Detall de Procediment

Tràmit per a l'aportació de la Declaració responsable d'ingressos de família nombrosa, que han de presentar en el primer trimestre de cada any les famílies nombroses amb quatre persones descendents computables que disposen de categoria especial per motius econòmics.

Codi SIA: 2401495
Codi GUC: 21214
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Possibilitar l'aportació del formulari Declaració responsable d'ingressos de famílies nombroses IA-22701-01-E

Observacions

Observacions

La presentació de la Declaració responsable d'ingressos de la família nombrosa és obligatòria; el fet de no presentar-la pot implicar la pèrdua de la categoria "especial". Una vegada presentada, en cas que els ingressos econòmics superen el llindar establit per a ser reconegut com a família nombrosa de categoria especial, l'organisme competent podrà, d'ofici, procedir a renovar el títol en vigor, d'acord amb les condicions econòmiques de la família nombrosa, amb la categoria que corresponga.

Requisits

Requisits

Disposar d'un títol de família nombrosa de categoria especial pels ingressos de la unitat familiar.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Unitats familiars amb quatre persones descendents computables de categoria especial pels ingressos econòmics.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses (BOE núm. 277, de 19/11/03)
  • Reial decret 1621/2005, de 30 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses (BOE núm. 15 de 18/1/06)
  • Ordre de 21 de setembre de 2007, de la Conselleria de Benestar Social, sobre títol i carnet de família nombrosa expedits en la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5614, de 5/10/07)
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Des de l'1 de gener fins al 31 de març de cada any.

Formularis i documentació

No s'ha d'aportar cap documentació, només cal presentar el formulari corresponent degudament omplit.

Presentació

Presentació

Presencial
Es podrà presentar en: - En els registres administratius dels òrgans administratius a què es dirigisquen, o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. - Quan es presente la sol·licitud en els registres dels ajuntaments o de les mancomunitats que col·laboren en la tramitació d'aquests títols i carnets, o en aquells que tinguen subscrit un conveni amb la Generalitat per a la presentació d'escrits, es reconeixerà com a vàlida amb caràcter general la data d'aquesta presentació. - També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, s'ha de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
Telemàtica
La sol·licitud ha de presentar-se preferentment per mitjans electrònics en la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

En la instància telemàtica o formulari, la persona interessada ha d'indicar el número de títol i omplir tots els apartats.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

El formulari el rebrà l'òrgan competent de la província on es tramite la sol·licitud, corresponent al títol en vigor de família nombrosa.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa