Detall de Procediment

Sol·licitud d'equivalència del certificat d'escolaritat i d'altres estudis amb títols de graduat escolar, graduat en ESO i batxiller.

Codi SIA: 2240758
Codi GUC: 20556
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitud d'equivalència del certificat d'escolaritat i d'altres estudis extingits amb els títols de Graduat Escolar, de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o de Batxiller, bé als efectes acadèmics, bé als efectes laborals d'accés a les ocupacions públiques i privades o bé amb caràcter general. L'objecte d'aquest procediment no és sol·licitar títol ni certificacions acadèmiques. Per a això, ha de dirigir-se al centre educatiu on va finalitzar els estudis que donen lloc a l'equivalència. En cas que el centre ja no existisca, haurà de dirigir-se a la Direcció Territorial d'Educació de la seua província.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones interessades a sol·licitar l'equivalència de les titulacions obtingudes i dels estudis cursats en sistemes educatius no vigents o de les diferents proves d'accés superades amb els títols actuals d'Educació Secundària Obligatòria o de Batxiller.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Tot l'any natural.

Formularis i documentació

Model oficial d'instància general de sol·licitud d'equivalència, en què figuren explícits l'exposició que motiva la petició, l'equivalència que se sol·licita i els documents acreditatius adjunts pels quals se sol·licita l'equivalència, d'acord amb aquestes indicacions: · Titulació: equivalència amb el títol de Graduat en Educació Secundària o amb el títol de Batxiller. · Tipologia: equivalència amb caràcter general o a l'efecte d'accés a ocupacions públiques i privades. La documentació acreditativa que cal adjuntar en cada cas pot ser una d'aquestes: · Fotocòpia compulsada de la titulació aportada en cada cas a la sol·licitud d'equivalència. · Si el títol és recent i encara no s'ha rebut el títol oficial, fotocòpia compulsada del certificat de pagament de taxes per a l'expedició dels títols de nivell superior al títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria, acompanyada del certificat de notes corresponent. · Fotocòpia compulsada del certificat d'escolaritat o, en cas de no estar en possessió de l'original, el certificat d'escolaritat substitutori, que la persona interessada ha de sol·licitar prèviament en la direcció territorial d'educació corresponent. · Fotocòpia compulsada del llibre d'escolaritat o de l'expedient acadèmic de la persona interessada, signada i segellada per la secretaria del centre. · Altres documents, com per exemple certificats de notes de proves d'accés, certificats de crèdits universitaris superats, etc., que estiguen establits en la normativa reguladora tal com s'indica en el quadre d'equivalències del Servei d'Ordenació Acadèmica. És convenient que aquestes sol·licituds s'acompanyen de la fotocòpia del document d'identificació personal.

Impresos associats

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No es requereix pagament de taxes per a la sol·licitud.

Presentació

Presentació

Presencial
Qualsevol de les formes que recull l'article 16.4 de Llei 39/2010, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i preferentment en:
Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en la qual heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: 1- Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que llegiu. 2 - Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que considereu necessaris, omplir-los, signar-los, si és el cas, les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) Per favor: - Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. - Escriviu el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD". - Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. - Indiqueu, igualment, l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó "Registrar" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa