Autorització sanitària per a renovació de l'autorització sanitària per a obtenció, emmagatzematge i aplicació de cèl·lules, teixits i òrgans

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 2352298
|
Codi GVA: 21334
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'autorització sanitària per a la renovació d'autorització sanitària per a obtenció, emmagatzematge i aplicació de cèl·lules, teixits i òrgans dels centres i serveis sanitaris.

 

L'autorització sanitària per a renovació de l'autorització sanitària per a obtenció, emmagatzematge i aplicació de cèl·lules, teixits i òrgans s'exigeix després de l'autorització de funcionament d'un centre o servei sanitari, quan la normativa en determina la renovació periòdica.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Normativa
  • Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre, pel qual s'estableixen les bases generals sobre autorització de centres, serveis i establiments sanitaris (BOE núm. 254, de 23/10/03).
  • Decret 157/2014, de 3 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, es creen i s'organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat (DOCV núm. 7376, de 07/10/14).
  • Ordre 7/2017, de 28 d'agost de 2017, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es desplega el Decret 157/2014, de 3 d'octubre, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, es creen i s'organitzen els registres d'ordenació sanitària de la...
  • Reial decret llei 9/2014, de 4 de juliol, pel qual s'estableixen les normes de qualitat i seguretat per a la donació, l'obtenció, l'avaluació, el processament, la preservació, l'emmagatzematge i la distribució de cèl·lules i teixits humans i s'aproven les normes de coordinació i funcionament per...
  • Ordre de 26 de febrer de 2008, del conseller de Sanitat, sobre autorització sanitària de centres sanitaris de la Comunitat Valenciana per a la pràctica d'activitats d'extracció i trasplantament d'òrgans, teixits i cèl·lules (DOGV núm. 5725, de 17/03/2008).
  • Reial decret 1723/2012, de 28 de desembre, pel qual es regulen les activitats d'obtenció, utilització clínica i coordinació territorial dels òrgans humans destinats al trasplantament i s'estableixen requisits de qualitat i seguretat (BOE núm. 313, de 29/12/2012).

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Els titulars i representants dels centres i serveis sanitaris, públics i privats, situats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de sol·licituds i documentació corresponent.

- La unitat competent en matèria d'autorització de centres sanitaris de la Conselleria amb competències en matèria de sanitat estudiarà les sol·licituds, així com la documentació que les acompanye, i, en cas d'observar alguna deficiència, requerirà la persona interessada perquè esmene aquesta deficiència o aporte els documents preceptius en el termini de 10 dies hàbils, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, mitjançant una resolució emesa a aquest efecte.

- Una vegada completada tota la documentació, s'elaboraran els informes tècnics que corresponguen a la sol·licitud.

- Personal tècnic de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública durà a terme activitats coordinades de comprovació dels requisits de l'autorització sol·licitada, mitjançant visites d'inspecció als centres i serveis sanitaris afectats.

- Una vegada instruït el procediment i a la vista de l'expedient complet i de la proposta de resolució que efectue la unitat encarregada de la tramitació de l'expedient el titular de l'òrgan competent, segons la mena de centre o servei de què es tracte, es resoldrà i es concedirà o denegarà la renovació de l'autorització sol·licitada, i també és publicaran les autoritzacions corresponents en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les resolucions denegatòries sempre han de ser motivades.

- El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà de 6 mesos des de la data de presentació de la sol·licitud. L'efecte del silenci administratiu és desestimatori.

- Totes les autoritzacions sanitàries s'inscriuran d'ofici en el Registre autonòmic de centres, serveis i establiments sanitaris de la Comunitat Valenciana.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Amb caràcter previ al compliment del termini de caducitat de l'activitat que es pretén renovar.

Documentació

Memòria explicativa de les alteracions o evolucions que s'hagen produït en el centre durant el temps de vigència de l'autorització, tot respecte a l'organització i funcionament dels serveis i mitjans materials, personals i acords amb tercers a qui afecte el desenvolupament de les activitats que...

Saber més
Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9678

 

La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3, grup IX, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022.

 

Exempcions: les previstes en l'article 29.3-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.

 

Per a facilitar-li el pagament, després de presentar la seua sol·licitud, rebrà el formulari de pagament amb les seues dades i la quantia que corresponga al seu cas.

Forma de presentació
Telemàtica

1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida ha de fer-se en l'enllaç anterior: Per fer-ho, cal disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura...

Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol de les comunitats autònomes, a la de qualsevol de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.

c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I, preferentment, a:

On dirigir-se

Esmena

Termini
Termini obert

10 dies hàbils des del següent a la notificació del requeriment, transcorregut el qual sense haver aportat la documentació sol·licitada es tindrà per desistit de la sol·licitud mitjançant resolució dictada a este efecte.

Descripció

Aportar per part de l'interessat documents i altres elements de juí necessaris per a la tramitació del seu expedient.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

- El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà de 6 mesos des de la data de presentació de la sol·licitud. L'efecte del silenci administratiu és desestimatori.

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

Sancions

Quant a infraccions i sancions, caldrà ajustar-se al que disposa la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, i la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de salut de la Comunitat Valenciana.

 

El procediment sancionador s'ajustarà al que disposa el Decret 57/2005, d'11 de març, del Consell de la Generalitat, pel qual es modifica el Decret 44/1992, de 16 de març, de procediment, sancions i competència sancionadora en relació amb les infraccions sanitàries i d'higiene alimentària.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Sanitat
      • Centres i servicis sanitaris

TEMA

  • Administració pública
  • Sanitat i salut
    • Assistència sanitària
    • Centres i servicis sanitaris
    • Hospitals, departaments i centres de salut
    • Inspecció sanitària

PERFILS

  • Empresa
    • Centres

SECTOR

  • Salut
    • Productes i establiments sanitaris
    • Sanitat ambiental i alimentària

TEMÀTICA

  • Instal·lacions i seguretat

CICLE VITAL

  • Encetar un negoci
  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones