TECE - Inscripció de les entitats per a sol·licitar les ajudes per al pagament de lloguers en situacions especials d'emergència habitacional. - GVA.ES
TECE - Inscripció de les entitats per a sol·licitar les ajudes per al pagament de lloguers en situacions especials d'emergència habitacional.
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud:
TANCAT
(15-04-2019
–
31-10-2019)
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
El tràmit té per objecte la inscripció telemàtica de les entitats que sol·licitaran les ajudes per al pagament de lloguers en situacions especials d'emergència habitacional.
Observacions
Observacions
Per a consultar la relació d'entitats acreditades per a tramitar les ajudes d'emergència habitacional, vegeu l'enllaç següent:
https://habitatge.gva.es/va/web/vivienda-y-calidad-en-la-edificacion/ajudes-pagament-de-lloguers-en-situacions-especials-emergencia-habitacional
Requisits
Requisits
- Documentació pertinent que acredite l'entitat que representa i la seua relació jurídica amb aquesta.
- Cal disposar de certificat de representant d'entitat (vegeu el primer enllaç d'"Informació complementària").
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
La inscripció telemàtica de les entitats que sol·licitaran les ajudes per al pagament de lloguers en situacions especials d'emergència habitacional l'ha de realitzar la persona que representa l'entitat tramitadora.
Les entitats tramitadores poden ser:
- ajuntament,
- mancomunitat,
- les entitats instrumentals locals corresponents (p. ex., empreses públiques municipals, fundacions, consorcis, etc.)
- organitzacions socials representatives que exercisquen una funció social en matèria d'habitatge i així quede regulat en els seus estatuts o les normes internes de funcionament,
- associacions sense ànim de lucre i
- ONG
que seran les encarregades de sol·licitar l'ajuda de manera telemàtica, segons el model normalitzat, a través de la seu electrònica de la Generalitat i amb la prèvia autorització del sol·licitant.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 2/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, per la funció social de l'habitatge de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 7976, de 09/02/2017)
- ORDRE 2/2019, de 9 d'abril, de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió directa d'ajudes per raons de caràcter públic, social i humanitari a persones i unitats de convivència en situació d'emergència habitacional (DOGV núm. 8528, de 12-04-2019)
Enllaços
Enllaços
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes del tràmit
Problemes informàtics
Formularis i documentació
Termini
Termini
El termini per a la inscripció de les entitats que vulguen sol·licitar les ajudes s'iniciarà a partir del 15 d'abril fins al 31 d'octubre inclusivament.
Formularis i documentació
- Sol·licitud telemàtica.
- Autorització de l'entitat per a realitzar tràmit sol·licitud ajudes i relació jurídica amb aquesta.
Presentació
Presentació
Telemàtica
1.- Per a iniciar el tràmit telemàtic, heu de fer clic en la icona superior "Tramitar amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, per a la qual cosa heu d'utilitzar el certificat de representant de l'ajuntament o l'entitat, reconegut i emés per l'ACCV (vegeu l'enllaç en l'apartat "Informació complementària" d'aquest tràmit)
2.- Omplir la sol·licitud
3.- Registrar i enviar
Aquest tràmit és previ i imprescindible per a la posterior presentació de sol·licituds de les ajudes per al pagament de lloguers en situacions especials d'emergència habitacional.
La documentació s'incorporarà a l'expedient i la valorarà el personal de la conselleria encarregat de la tramitació de l'expedient.
La relació d'entitats inscrites per a la tramitació d'aquestes ajudes es publicarà en la web de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, i aquesta inscripció farà efecte per a la convocatòria actual i posteriors convocatòries sense necessitat de renovació, llevat que es modifique alguna de les condicions d'aquestes.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
Serveis Territorials d'Habitatge i Rehabilitació.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Director/a general competent en matèria d'habitatge, per delegació del conseller/a competent en matèria d'habitatge.
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí