Autorització sanitària per a la modificació de centres i serveis sanitaris

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 2352296
|
Codi GVA: 21330
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'autorització sanitària per a la modificació dels centres i serveis sanitaris.

 

L'autorització sanitària de modificació es necessita per a fer canvis en l'estructura i/o les instal·lacions, en la titularitat o en l'oferta assistencial dels centres i serveis sanitaris.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Observacions

Estàndards i recomanacions d'unitats assistencials elaborats per l'Agència de Qualitat del Sistema Nacional de Salut, per iniciativa del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, en col·laboració amb grups d'experts, atenen aspectes clau de les diferents unitats com l'organització, l'estructura física i els recursos. Vegeu els estàndards i les recomanacions d'unitats assistencials.

 

Enllaç: https://www.mscbs.gob.es/organizacion/sns/planCalidadSNS/ec02-2.htm

Normativa
  • Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre, pel qual s'estableixen les bases generals sobre autorització de centres, serveis i establiments sanitaris (BOE núm. 254, de 23/10/03).
  • Decret 157/2014, de 3 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, es creen i s'organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat (DOCV núm. 7376, de 07/10/14).
  • Ordre 7/2017, de 28 d'agost de 2017, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es desplega el Decret 157/2014, de 3 d'octubre, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, es creen i s'organitzen els registres d'ordenació sanitària de la...
  • Reial decret llei 9/2014, de 4 de juliol, pel qual s'estableixen les normes de qualitat i seguretat per a la donació, l'obtenció, l'avaluació, el processament, la preservació, l'emmagatzematge i la distribució de cèl·lules i teixits humans i s'aproven les normes de coordinació i funcionament per...

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Els titulars i representants dels centres i serveis sanitaris, públics i privats, situats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de sol·licituds i documentació corresponent.

- La unitat competent en matèria d'autorització de centres sanitaris de la Conselleria amb competències en matèria de sanitat estudiarà les sol·licituds, així com la documentació que les acompanye, i, en cas d'observar alguna deficiència, requerirà la persona interessada perquè esmene aquesta deficiència o aporte els documents preceptius en el termini de 10 dies hàbils, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, mitjançant una resolució emesa a aquest efecte.

- Una vegada completada tota la documentació, s'elaboraran els informes tècnics que corresponguen a la sol·licitud.

- Personal tècnic de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública durà a terme activitats coordinades de comprovació dels requisits de l'autorització sol·licitada, mitjançant visites d'inspecció als centres i serveis sanitaris afectats:

Els centres i serveis sanitaris tindran a la disposició dels tècnics de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública tota la documentació que servisca per a acreditar qualsevol dels punts que preveu la sol·licitud.

- Instruït el procediment i a la vista de l'expedient complet i de la proposta de resolució que efectue la unitat encarregada de la tramitació de l'expedient, el titular de l'òrgan competent, segons la mena de centre o el servei de què es tracte, resoldrà concedint o denegant l'autorització sol·licitada. Les resolucions denegatòries sempre han de ser motivades.

- Totes les autoritzacions sanitàries s'inscriuran d'ofici en el Registre autonòmic de centres, serveis i establiments sanitaris de la Comunitat Valenciana.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

En qualsevol moment, amb caràcter previ a la modificació del centre o servei sanitari.

Documentació

- En el cas de sol·licitud de modificació estructural i/o instal·lacions caldrà aportar-hi:

 

· Memòria de les modificacions que es duran a terme.

· Projecte tècnic en cas que siga necessari.

· Certificat sobre els locals i les instal·lacions que es modificaran.

· Pla de conjunt i detall de les modificacions.

- En el cas de sol·licitud de modificació de l'oferta assistencial caldrà aportar-hi la documentació següent referida exclusivament a l'oferta d'assistència que es modifica:

 

· Memòria descriptiva de les activitats noves.

· Relació de l'equipament sanitari del centre.

· Plantilla actualitzada de personal sanitari.

 

- En el cas de sol·licitud de canvi de titularitat, caldrà aportar-hi:

 

· Documentació acreditativa de la disponibilitat d'ús del local.

· Vinculació jurídica de la plantilla de personal sanitari amb el nou titular.

· Documentació acreditativa del canvi de titular i de la personalitat jurídica del nou titular.

 

- En el cas de sol·licitud de trasllat caldrà aportar-hi:

 

· Documentació acreditativa de la disponibilitat d'ús del local.

· Projecte tècnic en cas que siga necessari.

· Certificat sobre els locals i les instal·lacions que es modificaran.

· Plànol de conjunt i detall de les modificacions.

 

- En cas de noves activitats de reproducció humana assistida o d'activitats d'obtenció, emmagatzematge o aplicació de cèl·lules, teixits i òrgans, caldrà aportar, a més:

 

· Protocol de processament, identificació, emmagatzematge, etiquetatge i distribució.

· Protocol del sistema d'informació.

· Sistema de gestió de qualitat.

· Contractes o acords amb tercers implicats en l'activitat sol·licitada.

· Protocols de biovigilància i altres protocols que siguen procedents segons l'activitat desenvolupada.

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9678

La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3, grup IX, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022.

 

Exempcions: les previstes en l'article 29.3-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.

 

Per a facilitar-li el pagament, després de presentar la seua sol·licitud, rebrà el formulari de pagament amb les seues dades i la quantia que corresponga al seu cas.

Forma de presentació
Telemàtica

1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s'ha de fer a través de l'enllaç anterior: Per a fer-ho, cal disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura...

Saber més
Presencial

- En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament.

- En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

- En les oficines d'assistència en matèria de registres.

- En qualsevol altre que establisca les disposicions vigents.

Els registres de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública es troben en:

On dirigir-se

Esmena

Termini
Termini obert
Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

- El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà de 6 mesos des de la data de presentació de la sol·licitud. L'efecte del silenci administratiu és desestimatori.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de divendres, 2 d'octubre de 2015).

Sancions

Quant a infraccions i sancions, caldrà ajustar-se al que disposa la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, i la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de salut de la Comunitat Valenciana.

 

El procediment sancionador s'ajustarà al que disposa el Decret 57/2005, d'11 de març, del Consell de la Generalitat, pel qual es modifica el Decret 44/1992, de 16 de març, de procediment, sancions i competència sancionadora en relació amb les infraccions sanitàries i d'higiene alimentària.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Sanitat
      • Centres i servicis sanitaris

TEMA

  • Administració pública
    • Investigació, estudis i anàlisis
  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Urbanisme
  • Serveis socials
  • Sanitat i salut
    • Inspecció sanitària
    • Hospitals, departaments i centres de salut
    • Centres i servicis sanitaris
    • Assistència sanitària
  • Medi ambient

PERFILS

  • Empresa
    • Centres

SECTOR

  • Salut
    • Productes i establiments sanitaris
    • Sanitat ambiental i alimentària

TEMÀTICA

  • Instal·lacions i seguretat
    • Instal·ladors i instal·lacions

CICLE VITAL

  • Canvis i tancament

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones