Detall de Procediment

Convocatòria d'ajudes destinades a finançar accions dirigides a impulsar i gestionar la participació en els programes d'investigació internacionals en matèria de biomedicina, sanitat i salut pública per a l'exercici 2020.

Codi SIA: 1993107
Codi GUC: 19914
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(10-03-2020
15-06-2020)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte de la present resolució és convocar, en règim de publicitat, objectivitat i concurrència competitiva, ajudes per a l'exercici 2020 que financen activitats dirigides a impulsar la participació i captació de fons de programes d'investigació internacionals, per part d'entitats amb activitat invetigadora en l'àmbit de la biomedicina, la sanitat i la salut pública, que estiguen radicades a la Comunitat Valenciana

Observacions

Observacions

* DESPESES SUBVENCIONABLES Es podran subvencionar aquelles despeses ocasionades en l'execució de les activitats objecte d'aquesta convocatòria i que es realitzen en el període subvencionable establit en aquesta. En conseqüència, seran objecte de subvenció els tipus de despeses següents: a) Despeses de personal: costos ocasionats per la formalització de contractes per obra o servei, amb dedicació total o parcial, de personal que no estiga vinculat funcionarialment o estatutàriament, ni per mitjà de relació contractual indefinida, amb l'organisme sol·licitant, i la competència laboral del qual estiga directament relacionada amb les gestions necessàries per a la participació, l'obtenció, el desenvolupament o la justificació de projectes d'investigació de programes internacionals. No serà subvencionable cap tipus de compensació salarial al personal amb vinculació de caràcter funcionarial, estatutari o contractual indefinida amb l'organisme sol·licitant, encara que tinga relació amb la seua participació en la consecució dels dits projectes. b) Despeses de desplaçaments: costos ocasionats per assistència a jornades o reunions de personal vinculat a l'entitat beneficiària, incloent-hi personal estatutari, funcionari i laboral, relacionades amb l'objecte d'aquesta convocatòria. Les despeses de transport subvencionades correspondran a bitllets en classe turista o equivalent i es finançaran fins a un import màxim de 600 euros per trajecte. El màxim global que se subvencionarà per cada persona i desplaçament (incloent-hi viatges, allotjament, dietes i inscripcions) serà de 1.400 euros. No es finançarà el desplaçament de més de dues persones de la mateixa entitat per a l'assistència a la mateixa jornada o reunió. c) Despeses de formació: seran subvencionables les despeses ocasionades per l'assistència a activitats formatives relacionades amb la gestió d'investigació de projectes internacionals, de personal vinculat a l'entitat beneficiària, entre les quals s'inclou inscripció, desplaçament, allotjament i manutenció. No seran finançables els costos associats a cursos de temàtica general com ara idiomes, informàtica o semblants. Els costos de desplaçament, allotjament i dietes per a l'assistència a cursos de formació s'ajustaran a la normativa d'indemnitzacions anteriorment mencionada. Cada anualitat es finançarà, com a màxim, l'assistència de quatre persones de la mateixa entitat a un mateix curs fora del seu lloc de treball. Quan l'entitat beneficiària organitze activitats de formació en la seua seu, es podran finançar despeses d'assistència tècnica, megafonia, impressió de cartells i altres d'anàlegs. També es podran finançar els honoraris i, si és el cas, desplaçaments de ponents externs. No seran finançables les despeses de càtering o restauració als assistents i ponents. No seran finançables els desplaçaments de persones no vinculades a l'entitat sol·licitant per a un altre tipus d'activitats. En el cas de realització de cursos formatius dins de l'entitat beneficiària per mitjà de la contractació d'una empresa externa, les despeses es justificaran com a "despeses de contractació de serveis" segons es detalla en el següent apartat. d) Despeses d'adquisició de béns i contractació de serveis: inclouran les compres de material fungible necessàries per a la realització de les activitats subvencionades, així com la contractació de serveis externs. L'adquisició de béns i contractació de serveis s'ajustarà a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE, de 26 de febrer de 2014 o, en el seu cas, la normativa que la substituïra. Quan l'import de la despesa subvencionable supere la quantia de 6.000 euros en el supòsit de subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a contraure el compromís per a la prestació del servei o l'entrega del bé, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, o llevat que la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa. En cap cas s'hi inclouran compres de material inventariable. e) Altres despeses complementàries: inclouran aquelles relacionades amb la realització de les activitats mencionades com les quotes per a la participació en infraestructures europees d'investigació, consorcis europeus d'investigació o anàlegs.

Requisits

Requisits

Han de ser entitats amb activitat investigadora en l'àmbit de la salut, radicades en tots els casos a la Comunitat Valenciana. Complir els requisits per a ser considerades organisme d'investigació, tal com s'establix en el Marco sobre Ajudes Estatals d'investigació i desenrotllament i Innovació (2014/C 198/01), segons el qual han de tindre com a objectiu principal realitzar investigació fonamental, investigació industrial o desenrotllament experimental, i difondre els resultats de les mateixes per mitjà de l'ensenyança, la publicació o la transferència de la tecnologia, així com reinvertir tots els beneficis en eixes activitats, la divulgació dels resultats o l'ensenyança. Este punt ho acreditaran per mitjà de la declaració responsable inclosa en el formulari de sol·licitud de les ajudes. No trobar-se incursos en les prohibicions per a obtindre les condició de beneficiari establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la qual cosa s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en el formulari de sol·licitud de les ajudes.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- Les fundacions de la Comunitat Valenciana que gestionen l'activitat investigadora de les institucions sanitàries i centres dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salud Pública de la Generalitat Valenciana. - Les universitats públiques de la Comunitat Valenciana amb activitat investigadora en l'àrea de la salut. - Altres entitats públiques i privades, sense ànim de lucre, amb activitat investigadora en l'àrea de la salut, radicades a la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Orde 2/2016 de 17 de març, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar accions dirigides a impulsar i gestionar la participació en els programes d'investigació internacionals en matèria de biomedicina, sanitat i salut pública (DOGV núm. 7815, de 27/06/2016).
  • Resolució de 24 de febrer de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen ajudes destinades a finançar accions dirigides a impulsar i gestionar la participació en els programes d'investigació internacionals en matèria de biomedicina, sanitat i salut pública per a l'exercici 2020.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a partir de l'endemà a la publicació de la convocatòria en el DOGV núm. 8757, de 09/03/2020.

Formularis documentació

Només s'admetrà una única sol·licitud per entitat, firmada pel representant legal de l'entitat, segons l'imprés normalitzat que es trobarà disponible en l'adreça d'Internet http:// www.prop.gva.es. La proposta de sol·licitud serà presentada adjuntant la documentació següent: a) Llistat detallat dels projectes presentats per l'entitat sol·licitant per a participar en H2020 o programes d'investigació internacionals en els últims dos anys. Dita llistat inclourà el títol del projecte, referència, investigador principal, convocatòria a què es va presentar, estat (concedido, no concedit, pendent de resolución), import sol·licitat i, si és el cas, import concedit. b) Memòria de les actuacions per a les quals se sol·licita la subvenció que es presentarà com una proposta d'actuacions per a millora de la participació i obtenció de fons de programes d'investigació internacional, i específicament en el programa Horitzó 2020, durant l'anualitat 2020. La memòria serà de format lliure, amb una extensió màxima de 8 pàgines, responent als apartats següents: · Justificació de la proposta, incloent-hi els recursos de què es disposa per a l'objecte de la convocatòria, els objectius a desenrotllar i els indicadors d'avaluació i impacte esperat. · Actuacions per a les que se sol·licita subvenció, especificant objectiu, contingut, duració, pressupost estimat per a cada una d'elles, per anualitat i segons la tipologia de gasto arreplegues en l'article 5 de la present resolució. · En el cas d'actuacions en col·laboració amb una altra o altres entitat/s solicitant/s, cada entitat especificarà en la seua sol·licitud les entitats implicades en el desenrotllament de la dita actuació, així com el pressupost global estimat per a la mateixa i el percentatge i quantitat que se sol·licita per a desenrotllar la part corresponent a l'entitat sol·licitant. c) En el cas d'entitats privades, s'adjuntarà una còpia dels estatuts i de la documentació acreditativa de la representació legal de la persona que dóna conformitat a la sol·licitud en nom de l'entitat sol·licitant.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Aquest procediment no comporta cap mena de pagament.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en el qual heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: 1- Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre'ls. 3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica, que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Escriviu el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD". * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu, igualment, l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó "Registrar" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida completa de forma presencial o per via telemàtica tal com es descriu més endavant. 2. L'òrgan encarregat de l'ordenació i procediment de la instrucció serà la direcció general amb competències en Investigació i Innovació en salut que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució . 3. Rebudes les sol·licituds l'òrgan instructor verificarà que la sol·licitud complix els requisits exigits i s'acompanya de tota la documentació exigible, i si no és així, notificarà a les entitats interessades perquè en un termini de 10 dies esmene les faltes detectades. 4. Després de la finalització del termini per a esmenar els errors detectats, l'òrgan instructor publicarà en el portal del PROP de la Generaitat Valenciana, la relació definitiva de sol·licituds admeses i excloses per a avaluació 5. Les sol·licituds presentades i admeses per a la seua avaluació seran valorades per una comissió avaluadora, i formularà proposta de resolució provisional, que serà notificada a les entitats, donant-los un termini de 10 dies naturals per a presentar al·legacions. 6. Examinades les al·legacions es formularà proposta de concessió definitiva, remetent a les entitats beneficiàries el corresponent document d'acceptació, que haurà de ser tornat degudament firmat i escanejat, en el termini de cinc dies hàbils, a través de correu electrònic. 7. Es delega en la persona titular de la direcció general amb competències en investigació i innovació per a dictar la resolució de concessió de les subvencions, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Per a l'avaluació es tindran en compte els criteris següents: a) Transversalitat de les activitats proposades, entesa com a actuacions que, encara ubicades en una entitat, siguen fruit de la coordinació de diverses entitats potencialment beneficiàries o estiguen dirigides a impulsar els projectes d'internacionalització de diverses entitats potencialment beneficiàries: fins a un màxim del 25%. b) Qualitat, rellevància, coherència i viabilitat de la memòria d'activitats proposada, incloent-hi el pressupost presentat, en relació als objectius previstos, així com l'alineació de les activitats proposades amb el Repte Social "Salud, Canvi Demogràfic i Bienestar" del programa marc, Horitzó 2020, o amb les àrees de salut de programes marc d'investigació i innovació de la Unió Europea posteriors: fins a un màxim del 25%. c) Impacte esperat de les activitats proposades en la participació i captació de fons en programes internacionals, i especialment del programa marc d'investigació i innovació de la Unió Europea: fins a un màxim del 25%. d) Massa crítica investigadora de l'entitat, trajectòria i capacitat per a la captació de fons en programes d'àmbit internacional: fins a un màxim del 25%.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

1. Els beneficiaris estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a qui fa referència l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 2. Les entitats beneficiàries estan obligades a realitzar les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió, i a justificar la seua realització en els terminis establits. En particular estan obligats a: a) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció. b) Justificar el compliment dels requisits i condicions, així com la realització del projecte o activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció . c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les subvencions concedides, aportant quanta informació li siga requerida en l'exercici de les dites actuacions. d) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen totalment o parcialment l'activitat o projecte subvencionat. Esta comunicació haurà d’efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l’aplicació donada als fons percebuts. e) Realitzar les operacions necessàries per a distingir els costos i el finançament de les activitats no econòmiques, que es finançaran a través d'estes subvencions, d'aquelles que sí que tenen un caràcter econòmic. f) Reinvertir tots els beneficis obtinguts en la realització d'activitats d'investigació fonamental, industrial y/o desenrotllament experimental, així com en la divulgació dels seus resultats o en activitats d'ensenyança. g) Difondre els resultats obtinguts en el desenrotllament de les actuacions subvencionades, per mitjà de l'ensenyança, la publicació o la transferència de tecnologia. h) Les altres previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA - L'import màxim global destinat a finançar estes ajudes serà de 300.000 euros, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el Pressupost de la Generalitat del 2020. - La quantia individualitzada per a cada entitat benefiiciaria no podrà superar-lo 33% del finançament global disponible. PAGAMENT - El pagament de la subvenció es realitzarà per anticipat després de la concessió de les ajudes. - Els beneficiaris tindran de termini fins al 31 de gener de 2021 per a presentar la documentació justificativa de la totalitat de la subvenció concedida. - La justificació de gastos i pagaments es realitzarà per mitjà de la presentació de la documentació que es detalla en l'Orde de bases. - Els gastos que es presenten a fi de justificar les subvencions concedides hauran d'haver-se realitzat i abonat durant l'any corresponent a l'anualitat 2020. - En el cas que els gastos justificats correctament no cobriren la totalitat de l'ajuda, es procedirà a la liquidació de la mateixa que podrà derivar-se en una regularització, que implicarà l'exigència del reintegrament dels imports indegudament percebuts

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de sis mesos a comptar de la data de publicació de la corresponent convocatòria.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa