Sol·licitud d'inscripció marginal de modificació de dades inscrites (inscripció marginal en el Registre Administratiu d'Unions de Fet Formalitzades de la Comunitat Valenciana) - GVA.ES
Sol·licitud d'inscripció marginal de modificació de dades inscrites (inscripció marginal en el Registre Administratiu d'Unions de Fet Formalitzades de la Comunitat Valenciana)
Què és
El procediment consistirà en la inscripció marginal de la modificació de les dades reflectides en la inscripció de la unió de fet en el Registre d'Unions de fet Formalitzades de la Comunitat Valenciana, com el canvi de domicili, de les dades personals o d'aquelles modificacions que, sense...
- Llei 5/2012, de 15 d'octubre, de la Generalitat, d'unions de fet formalitzades (DOCV núm. 6884, de 18.10.2012).
- Decret 34/2022, d'1 d'abril, del Consell, pel qual es regulen l'organització i el funcionament del Registre de fet Formalitzades, així com els procediments d'inscripció, modificació i cancel·lació d'unions en aquest (DOGV núm. 9315, de 07.04.2022).
A qui va dirigit
En el cas que el que es vulga inscriure siga documentació que deixe constància del canvi de domicili, de les dades personals o d'aquelles modificacions que, sense cancel·lar la unió de fet formalitzada, afecten les dades de la seua inscripció en el Registre Administratiu d'Unions de Fet a la...
Com es tramita
1) INICIACIÓ DEL PROCEDIMENT
El procediment s'inicia a instàncies dels dos membres, o d'un membre, de la unió de fet formalitzada, mitjançant la presentació de la corresponent sol·licitud (imprés normalitzat) del canvi de domicili, les dades personals o la modificació d'altres dades de la inscripció que no suposen la cancel·lació de la unió de fet formalitzada.
2) INSTRUCCIÓ
Si la sol·licitud d'inscripció marginal, juntament amb la documentació preceptiva que ha d'acompanyar-la, reuneix tots els requisits establits i està completa, la persona encarregada del registre procedirà a continuar la seua tramitació. Si s'apreciara qualsevol manca o defecte en la sol·licitud o en la documentació presentada, es requeriran les persones interessades perquè en el termini màxim de deu dies hàbils esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb l'advertiment que si no ho fan així, es procedirà a declarar el desistiment de la seua sol·licitud.
3) RESOLUCIÓ
El centre directiu amb competències en la matèria, en el termini màxim de tres mesos, dictarà una resolució sobre la concessió o denegació de la sol·licitud d'inscripció marginal, i s'entendrà desestimada si no s'ha dictat en el termini esmentat.
En el cas que la sol·licitud d'inscripció marginal s'estime, la persona encarregada del registre procedirà a estendre el corresponent assentament en el registre.
En cas de problemes informàtics a l'hora de realitzar este tràmit pot emplenar el formulari de contacte en INFORMACIÓ BÀSICA - dubtes sobre la tramitació telemàtica - problemes informàtics.
En cas de dubtes sobre la tramitació del procediment posar-se en contacte a través del compte de correu:
registreunionsfetcv@gva.es (aquest compte no ha d'utilitzar-se per a la presentació oficial de documents)
12001 - Castelló/Castellón
03002 - Alacant/Alicante
Sol·licitud
Durant tot l'any.
La instància de sol·licitud d'inscripció marginal s'ha de formular per escrit (imprés normalitzat), s'ha de dirigir al Registre Administratiu d'Unions de Fet de la Comunitat Valenciana, i s'ha d'acompanyar de:
- Documentació que deixe constància del canvi de domicili, de les dades personals, o d'aquelles modificacions que, sense cancel·lar la unió de fet formalitzada, afecten les dades de la inscripció de la unió de fet en el Registre Administratiu d'Unions de Fet de la Comunitat Valenciana.
No subjecte a pagament de taxa.
La sol·licitud d'inscripció marginal s'ha de formular per escrit (imprés normalitzat) i s'ha de dirigir al Registre Administratiu d'Unions de Fet de la Comunitat Valenciana. La instància s'ha de presentar:
- En els registres administratius dels òrgans administratius a què es dirigisquen, o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.
- També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, s'ha de presentar en un sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
I, preferentment, en la seu del Registre d'Unions de Fet Formalitzades de la Comunitat Valenciana:
On dirigir-se
Resolució
Recurs d'alçada davant del secretari autonòmic de justícia, en el termini d'un mes comptat a partir del dia següent a aquell en què tinga lloc la notificació de la resolució.
El recurs es pot interposar davant de l'òrgan que dicte l'acte o davant del competent per a resoldre'l (articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236).
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Col·lectius i servicis socials
- Família i menors