Detall de Procediment

Convocatòria de les ajudes en matèria de projectes de desplegament del Pla de Salut de la Comunitat Valenciana en els seus municipis

Codi SIA: 2094204
Codi GUC: 20084
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
(28-03-2024
15-04-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte de la present resolució és convocar les ajudes en matèria de projectes de desplegament del Pla de Salut de la Comunitat Valenciana en les seues entitats locals per a 2024 que es regularan pel que s'estableix en l'Ordre 1/2019, publicada en el DOGV núm. 8503 de l'11.03.2019.

Observacions

Observacions

La presentació de les sol·licituds haurà de realitzar-se exclusivament per via telemàtica en el Registre Electrònic de la Generalitat, mitjançant accés al corresponent tràmit electrònic disponible en la seu electrònica de la Generalitat (http://sede.gva.es) , o a través del següent enllaç en el portal de la Conselleria https://www.san.gva.es/es/web/ayudas-y-subvenciones

Requisits

Requisits

Les entitats locals, a més dels requisits generals establits en els articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en l'Ordre 1/2019, hauran d'estar adherides a XarxaSalut, acreditant així el seu compromís de desenvolupar les accions de promoció de la salut local emmarcades en el vigent Pla de Salut de la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

podran sol·licitar les subvencions les entitats locals de la Comunitat Valenciana que proposen el desenvolupament de projectes relacionats amb el desplegament del Pla de Salut de la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds i la resta de documentació serà de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (num 9817/27.03.2024)

Formularis i documentació

A la sol·licitud s'acompanyarà la següent documentació: a) Exemplar de dades de domiciliació bancària en el cas que estos no hagen sigut emplenats en la sol·licitud. b) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. Per a això, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. De no atorgar esta autorització hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les citades obligacions. c) Declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, per a ser beneficiària de les subvencions que en esta convocatòria es regulen, i que està al corrent en el pagament de reintegrament per subvencions, llevat que esta declaració es realitze emplenant l'apartat corresponent en la citada sol·licitud. d) Declaració responsable en la qual manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que s'estimen oportuns i, que es compromet a mantindre el compliment de les anteriors obligacions durant el període de reconeixement de l'obligació en els termes de l'article 69.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. D'acord amb el que es disposa en l'article 69.4 de la referida llei, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació, que s'incorpore a esta declaració responsable, així com la no presentació de la documentació que siga si és el cas requerida per a acreditar el compliment del declarat, determinarà la impossibilitat de continuar amb la convocatòria. e) Memòria del projecte en model normalitzat. El llenguatge utilitzat en la redacció del mateix haurà de ser inclusiu i no sexista. Així mateix, el contingut dels projectes no haurà de vulnerar, en cap cas, el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, diversitat funcional, edat o orientació sexual i hauran de facilitar o almenys no impedir l'accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No hi ha taxes en aquest procediment.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s'ha de realitzar MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual s'acaba d'indicar. Per a això, han de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clave-signatura de l'Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats, etc.). Més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), cal inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 3. Si escau, procediu al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4. Fent clic en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s'haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 5. Respecte als DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR, si és el cas: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s'han d'enviar en format PDF i han d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l'apartat denominat "Quina documentació s'ha de presentar?" hi ha la llista de documents que s'han de presentar. * En l'apartat "IMPRESOS ASSOCIATS" (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d'aquests documents, segons el cas. Si n'hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat els ha de crear o demanar la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. - En el tràmit telemàtic, s'indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d'annexar els documents.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les sol·licituds presentades es valoraran, conforme als criteris objectius que es fixen en l'article 26 de les bases reguladores de l'Ordre 1/2019, en funció del tipus d'entitat beneficiària i de l'ajuda sol·licitada, per la comissió d'avaluació.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La prioritat per a la concessió de subvencions per a projectes relacionats amb el desplegament del Pla de salut de la Comunitat Valenciana es determinarà d'acord amb la puntuació que ha obtingut l'entitat local sol·licitant ponderant els criteris següents: a) Rellevància del projecte (fins a un màxim de 10 punts): 1. Interés i repercussió social del programa o servei d'acord amb les necessitats que cobreix, el nombre d'usuaris, el sector social al qual es dirigeix i la cobertura territorial. Fins a 2 punts. 2. Coherència amb els principis i les línies estratègiques del IV Pla de salut. Fins a 8 punts: . Salut en totes les edats i en totes les polítiques: considera els diferents entorns en els quals viuen les persones en les diferents etapes de la vida. Fins a 2 punts. . Orientació cap a l'equitat en salut: posa més èmfasi en els que més ho necessiten. Fins a 2 punts. . Base participativa: la població beneficiària participa en alguna de les etapes de desenvolupament del projecte. Fins a 2 punts. . Orientació cap a la salut en positiu. Preveu i dinamitza recursos o actius per a la salut que permeten un control superior sobre els determinants de la salut. Fins a 2 punts. b) La qualitat del programa o servei que es desenvoluparà emmarcant-lo en alguna de les propostes següents: Projectes formatius orientats a l'adquisició de competències dels membres dels consells locals de salut (elaboració de diagnòstics participatius de necessitats i problemes de salut i mapes d'actius per a la salut d'àmbit municipal) i projectes d'actuació i avaluació orientats a promoure la salut en les diferents edats i entorns de la vida de les persones (fins a un màxim de 50 punts): 1. Disseny. Fins a 25 punts: . Justificació i pertinència (estudi de situació i alineació estratègica). Fins a 4 punts. . Formulació amb evidència científica. Fins a 3 punts. . Adequació del projecte a objectius. Fins a 2 punts. . Contingut de les activitats. Fins a 3 punts. . Cronograma d'activitats. Fins a 3 punts. . Coherència de mitjans i finalitats. Fins a 3 punts. . Consideracions ètiques. Fins a 3 punts. . Caràcter innovador. Fins a 4 punts. 2. Planificació de la implementació i la gestió. Fins a 10 punts. 3. Avaluació de procés i resultats. Fins a 10 punts. 4. Pla de difusió. Fins a 5 punts. c) Experiència acreditada de l'entitat sol·licitant (fins a un màxim de 10 punts): 1. L'experiència de treball en xarxa amb altres entitats locals amb la implicació de sectors diferents: fins a 5 punts. 2. L'experiència en projectes previs de promoció de salut en l'àmbit local. Fins a 5 punts. d) Viabilitat economicofinancera i tècnica del projecte (fins a un màxim de 10 punts): 1. Sostenibilitat: definició de mecanismes per a generar o obtindre recursos que garantisquen el manteniment de les intervencions o els seus efectes a mitjà o llarg termini. Fins a 5 punts. 2. Coherència entre recursos i objectius previstos. Fins a 5 punts. e) Treball col·laboratiu amb el sector salut del projecte (fins a un màxim de 20 punts): 1. Enfocament intersectorial de salut amb: educació, benestar social, transport, urbanisme, activitat física, medi ambient. Fins a 6 punts. 2. Treball en xarxa i col·laboració amb serveis d'atenció primària, salut pública i altres unitats sanitàries de referència. Fins a 8 punts. 3. Connexió i coordinació amb espais de participació ciutadana: meses intersectorials, consells de salut, inclusió social o altres. Fins a 6 punts. Les sol·licituds han d'obtindre una puntuació mínima de 60 punts, sobre la puntuació global màxima de 100 punts, per a la concessió de la subvenció.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació:

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Proposta de resolució provisional de concessió d'ajudes

Termini

Termini

Es concedix un termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'esta publicació en la web de la Conselleria de Sanitat, per a presentar les al·legacions.

Obligacions

Obligacions

1. Les entitats beneficiàries de la subvenció tenen l'obligació general de realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en la forma, les condicions i el termini establits per a cada tipus de subvenció, i, en defecte d'això, abans del 31 de desembre de l'any en què s'ha concedit. 2. Les entitats beneficiàries de la subvenció han de complir amb les obligacions que, amb caràcter general, s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, general de subvencions, les que s'estableixen en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en cas que els siguen aplicables, i les obligacions que es puguen fixar o determinar en la convocatòria. 3. L'incompliment del termini màxim de justificació de les subvencions podrà donar lloc al desistiment sense efectes o a la minoració de la subvenció, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i a l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció. 4. Qualsevol ampliació de terminis, a sol·licitud dels interessats o d'ofici, requerirà el compliment de les condicions i circumstàncies que preveu la legislació de procediment administratiu comú. 5. S'haurà de complir amb les obligacions de publicitat derivades del que es disposa en els articles 4 i 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, en el capítol 2 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la informació pública i Bon Govern, i en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquesta informació podrà publicar-se en el portal web de l'entitat o bé a través de la plataforma TEP - Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta (https://gvaobert.gva.es/tep). 6. La difusió d'aquesta informació s'ha de realitzar, preferentment, a través de les corresponents pàgines web, sense perjudici que s'haja de fer constar en escrits, anuncis, publicacions, rètols i qualsevol suport. En cas que no disposen de pàgina web en què puguen fer aquesta publicitat, poden complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.

Observacions

Observacions

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'haguera dictada, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o ser impugnada directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós-administratiu.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

De conformitat amb el que s'estableix en la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024: 1. Les subvencions previstes en la present convocatòria es finançaran amb càrrec al programa pressupostari de la Conselleria de Sanitat 413A00, del capítol IV, codi línia comptable S0144. 2. El total de les subvencions atorgades per a estos projectes no podran superar la quantia màxima de 210.000 euros. 3. La procedència i quantia dels fons: propis: 210.000 euros. La modalitat de concessió serà la de concurrència competitiva.
210000.0

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos a comptar des de la data de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació:
fins a: 15-11-2024

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

. La justificació de les subvencions hauran de realitzar-se exclusivament per via electrònica, utilitzant el mateix enllaç del procediment en el seu apartat corresponent.

Termini

Termini

Es realitzarà com a màxim fins al 15 de novembre del 2024 mitjançant la presentació de la documentació justificativa de la subvenció concedida conforme al que s'estableix en l'article 15 de l'Ordre 1/2019.

Observacions

Observacions

El pagament de l'ajuda es realitzarà en la forma prevista en l'article 14 de l'Ordre 1/2019, podent donar lloc a la minoració, resolució o reintegrament previstes en l'article 17 de la citada Ordre.

Presentació

Presentació