d'admissió dels aspirants declarats aptes en les convocatòries de diciembre de 2012, desembre de 2016 i desembre de 2020, quedant convocades les proves de renovació que seran efectuades conjuntament en una única crida.

 

Així mateix, s’ha considerat permetre la renovació als que s’hagen presentat a les convocatòries de desembre de 2018 i 2019 i no hagen renovat en les proves celebrades en desembre de 2022 i 2023.

Els que pertanguen a convocatòries anteriors hauran de tornar a presentar-se des de l’inici.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 11-10-2024 fins a 12-12-2024

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Queden convocats a la realització de la prova els aspirants declarats aptes en les Resolucions de 9 de desembre de 2020 i 5 de desembre de 2020 de la Direcció General d'Operativa.

 

Així mateix, podran presentar-se els aspirants que, corresponents a les proves celebrades en desembre de 2018 i desembre de 2019, no s’hagen presentat a la renovació en desembre de 2022 i 2023 respectivament.

 

Els aspirants, excepte declaració en contra indicada de manera expressa en la sol·licitud a la qual es referix l’apartat següent, efectuaran la prova de renovació en la seu de la província en la qual van realitzar la prova avaluadora o de renovació anterior

Requisits

Els aspirants hauran de ser presents en el lloc i a l'hora fixades per a la realització de la prova de renovació el dia i hora  en aquesta resolució. La seua distribució a les aules tindrà lloc per rigorós ordre alfabètic segons l'organització prevista.

Els aspirants que no compareguen el dia i hora de la prova seran exclosos.

Els aspirants hauran d'acudir a la realització de les proves proveïts de DNI original o passaport. Durant el desenvolupament de la prova, els responsables de l'organització podran requerir als aspirants que acrediten la seua identitat en qualsevol moment.

 

Els aspirants HAURAN DE portar bolígraf.

Com es tramita

Calendari i realització de proves de aptitud

La prova s'efectuarà a les 09.30 hores del dia 12 de diciembre de 2024 a les ciutats d'Alacant, Castelló de la Plana i València.

 

Els llocs de realització de les proves són els següents:

 

– Província d'Alacant: dependències del CdT, Centre de Turisme Alacant. Adreça: carrer Muntanya Tossal, s/n, d'Alacant.

 

– Província de Castelló: dependències de la Delegació del Consell a Castelló (Casa dels Caragols). Adreça: carrer Major, número 78, de Castelló de la Plana.

 

– Província de València: dependències de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES). Adreça: carrer Juan de Garay, número 21, de València

 

La prova consistirà en un examen psicotècnic a contestar en una hora.

Procés de tramitació

Els aspirants que aproven la prova psicotècnica d'acord amb els paràmetres exigits per la Generalitat, hauran adquirit el dret a la renovació de l'acreditació per al servei específic d'admissió.

La publicació de la llista d’aspirants aprovats s’efectuarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, si és el cas, en els taulers d’anuncis de la Direcció General corresponents de les tres províncies, així com en qualsevol altre lloc que la comissió considere convenient per a la seua millor difusió entre els interessats.

Criteris de valoració

Els paràmetres exigits seran establits prèviament per la comissió avaluadora a la qual es refereix aquesta resolució. Aquests paràmetres es determinaran a l'efecte de garantir l'objectivitat de la prova i per a seleccionar els perfils més adequats en funció de la finalitat pretesa en aquesta.

Amb la finalitat d’atendre les possibles comunicacions i resoldre les incidències que puguen plantejar-se en relació amb la prova, els interessats podran dirigir-se a la presidenta o al secretari de la comissió avaluadora a l’efecte de la seua consideració. La comissió resoldrà en el termini més breu possible.

Observacions

Els interessats podran promoure la recusació dels membres de la comissió quan, al seu judici, concórreguen en ells alguna de les causes previstes en la normativa vigent. En tot el no previst en aquestes bases generals, la comissió queda autoritzada per a resoldre qualsevol dubte o circumstància...

Saber més
Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 11-10-2024 fins a 12-12-2024

Els interessats hauran de presentar la sol·licitud i la documentació corresponent, el dia de la prova i en el moment de la crida per a entrar a l'aula de l'examen.

 

L'aspirant que no presente tots o alguns dels documents indicats no serà admés per a la realització de la prova.

 

Si es presenta alguna documentació incorrecta o inexacta que constituïsca error no corregible o implique un incompliment de les bases de la convocatòria, serà tinguda en compte a l'efecte de l'exclusió de la prova avaluadora, encara que la persona interessada l'haja efectuada.

Documentació

Per a la realització de la prova de renovació, els aspirants hauran de presentar la sol·licitud de renovació de l'acreditació segons model disponible en el procediment de “Sol·licitud de participació en la prova de renovació de l'acreditació del personal del servei específic d'admissió. https://breu.gva.es/b/zkp3g13n7p. Al costat de la sol·licitud s'adjuntarà la següent documentació:

 

- Certificat actualitzat expedit pel Registre Central de Penats per a la realització de la prova de renovació prevista en aquesta resolució. Pot obtindre el certificat de penals de manera electrònica, en la seu electrònica del Ministeri de Justícia o en la seua carpeta ciutadana del Govern d'Espanya (veure enllaços)

 

- Certificat de pagament de la taxa de 15,44 euros. El model de certificat de pagament de la taxa serà l'indicat en la pàgina web de l'Agència Tributària Valenciana (ATV) per a la presentació a la prova avaluadora del servei específic d'admissió https://breu.gva.es/b/epfw7gkvbx

 

- Certificat de família nombrosa o còpia autèntica si haguera d'acreditar aquesta condició.

Taxa o pagament

Taxes 2024

L'import de la taxa és de: 15,44 euros

El model de certificat de pagament de la taxa serà l'indicat en la pàgina web de l'Agència Tributària Valenciana (ATV) per a la presentació a la prova avaluadora del servei específic d'admissió.

Forma de presentació
Telemàtica

Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (...

Saber més
Presencial

Els llocs de realització de les proves són els següents:

 

- Província d'Alacant: dependències del CdT, Centre de Turisme Alacant. Adreça: Carrer Muntanya Tossal, s/n, d'Alacant.

 

- Província de Castelló: dependències de la Delegació del Consell a Castelló (Casa dels Caragols). Adreça: Carrer Major, núm.78, de Castelló de la Plana.

 

- Província de València: dependències de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES). Adreça: Carrer Juan de Garay, núm. 21, de València.

Resolució

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Estimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Obligacions

PROCEDIMENT DESPRÉS DE LA PROVA AVALUADORA:

 

Llista d'aspirants que han superat la prova:

 

1. Finalitzada la correcció de la prova psicotècnica, la Direcció General d'Interior farà pública la relació d'aspirants que l'han superada.

 

2. La publicació de la llista d'aspirants aprovats s'efectuarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, si és el cas, en els taulers d'anuncis de la Direcció General corresponents de les tres províncies així com en qualsevol altre lloc que la comissió considere convenient per a la seua millor difusió entre els interessats.

 

- Acreditació dels aspirants que hagen superat la prova avaluadora

 

Els aspirants que hagen superat la prova i que, per tant, adquirisquen el dret a la renovació de l'acreditació, hauran d'aportar una foto grandària carnet actualitzada en el termini d'un mes des de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució on es faça pública el llistat d'aprovats.

 

El lloc de presentació de la foto seran les dependències de la Direcció General d'Interior a Alacant, Castelló i València d'acord amb les instruccions establides en el procediment indicat en el punt segon de la resolució del DOGV número 10022 de data 10 de gener del 2025. Així mateix, l'aspirant aprovat haurà de comunicar a la Direcció General d'Interior el mode que desitge per a rebre l'acreditació (bé enviament per correu bé per la recollida presencial).

 

- Comunicació d'incidències

Amb la finalitat d'atendre les possibles comunicacions i resoldre les incidències que puguen plantejar-se en relació amb la prova, els interessats podran dirigir-se a la president o al secretari de la comissió avaluadora a l'efecte de la seua consideració. La comissió resoldrà en el termini més breu possible.

 

 

ACREDITACIÓ D'ASPIRANTS QUE SUPEREN LA PROVA AVALUADORA (CARNET)

 

1. Els aspirants que hagen superat la prova avaluadora a la qual es referix la present resolució obtindran de la Direcció General d'Interior una certificació individual d'acreditació per a l'exercici de les funcions pròpies del servici específic d'admissió.

 

2.Per a obtindre la certificació acreditativa del servici especifique d'admissió, els aspirants que hagen superat la prova, hauran d'aportar una foto grandària carnet i abonar el pagament de la taxa en el termini d'un mes des de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la Resolució on es faça públic el llistat d'aprovats.

 

L'import de la taxa és de 5,15€.

 

El pagament de la taxa es pot realitzar en el següent enllaç:

 

Agència Tributària Valenciana - Sara

 

Estos documents es podran presentar telemàticament a través de la Sol·licitud General Única de la GVA en el següent enllaç o en una oficina PROP:

 

SOL·LICITUD GENERAL ÚNICA d'iniciació i tramitació TELEMÀTICA de procediments de la Generalitat Valenciana. (Tràmit a utilitzar EXCLUSIVAMENT QUAN NO EXISTISCA un específic en la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana) - GVA.ES - Generalitat Valenciana

 

Cal tindre en compte si realitza el tràmit electrònic, que quan s'emplene el formulari de dades generals, en l'apartat F s'ha de marcar les opcions de:

1.       Presidència i Conselleries

2.       Conselleria de Justícia i Administració Pública

3.       Servicis centrals

4.       Espectacles i Establiments Públics

 

3. La certificació individual serà emesa i posada a disposició per la Direcció General d'Interior de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències en el termini màxim de dos mesos als aspirants que hagen sigut declarats aptes. En este sentit, els interessats que hagen aprovat la prova avaluadora podran exigir el lliurament d'esta certificació una vegada transcorregut el termini indicat.

 

El lliurament de la certificació individual (carnet) es realitzarà presencialment o per correu certificat.

 

Per a la rebre-la de manera presencial hauran de dirigir-se a:

 

SERVICI D'ESPECTACLES PÚBLICS, ACTIVITATS RECREATIVES I FESTEJOS TAURINS

C/ de la Democràcia, 77 - CA9O Torre 4

46018 VALÈNCIA

 

Per a rebre-la per correu certificat hauran d'indicar en l'escrit presentat en el registre d'entrada, juntament amb la fotocòpia de la foto i el pagament de taxes, que volen rebre-la per correu certificat i assegurar-se que l'adreça indicada siga la correcta.

Observacions

Els aspirants considerats com no aptes i, si és el cas, com exclosos, podran interposar recurs d'alçada davant la persona titular de la Secretaria Emergències i Interior en el termini d'un mes des de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 10022 del 10 de gener del 2025.

Òrgans resolució