Ajudes per al foment de la col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials, mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals en la Comunitat Valenciana TRCOIN Treball - GVA.ES
Ajudes per al foment de la col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials, mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals en la Comunitat Valenciana TRCOIN Treball
Què és
L'objecte de la present resolució és convocar en l'exercici 2025, en règim de concurrència competitiva, subvencions per al foment de la col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials, mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals en la Comunitat Valenciana, vinculades als objectius i les accions de l'Estratègia Valenciana de Seguretat, Salut i Benestar Laboral 2025-2029, d'acord amb els requisits establits en les bases reguladores d'estes subvencions.
1. Els DUBTES relacionats amb el CONTINGUT d'estes ajudes seran ateses, exclusivament, mitjançant la següent adreça de correu electrònic: dgtrabajobl@gva.es
2. Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic)
- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en el corresponent enllaç directe de l'apartat "Enllaços" d'este tràmit.
- Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit).
3. Veure més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Treball de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit).
- LGS - Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
- RLGS - Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 176, de 25/07/2006).
- LHPS - Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions (DOGV núm. 7464, de 12/02/2015).
- LPCI - Llei 7/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Participació i Col·laboració Institucional de les Organitzacions Sindicals i Empresarials Representatives a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 7501, de 09/04/2015).
- RLPCI - Decret 193/2015, de 23 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 7/2015, de 2 d'abril, de Participació i Col·laboració Institucional de les Organitzacions Sindicals i Empresarials Representatives en la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 7645, de 28/10/2015).
- LPRL - Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals (BOE núm. 269, de 10/11/1995).
- RDPRL - Reial decret 171/2004, de 30 de gener, pel qual es desenvolupa l'article 24 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals, en matèria de coordinació d'activitats empresarials (BOE núm. 27, de 31/01/2004).
- RESOLUCIÓ de 2 de maig de 2025, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'establix el procediment de concessió de subvencions en matèria de col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos...
A qui va dirigit
1. Podran ser beneficiàries d'estes subvencions, en aplicació de l'article 3 del Reglament de la Llei 7/2015, de 2 d'abril, de Participació i Col·laboració Institucional de les Organitzacions Sindicals i Empresarials Representatives en la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 193/2015, de 23 d'octubre, del Consell (d'ara en avant, RLPCI), o disposició que la substituïsca, totes les organitzacions empresarials i sindicals de la Comunitat Valenciana constituïdes a l'empara de la Llei 19/1977, d'1 d'abril, sobre regulació del dret d'associació sindical, o de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de Llibertat Sindical, independentment del seu percentatge de representativitat, amb l'única limitació del compliment dels requisits previstos en les bases reguladores.
2. La condició d'organització empresarial o sindical de la Comunitat Valenciana serà comprovada d'ofici per la direcció general competent en matèria de treball, mitjançant consulta realitzada en el Depòsit d'Estatuts d'Organitzacions Sindicals i Empresarials de la Comunitat Valenciana (DEOSE), on hauran de tindre depositats els seus Estatuts i haver adquirit personalitat jurídica i plena capacitat d'obrar en els termes previstos en l'article 14 del Reial decret 416/2015, de 29 de maig, sobre depòsit d'estatuts de les organitzacions sindicals i empresarials, tot això amb anterioritat a la data de publicació de la convocatòria corresponent.
3. No podran ser beneficiàries d'estes subvencions les entitats en les quals concórrega alguna de les següents circumstàncies:
a) Les previstes en l'article 13 de la LGS.
b) Haver sigut sancionada en via administrativa, amb caràcter ferm, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió d'alguna infracció greu o molt greu en matèria prevenció de riscos laborals, o per la comissió d'alguna infracció greu o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria d'ocupació, de conformitat amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'orde social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, o norma que la substituïsca.
c) Les entitats que no complisquen les condicions, a les quals es referix l'apartat 2 d'este resolc Tercer, per a ser una organització empresarial o sindical de la Comunitat Valenciana en la data de publicació de la convocatòria.
A) REQUISITS MÍNIMS DE LES ACTUACIONS SUBVENCIONABLES (BASE SEXTA DE LES BASES REGULADORES)
1. Per a garantir la qualitat de les actuacions subvencionades i el compliment dels principis d'eficàcia, eficiència, transparència, igualtat i no discriminació, així com l'aplicació de les clàusules de responsabilitat social en les convocatòries d'ajudes i subvencions contingudes en el Decret 118/2022, les accions subvencionables hauran de complir els següents requisits mínims:
a) Les accions hauran de ser realitzades o, si és el cas, dirigides per personal tècnic amb formació de nivell superior en prevenció de riscos laborals o amb titulació de formació professional de tècnic/a superior en prevenció de riscos laborals.
b) Les accions consistents en Jornades, Seminaris, Tallers o Conferències hauran de comptar amb una adequada publicitat i difusió prèvia al seu desenrotllament, de manera que es garantisca el compliment dels principis de transparència, igualtat i no discriminació.
c) La participació en les accions subvencionables serà paritària d'hòmens i dones. En cas de no poder aconseguir-se esta paritat, haurà de justificar-se el motiu que ho ha impedit.
d) Les accions consistents en Jornades, Seminaris, Tallers o Conferències hauran de comptar amb un número mínim de 20 assistents, sense que l'assistència puga excedir de l'aforament màxim del recinte en el qual aquelles s'impartisquen.
e) Les accions subvencionables hauran de ser gratuïtes per a les persones destinatàries finals de les entitats beneficiàries.
2. En cas de no complir-se algun dels requisits mínims assenyalats, procedirà la minoració o, si és el cas, el reintegrament de la subvenció que haguera sigut concedida a l'organització beneficiària incomplidora, d'acord amb el que es preveu en la base vint-i-cinquena de les bases reguladores.
3. Només seran subvencionables els gastos corresponents a accions subcontractades fins al límit del 50% de la subvenció concedida. (Nota: en matèria de subcontractació s'estarà al que es disposa en la base octava de les bases reguladores).
B) Actuacions NO subvencionables
1. No seran subvencionables les actuacions de caràcter plurianual, entenent-se per tals les que s'inicien o finalitzen en una anualitat diferent de la de la corresponent convocatòria.
2. Queden excloses de la concessió d'esta subvenció les activitats en matèria de prevenció de riscos laborals que les beneficiàries, com a ocupadores, venen obligades a complir respecte del seu personal ocupat.
C) GASTOS o COSTOS SUBVENCIONABLES (base sèptima de les bases reguladores)
- Seran susceptibles de ser subvencionats aquells GASTOS en què l'entitat beneficiària haja incorregut DES DE L'1 de GENER FINS Al 30 de NOVEMBRE de l'exercici en què es concedisca la subvenció, que responguen de manera indubtable a la naturalesa de les activitats subvencionades i resulten estrictament necessaris per al seu desenrotllament i execució i s'ajusten al que es disposa en la base sèptima de les bases reguladores i en el resolc sext de la Resolució de convocatòria.
- En cap cas el cost dels gastos subvencionables serà superior al valor del mercat.
Com es tramita
1. PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de tota la documentació requerida per a l'obtenció d'estes ajudes, en el termini establit en la Resolució anual de convocatòria, Exclusivament DE MANERA TELEMÀTICA a través del tràmit telemàtic dissenyat per a això, publicat i disponible en la Seu Electrònica de la Generalitat i accessible des del present tràmit de la Guia Prop.
* IMPORTANT:
- La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores d'estes subvencions.
- Una mateixa entitat podrà presentar diverses accions, i en este cas, haurà de presentar una sol·licitud per cada acció o actuació. De conformitat amb el que s'establix en l'apartat 3 de la Base Tretzena de les bases reguladores una mateixa entitat sol·licitant podrà presentar un màxim de 4 sol·licituds en cada convocatòria. Cada sol·licitud inclourà únicament una acció o actuació.
- L'import total màxim de les ajudes que podrà sol·licitar una mateixa entitat beneficiària en cada convocatòria anual no podrà ser superior als 100.000 euros.
- Per a eixa presentació telemàtica ha d'atendre's al que es preveu en el resolc octau de la Resolució de convocatòria i en l'apartat d'este tràmit denominat "Sol·licitud > Forma presentació".
- D'acord amb el que es disposa en l'article 68.4 de la LPAC, si alguna entitat interessada presentara la seua sol·licitud presencialment, la direcció general competent en matèria de treball requerirà a esta entitat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A este efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.
2. PROCEDIMENT per a la concessió d'estes subvencions:
- Es tramitarà amb subjecció al règim de concurrència competitiva previst en els articles 164 i següents de la LHPS i en l'article 22.1 de la LGS.
A este efecte, es realitzarà es realitzarà un examen de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre les mateixes d'acord amb els criteris de valoració fixats en les bases reguladores, abans d'adjudicar la subvenció que corresponga, tenint en compte el límit fixat en la convocatòria dins del crèdit disponible.
- S'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria pública. S'ha delegat en la persona titular de la Direcció General competent en matèria de Treball la facultat de convocar esta ajudes, mitjançant resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).
3. INSTRUCCIÓ del procediment:
- L'ordenació i instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General competent en matèria de Treball.
- L'òrgan instructor verificarà el compliment dels requisits de les sol·licituds presentades, així com de les condicions per a adquirir la condició de beneficiària, i, en cas d'observar deficiències, requerirà la seua esmena (al respecte veure el punt 4 d'este apartat).
- Esmenades les deficiències, o transcorregut el termini concedit per a això sense que s'haguera atés el requeriment, l'òrgan instructor ordenarà les sol·licituds rebudes d'acord amb els criteris de valoració arreplegats en la base setzena de les bases reguladores i el resolc onzé de la Resolució de convocatòria.
- Finalitzada la instrucció, l'òrgan instructor traslladarà a la Comissió de Valoració els expedients acompanyats d'una relació ordenada per orde de puntuació de les sol·licituds rebudes i d'un informe en el qual es faça constar les sol·licituds denegades i els motius de la denegació.
4. ESMENA
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits o no s'acompanye a la mateixa la documentació que resulte de preceptiva presentació, es requerirà a la interessada perquè en termini, màxim i improrrogable, de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu.
5. COMISSIÓ DE VALORACIÓ
- Per a la valoració dels criteris de baremació es constituirà una Comissió de Valoració, adscrita a la Direcció General competent en matèria de Treball, la composició i el funcionament del qual s'ajustarà al que s'establix en les bases quinzena, setzena i dessetena de les bases reguladores i el resolc dotzé de la Resolució de convocatòria.
- La Comissió de Valoració:
1º. Elaborarà un informe d'avaluació de les sol·licituds presentades conforme als criteris de valoració fixats en la base setzena de les bases reguladores i en el resolc onzé de la Resolució de convocatòria. En este informe s'establirà una prelació per orde de major a menor puntuació.
2º. Formularà proposta de concessió que, juntament amb el seu informe d'avaluació de les sol·licituds, elevarà a l'òrgan competent per a resoldre a través de l'òrgan instructor.
La proposta de concessió haurà de contindre la relació de sol·licitants que complixen els requisits exigits, indicant l'orde de prelació que els haja correspost en aplicació dels criteris fixats en la base setzena i fent constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada per a cada una d'ells.
6. RESOLUCIÓ
- La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General competent en matèria de Treball, prèvia proposta de concessió i informe d'avaluació de les sol·licituds elevats per la Comissió de Valoració a través de l'òrgan instructor.
- La resolució ha de ser expressa i motivada.
- El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent és de TRES MESOS a comptar des de l'endemà de la publicació en el DOGV de la corresponent convocatòria.
Transcorregut este termini sense que s'haguera notificat resolució expressa, les interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que es preveu en l'article 25.5 de la LGS.
- Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc, prèvia instrucció del corresponent procediment amb audiència a l'entitat interessada, a la modificació o revocació de la resolució de concessió.
7. NOTIFICACIÓ - PUBLICACIÓ
- Les resolucions que es dicten es notificaran a les interessades en els termes previstos en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú.
- Es procedirà a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de les subvencions concedides, amb expressió de les bases reguladores de les subvencions, la convocatòria, el programa i crèdit al qual s'imputen, entitat beneficiària, quantitat concedida i finalitat de la subvenció, així com, en la Base de dades Nacional de Subvencions, en els termes previstos en els articles 18 i 20 de la LGS.
1. CRITERIS DE VALORACIÓ
Les sol·licituds presentades dins del termini i en la forma corresponent seran valorades d'acord amb els criteris establits en la base setzena de les bases reguladores i en el resolc onzé de la Resolució de convocatòria, podent obtindre fins a 10 punts per cada un d'ells, amb un MÀXIM de 40 PUNTS.
2. El crèdit es distribuirà per orde de major puntuació fins que s'haja esgotat la disponibilitat pressupostària.
3. IGUALTAT DE PUNTUACIÓ
En cas d'igual puntuació, s'aplicaran els criteris successius de preferència per a la concessió d'estes ajudes previstos en l'apartat 3 de la base setzena de les bases reguladores i en el resolc onzé de la Resolució de convocatòria.
46004 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV Núm. 10202, de 25.09.2025). Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).
1. Les sol·licituds per a l'obtenció d'estes subvencions, juntament amb la documentació requerida, es presentaran exclusivament de manera telemàtica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara en avant, LPAC).
Tant la sol·licitud com la resta dels documents a presentar hauran de firmar-se electrònicament amb certificació de persona jurídica, emesa per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat, o amb certificació digital del seu representant, que haurà d'haver-se registrat prèviament en el Registre de Representants de la Generalitat.
Les organitzacions integrades en altres entitats d'àmbit superior no podran presentar sol·licituds les actuacions de les quals versen sobre la mateixa matèria que les realitzades per estes últimes.
Una mateixa entitat podrà presentar diverses accions, i en este cas, haurà de presentar una sol·licitud per cada acció o actuació. De conformitat amb el que s'establix en l'apartat 3 de la Base Tretzena de les bases reguladores una mateixa entitat sol·licitant podrà presentar un màxim de 4 sol·licituds en cada convocatòria. Cada sol·licitud inclourà únicament una acció o actuació.
L'import total màxim de les ajudes que podrà sol·licitar una mateixa entitat beneficiària en cada convocatòria anual no podrà ser superior als 100.000 euros.
2. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se amb la sol·licitud (és a dir, a annexar en el tràmit telemàtic):
a) Annex I (DATCOINS) - AJUDES EN MATÈRIA DE COL·LABORACIÓ INSTITUCIONAL: DADES BÀSIQUES, segons model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic.
b) Annex II (CRIVCOIN) - AUTOBAREMACIÓ DELS CRITERIS DE VALORACIÓ (BASE SETZENA DE LES BASES REGULADORES), segons model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic.
c) Annex III (PRECOINS) - PRESSUPOST DESGLOSSAT I PROGRAMACIÓ D'ACTIVITATS, segons model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que inclourà:
- Pressupost desglossat per partides, segons gastos subvencionables i detall d'accions de realització directa o realització mitjançant subcontractació amb tercers. Este pressupost haurà d'estar ajustat a la quantia màxima de subvenció a concedir d'acord amb l'assenyalat en la Base Novena de les bases reguladores.
-Programació de les activitats previstes, amb expressió de la seua modalitat, lloc i calendari previsible de realització.
d) Acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat sol·licitant pel qual s'aprove la presentació de la sol·licitud de subvenció.
e) Dades de domiciliació bancària que, en tot cas, han d'indicar-se en el formulari web de sol·licitud general de subvenció del tràmit telemàtic.
Haurà de formalitzar-se a través del tràmit telemàtic denominat "Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.", en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.
f) Si en el formulari web de sol·licitud de subvenció no s'autoritza la Conselleria competent en matèria de treball perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), o s'oposa a eixa obtenció respecte al compliment de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, han de presentar-se llavors les següents certificacions:
- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
- De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat Valenciana.
- De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
Tots estos certificats acreditatius expedits per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició.
3. L'òrgan instructor podrà, en qualsevol moment, recaptar de les organitzacions interessades l'aportació addicional de quants documents i dades aclaridores considere necessària per a comprovar l'exacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores.
4. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores.
1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'aquestes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'aquest tràmit. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) ha de disposar d'un sistema de...
- Apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Treball de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria
- Preguntes freqüents en matèria de tramitació telemàtica - Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana
- Ajuda_Suport_FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS durant la tramitació telemàtica
- Carpeta Ciutadana
- Registre de Representants de la ACCV
- Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat
- RESOLUCIÓ de 2 de maig de 2025, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'establix el procediment de concessió de subvencions en matèria de col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos...
- RESOLUCIÓ de 23 de setembre de 2025, de la Direcció general de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral, per la qual es convoquen subvencions en matèria de col·laboració institucional, a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de...
- EXTRACTE de la Resolució de 23 de setembre de 2025, de la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral, per la qual es convoquen subvencions en matèria de col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de...
Esmena
Possibilitar l'aportació o esmena de documentació per via telemàtica a un expedient de sol·licitud de "Ajudes per al foment de la col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials, mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals en la Comunitat Valenciana (TRCOIN)”
Al·legació / Aportació
Vosté té dret a formular al·legacions i a utilitzar els mitjans de defensa admesos per l'Ordenament Jurídic, i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució.
Més informació: Article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Resolució
1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspondrà a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.
2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de tres mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria. Transcorregut este termini sense que s'haguera notificat resolució expressa, les entitats interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que es preveu en l'article 25.5 de la LGS.
3. Les resolucions que es dicten es notificaran a les interessades en els termes previstos en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú.
4. Es procedirà a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de les subvencions concedides, amb expressió de les bases reguladores de les subvencions, la convocatòria, el programa i crèdit al qual s'imputen, entitat beneficiària, quantitat concedida i finalitat de la subvenció; així com en la Base de dades Nacional de Subvencions, en els termes previstos en els articles 18 i 20 de la LGS.
5. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc, prèvia instrucció del corresponent procediment amb audiència a l'entitat interessada, a la modificació o revocació de la resolució de concessió.
La quantia màxima que pot rebre cada actuació subvencionable serà de 30.000, 00 euros, sense que en cap cas la subvenció puga ser de tal quantia que supere el cost de l'activitat subvencionada.
Una mateixa entitat podrà presentar diverses accions, i en este cas, haurà de presentar una sol·licitud per cada acció o actuació. De conformitat amb el que s'establix en l'apartat 3 de la Base Tretzena de les bases reguladores una mateixa entitat sol·licitant podrà presentar un màxim de 4 sol·licituds en cada convocatòria. Cada sol·licitud inclourà únicament una acció o actuació.
L'import total màxim de les ajudes que podrà sol·licitar una mateixa entitat beneficiària en cada convocatòria anual no podrà ser superior als 100.000 euros.
De conformitat amb el que es preveu en la Base Dècima de les bases reguladores, estes ajudes són compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat per les entitats beneficiàries, procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, ja siguen nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
Sense perjudici de les obligacions generals establides en l'article 14 de la LGS, amb caràcter específic seran obligacions de les entitats beneficiàries les contemplades en les bases reguladores, especialment les disposades en el seu ARTICLE 4 i en el resolc quart de la Resolució de convocatòria.
La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta l'interessat podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, per a la qual cosa cal formular el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que estableixen els art. 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
46004 - València/Valencia
Justificació
La justificació de la subvenció es realitzarà, com a màxim, el 30 de novembre (inclusivament) de l'exercici en què es concedisca la subvenció
1) JUSTIFICACIÓ
- La modalitat de justificació d'estes subvencions serà la de COMPTE JUSTIFICATIU amb aportació d'INFORME D'AUDITORIA en els termes previstos en l'article 74 del RLGS.
- Per al compliment de l'obligació de la justificació de les ajudes s'estarà al que es disposa en les bases vint-i-dosena i vint-i-tresena de les bases reguladores d'estes ajudes i en el resolc setzé de la Resolució de convocatòria.
- La presentació es realitzarà a través d'este tràmit, denominat "Justificació > Forma presentació.
- En el cas que els gastos justificats foren inferiors a la subvenció concedida, esta es minorarà en la quantitat corresponent, devent la beneficiària procedir, si és el cas, al reintegrament de les quantitats rebudes en excés, incrementades amb els corresponents interessos.
- En cas d'observar-se deficiències corregibles en la documentació justificativa aportada per la beneficiària, la direcció general competent en matèria de treball ho posarà en el seu coneixement, concedint-li un termini de deu dies per a l'esmena d'aquelles. De no dur-se a terme l'esmena requerida, es tindrà per no justificat el gasto corresponent.
1. L'abonament de la subvenció s'efectuarà a les beneficiàries del següent mode:
a) Un acompte del 30 per cent de l'import de la subvenció en el termini d'un mes a partir de la data de notificació de la resolució de concessió, prèvia sol·licitud de l'entitat beneficiària de l'ajuda.
b) El 70 per cent restant s'abonarà a la finalització de l'acció o programa per a la qual es concedisca la subvenció, una vegada s'haja justificat la realització de l'acció subvencionada.
2. Conforme disposa l'article 34 de la LGS, no podrà realitzar-se el pagament de la subvenció mentres la beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, és a dir deutora per resolució de procedència de reintegrament.
3. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la LGS, sent aplicable el règim previst en la Base Vint-i-cinquena de les bases reguladores.
4. Quant al règim de garanties, les entitats beneficiàries estaran exonerades de la constitució de garanties, en virtut de l'article 171.5.f) de la LHPS, que establix l'exoneració d'aquelles entitats sense ànim de lucre, així com les federacions o agrupacions de les mateixes -entre les quals s'inclouen les organitzacions empresarials i sindicals, de manera genèrica-, sempre que desenrotllen projectes o programes vinculats a les àrees de, entre altres, ocupació; formació i qualificació professional.
D'acord amb el que s'establix en la Base Vint-i-dosena de les bases reguladores, la modalitat de justificació d'estes subvencions serà la de compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditoria en els termes previstos en l'article 74 del RLGS.
El compte justificatiu incorporarà, a més de la memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, a què es referix l'apartat 1 de l'article 72 del RLGS, una memòria econòmica abreujada que contindrà, d'acord amb la Base Sèptima de les bases reguladores, un estat representatiu dels gastos incorreguts en la realització de les activitats subvencionades, degudament agrupats, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i data de pagament, i, si és el cas, les quantitats inicialment pressupostades i les desviacions esdevingudes.
Desistiment
Amb este tràmit vosté pot desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets.
El desistiment consistix a abandonar la sol·licitud i el procediment iniciat. Si la normativa ho permet, en un altre moment podrà vosté exercir el seu dret.
L'Administració acceptarà el desistiment, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.
Més informació: Article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Recurs de reposició
Contra la resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, bé RECURS POTESTATIU DE REPOSICIÓ davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'UN MES comptat des de l'endemà de la notificació de la resolució, conforme a la legislació vigent de procediment administratiu...
Renúncia
En la renúncia s'abandona definitivament l'acció i per tant el dret que es pretén fer valdre a través d'aquella, per la qual cosa la pretensió no podrà tornar a ser exercitada.
L'Administració acceptarà la renúncia, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.
Més informació: Article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Ocupació
- Seguretat i riscos laborals
- Ajudes i subvencions
- Sanitat i seguretat laboral
- Accidents de treball
- Prevenció de riscos laborals
TEMA
- Treball
- Inspecció de treball
- Seguretat i salut laboral
- Condicions de treball
- Administració pública
- Transparència i informació pública
- Investigació, estudis i anàlisis
- Formació
PERFILS
- Ciutadania
- Dones
- Persones desocupades
- Empresa
- Centres
- Petita i mitjana empresa
- Gran empresa
- Centres empresarials
SECTOR
- Educació, cultura i oci
- Centres d’ensenyament i formació
- Salut
- Salut laboral
TEMÀTICA
- Treball i treballadors
- Formació
- Relacions laborals
- Seguretat i salut en el treball
- Instal·lacions i seguretat
- Prevenció d’accidents
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions