Detall de Procediment

Inscripció en el Registre Integrat Industrial (RII) d'EMPRESES instal·ladores, mantenidores, automantenidores o reparadores per a la realització d'activitats que requereixen la manipulació de GASOS FLUORATS. Alta, modificació i cessament. Obtenció del CERTIFICAT (o duplicat) d'EMPRESA de gasos fluorats i inscripció en el Registre unificat sobre certificats de gasos fluorats. Indústria.

Codi SIA: 2095317
Codi GUC: 20371
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

S'inscriuran a través d'aquest tràmit aquelles empreses instal·ladores que tinguen la seu social en la comunitat valenciana, tenint a partir de la inscripció validesa en tot el territori nacional. A través d'aquest tràmit es possibilita: A) En cas d'INICI (ALTA) DE L'ACTIVITAT de manipulació de GASOS FLUORATS: A.1.- L'habilitació per a l'exercici de l'activitat i la seua INSCRIPCIÓ EN EL REGISTRE INTEGRAT INDUSTRIAL (RII). Aquest tràmit possibilita la inscripció en el Registre Integrat Industrial (RII) dels següents tipus d'empreses l'activitat de les quals requereix la manipulació de gasos fluorats, tant si estan legalment establides per a l'exercici de l'activitat a Espanya, com si estan legalment establides per al seu exercici en qualsevol altre estat membre de la Unió Europea i desitgen realitzar l'activitat en règim de lliure prestació en territori espanyol: a) Empresa instal·ladora, mantenidora o reparadora d'aparells fixos de refrigeració, aire condicionat i bomba de calor de qualsevol càrrega de refrigerants fluorats. b) Empresa instal·ladora, mantenidora o reparadora d'aparells fixos de refrigeració, aire condicionat i bomba de calor de càrrega inferior a 3 kg de refrigerants fluorats. c) Empresa instal·ladora, mantenidora, automantenidora o reparadora de sistemes de protecció contra incendis, Reglament (UE) 517/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 16 d'abril de 2014; Reglament (CE) núm.304/2008, de la Comissió, de 2 d'abril de 2008, i Reial decret 115/2017, de 17 de febrer de 2017. A.2.- L'OBTENCIÓ DEL CERTIFICAT D'EMPRESA DE GASOS FLUORATS per als esmentats tipus d'empreses, amb la consegüent INSCRIPCIÓ EN EL REGISTRE* unificat sobre certificats i centres de formació de gasos fluorats, adscrit al ministeri competent en matèria de medi ambient. * Accés a la versió de consulta pública d'aquest registre en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. B) Si es sol·licita, l'obtenció d'un DUPLICAT del CERTIFICAT D'EMPRESA DE GASOS FLUORATS. C) En cas de MODIFICACIÓ: C.1.- La INSCRIPCIÓ EN EL REGISTRE INTEGRAT INDUSTRIAL (RII) de les dades de les referides empreses que hagen sigut objecte de modificació. C.2.- L'OBTENCIÓ D'UN NOU CERTIFICAT D'EMPRESA DE GASOS FLUORATS i la seua INSCRIPCIÓ en el REGISTRE* unificat sobre certificats i centres de formació de gasos fluorats, adscrit al ministeri competent en matèria de medi ambient. * Accés a la versió de consulta pública d'aquest registre en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. D) En cas de CESSAMENT DE L'ACTIVITAT de manipulació de GASOS FLUORATS: D.1.- La INSCRIPCIÓ de la BAIXA en el REGISTRE INTEGRAT INDUSTRIAL (RII). D.2.- I la seua INSCRIPCIÓ en el REGISTRE* unificat sobre certificats i centres de formació de gasos fluorats, adscrit al ministeri competent en matèria de medi ambient. * Accés a la versió de consulta pública d'aquest registre en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit.

Observacions

Observacions

1) La INFORMACIÓ SOBRE DUBTES, CONSULTES o EXPEDIENTS EN TRÀMIT s'ofereix ÚNICAMENT mitjançant CITA PRÈVIA amb el personal tècnic i/o administratiu del corresponent SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES, que es pot sol·licitar a través de l'apartat "Cita prèvia" de la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'Indústria (vegeu enllaç directe en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). 2) Incidències INFORMÀTIQUES (només errors o problemes de caràcter informàtic) - Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en: https://sede.gva.es/va/preguntes-frequents - Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, envie un correu electrònic a: generalitat_en_red@gva.es * IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes. En el correu electrònic que envie a eixa adreça ha d'indicar-se: raó social (NIF), usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com la descripció del problema que s'haja produït. 3) D'acord amb la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria, aquesta sol·licitud habilita l'empresa instal·ladora, mantenidora, automantenidora o reparadora, per un temps indefinit i des del moment de la presentació davant de l'Administració competent, per a l'exercici de l'activitat en tot el territori espanyol, sense que puguen imposar-se requisits o condicions addicionals. 4) Encara que amb la sol·licitud aquestes empreses no han de presentar la documentació acreditativa del compliment dels requisits que els són exigibles, aquesta documentació ha d'estar disponible per a presentar-la immediatament davant de l'administració competent, quan aquesta així ho requerisca en l'exercici de les seues facultats d'inspecció, comprovació i control.

Requisits

Requisits

1 - Aquests tipus d'empreses hauran d'estar PRÈVIAMENT HABILITADES per a realitzar l'activitat (instal·lacions tèrmiques d'edificis o fred industrial o sistemes de protecció contra incendis) que requereix la manipulació de gasos fluorats I INSCRITES COM TALES EN EL REGISTRE INTEGRAT INDUSTRIAL. * Per a això veure enllaç directe als corresponents tràmits d'aquesta Guia Prop en l'apartat "Enllaços". 2 - Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), aqueixa persona haurà d'inscriure prèviament la representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia o sense un certificat electrònic de representant NO pot realitzar-se el tràmit telemàtic en representació d'una altra persona. No obstant això, en aqueixos casos pot utilitzar-se la SAFATA DE SIGNATURES, que és una funcionalitat integrada en la Carpeta Ciutadana per a possibilitar que la persona en nom de la qual es vol realitzar el tràmit telemàtic ferm el/els formulari/s web, el/els documente/s a annexar (en el seu cas) i la seua presentació final en registre. En la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana disposa d'ajuda amb preguntes freqüents sobre la Carpeta Ciutadana, que inclou un tutorial de funcionament de la Safata de Signatures (veure també en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit) i, a més, en el propi tràmit telemàtic se li aniran indicant els passos a seguir.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona titular d'una empresa dels següents tipus o el/la seu/seua representant: 1. Les empreses instal·ladores i empreses mantenidores d'INSTAL·LACIONS TÈRMIQUES DELS EDIFICIS, així com les empreses FRIGORISTES, en el casos següents: a) Empresa instal·ladora, mantenidora o reparadora d'aparells fixos de refrigeració, aire condicionat i bomba de calor de qualsevol càrrega de refrigerants fluorats. b) Empresa instal·ladora, mantenidora o reparadora d'aparells fixos de refrigeració, aire condicionat i bomba de calor de càrrega inferior a 3 kg de refrigerants fluorats. 2. Les empreses instal·ladores, mantenidores, automantenidores o reparadores de SISTEMES DE PROTECCIÓ CONTRA INCENDIS, Reglament (UE) 517/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 16 d'abril de 2014; Reglament (CE) núm. 304/2008, de la Comissió, de 2 d'abril de 2008, i Reial decret 115/2017, de 17 de febrer de 2017. I això, tant si es tracta d'empreses legalment establides per a l'exercici d'aquesta activitat a Espanya com si són empreses establides en qualsevol altre Estat membre de la Unió Europea que desitgen realitzar l'activitat en règim de lliure prestació en territori espanyol.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any, d'acord amb els terminis següents: a) En cas d'ALTA i obtenció d'un certificat nou, aquestes empreses hauran de presentar la sol·licitud ABANS DE COMENÇAR LA SEUA ACTIVITAT. b) En cas d'obtenció d'un DUPLICAT de certificat: en qualsevol moment posterior a l'alta. c) En cas de MODIFICACIÓ, així com en cas de CESSAMENT de l'activitat, aquestes empreses hauran de presentar la sol·licitud en el termini d'UN MES.

Formularis i documentació

A) - Tant per a l'ALTA i la MODIFICACIÓ (que inclouen l'obtenció d'un certificat nou i la inscripció en el Registre Integrat Industrial i en el Registre unificat sobre certificats), - Com per a l'obtenció d'un DUPLICAT DEL CERTIFICAT, les empreses han de presentar telemàticament la documentació següent: 1. SOL·LICITUD d'inscripció en el Registre Integrat Industrial (RII) i de certificat d'empresa de gasos fluorats (marcant en ella l'opció que corresponga), emplenada i signada obligatòriament, segons el model normalitzat disponible com a FORMULARI WEB en el tràmit telemàtic. 2. Justificant del pagament de la TAXA corresponent (per via telemàtica o presencial, segons siga procedent). B) Per a la BAIXA (CESSAMENT de l'activitat), les empreses han de presentar telemàticament la SOL·LICITUD (marcant en ella l'opció de cessament), emplenada i signada obligatòriament, segons el model normalitzat disponible com a FORMULARI WEB en el tràmit telemàtic.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2023: 4.5.2 - Certificat tècnic (per a nou certificat): 14,58 euros cadascun 4.10 - Expedició de duplicats de documents oficials (per a duplicat de certificat): 9,45 euros cadascun

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La declaració responsable ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent. 2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el *DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa. Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. Alternativament pot utilitzar-se la denominada Safata de Signatures. 4. Clickando en el botó roig SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA, accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (Enllaços). 5. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en:https://sede.gva.es/es/preguntesfrequents En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: apartat Cita prèvia de la pàgina web de la Conselleria (veure apartats Informació complementària i Enllaços d'aquest tràmit) o prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure apartats Informació complementària i Enllaços d'aquest tràmit), o enviant un correu electrònic a generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

A) SOL·LICITUD D'UN CERTIFICAT NOU i INSCRIPCIÓ EN ELS REGISTRES (casos d'ALTA i de MODIFICACIÓ): 1. Presentació de la sol·licitud i del justificant de pagament de la taxa DE FORMA TELEMÀTICA davant del Servei territorial competent en matèria d'indústria de la província de la Comunitat Valenciana on estiga establida l'empresa (o on vaja a realitzar la l'activitat si és una empresa establida en un altre país membre de la Unió Europea). 2. Si el que se sol·licita és correcte, el referit Servei Territorial competent: - Realitzará la inscripció en el Registre Integrat Industrial (RII), que podrà consultar-se en la pàgina web d'aquest Registre estatal (vegeu enllaç directe al RII en l'apartat "Enllaços" del present tràmit). - Emetrà el certificat d'empresa de gasos fluorats i el notificarà a l'empresa sol·licitant. - I remetrà la informació del certificat expedit al Registre* unificat sobre certificats i centres de formació de gasos fluorats, que està adscrit al ministeri competent en matèria de medi ambient i té la condició de registre oficial de caràcter administratiu, declaratiu, informatiu i públic. * Accés a la versió de consulta pública d'aquest registre en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. 3. Si el sol·licitat NO és correcte o és incomplet, s'emetrà un requeriment d'esmena a l'empresa sol·licitant. * L'esmena també haurà de realitzar-se per via telemàtica utilitzant el tràmit d'esta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats).". (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit). Després d'això: - Si l'empresa esmena, es procedix segons s'ha descrit en el punt 2. - Si l'empresa NO esmena, transcorregut el termini corresponent es resol declarant-li desistida de la seua sol·licitud i s'arxiva l'expedient. B) SOL·LICITUD D'UN DUPLICAT DE CERTIFICAT: 1. Presentació de la sol·licitud i del justificant de pagament de la taxa DE FORMA TELEMÀTICA davant del Servei territorial competent en matèria d'indústria de la província de la Comunitat Valenciana on estiga establida l'empresa (o on vaja a realitzar la l'activitat si és una empresa establida en un altre país membre de la Unió Europea). 2. Si el que s'ha sol·licitat és correcte, el servei territorial competent emetrà el duplicat del certificat i el notificarà a l'empresa sol·licitant. 3. Si el sol·licitat NO és correcte o és incomplet, es requerirà la seua esmena a l'empresa sol·licitant. * En els casos de tramitació telemàtica, l'esmena també haurà de realitzar-se per eixa via utilitzant l'esmentat tràmit d'aportació existent a l'efecte en esta Guia Prop. (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit). Després d'això: - Si l'empresa esmena, es procedix segons s'ha descrit en el punt 2. - Si l'empresa NO esmena, transcorregut el termini corresponent es resol declarant-li desistida de la seua sol·licitud i s'arxiva l'expedient. C) SOL·LICITUD DE BAIXA (en cas de CESSAMENT): 1. Presentació de la sol·licitud, DE FORMA TELEMÀTICA davant del Servei territorial competent en matèria d'indústria de la província de la Comunitat Valenciana on estiga establida l'empresa (o on vaja a realitzar la l'activitat si és una empresa establida en un altre país membre de la Unió Europea). 2. Si el que se sol·licita és correcte, el servei territorial competent inscriurà la baixa en el Registre Integrat Industrial (RII) i remetrà la informació del certificat expedit al Registre* unificat sobre certificats i centres de formació de gasos fluorats, que està adscrit al ministeri competent en matèria de medi ambient i té la condició de registre oficial de caràcter administratiu, declaratiu, informatiu i públic. * Accés a la versió de consulta pública d'aquest registre en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. 3. Si el sol·licitat NO és correcte o és incomplet, es requerirà la seua esmena a l'empresa sol·licitant. * En els casos de tramitació telemàtica, l'esmena també haurà de realitzar-se per eixa via utilitzant el tràmit d'aportació abans esmentat. (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit). Després d'això: - Si l'empresa esmena, es procedix segons s'ha descrit en el punt 2. - Si l'empresa NO esmena, transcorregut el termini corresponent es resol declarant-li desistida de la seua sol·licitud i s'arxiva l'expedient.