Sol·licitud de modificació de l'autorització per canvi de titularitat de centres docents privats. - GVA.ES
Sol·licitud de modificació de l'autorització per canvi de titularitat de centres docents privats.
Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Què és
Establir el procediment a seguir per a la tramitació del canvi de titularitat de centres docents privats de la Comunitat Valenciana.
En el cas de centres concertats, el canvi de titular es considerarà causa de modificació del concert sempre que el nou titular se subrogue en els drets i obligacions derivats del concert (art. 46 del Reial decret 2377/1985, de 18 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de Normes Bàsiques sobre Concerts Educatius).
En el cas de centres concertats, la nova titularitat es dirigirà al Departament encarregat del finançament dels centres privats concertats per a realitzar els tràmits necessaris a efectes econòmics i de control financer.
Una vegada notificada o publicada la Resolució en el DOGV, la nova titularitat podrà posar-se en contacte amb el departament encarregat de l'atenció informàtica dels centres educatius "https://gvasai.edu.gva.es" a fi d'actualitzar tots aquells procediments informàtics.
A qui va dirigit
Es podrà iniciar la sol·licitud a instàncies de la nova titularitat, de la inscrita en aqueix moment en el Registre de Centres Docents de la CV, o d'ambdues.
- Ser persona física o jurídica de caràcter privat i amb nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, sempre que reunisca els requisits establits per la legislació vigent.
- O ser persona física o jurídica, pública o privada, de nacionalitat estrangera, sempre que s'ajuste al que emane de la legislació vigent, dels acords internacionals o, si escau, del principi de reciprocitat.
No podran ser titulars de centres docents privats:
a) Les persones que presten serveis en les administracions educatives estatal, autonòmica o local.
b) Les persones que tinguen antecedents penals per delictes dolosos.
c) Les persones físiques o jurídiques expressament privades de l'exercici d'aquest dret per una sentència judicial ferma.
d) Les persones jurídiques en les quals les persones incloses en els apartats anteriors exercisquen càrrecs rectors o siguen titulars del 20% o més del capital social.
Com es tramita
1. Presentació de la sol·licitud i de la documentació requerida dirigida a la Direcció General de Centres Docents.
2. El Servei de de Autoritzacions de Centres Privats i Concerts Educatius comprovarà la documentació i el compliment dels requisits.
3. En cas de deficiències en la sol·licitud, es requerirà a la part interessada perquè esmene les mateixes en un termini de deu dies. Si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició.
4. Comprovada tota la documentació exigible, la Direcció General de Centrosl Docents emetrà informe-proposta del canvi de titularitat davant el conseller competent en matèria educativa o persona en qui delegue.
5. La resolució que es dicte serà inscrita en el Registre de Centres Docents de la Comunitat Valenciana, notificada a l'interessat i publicada en el DOGV.
46015 - València/Valencia
Sol·licitud
Durant tot l'any.
Només es podrà realitzar de manera presencial en el cas de tractar-se de persones físiques i no estar obligat a comunicar-se amb l'administració a través de mitjans electrònics, i en este cas podran triar en tot moment si es comuniquen amb les Administracions Públiques a través de mitjans electrònics o no, segons el que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En la resta de casos hauran de dirigir-se per internet.
a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.
b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.
c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, en:
On dirigir-se
46015 - València/Valencia
46009 - València/Valencia
03007 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
Resolució
Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
46015 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Educació
- Centres privats
- Administracions
- Tràmits i servicis
- Centres docents no universitaris
PERFILS
- Empresa
- Centres
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
- Canvis i tancament
TIPUS
- Permisos i llicències