Renovació de targetes SIP amb recollida en centre de salut - GVA.ES
Renovació de targetes SIP amb recollida en centre de salut
Què és
Davant de la pèrdua o deterioració d'una targeta sanitària SIP, es possibilita la gestió per a recollir-la en el centre de salut previ pagament de la taxa corresponent en el cas de targeta perduda.
A qui va dirigit
Tot ciutadà/ana d'alta en el sistema d'informació poblacional (SIP), excepte les persones no empadronades, o amb modalitats d'acreditació sense dret a targeta (targetes europees, assistència sanitària universal [ASU], mutualistes privats, no acreditat).
Com es tramita
Per a fer el tràmit, només és necessari el núm. SIP o el DNI i la data de naixement i, en el cas de targeta deteriorada, la data d'emissió d'aquesta targeta.
Si la persona no té dret a tindre una targeta SIP de plàstic: Persones no empadronades o amb modalitats d'acreditació sense dret a targeta (targetes europees, assistència sanitària universal [ASU], mutualistes privats, no acreditats) no podran fer aquest tràmit. Això es comprova abans d'iniciar el tràmit.
- Targeta perduda:
En el cas de ser una targeta perduda, es possibilita el pagament de la taxa corresponent.
Per a fer el pagament, es requereixen les dades que exigeix la passarel·la de pagament que poden ser diferents de les del titular de la targeta perduda.
Després d'efectuar el tràmit, es possibilita imprimir o guardar el justificant del pagament efectuat.
- Targeta deteriorada:
En el cas de ser una targeta deteriorada, se li sol·licitarà, a més, el registre de la data d'emissió de la targeta deteriorada (apareix en l'anvers de la targeta format mm/aa).
L'usuari ha d'acudir al seu centre de salut a recollir la targeta.
Una vegada realitzat i completat aquest tràmit, la informació arribarà al SIP de manera automàtica, de manera que es permetrà des d'aquest moment, des de qualsevol centre sanitari amb impressora de targetes, entregar la targeta SIP al ciutadà en mà. Es recomana acudir al centre amb el resguard del tràmit en el cas de pagament de la taxa o amb la targeta deteriorada per a facilitar-ne la gestió.
46010 - València/Valencia
Sol·licitud
Com que és un tràmit en línia, es pot fer en qualsevol moment.
La taxa model és la 046-9679 - Taxa per a expedició de duplicats de la targeta sanitària individual.
És la que s'establix en l'article 29.4.5, punt 3.10, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de 3,15 euros.
a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046
1. Emplene el formulari 9679 amb les dades que se li sol·liciten.
Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar.
3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model.
4. Prema, de nou, el botó Acceptar.
5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries.
Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració.
Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament.
b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit.
Enllaç en informació complementària
Podrà realitzar-se el tràmit de manera presencial en el Centre de Salut que tinga assignat d'acord amb la seua targeta SIP. Pot consultar el seu Centre de Salut en l'enllaç indicat més a baix.
Resolució
46010 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Salut
- Targeta sanitària (SIP)