Anul·lació de certificats de destrucció de vehicles a la fi de la seua vida útil (VFVU) emesos telemàticament per centres autoritzats per al tractament dels vehicles a la fi de la seua vida útil (CAT) de la Comunitat Valenciana - GVA.ES
Anul·lació de certificats de destrucció de vehicles a la fi de la seua vida útil (VFVU) emesos telemàticament per centres autoritzats per al tractament dels vehicles a la fi de la seua vida útil (CAT) de la Comunitat Valenciana
Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Des de 27-05-2020 00:00:00h
Què és
Permetre que els centres autoritzats per al tractament dels vehicles a la fi de la seua vida útil (CAT) puguen anul·lar un certificat de destrucció d'un vehicle, a la fi de la seua vida útil, emés prèviament per ells de manera telemàtica, i en el qual s'haja introduït alguna dada errònia.
- Per a anul·lar el certificat, s'ha de conéixer la data en la qual es va presentar el certificat en la plataforma. Quan s'introdueix la data en el formulari del procediment, el sistema mostra tots els certificats presentats aquell dia, ordenats des de l'últim fins al primer.
- L'anul·lació dels certificats presentats recentment pot demorar-se uns 15 minuts.
- Ordre INT/624/2008, de 26 de febrer, per la qual es regula la baixa electrònica dels vehicles descontaminats a la fi de la seua vida útil, que deroga l'Ordre INT/249/2004, de 5 de febrer.
- Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular (BOE nº85, de 09/04/2022).
- Reial decret 20/2017, de 20 de gener, sobre els vehicles a la fi de la seua vida útil (BOE núm. 18, de 21/01/17)
A qui va dirigit
Els centres autoritzats de tractament de vehicles a la fi de la seua vida util (CAT) a la Comunitat Valenciana.
· Estar autoritzat com a centre per al tractament dels vehicles a la fi de la seua vida útil (CAT) i tindre l'autorització en vigor.
· Disposar de certificat electrònic acceptat per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV).
Com es tramita
Passos
1. Accediu amb certificat electrònic reconegut d'entitat de particular) a la plataforma de tramitació electrònica:
- Accediu des de la icona "Tramita amb certificat".
- Ompliu el formulari web.
- Signeu i envieu electrònicament.
2. En el moment de la presentació, es tramita automàticament l'anul·lació del certificat de destrucció presentat anteriorment.
3. Per a accedir al procediment, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persones físiques), tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana.
4. Els tràmits que es realitzen en la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" > "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).
46018 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Es disposa d'un termini de 15 dies hàbils per a anul·lar un certificat de destrucció de vehicles a la fi de la seua vida útil, comptador des de la data d'expedició d'aquest.
Per a anul·lar certificats de destrucció una vegada hagen passat 15 dies des de l'expedició d'aquests, haurà de contactar-se amb la direcció general competent en matèria de residus en l'adreça de correu: residuos_industriales@gva.es.
No porta documentació ni impresos associats.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat per mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, tot i que no estan obligades a fer-ho, opten per aquesta via, han de...
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.
b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.
c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament.
d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, a:
Resolució
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Medi ambient
- Prevenció i control
- Medi ambient
- Medi ambient
- Residus i reciclatge
TEMA
- Medi ambient
- Residus
- Administració pública
- Administració electrònica
PERFILS
- Ciutadania
- Estudiants
- Dones
- Docents
- Persones amb discapacitat
- Persones desocupades
- Gent major
- Persones en risc d’exclusió
- Pensionistes
- Immigrants
- Xiquets i famílies
- Investigadors/ores
- Joves
- Empresa
- Centres
SECTOR
- Aigua, sanejament i residus
- Residus
TEMÀTICA
- Sostenibilitat
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones