• Estàs en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    TECG - Devolució/Cancel·lació de fiances i avals per prestació de serveis de ports.

    Objecte del tràmit

    Sol·licitud de la devolució d'una fiança constituïda com a garantia d'una autorització o una concessió.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Les persones físiques o jurídiques que complisquen els requisits legals establits a l'efecte.

    Requeriments

    L'autorització o justificació que justificava la fiança ha d'estar finalitzada i no han d'existir liquidacions pendents, sancions o embargaments.

    En la documentació aportada ha de constar tota la informació necessària que permeta una correcta identificació de l'expedient al qual fa referència.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    Durant tot l'any.

    Inici
  • On s'ha d'anar?

    Presencial

    Segons l'art. 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, aquesta opció de tramitació és NOMÉS vàlida per a persones físiques.
    Les persones jurídiques HAN DE fer la tramitació per via telemàtica.

    Els sol·licitants que no utilitzen certificat digital han d'imprimir el formulari de sol·licitud, que han d'omplir i signar. L'imprés de sol·licitud i la documentació pertinent, si n'hi haguera, s'han de presentar per registre d'entrada, en els llocs establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i preferentment:

    REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE VIVENDA, OBRES PÚBLIQUES I VERTEBRACIÓ DEL TERRITORI- VALÈNCIA
    C/ GREGORI GEA, 27Ver plano
    46009 València
    Tel: 012
    REGISTRE GENERAL DE LA CONSELLERIA D'HABITATGE, OBRES PÚBLIQUES I VERTEBRACIÓ DEL TERRITORI
    C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77. CIUTAT ADVA. 9 D'OCTUBRE -TORRE 1Ver plano
    46018 València
    Tel: 012
    REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'HABITATGE, OBRES PÚBLIQUES I VERTEBRACIÓ DEL TERRITORI - ALACANT
    AV. AGUILERA, 1Ver plano
    03007 Alacant/Alicante
    Tel: 012
    REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'HABITATGE, OBRES PÚBLIQUES I VERTEBRACIÓ DEL TERRITORI - CASTELLÓ
    AV. DEL MAR, 16Ver plano
    12003 Castelló de la Plana
    Tel: 012

    Per internet

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_GEN&version=3&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=20404

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    - Instància de devolució
    - Instància de declaració
    - Còpia del justificant original de la constitució de la fiança o l'aval (carta de pagament).
    La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització del sol·licitant, llevat que s'hi manifeste en contra, perquè la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat obtinga directament les dades relatives al compliment de les obligacions davant de la Seguretat Social, d'identificació personal i de residència, d'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas que no s'autoritze, s'ha d'aportar:
    - DNI o document equivalent en cas d'estrangers, en cas de persona física, o còpia del NIF, en cas de persona jurídica.

    Impresos associats

    DEVOLUCIÓ I CANCEL·LACIÓ DE FIANCES I AVALS PER PRESTACIÓ DE SERVEIS DE PORTS

    DECLARACIÓ

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    - Comprovació de la finalització de l'autorització o concessió que justificava la fiança, de la inexistència de liquidacions pendents de pagaments, de sancions o embargaments.
    - Estudi de la sol·licitud i informe del cap del servei.
    - Passa a intervenció delegada.
    - Resolució del director general.

    Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_GEN&version=3&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=20404

    Tramitació

    1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (més informació respecte als certificats admesos en la seu electrònica de la Generalitat en https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados).

    En el cas que s'utilitze un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representants davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible:
    - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp
    - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/

    2. Si ja disposeu de certificat digital, podeu accedir fent clic en "Tramitar amb certificat" (que figura de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop) i accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, de manera que obtindreu el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació, tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la vostra carpeta ciutadana (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

    3. Disposeu de més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent: http://www.dgtic.gva.es/va/web/faq-tramita
    Reviseu la llista de preguntes freqüents detallades en aquesta adreça per a veure si podeu solucionar el vostre problema. En cas que continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través d'un dels següents correus electrònics, en funció del tipus de problema de què es tracte:

    - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es
    - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

    Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a la carpeta ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

    Inici
  • Informació complementària

    Enllaços

    CL@VE-PERMANENT

    Portal web

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Ordre de 14 de febrer de 1986, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual es regula el procediment de constitució i devolució de fiances (DOGV núm. 350, de 07/03/1986).
    - Llei 39/ 2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

    Llista de normativa

    Vegeu l'Ordre de 14 de febrer de 1986.

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.