Convocatòria d'ajudes destinades a finançar accions en matèria de recursos humans per a impulsar la investigació i la formació en investigació sanitària, biomèdica i de salut pública per a l'exercici 2024

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 1988288
|
Codi GVA: 19916
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 30-04-2024

Fins 21-05-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte és convocar, en règim de publicitat, objectivitat i concurrència competitiva, subvencions destinades a finançar accions en matèria de recursos humans, per a incentivar la investigació i la formació en investigació sanitària, biomèdica i de salut pública.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 30-04-2024 fins a 21-05-2024
JustificacióTermini obert
Des de 02-09-2024 fins a 31-01-2025
Recurs de reposicióTermini obert
Observacions

DESPESES SUBVENCIONABLES

 

a) Complementar els costos salarials del personal investigador contractat dins de les convocatòries competitives d'àmbit nacional integrades en el Pla Estatal d'Investigació Científica i Tècnica i d'Innovació, en el percentatge no subvencionat per les respectives ajudes.

 

b) Complementar els costos salarials del personal investigador contractat dins de les convocatòries competitives finançades amb fons públics de l'àmbit autonòmic, en el percentatge no subvencionat per les respectives ajudes.

 

c) Complementar els costos salarials del personal investigador contractat en les modalitats de contracte predoctoral o contracte d'accés al Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació, en el percentatge no subvencionat per les respectives ajudes.

 

d) Sufragar els costos salarials de personal tècnic i de gestió d'investigació de les entitats beneficiàries.

 

e) Sufragar accions de mobilitat i intensificació de l'activitat investigadora.

 

f) Altres actuacions en matèria de personal dirigides a impulsar la investigació, la innovació i la formació en investigació.

 

A qui va dirigit

Empreses
Administració
Persones interessades

Podran sol·licitar les subvencions objecte d'aquesta convocatòria:

a) Les fundacions del sector públic de la Comunitat Valenciana que gestionen l'activitat investigadora dels departaments de salut i els centres i serveis extradepartamentals adscrits a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat.

b) Les fundacions d'investigació associades als consorcis sanitaris Generalitat-Diputació que gestionen l'activitat investigadora de departaments de salut o centres assistencials.

c) Les fundacions d'investigació en salut que en el patronat o òrgan de govern que tinguen disposen de participació majoritària de membres proposats per la Generalitat.

Requisits

 

Han de ser entitats amb activitat investigadora en l'àmbit de la salut, radicades en tots els casos en la

Comunitat Valenciana.

 

Totes les entitats sol·licitants han de complir els requisits per a ser considerades organisme d'investigació, tal com està definit en el del Marc sobre ajudes estatals de recerca i desenvolupament i innovació aprovat per la Comissió Europea en la seua comunicació publicada en el Diari Oficial de la Unió Europea, sèrie C, de 28 d'octubre de 2022 (2022/C/414/01).

 

No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària de les subvencions regulades en esta convocatòria les entitats en la qual concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en els articles 18 i concordants del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

Les declaracions responsables del compliment d'estos requisits per part de les entitats sol·licitants estaran incorporades en el formulari normalitzat de sol·licitud de les subvencions, tal com es detalla en l'article 9 de l'Orde 2/2017, de 28 de febrer, de les bases reguladores.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida completa per via telemàtica.

 

2. L'òrgan encarregat de l'ordenació i el procediment de la instrucció serà la direcció general amb competències en investigació i innovació en salut que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

 

3. Una vegada rebudes les sol·licituds, l'òrgan instructor verificarà que la sol·licitud compleix els requisits exigits i s'acompanya de tota la documentació exigible, i, si no és així, notificarà les entitats interessades perquè en un termini de 10 dies esmenen les faltes detectades.

 

4. Després de la finalització del termini per a esmenar els errors detectats, l'òrgan instructor publicarà en el portal del PROP de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de sol·licituds admeses i excloses per a avaluació.

 

5. Les sol·licituds presentades i admeses per a la seua avaluació les valorarà una comissió avaluadora, i formularà la proposta de resolució provisional, que es notificarà a les entitats, per a la qual cosa se'ls donarà un termini de 10 dies naturals per a presentar al·legacions.

 

6. Una vegada examinades les al·legacions, es formularà la proposta de concessió definitiva i es remetrà a les entitats beneficiàries el corresponent document d'acceptació, que haurà de ser retornat degudament signat i escanejat, en el termini de cinc dies hàbils, a través de correu electrònic.

 

7. Es delega en la persona titular de la direcció general amb competències en investigació i innovació per a dictar la resolució de concessió de les subvencions, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Criteris de valoració

Per a l'avaluació es tindran en compte els següents criteris:

 

1. Despesa en contractació de personal investigador (màxim 40 punts). Import anual total compromés per part de l'entitat per al cofinançament dels contractes vigents l'any de la convocatòria, de personal d'investigació i/o tècnic de laboratori associats a convocatòries competitives d'àmbit nacional integrades en el Pla Estatal d'Investigació Científica i Tècnica i d'Innovació o en l'àmbit de les convocatòries públiques competitives de la Generalitat Valenciana. La puntuació s'assignarà de manera proporcional a l'import compromés corresponent-li al valor màxim 40 punts. Aquelles entitats que no tinguen cap finançament compromés no puntuaran en este apartat.

 

2. Projectes d'investigació sanitària, biomèdica i de salut pública (màxim 30 punts). Es comptabilitzen el nombre de projectes d'investigació obtinguts i iniciats en convocatòries competitives nacionals i internacionals d'entitats públiques o privades en els últims 3 anys. S'assignaran 0,3 punts per cada projecte internacional i 0,2 punts per cada projecte nacional. S'adjudicaran 4 punts addicionals quan en el total dels projectes obtinguts, les i els investigadors principals siguen en major proporció dones. En el cas de projectes de concurrència competitiva coordinats, només es valoraran els descrits en l'article 8b de la present convocatòria.

 

3. Aliances entre grups d'investigació (màxim 30 punts). Es tindran en compte les mesures adoptades en els últims 3 anys per a incrementar la massa crítica dels grups d'investigació mitjançant aliances per al desenvolupament d'activitats investigadores amb altres grups d'investigació en salut en entitats vinculades a l'administració pública de la Comunitat Valenciana (fundacions d'investigació vinculades a la conselleria amb competències en matèria de sanitat, centres del sistema d'investigació i innovació en salut, universitats, instituts tecnològics…). S'adjudicaran 0,5 punts per cada aliança. A l'efecte d'este apartat, es consideraran com a aliances les descrites en el punt 8c de la present convocatòria.

 

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Des de 30-04-2024 fins a 21-05-2024

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV. (DOGV nº 9838 , de 29/04/2024)

Documentació

Només s'admetrà una única sol·licitud per entitat, firmada pel representant legal de l'entitat, segons l'imprés normalitzat que es trobarà disponible en l'adreça d'Internet http:// www.prop.gva.es.

 

S'adjuntarà la següent documentació:

 

a) Llistat de personal investigador contractat dins de les convocatòries competitives públiques nacionals integrades en el Pla Estatal d'Investigació Científica i Tècnica i d'Innovació. També s'inclouran el personal contractat en l'àmbit de les convocatòries competitives públiques de les entitats de la Generalitat Valenciana. No s'inclouran els contractes duts a terme en convocatòries competitives per les pròpies entitats beneficiàries en convocatòries intramurals, sols o en col·laboració amb altres entitats d'investigació. Tampoc s'inclouran els contractes finançats íntegrament per l'entitat beneficiària. El llistat es presentarà en format Excel i contindrà per orde els següents camps: Cognoms i nom de la persona contractada / Tipus convocatòria (indicar si pla estatal o entitats GV) / Programa o convocatòria / Entitat finançadora (nom) / Codi expediente convocatòria / Data inicie contracte / Data fi contracte / Total cost / Quantitat a cofinançar en 2024.

 

b) Llistat dels projectes d'investigació de concurrència competitiva finançats per entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, obtinguts i iniciats durant els últims tres anys per l'entitat sol·licitant de la subvenció. No s'inclouran aquelles convocatòries competitives per a finançament de personal, si no s'inclou finançament per a l'execució d'un projecte. Si el projecte és coordinat amb altres entitats, només s'inclouran en este apartat aquells projectes en els quals els altres grups participants pertanguen a entitats privades de la Comunitat Valenciana o siguen pertanyents a centres d'investigació de fora de la Comunitat Valenciana. Els coordinats entre centres vinculats a l'Administració Pública de la Comunitat Valenciana s'inclouran en l'apartat c d'este article, aliances entre grups d'investigació. El llistat de projectes es presentarà en format Excel i contindrà per orde els següents camps: Títol del projecte / Investigador/a principal / Departament/ Data inicie / Data fi / Entitat finançadora / Àmbit (internacional, nacional o autonòmic) / Projecte coordinat (Sí o No) / Altres entitats participants en el projecte.

 

c) Llistat de les aliances entre grups d'investigació d'entitats vinculades a l'Administració Pública de la Comunitat Valenciana, en les quals estiga inclosa l'entitat sol·licitant i que mantinguen la seua activitat vigent. A l'efecte d'esta convocatòria es consideraran com a aliances tant les que generen grups mixtos d'investigació com aquelles que possibiliten l'obtenció de projectes d'investigació competitius amb participació de grups d'investigació de manera coordinada. També s'inclouran en este apartat la participació en CIBER o Xarxes Nacionals de grups d'investigació de l'entitat sol·licitant (només es comptabilitzarà la participació de cada entitat una vegada per CIBER o Xarxa, encara que hi haja diversos grups participants de la mateixa). No es comptabilitzaran com a aliances els convenis generalistes entre entitats per a la col·laboració en investigació, ni l'aliança entre grups d'investigació pertanyents a la mateixa entitat sol·licitant. El llistat d'aliances es presentarà en format Excel i contindrà per orde els següents camps: Referencia / Nom aliança/ Investigador/a Principal / Entitat finançadora/ Data inicie / Data fi / Tipus d'aliança (Unitat mixta, projecte coordinat o xarxa nacional) / Altres entitats participants en l'aliança

 

d) Pressupost sol·licitat per a ser subvencionat a través d'esta convocatòria.

 

Taxa o pagament

Aquest procediment no comporta cap mena de pagament.

Forma de presentació
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les...
Saber més

    Resolució

    Termini màxim

    El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de sis mesos a comptar de la data de publicació de la convocatòria corresponent.

    Quantia i cobrament

    QUANTIA

    - L'import màxim global destinat a finançar aquestes ajudes serà de 3.000.000 euros.

     

    PAGAMENT

    - El pagament de la subvenció es farà per anticipat després de la concessió de les ajudes.

    - Els beneficiaris tindran de termini fins al 31 de gener de 2025 per a presentar la documentació justificativa de la totalitat de la subvenció concedida.

    - La justificació de despeses i pagaments es realitzarà mitjançant la presentació de la documentació que es detalla en l'ordre de bases.

    - Les despeses que es presenten a fi de justificar les subvencions concedides hauran d'haver-se realitzat durant l'any corresponent a l'anualitat 2024, i haver-se abonat amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

    - En cas que les despeses justificades correctament no cobriren la totalitat de l'ajuda, es procedirà a la liquidació d'aquesta, que podrà derivar-se en una regularització que implicarà l'exigència del reintegrament dels imports indegudament percebuts.

    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
    Obligacions

    1. Els beneficiaris estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a les que fa referència l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

     

    2. Les entitats beneficiàries estan obligades a realitzar les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió i a justificar-ne l'execució en els terminis establits. En particular, estan obligades a:

     

    a) S'haurà de complir amb les obligacions de publicitat derivades del que es disposa en els articles 4 i 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, en el capítol 2 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la informació pública i Bon Govern, i en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquesta informació podrà publicar-se en el portal web de l'entitat o bé a través de la plataforma TEP - Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta (https://gvaobert.gva.es/tep).

     

    b) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

     

    c) Justificar el compliment dels requisits i les condicions, així com la realització del projecte o l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.

     

    d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que farà l'òrgan concedent, així com a qualssevol altres de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General, en relació amb les subvencions concedides, i aportar tota la informació que li siga requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

     

    e) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen totalment o parcialment l'activitat o el projecte subvencionat. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar només se'n tinga coneixement i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació que s'ha donat als fons percebuts.

     

    f) Realitzar les operacions necessàries per a distingir els costos i el finançament de les activitats no econòmiques, que es finançaran a través d'aquestes subvencions, de les que sí que tenen un caràcter econòmic.

     

    g) Reinvertir tots els beneficis obtinguts en la realització d'activitats d'investigació fonamental, industrial i/o desenvolupament experimental, així com en la divulgació dels seus resultats o en activitats d'ensenyament.

     

    h) Difondre els resultats obtinguts en el desenvolupament de les actuacions subvencionades, mitjançant l'ensenyament, la publicació o la transferència de tecnologia.

     

    i) Les altres que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

    Observacions

    Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

    Justificació

    Termini
    Des de 02-09-2024 fins a 31-01-2025

    Els beneficiaris de les subvencions, en el cas que s'haja realitzat el pagament anticipat, tindran de termini fins al 31 de gener de 2025 per a presentar la documentació justificativa de la totalitat de la subvenció concedida. A partir d'aquest moment, es procedirà a la liquidació d'aquesta, de...

    Saber més
    Descripció

    El pagament de les subvencions destinades a despeses corrents s'efectuarà de forma anticipada en un 100%. després de la concessió d’aquesta, en virtut del que s'estableix en l'article 44.7.b de la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024.

     

    Quan s'efectuen pagaments anticipats, les entitats beneficiàries quedaran exonerades de la constitució de garanties, tal com estableix l'article 44.18.m de la Llei 9/2022, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024.

     

    Les despeses que es presenten a fi de justificar les subvencions concedides hauran d’haver-se realitzat durant l'any corresponent a l'anualitat 2024, i haver-se abonat amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

     

    Documentació

    La justificació s’acompanyarà d’un compte justificatiu amb detall i motivació suficient de les activitats realitzades i el seu cost amb el desglossament de cadascun de les despeses en què s’ha incorregut. Requerirà la presentació de la següent documentació:

    a) Certificat de justificació de despeses degudament segellat i signat per la persona representant legal de l’entitat beneficiària, en la qual es farà constar la quantitat a la qual pugen les despeses que es justifiquen i que aquests es van realitzar en el desenvolupament del paquet d’actuacions per al qual van ser concedits.

    b) Certificat que no existeix concurrència de despesa amb altres ajudes o subvencions.

    c) Memòria d’activitats que justifique l’adequat desenvolupament de les actuacions objecte de la subvenció, i informació detallada de l’ús destinat a la subvenció concedida.

    d) Relació dels comprovants de despeses que es presenten, en la qual s’inclourà número d’ordre de comprovant de despesa, persona o empresa proveïdora del subministrament, data del comprovant de la despesa, número de factura, concepte i import de la despesa.

    e) Comprovants de despesa vàlids, ordenats segons el número d’ordre de la relació de comprovants anterior. Es consideren comprovants de despesa vàlidament emesos les factures, nòmines de personal, fulles d’ingrés de cotitzacions a la Seguretat Social i altres documents que tinguen validesa jurídica mercantil.

    f) Documentació que acredite haver realitzat el pagament de totes les despeses justificades, amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

    g) Aquelles entitats que exemptes d’IVA hauran de remetre un certificat acreditatiu d’aquest aspecte.

     

    Forma de presentació

    Recurs de reposició

    Termini
    Termini obert

    Forma de presentació

    Preguntes freqüents

    Dubtes sobre la tramitació
    On consultar dubtes sobre el tràmit:

    Temes relacionats

    MATÈRIES

    • Administracions
      • Ajudes i subvencions
        • Entitats públiques
      • Tràmits i servicis
        • Entitats públiques

    TEMA

    • Investigació i innovació
      • Innovació
      • Investigadors predoctorals
      • Investigació
      • Transferència de coneixement
    • Sanitat i salut
      • Epidemiologia i vigilància de salut
      • Formació en matèria sanitària
      • Professionals de la sanitat
      • Investigació, innovació, estudis i anàlisis
      • Salut pública
    • Educació i formació

    PERFILS

    • Administració i altres entitats
      • Entitats i associacions
      • Generalitat Valenciana
    • Empresa
      • Centres
      • Fundacions
    • Ciutadania
      • Investigadors/ores

    SECTOR

    • Salut
      • Formació sanitària especialitzada

    TEMÀTICA

    • Innovació
    • Finançament i gestió econòmica
      • Ajudes i subvencions
      • Formes de finançament

    CICLE VITAL

    • Planificar un negoci
    • Créixer i consolidar

    TIPUS

    • Ajudes, beques i subvencions