Procediment d'Acreditació d'Infermers/es. - GVA.ES
Procediment d'Acreditació d'Infermers/es.
Què és
Habilitació per a la indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà de les infermeres i els infermers en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
Existeixen dues vies alternatives:
A) Justificar una experiència professional mínima d'un any en l'àmbit indicat a continuació
B) Superar el curs d'adaptació impartit per l'EVES.
NOTA ACLARIDORA
No hauran de presentar sol·licitud telemàtica per a ser acreditades, ja que se'ls acreditarà d'ofici, quan es dicte i publique la resolució posterior a la data en què reunisquen els requisits per a això:
A) Les persones que presten serveis com a infermer/a en:
a.Els departaments de salut directament gestionats per la Conselleria.
b.Les concessions sempre que siga personal estatutari. El personal laboral sí que haurà de presentar aquesta sol·licitud telemàtica.
c.Els Consorcis Hospitalaris del Sistema Valencià de Salut.
d.Els serveis centrals i les direccions territorials de la Conselleria.
B) Les infermeres i infermers que superen el corresponent curs d'adaptació impartit per l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut.
- Decret 145/2020, de 25 de setembre, del Consell, de regulació del procediment d'acreditació per a la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà per part d'infermeres i infermers en la Comunitat Valenciana
- Reial decret 640/2014, de 25 de juliol, pel qual es regula el Registre Estatal de Professionals Sanitaris.
A qui va dirigit
A) Aquelles persones que acrediten una experiència professional mínima d'un any com a infermera o infermer:
1.- Les infermeres i els infermers amb activitat professional en:
a) Entitats de titularitat pública amb personalitat jurídica pròpia:
- Adscrites a la conselleria competent en sanitat.
- Alienes a la conselleria competent en sanitat.
b) Els centres, serveis o establiments sanitaris següents:
- Els gestionats per ens titulars de contractes de gestió del servei públic sanitari en règim de concessió administrativa en els departaments de salut del sistema valencià de salut.
- Els concertats per la conselleria competent en sanitat.
- Els de titularitat privada, degudament autoritzats per la conselleria competent en sanitat i inscrits en el registre autonòmic de la Comunitat Valenciana de conformitat amb la normativa d'aplicació, que contracten professionals
per compte d'altri.
2.- Les i els professionals que exerceixen la seua activitat per compte propi, amb l'oportuna autorització sanitària de la conselleria competent en sanitat, així com inscripció en el registre procedent d'acord amb la normativa d'aplicació.
S'exclou d'aquest procediment a les infermeres i els infermers que presten serveis en institucions del sector públic directament dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, que s'acreditaran d'ofici.
B) Infermers i infermeres que desitgen cursar el corresponent curs d'adaptació impartit per l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut.
A) Per a aquelles persones que acrediten una experiència professional mínima d'un any com a infermera o infermer:
Titulació:
Per a cures generals: Títol de Grau en Infermeria, Diplomatura en Infermeria o Ajudant Tècnic Sanitari, o equivalent.
Per a cures especialitzades: els requerits per als cuidats generals i titulació d'infermera/o especialista, segons article 1 del RD 450/2005 de 22 d'abril.
Experiència professional: Experiència mínima d'1 any com a infermera o infermer
B) Per als infermers i infermeres que realitzen el corresponent curs d'adaptació impartit per l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut:
Titulació:
Per a cures generals: Títol de Grau en Infermeria, Diplomatura en Infermeria o Ajudant Tècnic Sanitari, o equivalent.
Per a cures especialitzades: els requerits per als cuidats generals i titulació d'infermera/o especialista, segons article 1 del RD 450/2005 de 22 d'abril.
Com es tramita
A) Aquelles persones que acrediten una experiència professional mínima d'un any com a infermera o infermer:
Realitzaran la sol·licitud per internet.
Les Direccions Territorials de Sanitat, seran els òrgans encarregats de la tramitació quan el procediment s'inicie a sol·licitud de l'interessat.
B) Infermers i infermeres que desitgen cursar el corresponent curs d'adaptació impartit per l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut:
S'acreditaran d'ofici per l'administració, una vegada emesa la corresponent certificació per l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, sense necessitat de sol·licitar l'acreditació.
Poden matricular-se i trobar tota la informació relativa al curs en el portal de l'EVES:
https://eves.san.gva.es/web/guest/detalle-cursos?codigo=12208301f&idi=valencia
https://eves.san.gva.es/web/guest/formacion
En tots dos casos, la resolució es dictarà per la persona titular de la conselleria competent en sanitat acreditant a les infermeres i infermers.
46010 - València/Valencia
Sol·licitud
A) Aquelles persones que acrediten una experiència professional mínima d'un any com a infermera o infermer:
1.En cas que la interessada o l'interessat preste la seua autorització a l'Administració per a la consulta telemàtica de dades personals, es comprovaran: dades de titulació, d'infermera/o general o especialista, i certificat de vida laboral de la Seguretat Social, segons l'article 28.2 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques.
2.En cas de no autoritzar-ho aportaran els següents documents:
2.1.Fotocòpia compulsada del títol de grau en Infermeria, de Diplomatura en Infermeria o d'Ajudant Tècnic Sanitari o equivalent. Per a l'acreditació en l'àmbit de les cures especialitzades d'infermeria, a més, fotocòpia compulsada del títol d'Infermera/o especialista.
2.2.Certificat de vida laboral de la Seguretat Social com a documentació acreditativa de posseir una experiència professional mínima d'un any com a infermera/o.
3.En tots dos casos, és a dir, tant si s'autoritza com si no s'autoritza la consulta telemàtica de la documentació per l'Administració, d'acord amb el que es disposa en l'article 5.2 del Decret 145/2020, de 25 de setembre, del Consell de regulació del procediment d'acreditació per a la indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà de les infermeres i els infermers en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, les interessades i els interessats hauran de presentar telemàticament la documentació acreditativa que la seua experiència professional s'ha desenvolupat en l'àmbit de les cures generals, especialitzats o en tots dos tipus de cures. La forma d'acreditació dependrà de si s'han prestat serveis:
a) Per compte d'altri: S'aportarà certificat expedit per la institució, empresa o, en el seu cas, empreses ocupadores, especificant-se si la prestació laboral va ser en règim de cures generals o de cures especialitzades.
En el supòsit excepcional que resultara materialment impossible presentar aquest certificat, per causes degudament justificades i que hauran d'acreditar-se, es tindrà en compte únicament el certificat de vida laboral de la Seguretat Social, al qual s'haurà d'acompanyar una declaració responsable del temps de serveis prestats en règim de cures generals, de cures especialitzades o de tots dos.
b) Per compte propi: S'aportarà declaració responsable sobre el règim de cures d'infermeria proveïts, generals, especialitzats o tots dos.
B) Infermers i infermeres que desitgen cursar el corresponent curs d'adaptació impartit per l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut:
1.En cas que la interessada o l'interessat preste la seua autorització a l'Administració per a la consulta telemàtica de dades personals, es comprovaran: dades de titulació, d'infermera/o general o especialista, i de nacionalitat, segons l'article 28.2 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques.
2.En cas de no autoritzar-ho aportaran els següents documents:
2.1.Fotocòpia compulsada del títol de grau en Infermeria, de Diplomatura en Infermeria o d'Ajudant Tècnic Sanitari o equivalent. Per a l'acreditació en l'àmbit de les cures especialitzades d'infermeria, a més, fotocòpia compulsada del títol d'Infermera/o especialista.
2.2.Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.
No es requereix el pagament de taxes.
Esmena
El termini per a esmenar serà de 10 dies a partir de la data de notificació.
La fase d'esmena s'utilitzarà quan la persona interessada siga requerida per la Conselleria de Sanitat per a esmenar la sol·licitud inicial.
La documentació si és el cas es presentarà de manera telemàtica, dirigint el tràmit a la Direcció Territorial de la província corresponent al domicili de la persona interessada. Si la mateixa tinguera el seu domicili fora de la Comunitat Valenciana, es remetrà a la Direcció Territorial de la província de València.
1. En cas que la interessada o l'interessat preste la seua autorització a l'Administració per a la consulta telemàtica de dades personals, es comprovaran: dades de titulació, d'infermera/o general o especialista, i certificat de vida laboral de la Seguretat Social, segons l'article 28.2 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques.
2.En cas de no autoritzar-ho aportaran els següents documents:
2.1. Fotocòpia compulsada del títol de grau en Infermeria, de Diplomatura en Infermeria o d'Ajudant Tècnic Sanitari o equivalent. Per a l'acreditació en l'àmbit de les cures especialitzades d'infermeria, a més, fotocòpia compulsada del títol d'Infermera/o especialista.
2.2. Certificat de vida laboral de la Seguretat Social com a documentació acreditativa de posseir una experiència professional mínima d'un any com a infermera/o.
3. En tots dos casos, és a dir, tant si s'autoritza com si no s'autoritza la consulta telemàtica de la documentació per l'Administració, d'acord amb el que es disposa en l'article 5.2 del Decret 145/2020, de 25 de setembre, del Consell de regulació del procediment d'acreditació per a la indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà de les infermeres i els infermers en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, les interessades i els interessats hauran de presentar telemàticament la documentació acreditativa que la seua experiència professional s'ha desenrotllat en l'àmbit de les cures generals, especialitzats o en tots dos tipus de cures. La forma d'acreditació dependrà de si s'han prestat servicis:
a) Per compte d'altri: S'aportarà certificat expedit per la institució, empresa o, si és el cas, empreses ocupadores, especificant-se si la prestació laboral va ser en règim de cures generals o de cures especialitzades.
En el supòsit excepcional que resultara materialment impossible presentar este certificat, per causes degudament justificades i que hauran d'acreditar-se, es tindrà en compte únicament el certificat de vida laboral de la Seguretat Social, al qual s'haurà d'acompanyar una declaració responsable del temps de servicis prestats en règim de cures generals, de cures especialitzades o de tots dos.
b) Per compte propi: S'aportarà declaració responsable sobre el règim de cures d'infermeria previstos, generals, especialitzats o tots dos.
Només es podran presentar mitjançant este tràmit electrònic d'aportació de documentació, els documents electrònics administratius, d'acord amb l'article 26 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Els documents que no tinguen esta naturalesa, hauran de ser aportats per qualsevol dels mitjans previstos en l'article 16.4 de la citada Llei 39/2015.
Resolució
El termini màxim per a resoldre i notificar serà de sis mesos.
46010 - València/Valencia
Recurs de reposició
El recurs postestatiu de resposició de podrà interposar en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació.
Recaiguda resolució de l'òrgan competent, es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició davant este mateix òrgan de conformitat amb el que s'establix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. La...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Salut