Detall de Procediment

Convocatòria de subvencions per a l'exercici de 2023 per a la realització de projectes en matèria d'inclusió i desenvolupament comunitari.

Codi SIA: 2100426
Codi GUC: 20414
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(05-01-2023
06-02-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

1. Les subvencions s'atorgaran per a la realització de projectes per entitats privades sense ànim de lucre en matèria d'inclusió i desenvolupament comunitari. Els projectes a subvencionar s'han d'adequar a les següents modalitats: 1) Projectes dirigits a persones o unitats familiars que es troben en situació de vulnerabilitat, excepte el col·lectiu de persones afectades pel VIH-SIDA, les actuacions de la qual aniran dirigides a l'atencion de les necessitats bàsiques, d'atenció ambulatòria, diürna i nocturna, serveis d'acolliment i d'higiene personal per a les persones en situació de vulnerabilitat o risc d'exclusió social. 2) Projectes destinats a persones o unitats familiars afectades per VIH-SIDA, les actuacions de la qual aniran dirigides a l'atencion de les necessitats bàsiques, d'atenció ambulatòria, diürna i nocturna, serveis d'acolliment i d'higiene personal per a les persones en situació de vulnerabilitat o risc d'exclusió social. 3) Projectes destinats al desenvolupament comunitari i foment de l'àmbit relacional: a) Foment de la participació social i cultural de col·lectius vulnerables en estructures dinàmiques normalitzades comunes, per a reforçar el sentiment de pertinença i vincles amb el territori; així com la promoció dels bons tractes i prevenció de la soledat no triada. b) Foment de l'entorn afectiu i intervenció sociosanitària de col·lectius vulnerables per a la prevenció de problemàtiques socials i psicosanitarias. 2. Queden exclosos de la present convocatòria els següents projectes: a) Projectes dirigits als col·lectius de població gitana, població immigrant, diversitat funcional, majors, dones, xiquets, xiquetes i adolescents i tots aquells projectes que financen actuacions dirigides a col·lectius que tinguen línies específiques de subvenció en la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. b) Projectes dirigits a la realització d'itineraris d'inserció soci-laboral, per tindre una convocatòria especifica en la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. c) Projectes dirigits als col·lectius que tinguen línies de subvenció especifiques en la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a excepció dels quals són d'àmbit social i que van dirigits a l'acollida integral i atenció de les necessitats bàsiques i d'inclusió social de les persones amb VIH en situació de vulnerabilitat o en risc d'exclusió social. d) Projectes d'entitats que hagen sigut finançats íntegrament i en el mateix període per aquesta o una altra administració, o entitat. En aquest sentit, cal tindre en compte especialment que l'article 88.3 de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana estableix que, "El règim d'acció concertada serà incompatible amb la concessió de subvencions econòmiques per al finançament de les actuacions o serveis que han sigut objecte del concert".

Requisits

Requisits

Poden concórrer a aquesta convocatòria de subvencions les entitats sense ànim de lucre que complisquen els requisits establits en l'article 3 de l'Ordre 7/2019, de 8 d´agost, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i de Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les subvencions d'inclusió i de desenvolupament comunitari.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Entitats privades sense ànim de lucre.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003)
  • Llei 1/2015, de la Generalitat, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV núm. 7464 de 12/02/2015).
  • Ordre 7/2019, de 8 d'agost, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les subvencions en matèria d'inclusió i desenvolupament comunitari..(DOGV nº 8612, de 13/08/2019)
  • Resolució de 29 de desembre de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen per a l'exercici 2023 les subvencions per al finançament de projectes en matèria d'inclusió i desenvolupament comunitari. DOGV núm. 9505 de 04.01.2023

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9505, de 04.01.2023). L'incompliment d'aquest termini determinarà automàticament l'exclusió de la convocatòria. Els requisits necessaris per a participar en la convocatòria hauran de complir-se a data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Formularis documentació

Les entitats sol·licitants hauran de presentar una única sol·licitud per projecte i per província, que es tramitarà exclusivament per mig electrònics amb els següents annexos : Annex I. Sol·licitud-Les sol·licituds es formalitzaran en els models i en els termes que es determinen en la corresponent convocatòria. Annex II. Memòries explicatives de l'entitat. Annex III. Memòria explicativa del projecte. Annex IV. Acreditació legal de representació. Annex V. Certificat de participació en xarxa amb altres entitats ( si és el cas ) Documentació que caldrà acompanyar a la sol·licitud- Juntament amb les sol·licituds i les memòries s'hauran d'acompanyar els documents que a continuació es detallen: 1)Targeta del CIF de l'entitat sol·licitant. 2)Estatuts vigents de l'entitat. 3)Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el Registre General dels titulars d'activitats, i dels serveis i centres d'acció social. 4)En el cas de no autoritzar la consulta de dades telemàtiques haurà de presentar-se la següent documentació: - Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. - Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda Autonòmica. - Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions enfront de la Seguretat Social. 5) Model de domiciliació bancària (segons model que s'acompanya) en cas de ser nou perceptor o hi haguera un canvi de número de compte. Aquest model ha d'anar segellat i signat per l'entitat bancària, on figure el número de compte i el titular. 6) Document que acredite la coordinació de l'entitat amb altres recursos públics de la zona per a la realització del projecte, si és el cas. 7) Certificat del sistema de qualitat, si és el cas. 8) Certificat de l'auditoria, si és el cas. 9) Resolució de la Direcció General competent en matèria de la dona pel qual s'acorda el visat i la validació del Pla d'Igualtat de l'entitat, si és el cas.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La tramitació i presentació de sol·licituds, ajunte els annexos i la documentació corresponent, s'ha de realitzar exclusivament per mig electrònics, per qui ostente la representació legal de l'entitat , de conformitat amb li disposat en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'Octubre, del procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Per a poder accedir a aquest sistema electrònic , el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persona jurídica)o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física) tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana. En el cas de presentar certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via electrònica. El punt d'accés a la tramitació electrònica en la Seu Electrònica de la Generalitat, accessible en la web httphttps://sede.gva.es. La sol·licitud i documentació preceptiva presentada per altres mitjans diferents dels previstos, determinarà l'exclusió d'ofici d'aquesta convocatòria. Les sol·licituds (juntament amb la documentació annexa exigida) es presentaran exclusivament per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica de la persona que represente a l'entitat. La sol·licitud telemàtica estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat, accessible en la web https://sede.gva.es. Aquest tràmit també estarà disponible en l'enllaç següent: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=20414&version=amp Tot això sense perjudici del que disposa la legislació de procediment administratiu comú.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

L'òrgan encarregat de l'ordenació i la instrucció del procediment correspondrà a cada direcció territorial competent en matèria d'inclusió social que, d'ofici, acordarà totes les actuacions que considere necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els criteris objectius per a l'atorgament d'aquestes subvencions seran els següents (en virtut dels criteris assenyalats en l'article 5 de l'ordre 7/2019) 1) Criteris de valoració de l'entitat, es podrà obtindre un màxim de 40 punts, es consideraran els següents aspectes: a) Implantació i base social en l'àmbit d'actuació territorial (màxim 5 punts): es valorarà l'any de creació de l'entitat i l'àmbit provincial on es realitzen les actuacions. b) Experiència i especialització en el sector (màxim de 15 punts): es valorarà l'experiència en projectes en l'àmbit de la inclusió social i amb col·lectius afectats per VIH i l'especialització en el sector. c) Transparència i bones pràctiques (màxim de 10 punts): es valorarà la publicació dels seus balanços per mitjans propis o mitjans oficials, si l'entitat aquesta declarada d'utilitat pública, els comptes anuals de l'exercici anterior estan sotmeses a auditoria externa, si tenen sistema de qualitat homologat i finalment si apliquen clausulas socials. d) Estructura i capacitat de gestió de l'entitat sol·licitant (màxim de 10 punts): es valorarà l'adequació de l'estructura i capacitat de gestió de l'entitat. Havent d'obtindre un mínim de 20 punts en aquest apartat per a continuar amb la valoració de l'actuació. 2) Criteris de valoració del projecte, es podrà obtindre un màxim de 60 punts, es consideraran els següents aspectes: a) Perfil i nombre de persones destinatàries de l'actuació i relació amb la intensitat d'atenció (màxim de 5 punts): es valorarà si el col·lectiu al qual s'atén es troba en risc d'exclusió o VIH i la intensitat de la intervenció. b) Perfil professional de l'equip adscrit a l'execució de l'activitat (màxim de 5 punts): es valorarà que els professionals tinguen la titulació adequada al perfil del lloc i el grau d'estabilitat de les relacions laborals. c) Voluntariat adscrit a l'execució del projecte (màxim de 5 punts): es valorarà que existisquen voluntaris en l'execució del projecte. d) Finançament del projecte amb recursos propis de l'entitat (màxim de 5 punts): es valorarà l'afectació al projecte de recursos preexistents de l'entitat o finançament propi. e) Nivell de complementarietat de l'actuació, coordinació i treball en xarxa amb la resta de recursos en el seu àmbit territorial (màxim de 10 punts): es valorarà el nivell de complementarietat, coordinació amb altres recursos públics i el treball en xarxa de l'entitat sol·licitant amb altres entitats. f) Plantejament de treball en municipis inclusius on tinguen aprovat un Pla Municipal d'Inclusió i Cohesió Social, i/o en zones i/o en barris inclusius (màxim de 5 punts): es valorarà més a aquelles entitats que treballen en municipis on tinguen aprovat un Pla Municipal d'Inclusió i Cohesió Social, i treballen en Barris Inclusius que siguen finançats per la Direcció General competent. g) Metodologia i coherència entre objectius, indicadors i resultats, cronograma. Mecanismes de seguiment, avaluació (màxim de 15 punts): es valorarà la metodologia utilitzada (mitjans tècnics, humans i materials), la coherència entre els objectius i els resultats proposats, cronograma. h) Impacte directe i transformació social (màxim de 5 punts): es valorarà l'impacte directe sobre les persones destinatàries i la transformació social del programa. i) Inclusió de la perspectiva de gènere en el projecte i metodologia de treball (màxim de 2,5 punts): es valorarà que el programa realitze una anàlisi de com es promociona la igualtat de dones i homes en totes les fases del programa i la perspectiva de gènere. j) Perspectiva dels drets de la infància del projecte i de la metodologia de treball (màxim de 2,5 punts), es valorarà que el programa realitze una adequada anàlisi de la infància i de la metodologia utilitzada siga l'adequada. Havent d'obtindre necessàriament un mínim de 30 punts en aquest apartat.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment serà la direcció territorial de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i de Polítiques Inclusives competent en matèria d'inclusió social. Es crearà una comissió tècnica en cada direcció territorial corresponent que avaluarà totes les sol·licituds presentades i elevarà una acta amb una proposta ordenada a la comissió d'avaluació de la direcció general competent en matèria d'inclusió social, conforme als criteris establits en l'ordre de bases.

Obligacions

Obligacions

Són obligacions de les entitats beneficiàries les que s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015 de 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic instrumental i de Subvencions o altres disposicions legals de pertinent aplicació, i per això deuran: 1) Realitzar l'actuació que fonamenta la concessió de la subvenció, executant l'objecte de la mateixa en l'exercici determinat en la corresponent convocatòria. 2) Acreditar davant l'entitat concedent la realització de l'actuació. 3) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte de comprovació i control. 4) Sotmetre's a la comprovació i al control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb la subvenció concedida, així com a les actuacions de comprovació a efectuar per la Conselleria competent en la matèria, en relació amb l'objecte i el destí de la subvenció concedida. 5) Comunicar a la Conselleria, a través de la Direcció General competent en matèria d'inclusió social, l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat que la contemplada en la convocatòria corresponent. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. 6) Justificar davant l'òrgan competent les despeses realitzades per a l'execució de l'actuació subvencionada en els termes i terminis establits en l'apartat 5 de l'article 15 de la present ordre de bases i en la respectiva convocatòria. 7) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions conforme a l'article 18 de la present ordre. 8) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, havent d'acreditar aquest extrem amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la convocatòria, així com en els processos de justificació de la subvenció concedida, en cas de no haver atorgat l'autorització a què fa referència l'apartat 2. b) de l'article 8 de la present ordre. 9) Acreditar mitjançant declaració responsable no estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions podent utilitzar a aquest efecte la declaració continguda en el model de sol·licitud que s'adjunte en la corresponent convocatòria. 10) Complir les obligacions de transparència establides en la normativa vigent, Llei 19/2013. de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern; la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana i Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desenvolupament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat en matèria de transparència i de regulació del Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern en tot el que no s'opose a la llei 1/2022. En particular, hauran de complir les obligacions de publicitat activa les entitats beneficiàries que perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions en quantia superior a 50.000 euros, o quan les ajudes o subvencions percebudes representen almenys un 40% del total dels ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros. El compliment d'aquestes obligacions es realitzarà a través del portal web de l'entitat, o bé utilitzant els mitjans electrònics que pose a disposició la Generalitat. 11) En tota la informació i documentació dels projectes, activitats o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció haurà de constar que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat, a través de la Conselleria competent en matèria d'inclusió social. A tal fi hauran d'incorporar els corresponents logos en tots els materials que elaboren, que estarà a la disposició de les entitats beneficiàries en la pàgina web d'aquesta Conselleria.

Observacions

Observacions

La resolució de concessió de la subvenció que es dicte d'acord amb aquesta convocatòria posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la seua publicació o bé, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. Les subvencions convocades es finançaran amb càrrec al capítol IV, línia de subvenció S1827000 i aplicació pressupostària 16.03.02.313.50, del pressupost de despeses que resulte aprovat per a l'exercici 2022. 2. La quantia total màxima a concedir ascendeix a 2.500.000 euros destinada íntegrament a finançar programes d'inclusió i desenvolupament comunitari. 3. La distribució dels crèdits entre els tres projectes regulats en l'article 1 de l'Ordre 7/2019, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries, s'assignarà de la següent manera: a) Un 30% del crèdit per als projectes de la modalitat 1 del resolc primer de la present convocatòria b) Un 20% del crèdit per als projectes inclosos en la modalitat 2 del resolc primer de la present convocatòria. c) Un 50% del crèdit per als projectes inclosos en la modalitat 3 del resolc primer de la present convocatòria. En el cas que després de l'assignació dels imports efectuada per la comissió avaluadora, una vegada realitzada la valoració tècnica i formal prèvia, resultara crèdit sobrant en algun dels projectes descrits en el resolc primer de la present convocatòria, es procedirà a incrementar la quantia prevista per a la resta de projectes, en funció de les necessitats que es detecten a través de les sol·licituds presentades. 4. No obstant això per a aquesta mena de projectes, les subvencions que puga obtindre cada entitat no podrà superar els següents percentatges, respecte de la quantia del projecte, segons el tram en el qual es trobe està: 4.1) Per als projectes 1) i 2) establits en el resolc primer de la present convocatòria, els límits seran els següents. a) Fins a 30.000 euros, se subvencionarà fins a un màxim del 100%. b) des de 30.001 euros fins a 150.000 euros, se subvencionarà un màxim del 70%. c) Des de 150.001 fins a 700.000 euros, se subvencionarà fins a un màxim del 60%. 4.2) Per als projectes de la modalitat 3 del resolc primer de la present convocatòria, el finançament màxim per projecte serà de 100.000 euros. 5. Es ponderarà les actuacions dutes a terme per les entitats en coordinació amb les entitats locals que desenvolupen intervencions sociocomunitarias en Espais Vulnerables, considerats aquells que segons art. 25 de la Llei 3/2019 de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana. 6. El pagament de la subvenció es realitzarà conforme al que s'estableix en l'article 44.1.b de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, de manera que podrà lliurar-se immediatament, una vegada concedida el 100% del seu import. 7. Les entitats beneficiàries de les subvencions hauran de justificar la despesa objecte de la subvenció atorgada i la presentació de la memòria tècnica de l'actuació, com a màxim el 31 de gener de 2023.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució serà de sis mesos, a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat cap resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La comissió d'avaluació de la direcció general competent en matèria d'inclusió social analitzarà les propostes formulades per cada direcció territorial i proposarà a l'òrgan competent per a la concessió de les ajudes la llista prioritzada d'entitats beneficiàries de les subvencions, d'acord amb els criteris establits en les bases i en la convocatòria, amb el límit del crèdit existent en cada convocatòria. Així mateix, elaborarà una llista de les sol·licituds que propose denegar o desestimar.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives prevista en la normativa bàsica estatal a aquelles entitats o subjectes que siguen responsables d'aquestes i es regirà pel que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015.