Sol·licitud d'informe d'adequació al lloc de treball per la contractació de persones amb discapacitat

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 2300721
|
Codi GVA: 20836
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

S'estableix la via procedimental perquè les entitats ocupadores, interessades a accedir a les subvencions destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat sol·liciten la tramitació dels informes relatius a l'adequació de llocs de treball.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

L'informe d'adequació del lloc de treball per a persones amb discapacitat té caràcter preceptiu per a beneficiar-se de les mesures de foment destinades a promoure la contractació de persones amb discapacitat en l'àmbit de l'ocupació protegida i de l'ocupació ordinària.

 

La valoració es realitza d'acord amb el Marc teòric de valoració, orientació i inserció laboral de persones amb discapacitat. Mètode "Estrella", validat per l'IMSERSO (Conselleria Tècnica de Barems). Document, maig de 2006.

Normativa
  • Decret 271/2019, de 27 de desembre, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores de la concessió directa de subvencions destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació i enclavaments laborals, i convocatòria per a 2020.
  • Reial decret 1451/1983, d'11 de maig, pel qual, en compliment del que preveu la Llei 13/1982, de 7 d'abril, es regula l'ocupació selectiva i les mesures de foment de l'ocupació dels treballadors amb discapacitat.
  • Reial decret 1368/1985, de 17 de juliol, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial de les persones amb discapacitat que treballen en els centres especials d'ocupació, modificat per Reial decret 427/1999, de 12 de març.

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Podran sol·licitar aquest informe:

- Centres especials d'ocupació

- Empreses ordinàries

Requisits

Poden sol·licitar l'informe les empreses ordinàries i centres especials d'ocupació amb les condicions següents:

- que desenvolupen la seua activitat en centres de treball situats en territori de la Comunitat Valenciana

- que hagen contractat persones amb diversitat funcional

- que tinguen previst sol·licitar les ajudes convocades pel Consell per al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat que es regulen en la normativa vigent.

Com es tramita

Procés de tramitació

La sol·licitud d'informe d'adequació al lloc de treball per la contractació de persones amb discapacitat, es presentarà exclusivament per via telemàtica.

 

1. Verificació de dades de la sol·licitud i, en el seu cas, ampliació de les dades presentades.

2. Valoració de l'adequació del lloc de treball.

3. Emissió de l'Informe d'adequació al lloc de treball

Òrgans de tramitació
Centre de Valoració i Orientació de Discapacitat d'Alacant Centre de Valoració i Orientació de Discapacitat de Castelló Centre de Valoració i Orientació de Discapacitat de València

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Obert tot l'any.

Documentació

Es requereix:

- Còpia de l'autorització de la persona treballadora contractada per a la cessió de les dades personals i de salut a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

- Còpia de la resolució de l'I.N.S. S., en cas de pensionistes d'incapacitat permanent.

- Còpia del certificat de discapacitat, en cas que haja sigut expedit en una altra Comunitat Autònoma.

Forma de presentació
Telemàtica

Per a accedir a la sol·licitud telemàtica, és necessari un certificat de representant d'entitat. Així mateix, cal inscriure's prèviament en el Registre de representants de l'ACCV (Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana) o bé del RAE (Registre electrònic d'apoderaments) de...

Saber més

Resolució

Termini màxim

No s'emet Resolució

 

El termini màxim per a l'emissió de l'informe serà de quinze dies, a comptar des de la data d'entrada de la sol·licitud d'informe en el corresponent registre telemàtic.

 

Perquè faça efecte aquest termini, la Fitxa que ve incorporada en la sol·licitud haurà d'estar completa en tots els seus apartats, suspenent-se en un altre cas el termini d'emissió, a partir de la data del requeriment per a la seua esmena.

 

En l'informe constarà el pronunciament sobre l'adequació al lloc, que podrà tindre caràcter favorable o desfavorable.

Observacions

Revisió:

En cas d'informe desfavorable, l'entitat ocupadora podrà dirigir-se al Servei Valencià d'Ocupació i Formació (Labora) perquè, acreditant noves circumstàncies i/o presentació de documentació complementària, es puga sol·licitar la seua revisió pel Centre de Valoració i Orientació, que podrà emetre un nou pronunciament o ratificar-se en el seu informe.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Ajudes i subvencions

TEMA

  • Administració pública
  • Treball
    • Igualtat d’oportunitats
    • Inserció sociolaboral
    • Foment de l'ocupació
  • Ocupació pública
    • Contractació laboral

PERFILS

  • Empresa
    • Cooperatives
    • Establiments
    • Gran empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Centres
    • Entitats del tercer sector

SECTOR

  • Educació, cultura i oci
    • Activitats professionals de l’esport
    • Instal·lacions juvenils
    • Centres d’ensenyament i formació
    • Llengua i empresa
    • Empreses culturals i audiovisuals
    • Espectacles i activitats recreatives
  • Activitats dels professionals
    • Agents de la propietat immobiliària
    • Llengua i empresa
    • Professionals del turisme
    • Consulta d’enginyers de projectes TIC
    • Professionals dels transports
    • Professionals de l’esport
    • Empreses de treball temporal
    • Carnets, llicències i targetes professionals
  • Activitats financeres i assegurances
    • Assegurances
    • Empreses asseguradores
  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Activitats forestals
    • Agricultura
    • Sanitat vegetal i alimentària
    • Indústria agroalimentària
    • Pesca
    • Ramaderia
  • Indústria
    • Accidents greus
    • Homologacions i metrologia
    • Importadors i fabricants de metalls preciosos
    • Indústries extractives. Mines
    • Indústria química i petroquímica
    • Indústria agroalimentària
  • Energia
    • Energia elèctrica
    • Gas natural
    • Petroli
    • Producció d’energia
    • Estalvi i eficiència energètica
    • Autoconsum
  • Construcció i instal·lacions
    • Instal·lacions
    • Instal·ladors
    • Actuar com a empresa instal·ladora en Comunitat Valenciana
    • Construcció
    • Agents de la propietat immobiliària
    • Treballar amb l’administració
  • Aigua, sanejament i residus
    • Subministrament i captació d’aigua
    • Residus
    • Sanejament i abocament
  • Salut
    • Productes i establiments sanitaris
    • Sanitat ambiental i alimentària
    • Formació sanitària especialitzada
    • Salut laboral
  • Hostaleria i turisme
    • Establiments turístics
    • Professionals del turisme
    • Bars i restaurants
    • Turisme pesquer
  • Comerç
    • Vull obrir una botiga
    • Franquícies
    • Comerç electrònic
    • Queixes i reclamacions
    • Estacions de servei
    • Tallers de reparació de vehicles
    • Artesania
    • Fires
    • Fabricants i importadors de metalls preciosos
  • Transport i tecnologia
    • Transport per carretera
    • Centrals de mercaderies
    • Transport per cable
    • Ports
    • Aeroports i transport aeri
    • Transport marítim

TEMÀTICA

  • Treball i treballadors
    • Ocupació
    • Relacions laborals

CICLE VITAL

  • Encetar un negoci
  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions