Detall de Procediment

Sol·licitud d'ajudes del programa mixt d'ocupació-formació "Tallers d'ocupació per a l'exercici 2020"

Codi SIA: 2261916
Codi GUC: 20660
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(03-02-2020
21-02-2020)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte és regular les bases i aprovar la convocatòria de subvencions en règim de concurrència competitiva per al desenvolupament, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, del programa "Tallers d'ocupació" per a l'exercici 2020. El programa de Tallers d'Ocupació es configura com un programa mixt d'ocupació i formació que té com a objectiu millorar l'ocupabilitat de les persones desocupades a les quals va dirigit, mitjançant obres o serveis d'interés general i/o social que possibiliten als alumnes/treballadors la realització d'un treball efectiu mitjançant el contracte per a la formació i l'aprenentatge que, juntament amb la formació professional per a l'ocupació rebuda, proporcione la seua qualificació professional i afavorisca la seua inserció laboral.

Observacions

Observacions

IMPACTE PREVIST: 131 grups (pendent actualitzar SMI i quota a la SS) QUANTIA / PRESSUPOST: 30.668.129 €

Requisits

Requisits

.- Les entitats beneficiàries han d'estar acreditades i ser competents per a l'execució de les corresponents obres o serveis, i disposar de la capacitat tècnica i de gestió suficients. .- No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats que concórreguen en alguna de les circumstàncies a què es refereix l'article 13, apartats 2 i 3, de l'LGS. .- D'acord amb el que recull la disposició transitòria primera de la Llei 30/2015, les entitats beneficiàries no podran subcontractar amb tercers l'execució de l'activitat formativa que els siga adjudicada. No es considerarà subcontractació, a aquest efecte, la contractació del personal docent (persones físiques).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

BENEFICIARIS: Podran promoure els projectes de Tallers d'Ocupació i ser entitats beneficiàries de les subvencions: . Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de promoció d'ocupació, dependents o assimilades a aquestes, la titularitat de les quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals o altres ens públics dependents de l'administració de la comunitat autònoma. . Associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre. . Les mancomunitats i altres agrupacions d'entitats amb personalitat jurídica pròpia que tinguen explícitament entre les seues principals finalitats constitutives el foment de l'ocupació; d'acord amb el que preveu l'article 11.2 de l'LGS, els membres associats de l'entitat beneficiària que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compte del primer, tindran igualment la consideració de persones beneficiàries. . En el cas d'acords/pactes territorials constituïts a l'empara del que estableix l'article 2.1, apartats a i b de l'Ordre 12/2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de 29 juliol, pel qual s'estableixen les bases reguladores del programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana, quan l'àmbit d'actuació incloga més d'una entitat local, només podrà presentar sol·licitud una de les entitats que l'haja subscrit, la qual ha de disposar de l'acreditació de les especialitats incloses en el projecte. Per a l'admissió de la sol·licitud, cal aportar-hi els corresponents acords del ple de la corporació i, si escau, els convenis interadministratius en els quals es regulen expressament els compromisos assumits per al desenvolupament del projecte. DESTINATARIS: Els destinataris d'aquest programa han de complir els requisits mínims següents: a) Tindre vint-i-cinc anys o més. b) Estar desocupats, és a dir, ser demandants d'ocupació i estar registrats en un servei públic d'ocupació. c) Complir els requisits establits en la normativa aplicable per a formalitzar un contracte per a la formació i l'aprenentatge. Amb caràcter general, i sempre que complisquen els requisits mínims exigits, tindran prioritat les dones i els col·lectius vulnerables com les víctimes de violència de gènere, les persones amb diversitat funcional, les persones en situació o risc d'exclusió social, les persones majors de 45 anys, les persones amb baixa qualificació, les persones en atur de llarga duració, les persones que encapçalen famílies monoparentals paternes o famílies monoparentals maternes, i les persones titulars i beneficiàries de la renda valenciana d'inclusió.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 11/2016, de 15 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores d'aquestes (DOGV núm. 7832, de 20/07/2016).
  • Ordre 18/2018, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de 25 d'octubre, que modifica l'Ordre 11/2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de 15 de juliol, que aprova les bases reguladores i es determina el programa mixt d'ocupació-formació "Tallers d'ocupació".
  • RESOLUCIÓ de 30 de desembre de 2019, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria del programa mixt d'ocupació-formació «Tallers d'ocupació», amb càrrec a l'exercici pressupostari 2020, en aplicació de l'Ordre 11/2016, de 15 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es determina el programa mixt d'ocupació-formació «Tallers d'ocupació».
  • Extracte de la Resolució de 30 de desembre de 2019, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria del programa mixt d'ocupació-formació «Tallers d'ocupació», amb càrrec a l'exercici pressupostari 2020, en aplicació de l'Ordre 11/2016, de 15 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es determina el programa mixt d'ocupació-formació «Tallers d'ocupació».
  • Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19.
  • Real Decreto 465/2020, de 17 de marzo, por el que se modifica el Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19.
  • RESOLUCIÓN de 12 de mayo de 2020, del director general de LABORA Servicio Valenciano de Empleo y Formación, sobre continuación de procedimientos indispensables para la protección del interés general derivados de la disposición adicional tercera del Real decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por la Covid-19.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria. DOGV. núm 8730 de 31 de gener de 2020. El termini de presentació de sol·licituds és des del dia 3 de febrer fins al 21 de febrer de 2020, tots dos inclusivament

Formularis i documentació

Documentació i informació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud: 1. Documentació que ha de presentar l'entitat sol·licitant. En el cas de mancomunitats o agrupacions d'entitats locals constituïdes en acords o pactes per l'ocupació, la documentació indicada en l'apartat següent l'ha d'aportar cada un dels membres que es comprometa a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer. 2. La sol·licitud han d'anar acompanyada de la documentació següent, que es podrà annexar per mitjans telemàtics, sense perjudici que puga requerir-se en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per a acarar-los: a) Autorització expressa a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat del sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la mateixa persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a efectuar les actuacions que siguen procedents per tal d'aclarir-la. Si el sol·licitant no hi dona el seu consentiment, ha d'aportar una còpia del document nacional d'identitat. Quan es tracte d'una persona jurídica de naturalesa privada, s'ha d'aportar, a més, la documentació acreditativa i identificativa d'aquesta, que consisteix en una fotocòpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i l'acreditació de la inscripció en el registre corresponent, així com, si és el cas, els poders de representació. En el cas que la documentació s'haja aportat anteriorment i no haja experimentat cap variació, només caldrà el certificat del representant legal de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui en tinga la representació en la data de presentació de la sol·licitud. Quan es tracte d'una mancomunitat o una agrupació d'entitats locals constituïdes en acords o pactes per l'ocupació, cada un dels membres associats que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer han de presentar una certificació emesa per l'òrgan competent amb el detall dels compromisos assumits, així com l'autorització de la concessió i el pagament de la subvenció a l'entitat sol·licitant. A més, en cas d'acords/pactes territorials s'ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'acord o el pacte territorial per a l'execució del projecte. b) Declaració responsable de l'entitat beneficiària de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de l'LGS, segons el model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, tant en el moment de la concessió com en el cobrament de la subvenció. c) Documentació d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant. d) Autorització a LABORA Servei València d'Ocupació i Formació perquè obtinga directament, per mitjà de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. No obstant això, el sol·licitant pot denegar expressament aquesta autorització, per a la qual cosa ha d'aportar les certificacions que a continuació s'indiquen, i que tindran un període de validesa de sis mesos, a comptar des de la data d'expedició, d'acord amb el que estableix l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu del fet que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. - De les direccions territorials competents en matèria d'Hisenda, el certificat acreditatiu del fet que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. e) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE), o declaració responsable de l'exempció o no subjecció. f) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, del Consell, de 17 de desembre. 3. Informació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud. a) Certificació acreditativa del finançament de la part del cost del projecte no subvencionada, ja que s'entén que queda per compte de l'entitat beneficiària la diferència de finançament necessari per a l'execució total de l'activitat subvencionada. L'incompliment es considerarà causa de minoració. b) Fitxa de domiciliació bancària del compte específic al qual el LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació transferirà els fons en cas que s'aprove el projecte, així com la certificació de l'obertura d'aquest. c) Documentació acreditativa de la titularitat jurídica de l'objecte d'actuació i de la disponibilitat que té per a l'execució de l'obra o el servei previstos. En cas de titularitat privada, escriptura pública de cessió per a ús públic per un termini no inferior a vint-i-cinc anys. L'òrgan instructor podrà eximir d'aquest requisit i substituir-lo per l'autorització dels i les titulars, determinades entitats pel caràcter social de l'obra o el servei que s'haja de realitzar; per a la qual cosa les circumstàncies de l'exempció s'han d'acreditar degudament en l'expedient. d) Projecte relatiu a l'obra o el servei que es durà a terme, el contingut mínim del qual ha de consistir en una memòria que reculla els aspectes següents: - Denominació i dades d'identificació del projecte i de l'entitat sol·licitant. - Descripció detallada de l'obra o el servei que es durà a terme. En funció de l'obra que s'efectuarà, cal adjuntar un projecte bàsic o projecte tècnic complet signat pel personal tècnic competent. En tot cas, si es tracta d'un projecte bàsic, ha de contindre, almenys, una memòria descriptiva, unitats d'obra, plans generals i pressupost amb estimació global per capítols. - Compromís formal d'aportar amb la documentació d'inici tots els permisos necessaris per al desenvolupament de l'activitat. (FOR0306E) e) Projecte de pla formatiu per especialitats i en relació amb el projecte d'obra o servei que calga desenvolupar, de manera que s'establisca la coherència entre les especialitats formatives sol·licitades, el pla formatiu per especialitats i les unitats d'obra o serveis. Cada itinerari formatiu ha d'incloure la denominació dels mòduls que l'integren i la durada d'aquests, l'objectiu general del mòdul i els continguts teoricopràctics. Així mateix, en el projecte de pla formatiu cal especificar també els aspectes següents: ? Descripció que l'equip didàctic i el material fungible són els idonis per a la formació de l'alumnat i per a dur a terme el pla formatiu. Entre els mitjans previstos per a la formació de l'alumnat, es disposarà d'accés a Internet mitjançant una connexió de banda ampla, així com de l'equipament informàtic i de projecció audiovisual necessari per a la utilització d'aquest recurs a les aules. Si l'entitat sol·licitant no disposa d'una connexió de banda ampla, l'alta d'aquesta es podrà imputar a la subvenció en l'apartat de despeses de formació i funcionament. ? Data prevista per al començament del projecte. ? Pressupost de despeses que expressen els costos màxims totals derivats de la contractació del personal directiu, docent i auxiliar administratiu, del funcionament i la gestió del projecte i de la contractació de l'alumnat. ? Pressupost d'ingressos que ha d'incloure la subvenció que se sol·licita, la part finançada per aportacions de l'entitat promotora o d'altres institucions o organismes i, si escau, els ingressos previstos com a conseqüència de l'alienació de béns produïts o serveis prestats per al desenvolupament o l'execució del projecte. S'hi han de fer constar expressament, si és el cas, les aportacions o els ingressos que disminuïsquen l'import de la subvenció que s'haja de sol·licitar. f) En relació amb el que preveu l'ordre de bases, les entitats han d'aportar el pla d'orientació de les persones que hi participen, en el qual s'ha de detallar l'assessorament i la informació laboral i professional i l'assistència tècnica a l'alumnat participant tant per a la recerca d'ocupació per compte d'altri com per a l'establiment per compte propi, de manera individual o en projectes d'economia social, així com els recursos dels quals disposa l'entitat per a implementar-lo. 4. Amb caràcter voluntari, podrà aportar-se també la documentació acreditativa dels punts recollits en l'annex d'aquesta convocatòria, dins del termini de sol·licitud i en els termes que s'hi preveuen en relació amb: a) La possessió d'un certificat de qualitat en vigor (ISO9001), l'abast del qual incloga l'activitat en matèria de formació per a l'ocupació o EFQM (Certificat d'Excel·lència Europea 200 + o superior). La possessió del certificat en vigor SGSI de seguretat de la informació (ISO 27001). b) Declaració responsable del nombre de persones que, en la data de la sol·licitud, formen part de la plantilla de l'entitat i estiguen d'alta durant un període igual o superior a 9 mesos, en l'exercici pressupostari anterior al que finança aquesta convocatòria (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats per mitjà dels programes mixtos d'ocupació-formació) i acreditació documental de les persones de la plantilla, durant el mateix període, que reunisquen alguna de les condicions següents: ? Persones amb diversitat funcional reconeguda amb un grau igual o superior al 33 % (discapacitat física, psíquica o sensorial), persones amb un trastorn mental greu o molt greu. Aquestes circumstàncies s'han d'acreditar amb la presentació de l'informe de treballadors en alta (ITA) de la Seguretat Social i de l'informe de vida laboral d'empresa que incloguen el període comprés entre 01.01.2019 i fins a una data inclosa dins del termini de sol·licitud. ? Persones en situació o risc d'exclusió social que acrediten aquesta condició mitjançant un certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió del qual estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud. ? Dones víctimes de violència de gènere que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans previstos en l'article 9 de la Llei 7/2012, de la Generalitat, de 23 de novembre, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. c) Acreditació documental que en l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat, degudament inscrits en el registre corresponent, figura com a objectiu treballar a favor de la igualtat d'homes i dones. En cas que l'entitat no dispose d'escriptura de constitució o estatuts, ha de presentar una declaració responsable a aquests efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal compleixen aquest requisit per prescripció legal i no cal que presenten la declaració responsable. d) Acreditació documental del fet que l'entitat sol·licitant disposa d'un pla d'igualtat. Si l'entitat disposa d'un pla la vigència del qual ha finalitzat, només caldrà presentar la resolució de visat del pla d'igualtat expirat i la sol·licitud de tramitació d'un nou pla, juntament amb la documentació presentada davant de l'organisme competent en igualtat de gènere. Entre l'expiració del pla anterior i la sol·licitud del nou no hi poden haver transcorregut més de sis mesos. L'aportació de la documentació recollida en aquest apartat té caràcter voluntari; per tant, només es valorarà la documentació que presente l'entitat dins del termini de sol·licitud, i no són procedents requeriments d'aquesta.

Presentació

Presentació

Telemàtica
D';acord amb el que preveu l';article 14 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l';efecte de presentació de sol·licituds, la documentació que ha d';acompanyar la sol·licitud, la sol·licitud de bestreta, la presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, en tot cas, les persones interessades estan obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a realitzar qualsevol tràmit d';un procediment administratiu. Les sol·licituds s';han de presentar telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s';ha d';accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d';on es pot accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes del Servei Valencià d';Ocupació i Formació, o a la pàgina web labora.gva.es mitjançant l';enllaç ";Sol·licitud telemàtica";. Per a fer la presentació, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s';actue en representació d';una persona jurídica, cal inscriure';s prèviament en el Registre de Representacions de Caràcter Voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Les sol·licituds, que ha de fer la persona representant legal de l';entitat, s';han d';acompanyar de la preceptiva documentació, per a la qual cosa s';han d';utilitzar, si escau, els models normalitzats disponibles en la pàgina web labora.gva.es Les sol·licituds s';han de remetre telemàticament en formulari normalitzat, juntament amb la documentació específica, a LABORA - Servei Valencià d';Ocupació i Formació. La presentació de la sol·licitud general suposa l';autorització expressa de la persona sol·licitant perquè LABORA - Servei Valencià d';Ocupació i Formació verifique directament l';acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, comprove les dades d';identitat i, si cal, comprove la capacitat de representació en el Registre de Representants de la Comunitat Valenciana o en el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades. En el cas que no s';autoritze l';Administració perquè consulte aquestes dades, s';ha de denegar expressament aquesta autorització a través de la casella establida a aquest efecte en el model de sol·licitud. En aquest cas, s';ha d';aportar la documentació corresponent: Dades d';identitat del sol·licitant o, si es tracta d';una persona jurídica, del seu representant legal. Quan es tracte d';una persona jurídica, s';ha d';aportar, a més, la documentació acreditativa i identificativa d';aquesta, que consisteix en una còpia de l';escriptura de constitució/estatuts actualitzada i l';acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o el registre corresponent, així com de la targeta d';identificació fiscal i, si escau, els poders de representació. En el cas que la documentació esmentada s';haja aportat anteriorment i no haja experimentat cap variació, només caldrà el certificat del representant de l';entitat acreditatiu del fet que no s';ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l';entitat i de la vigència del nomenament de qui en tinga la representació en la data de presentació de la sol·licitud. Quan es tracte d';una mancomunitat o una agrupació d';entitats locals constituïdes en acords o pactes per l';ocupació, cada un dels membres associats que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer han de presentar una certificació emesa per l';òrgan competent amb el detall dels compromisos assumits, així com l';autorització de la concessió i el pagament de la subvenció a l';entitat sol·licitant. A més, en cas d';acords/pactes territorials s';ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, l';acord adoptat per l';òrgan de govern de l';acord o el pacte territorial per a l';execució del projecte.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. 2. La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació professional per a l'ocupació, que podran recaptar de les entitats sol·licitants l'aportació addicional de tota la documentació que siga necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en la present convocatòria i assegurar que es disposa de les dades necessàries per a la correcta valoració dels projectes. En el cas que la sol·licitud no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continga errors o siga insuficient, l'òrgan instructor requerirà l'entitat promotora sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fera, es considerarà que desisteix de la seua petició. 3. Una vegada finalitzada la fase d'instrucció, la direcció territorial emetrà un informe amb la llista de projectes que hagen acreditat la seua viabilitat tècnica i econòmica, així com el compliment de la resta de les condicions exigides per a ser objecte de subvenció, amb la indicació, d'acord amb les instruccions que a aquest efecte puga establir la Direcció General d'Ocupació i Formació, de les dades que s'hagen de comprovar en la fase d'instrucció i siguen necessàries per a l'adequada valoració dels projectes. 4. Els projectes que superen la fase d'instrucció seran valorats per una comissió de valoració que analitzarà totes les sol·licituds que complisquen les condicions previstes. Aquesta comissió aplicarà els criteris establits en l'annex I de la resolució de convocatòria. En tot cas, la valoració dels projectes es realitzarà sobre la documentació presentada dins del termini, que es resoldrà per ordre de més a menys puntuació. 5. Una vegada realitzades les valoracions, s'emetrà una llista provisional de valoració en què quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació final de cada una de les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'aquestes subvencions. Aquesta llista es publicarà en la pàgina web www.labora.gva per tal que s'hi puguen realitzar les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses aquestes al·legacions, l'òrgan col·legiat emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concrete el resultat definitiu de la valoració amb la indicació dels factors o criteris que s'han tingut en compte en la valoració i l'aplicació concreta en els seus corresponents annexos. Les llistes de valoració annexes a aquestes actes es publicaran en la pàgina web de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació (www.labora.gva) i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtinguda per les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiaris de les subvencions previstes en la corresponent convocatòria, sense que s'hi puguen fer al·legacions. 6 A la vista de l'expedient i de l'informe de valoració, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució. 7. En el cas que quedaren sol·licituds presentades a l'empara d'aquesta convocatòria valorades positivament d'acord amb el procediment establit i que no pogueren ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària, aquestes es constituiran en llista de reserva degudament ordenada, i podran ser resoltes favorablement en la mesura en què es dispose de crèdit en la línia pressupostària corresponent com a conseqüència de més dotació pressupostària o renúncies a subvencions concedides. En cap cas es tornarà a concedir a la mateixa entitat quan aquesta haja renunciat a una subvenció d'aquest programa. 8. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació de la persona titular de la Direcció General de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

En l'annex únic de la Resolució que aprova la convocatòria de les subvencions per a l'exercici 2020, es determina la metodologia de valoració pràctica, per a la qual cosa es tenen en consideració les àrees que s'indiquen a continuació: A) Desenvolupament de projectes anteriors: es valora el resultat de les enquestes d'execució relatives a accions formatives subvencionades a l'entitat en convocatòries de programes mixtos d'ocupació-formació dels exercicis 2017-2018 LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació. B) Desocupació registrada en l'àmbit territorial del projecte: Es valorarà la diferència percentual entre la taxa d'atur de la comarca en què es desenvolupe el projecte respecte de la mitjana de la Comunitat Valenciana. C) Perspectives d'ocupació del col·lectiu participant: Adequació entre les especialitats proposades i les ocupacions més contractades en el mercat laboral de la província on es desenvoluparà el projecte. D) Itineraris formatius: Es valorarà que el pla formatiu preveja la realització d'itineraris formatius per a la impartició consecutiva de dos certificats de professionalitat de la mateixa família i àrea professional i diferent nivell de qualificació. E) Àmbit territorial: Es valoraran els projectes l'àmbit d'actuació dels quals es desenvolupe en un o diversos municipis del sistema rural, segons l'estratègia territorial de la Comunitat Valenciana. F) Normes de qualitat: Es valoraran en aquest apartat els certificats que acrediten la gestió de la qualitat en el desenvolupament de la formació i el tractament de dades. G) Aplicació de mesures de responsabilitat social. Inclusió social i igualtat entre dones i homes: · IS: es valorarà que les entitats beneficiàries incloguen en les seues plantilles persones amb diversitat funcional, persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu, persones en situació o risc d'exclusió social i dones víctimes de violència de gènere. · Igualtat entre dones i homes, es valoraran les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat de les dones i els homes. El valor absolut de la puntuació final determinarà l'ordre de prioritat d'aprovació de les accions.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació. Els projectes que superen la fase d'instrucció seran valorats per una comissió de valoració que analitzarà totes les sol·licituds que complisquen les condicions previstes. Aquesta comissió aplicarà els criteris establits en l'annex I de l'ordre i l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució.

Obligacions

Obligacions

A més de les que estableix l'article 14 de l'LGS i altres normatives que resulten aplicables, i sense perjudici de les obligacions específiques que les administracions competents els imposen, són obligacions de les entitats beneficiàries: a) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicables en virtut de la disposició legal o reglamentària, inclosa l'obligació d'impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius acreditats per a aquest efecte. b) Facilitar el seguiment de la participació de les persones que hi participen, l'aprenentatge i l'avaluació, així com la investigació de metodologies i eines necessàries per a l'actualització del sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral i corresponsabilitzar-se'n. c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que efectuarà LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació o qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que els siga requerida d'acord amb el que preveuen els articles 45 i 46 de l'LGS, així com als controls i auditories de qualitat que establisquen les administracions competents, els resultats de les quals s'incorporaran als registres en els quals estiguen inscrites. d) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans que calguen per a l'acreditació de l'especialitat. e) Comprovar que els participants disposen dels requisits d'accés o de les competències clau per a efectuar l'acció formativa en funció dels requeriments d'aquesta. f) Com que aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament per l'FSE, d'acord amb el que estableixen els articles 140 i 141 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, l'entitat ha de mantindre tots els documents justificatius relatius a les despeses que reben suport dels fons sobre les operacions a disposició de la Comissió i del Tribunal de Comptes Europeu, durant un termini de dos anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguen incloses les despeses definitives de l'operació conclosa, en què l'últim exercici comptable estarà comprés entre l'1 de juliol de 2023 i el 30 de juny de 2024. g) Portar un compte separat de la subvenció concedida, obrir els subcomptes d'ingressos i despeses que calguen per cada acció subvencionada, i assignar en els subcomptes de despeses, si escau, la part corresponent de despeses comunes imputada a l'acció subvencionada. En el cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública, cal adequar aquesta obligació als sistemes de comptabilització corresponents. h) Informar els participants de la correspondència de l'acció formativa amb un certificat de professionalitat (CP) o una acreditació parcial acumulable (APA). i) No percebre cap quantitat dels participants. j) Trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social tant en la data de concessió com en la de pagament. k) Acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant en la data de concessió com en la de pagament. l) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes , ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. m) A efectes de difusió pública, com que aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament pel Fons Social Europeu, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes, cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions, que es publicarà de manera electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix, l'entitat beneficiària està subjecta a les normes d'informació i publicitat recollides en el Reglament d'execució (UE) núm. 821/2014, de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions aplicables del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades. n) En cas que les respectives convocatòries prevegen explícitament aquest cofinançament, s'ha de comunicar als participants contractats que aquestes accions estan cofinançades pel Fons Social Europeu i en tota la documentació elaborada per l'entitat ha de figurar el logotip d'aquest fons. En els mateixos casos, s'han de recaptar dels participants en l'actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades de l'article 125.2.d i e del Reglament 1303/2013 i l'article 5 i l'annex I del Reglament 1304/2013, els dos del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. ny) Quan l'entitat beneficiària de la subvenció, d'acord amb la seua forma de constitució, estiga subjecta al règim de dret privat, i la quantia en concepte d'ajudes o subvencions rebudes de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat mencionada en l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de la Generalitat ,de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, rebuda durant el període d'un any, per un import superior a 10.000 euros, ha de donar-li l'adequada publicitat i indicar, almenys, l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació s'ha de fer preferentment a través de les pàgines web corresponents. En cas que no disposen de pàgina web en què puguen fer aquesta publicitat, poden complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat. o) Aportar el número de cens que té acreditat en el termini que establisca la corresponent convocatòria o, en defecte d'això, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en aquesta. p) Quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament, ha de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb el que disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de la Generalitat, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana. A aquest efecte, cal lliurar l'últim escrit de presentació d'aquestes amb registre d'entrada.

Observacions

Observacions

Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i, contra aquestes, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, de conformitat amb el que estableix la normativa reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa vigent o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els termes ja esmentats, d'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. Tot això, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs dels que preveu la legislació vigent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió, en el pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2020. Atés que es preveu en el Projecte de llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020 que les ajudes regulades en aquesta resolució estiguen finançades amb fons la distribució dels quals es du a terme mitjançant la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, la concessió d'aquestes estarà condicionada al fet que l'òrgan competent de l'Administració de l'Estat haja efectuat les actuacions o haja dictat els actes administratius que permeten assegurar l'efectivitat de la transferència dels fons afectats. D'acord amb el que estableix l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, es fixa una quantia addicional a la indicada anteriorment per un import de 5.000.000 €. Amb caràcter previ a la resolució de concessió, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana l'import dels crèdits disponibles addicionals i la distribució definitiva, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre. L'efectivitat de la quantia addicional màxima queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si és el cas, la prèvia aprovació de la modificació pressupostària procedent en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció. Aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament pel Fons Social Europeu. CÀLCUL DE L'AJUDA: D'acord amb el que preveu l'article 8 de l'Ordre de bases, per a l'exercici 2020 s'estableixen els mòduls econòmics següents, actualitzats en el resolc onzé de la convocatòria: Mòdul A. Costos salarials del personal directiu, docent i auxiliar administratiu: 3,83 € per cada participant i hora. Mòdul B. Costos de formació i manteniment: 1,07 € per cada participant i hora. Mòdul C: Salaris de l'alumnat: el salari mínim interprofessional establit l'any en el qual es concedeixen les ajudes, en concepte de salaris de l'alumne/treballador. SOL·LICITUD DE BESTRETA: En el cas d'ajudes dirigides a l'Administració general de l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, així com a les entitats la titularitat de les quals corresponga íntegrament a les anteriors, en el marc dels programes públics d'ocupació i formació, l'administració pública competent podrà anticipar fins al 90 % de la subvenció concedida, amb la prèvia sol·licitud que s'ha de presentar una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. En el cas d'entitats no incloses en el paràgraf anterior, es podrà avançar a l'entitat beneficiària, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, fins a un 25 % de l'import concedit i fins a un 35 % addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. A aquests efectes, es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a l'efecte, que comprendran les opcions següents: a) Sol·licitar, abans de l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35 % addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa. b) Sol·licitar, abans de l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, si escau, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35 % de la subvenció concedida. En qualsevol d'aquests casos, excepte en els supòsits d'exempció d'aquesta obligació legalment establits, s'ha de presentar prèviament el corresponent aval bancari a favor de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per l'import de la bestreta. Per a això, s'ha de disposar d'un compte bancari específic al qual es transferirà l'import de la bestreta. El compte aportat en el document de domiciliació bancària presentat amb la sol·licitud servirà a l'objecte esmentat. El beneficiari haurà de depositar la garantia en el corresponent servei territorial de la conselleria competent en matèria d'hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, el beneficiari l'ha de presentar en el corresponent servei territorial de formació per a l'ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat. Els possibles increments que es puguen produir en els referits costos salarials seran a càrrec de l'entitat beneficiària. L'import total de la subvenció, calculada de conformitat amb els criteris anteriorment indicats, en cap cas podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere el cost del projecte. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció mentre l'entitat beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social; a aquests efectes, d'acord amb el que preveu l'article 22.4 de l'RLGS, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga directament l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del reglament abans mencionat per mitjà de certificats telemàtics. En aquest cas, el o la sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent. No obstant això, el o la sol·licitant pot denegar expressament aquesta autorització, per a la qual cosa ha d'aportar, aleshores, les certificacions corresponents. Així mateix, per a poder fer el pagament de la subvenció, l'entitat ha d'acreditar que no és deutora per resolució de procedència de reintegrament mitjançant la presentació d'una declaració responsable. Quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament, ha de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb el que disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de la Generalitat, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar les resolucions no podrà excedir de 6 mesos comptats a partir de la publicació de la respectiva convocatòria. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat cap resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació de la persona titular de la Direcció General de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

CAUSES DE MINORACIÓ I REINTEGRAMENT: 1. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta, la concurrència de qualsevol de les circumstàncies previstes en l'article 37 de l'LGS i qualsevol altre motiu que perjudique la fi última pel qual la subvenció haja sigut concedida. 2. En el cas d'incompliment de l'aportació per part de l'entitat beneficiària de la quantitat que es van comprometre a aportar, es minorarà la part no justificada. 3. En el cas d'incompliments parcials, es determinarà la quantitat que ha de reintegrar l'entitat beneficiària segons el principi de proporcionalitat en funció dels costos justificats i les actuacions acreditades, de conformitat amb el que disposa el número 2 de l'article 37 de l'LGS, en relació amb la lletra n, de l'apartat 3 de l'article 17 d'aquesta llei. 4. La falta de comunicació de l'inici de l'activitat en la forma i el termini previstos determinarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció o al reintegrament de les quantitats percebudes, si escau. El règim de responsabilitat per reintegrament de les subvencions serà el que estableix la mencionada LGS i la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPSPIS). En cas de cofinançament de la subvenció per l'FSE i de conformitat amb el que disposa l'article 6 de la Llei general de subvencions, el termini de prescripció del reintegrament serà el que estableix l'article 3 del Reglament (CE Euratom) núm. 2988/1985, del Consell, de 18 de desembre de 1995, relatiu a la protecció dels interessos financers de les comunitats europees, que estableix que en els programes plurianuals el termini de prescripció s'estendrà sempre fins al tancament definitiu del programa, de conformitat amb el que preveuen els articles 140 i 141 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, de manera que l'últim exercici comptable està comprés entre l'1 de juliol de 2023 i el 30 de juny de 2024. SANCIONS: Si es detecta alguna de les infraccions tipificades en el títol IV de l'LGS, se seguirà el procediment d'acord amb el que estableix l'article 67 d'aquesta llei i el seu reglament de desplegament, i es podran imposar les sancions establides en la Llei de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.