• Estàs en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    Ajudes AVALEM MERCATS, a la pime comercial ( mercats de venda no sedentària), per a l'exercici 2019 (CMSEPY). Comerç.

    Objecte del tràmit

    L'objecte de les ajudes és incrementar la competitivitat, la innovació i la qualitat en les pimes.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Podran ser beneficiaris d'aquestes ajudes les persones físiques i les societats mercantils i assimilades qualificades com a pimes o micropimes:
    1. Que NO siguen agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, societats civils, comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia.
    2. Que sent-ne micropimes exercisquen l'activitat comercial a la Comunitat Valenciana en el grup 478 del CNAE o en el grup 663 de l'IAE.

    En cap cas es podran subvencionar les activitats de reparació i manteniment.

    Requeriments

    - Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir els requisits següents:

    a) Estar legalment constituïdes.
    b) No estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiàries establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, de conformitat amb el que estableix el títuol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembe, de la Generalitat, de memòria democrática i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.
    c) Estar al corrent de les obligacions tributàries (amb la Generalitat i amb l'AEAT) i de la Seguretat Social.
    d) No ser deutora per reintegrament de subvencions.
    e) Les que, si és el cas, es determinen en el capítol corresponent del títol II de l'Ordre 22/2018.

    - Les persones beneficiàries hauran de mantindre aquests requisits durant l'àmbit temporal de l'ajuda.

    Inici
  • Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament

    A) ACCIONS SUSCEPTIBLES DE SUPORT I QUANTIA

    1. Es consideraran susceptibles de rebre suport , per a la venda en mercats de venda no sedentària si disposen d'autorització municipal per a això, les inversions en l'adaptació de vehicles de transport com a botiga o en la instal.lació d'equip de fred per al transport i la venda de producte d'alimentación, si compleixen la normativa vigent en matèria mediambiental.

    2. La inversió aprovada no podrà ser inferior a 1.000 euros, i l'ajuda arribarà al 50%, amb el límit de 5.000 euros per beneficiària en un termini de 5 anys.

    3. D'acord amb el resolc huité de la resolució de convocatòria, EN L'EXERCICI 2019 es consideren susceptibles de suport les actuacions efectuades DES DE L'1 DE GENER DE 2019 FINS AL 31 D'OCTUBRE DE 2019.

    4. La subvenció es calcularà mitjançant l'aplicació del percentatge establit en el capítol corresponent del títol II de l'Ordre 22/2018 o el que corresponga en aplicació del règim de concurrència competitiva (article 12, apartats 1 i 2, de l'Ordre 22/2018), arredonida a l'últim euro sencer.

    6. Amb caràcter general, s'haurà de tindre en consideració, a més, el que disposa l'article 4 de l'Ordre 22/2018 (subcontractació, IVA, despeses, etc.).


    B) JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES I LIQUIDACIÓ DE LES AJUDES

    1. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte en la totalitat o en les fases previstes, d'acord amb el pressupost aprovat i en els termes i terminis fixats per a la concessió de l'ajuda, i serà també admissible efectuar pagaments parcials, d'acord amb el que estableixen les resolucions de concessió.

    2. El TERMINI de presentació de documentació per a la liquidació de les ajudes, amb caràcter general, finalitzarà el 31 d'OCTUBRE de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini distint en la resolució de convocatòria* o en la resolució de concessió.
    *NOTA: d'acord amb el resolc vuité de la Resolució de convocatòria EN L'EXERCICI 2019 la justificació d'aquestes ajudes s'efectuarà FINS AL DIA 8 DE NOVEMBRE DE 2019

    3. La documentació que cal presentar en aquest termini per a la liquidació de les ajudes serà per mitjà de COMPTE JUSTIFICATIU, el contingut de la qual serà el previst en l'article 15.3 de l'Ordre 22/2018. Haurà d'aportar-se una acreditació que la inversió realitzada al vehicle de transport compleix la normativa vigent en matèria mediambiental, si escaus.

    4. Sobre la quantitat justificada i aprovada, una vegada verificat el que ha presentat la persona beneficiària, s'aplicarà el percentatge de suport real concedit, ja que tractar-se d'ajudes de minimis, de manera que es proposarà el pagament de la quantitat resultant, sempre que aquesta no siga superior a la concedida.

    5. La justificació es realitzarà utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball", que és tramitable telemàticament i pot consultar-se en la direcció següent: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450 (veure enllaç directe en este tràmit).


    C) COMPATIBILITAT D'AJUDES: veure el que s'ha indicat en l'article 8 de l'Ordre 22/2018.

    D) MINORACIÓ, RESOLUCIÓ i REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA: veure el que disposa l'article 16 de l'Ordre 22/2018.

    E) PLA DE CONTROL: veure el que preveu l'article 14 de l'Ordre 22/2018.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 21 DE GENER DE 2019 FINS AL dia 4 DE FEBRER DE 2019, ambdós inclosos (en 2019 la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. núm. 8453, de 28/12/2018).

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    1 - SOL·LICITUD general de subvenció i ANNEX (segons models normalitzats que figuren com a impresos associats a aquest tràmit i estan també disponibles en el tràmit telemàtic).
    S'haurà de presentar una sol·licitud per cada establiment, si escau.

    2 - DOCUMENTACIÓ que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud:

    - Els impresos normalitzats de sol·licitud, annexa i resta de models estan disponibles en el tràmit telemàtic i en l'apartat "Impresos associats" d'aquest tràmit de la Guia PROP [localitzable en la pàgina web de la Generalitat (www.gva.es), accedint-hi als apartats "Atenció al ciutadà" > "Guia Prop", a partir de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, o en l'adreça web que s'esmente en la resolució de convocatòria mencionada.

    - En el cas que els documents exigits que s'han d'adjuntar a la sol·licitud de concessió d'aquestes ajudes ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, el sol·licitant podrà al·legar aquest fet, de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o dependència en què es van presentar o, si és el cas, emetre.
    En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre el document, l'òrgan competent podrà requerir el sol·licitant que el presente o, si en lloc d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document.

    - A més de la documentació (general i addicional) requerida, l'Administració podrà demanar de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que considere necessàries per a resoldre millor sobre la sol·licitud presentada.

    2.1 - DOCUMENTACIÓ GENERAL

    - Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de la documentació general següent:

    a) a.1. Si en la sol·licitud de subvenció s'ha denegat a la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania l'autorització perquè comprove, de manera directa i per mitjans telemàtics, les dades d'identitat de la persona física sol·licitant, o, en cas que es tracte d'una persona jurídica, de la persona física o persones físiques, que actuen en nom i representació seus subscrivint la sol·licitud de subvenció esmentada, s'haurà de presentar la documentació acreditativa de la identitat d'aquesta persona o persones (DNI, NIE o passaport).
    A més, si de la comprovació efectuada per la conselleria es deriva alguna discordança amb les dades facilitades per la persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a efectuar les actuacions procedents per a aclarir-la.

    a.2.- Quan es tracte d'una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa, que consistirà en una còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i una acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o en el registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal.
    En el cas que s'haja aportat anteriorment i no haja patit cap variació, hi haurà prou amb el certificat de la secretaria de l'entitat que acredite que s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del titular de la presidència o de qui tinga la representació a la data de presentació de la sol·licitud.Aquesta documentació no serà necessària quan la persona que presente la sol.licitud siga la persona representant legal de la sol.licitant.

    b) Certificat expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària sobre l'Impost d'Activitats Econòmiques, còpia de l'alta censal o declaració responsable de no realitzar cap d'activitat econòmica, si és el cas.

    c) Memòria (es podrà utilitzar el model normalitzat inclòs com a imprés associat a aquest tràmit), en què s'especifiquen els objectius de la proposta i com es pretén que s'aconseguisquen, així com programa d'actuació que en garantisca l'execució en l'exercici en què es concedeix la subvenció.

    d) Pressupostos o factures proforma detallats per unitats, que hauran de ser externs a la persona sol·licitant.

    e) Dades de domiciliació bancària:
    - Si el compte bancari no s'ha utilitzat en les relacions amb aquesta conselleria s'aportarà el "Model de Domiciliació Bancària" vigent emplenat degudament (el model normalitzat actual figura com a imprés associat a aquest tràmit).

    - En qualsevol altre cas, s'indicarà el número del compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquests efectes. (Aquesta informació es facilitarà en l'apartat corresponent de la sol·licitud de subvenció).

    f) Si en la sol·licitud de subvenció s'ha denegat a la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania l'autorització perquè obtinga de manera directa, per mitjà de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat) i amb de la Seguretat Social, en els termes que preveu els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, llavors s'hauran de presentar les certificacions següents:
    - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que la persona sol·licitant està al corrent de les seues obligacions tributàries.
    - De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant està al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
    - Dels serveis territorials de la conselleria competent en matèria d'hisenda, el certificat acreditatiu que acredite que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.
    La validesa d'aquestes certificacions s'haurà d'estendre a la data de l'atorgament de l'ajuda, i haurà de tindre en compte respecte d'això que les certificacions que expedisquen les administracions tributàries i la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data en què ho facen, d'acord amb el que estableix l'article 23.3 del Reial Decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions.
    Podrà exonerar-se d'aquesta obligació a les pimes beneficiàries d'ajudes que en conjunt no superen la quantia de 1.803,04 euros per concepte i any, d'acord amb el que estableix l'apartat 5 de l'article 3 de l'Ordre de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre la manera d'acreditar els beneficiaris l'exigència prevista en l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

    D'altra banda, l'òrgan instructor del procediment es reserva el dret de requerir la persona sol·licitant si la informació obtinguda presenta alguna incidència o necessita algun aclariment.

    g) Declaració responsable d'estar al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions. (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de l'annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a imprés associat a aquest tràmit).

    h) Declaració responsable que acredite que la sol·licitant no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, compleix amb els requisits que s'exigeixen en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre'n el compliment fins a la finalització del procediment. (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de l'annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a imprés associat a aquest tràmit).

    i) Declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat o, si és el cas, la relació d'entitats a les quals se n'hagen sol·licitat o de les quals se n'hagen obtingut, amb la indicació de la quantitat que s'haja sol·licitat o concedit, la data de concessió, si és el cas, i normativa en què s'empara. (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de la sol·licitud general de subvenció).

    j) Declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, quan la persona sol·licitant de la subvenció exercisca activitat empresarial, en cas contrari, declaració d'estar-ne exempt. En tot cas, s'indicarà el percentatge de persones treballadores amb diversitat o discapacitat en relació amb la seua plantilla, a data del dia anterior a la publicació de cada convocatòria, o s'inclourà compromís per escrit de contractar un percentatge superior de treballadors discapacitats durant l'àmbit temporal de l'ajuda. (Aquesta declaració i la resta d'informació estan incloses en un dels apartats de l'annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a imprés associat a aquest tràmit).

    k) Si és el cas, declaració responsable de les ajudes de minimis concedides per qualsevol projecte a l'empresa o entitat sol·licitant, inclosos els costos per als que se sol·licita suport, durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs amb indicació de l'import, l'organisme, la data de concessió i el règim d'ajudes en què s'empara; o si és el cas, declaració de no haver-ne rebut cap. (Aquesta declaració es presentarà segons model normalitzat inclòs com a imprés associat a aquest tràmit anomenat "Declaració d'ajudes de minimis").

    l) Declaració responsable de no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, conforme al que estableix, el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana (inclosa en l'annex a la sol·licitud de subvenció).

    m) Si se'n disposa, s'aportarà:
    - Documentació que acredite disposar de pla d'igualtat, vigent i visat pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona, i d'haver presentat l'informe anual d'avaluació de resultats al mateix organisme.
    - Acreditació documental de disposar de certificat, distintiu o reconeixement empresarial en matèria d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, emés per una administració pública.
    - Protocol d'actuació, vigent contra la discriminació i l'assetjament moral, contra l'assetjament sexual i per raó de sexe i per a la promoció de la igualtat efectivia de dones i homes.

    n) Si és el cas, documentació acreditativa de les circumstàncies rellevants per a la valoració de l'expedient.

    2.2 - DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:

    A més, en el cas d'aquestes ajudes s'haurà de presentar la següent documentació addicional prevista en l'article 19 de l'Ordre 22/2018, segons escaiga:

    a) Declaració responsable relativa al compliment dels requisits establits en l'article 6.2.c (pime) de l'Ordre 22/2018, acompanyada de:
    - Còpia compulsada de l'últim butlletí de cotització a la Seguretat Social o de la documentació que acredite el nombre dels treballadors per compte d'altri que presten els seus serveis en l'empresa.
    - Còpia compulsada de l'últim balanç general anual o de la documentació fiscal que acredite el volum de negoci, corresponent a l'últim exercici comptable tancat.

    b) Documentació que acredite la vinculació de la pime a una agrupació de professionals del comerç o de l'artesania i, si és el cas, que es tracta de comerç integrat.

    d) Pla a escala o tancat de la distribució de la sala de vendes, en què es grafie l'espai destinat a consum que comprendrà, en tot cas, la zona ocupada per taules i cadires, l'espai de mostrador que dispose de tamborets o un altre equipament per a facilitar la consumició de productes per part dels clients i els espais comuns necessaris per a l'ús de la zona de consum, als efectes de verificar el que estableix l'article 6.7 de l'Ordre 14/2016.

    Impresos associats

    [ANEXPYME] ANNEX A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ: PIMES. COMERÇ I ARTESANIA

    MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA

    [DECPYME] MODEL DE DECLARACIÓ DE LA CONDICIÓ DE PYME

    [MECMSEPY] MEMÒRIA DESCRIPTIVA DE L'ACTUACIÓ AVALEM MERCATS (CMSEPY)

    [MINIMIS] DECLARACIÓ D'AJUDES MINIMIS

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    1. PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini establit en la resolució anual de convocatòria, DE MANERA TELEMÀTICA .

    2.- El PROCEDIMENT per a la concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes que preveu l'article 12 de l'Ordre 22/2018.

    3.- ESMENA
    - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb l'Ordre 22/2018 resulte exigible, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que renuncia a la seua petició, amb una resolució prèvia que haurà de dictar-se en els termes que preveu la legislació en matèria de procediment administratiu.
    - L'esmena s'efectuarà utilitzant el tràmit de la Guia PROP anomenat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball", que és tramitable telemàticament amb certificat digital i que es pot consultar en l'adreça següent: (vegeu enllaç directe en aquest tràmit).

    4.- La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que es considere que ha desistit de la seua petició, després d'una resolució que s'haurà dictar de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.

    5.- COMISSIÓ QUALIFICADORA.
    En examinar les sol·licituds, les que complisquen i acrediten els requisits d'aquesta ordre, les avaluarà la comissió qualificadora fixada en l'article 11.4 de l'Ordre 22/2018, el règim jurídic de la qual serà l'establit per als òrgans col·legiats en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

    6.- RESOLUCIÓ.
    - Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o òrgan en què delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.
    - El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
    - Transcorregut el termini sense que haja recaigut una resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes que preveu la legislació vigent de procediment administratiu comú.
    - La resolució es publicarà, a més de publicar-se en la web gva Oberta, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en els termes establits en l'article 12 de les bases reguladores i amb els efectes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
    Als efectes de l'avís de la publicació de les notificacions en el DOGV les persones interessades hauran de facilitar un correu electrònic.
    - Aquesta publicació:
    . Substituirà la notificació, i tindrà els mateixos efectes, ja que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere als efectes de notificació.
    . Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i del crèdit pressupostari a què s'imputen les subvencions atorgades, la persona beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció.
    - La resolució inclourà, si és el cas, l'import de l'ajuda en equivalent de subvenció en brut, així com el seu caràcter de minimis, i farà referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el DOUE.

    Recursos que procedixen contra la resolució

    La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta la persona interessada podrà optar entre interposar, potestativament, recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant de la Sala Contenciosa Admiistrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la seua notificació, formulant per a fer-ho el recurs contenciós administratiu corresponent a l'empara del que estableixen els art. 10.1, lletra a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. En cap cas es podrà simultaniejar la interposició dels dos recursos.

    Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través del enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_SUB_SUGUS&version=1&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=19928

    Tramitació

    1.- La PRESENTACIÓ de les sol·licituds i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se PER MITJÀ DEL CORRESPONENT TRÀMIT ELECTRÒNIC, l'enllaç directe al qual acaba d'indicar-se.
    Per a això haurà de disposar d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de firma electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació».
    Entre estos sistemes s'admeten:
    - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre), els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana).
    - I el sistema clave signatura únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats....).
    Més informació respecte dels sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en:
    https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados
    2.- En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), s'haurà d'inscriure prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS DAVANT LA GENERALITAT per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació del qual està disponible en:
    http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp
    http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/
    Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora.
    3.- Si feu clic en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el/los formulari/s web, annexar la documentació omplida i firmada digitalment que ha d'aportar-se i fer la presentació telemàtica de tot això, de manera que obtindreu el justificant de registre corresponent.
    Hi ha unes INSTRUCCIONS per a ajudar en eixa tramitació telemàtica en la pàgina web de la Conselleria (vegeu l'enllaç directe en este tràmit).
    4.- Respecte dels DOCUMENTS que s'han d'ANNEXAR:
    - És recomanable que, en primer lloc, reuniu tots els documents a presentar i els ompliu, signeu i guardeu electrònicament en l'ordinador, de manera que posteriorment pugau incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
    - IMPORTANT: tots els documents certificats o firmats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les firmes digitals de la/es persona/es o entitat/s que el/s subscriga/guen.
    - En este tràmit de la Guia Prop:
    * En l'apartat denominat "Quina documentació s'ha de presentar?" apareix el llistat de documents a presentar.
    * Y en l'apartat "IMPRESOS ASSOCIATS" (a més de en el propi tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats i reomplibles de tots o alguns d'eixos documents, segons el cas.
    Si hi ha model normalitzat el document haurà de presentar-se en ell. No obstant això, aquells documents per als quals no existisca model normalitzat hauran de ser creats o demanats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la seua sol·licitud telemàtica.
    - En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove'ls abans d'annexar els documents.
    5.- Teniu MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent:
    http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion
    En el cas que continueu necessitant ajuda, per favor notifiqueu-ho a:
    - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es
    - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

    Inici
  • Informació complementària

    Vegeu les definicions de l'article 6 de l'Ordre 22/2018.

    Criteris de valoració

    Vegeu el que disposa l'article 10.1 de l'Ordre 22/2018.

    Obligacions

    Vegeu el que es preveu en l'article 13 de l'Ordre 22/2018.

    Sancions

    El règim sancionador, l'aplicarà la comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal als subjectes que en siguen responsables i es regirà pel que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

    Enllaços

    Instruccions tramitació telemàtica d'ajudes de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania

    Inscripció en el Registre de Representants de la Generalitat

    Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).

    - Comunicació de la Comissió. Exemple de declaració sobre la informació relativa a la condició de pime d'una empresa (DOUE C 118, de 20/05/2003).

    - Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25/07/2006).
    - Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per a el foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, de 21/12/2004).

    - Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352/1 de 24/12/2013).

    - Annex I - Definició de pime, del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L 187, de 26/06/2014).

    - Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOCV núm.7464, de 12/02/2015).

    - Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana (DOCV núm.7500, de 08/04/2015).
    - Ordre 22/2018, de 22 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 8433, de 28/11/2018).


    - Resolució de 17 de desembre de 2018, del director general de Comerç i Consum, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada per a l'exercici 2019 de les ajudes en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 8453, de 28/12/2018).
    - Extracte de la Resolució de 17 de desembre de 2018, del director general de Comerç i Consum, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada per a l'exercici 2019 de les ajudes en matèriua de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 8453, de 28/12/2018).

    Llista de normativa

    Vegeu Ordre 22/2018, de 22 de novembre (bases reguladores)

    Vegeu Resolució de 17 de desembre de 2018 (convocatòria)

    Vegeu Extracte de la Resolució de 17 de desembre

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.
    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.