Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    Reconeixement de responsabilitat i pagament voluntari de sancions en matèria d'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES

    Objecte del tràmit

    Procedir, per part del presumpte responsable, al reconeixement de la responsabilitat i/o el pagament voluntari de la sanció, en els procediments sancionadors que es tramiten en matèria d'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Les persones físiques o jurídiques que tinguen la condició d'interessades en l'expedient sancionador i hagen sigut assenyalades en aquest com a presumptes responsables, o els seus representants.

    Requeriments

    - Ser persona física o jurídica assenyalada en l'expedient sancionador com a presumpta responsable.
    - En el supòsit de pagament voluntari, a més de l'anterior requisit, serà necessari que hi haja una proposta de sanció únicament de caràcter pecuniari o que s'haja proposat, a més, una altra sanció de caràcter no pecuniari i aquesta última haja resultat improcedent, de manera que quede vigent únicament la proposta de sanció pecuniària.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    En el supòsit de reconeixement de responsabilitat, una vegada iniciat el procediment. En el supòsit de pagament voluntari, pel presumpte responsable de la sanció corresponent, en qualsevol moment amb anterioritat a la resolució del procediment.

    Inici
  • On s'ha d'anar?

    Presencial

    AQUESTA OPCIÓ NOMÉS ÉS VÀLIDA PER A PERSONES FÍSIQUES:

    a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.
    b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.
    c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
    d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.
    e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

    I, preferentment, a:

    REGISTRE DEL SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES - CASTELLÓ
    C/ CAVALLERS, 8Ver plano
    12001 Castelló de la Plana
    Tel: 012
    REGISTRE DEL SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES - VALÈNCIA
    C/ GREGORI GEA, 27Ver plano
    46009 València
    Tel: 963866000
    REGISTRE DEL SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES - ALACANT
    C/ CHURRUCA, 29Ver plano
    03003 Alacant/Alicante
    Tel: 012

    Per internet

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=SAN_PAGO_VOLUNTARIO&version=1&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=21570

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    El document de sol·licitud de reconeixement de responsabilitat i/o pagament voluntari, associat al corresponent tràmit (formulari SOLPAVO).
    En el supòsit de persona física, se us haurà remés juntament amb l'acord d'incoació/iniciació de l'expedient sancionador.

    Impresos associats

    [SOLPAVO] SOL·LICITUD DE PAGAMENT VOLUNTARI I/O RECONEIXEMENT DE LA RESPONSABILITAT

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    a. Tramitació PRESENCIAL: (Opció de tramitació, NOMÉS vàlida per a persones físiques):
    1. Juntament amb l'acord d'incoació/iniciació de l'expedient sancionador, es remetrà a l'interessat el document de reconeixement de responsabilitat i/o pagament voluntari de la sanció.
    2. L'interessat indicarà l'opció triada o les dues, i remetrà aquesta sol·licitud degudament omplida a l'organisme competent.
    3. L'òrgan gestor, una vegada rebuda la documentació, procedirà a l'enviament del document d'ingrés de sanció proposada amb les deduccions que, si escau, corresponguen, el justificant de les quals, una vegada s'haja realitzat el pagament, es remetrà a l'Administració.
    4. Una vegada rebuda la documentació correctament, l'organisme competent es procedirà a dictar resolució finalitzadora del procediment, que es notificarà a les persones interessades.

    B. Tramitació TELEMÀTICA:
    1. A través de la icona "Tramitar amb certificat", es pot accedir a l'inici del tràmit de reconeixement de responsabilitat i pagament voluntari i omplir el formulari.
    En l'apartat D d'aquest formulari, s'han d'omplir tots els camps (dades que consten en l'acord d'iniciació que se us remetrà amb la finalitat d'identificar clarament l'expedient).
    2. Realitzar el pagament corresponent i remetre el justificant al centre gestor
    3. Una vegada rebuda la documentació correctament, l'organisme competent es procedirà a dictar resolució finalitzadora del procediment que es notificarà a les persones interessades.

    Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=SAN_PAGO_VOLUNTARIO&version=1&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=21570

    Tramitació

    1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL
    CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual s'ha indicat abans.
    Per a accedir-hi telemàticament, cal disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada
    basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la
    llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s'admeten:
    - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de
    persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana).
    - I el sistema clau-signatura de l'Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones
    jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...).
    Hi ha més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en:
    https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados
    2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una
    altra persona (física o jurídica), cal inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en
    el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, la informació respectiva del qual
    està disponible en l'apartat 'Enllaços' d'aquest tràmit.
    Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana
    de la persona que ho presenta.
    3. Fent clic en l'enllaç directe indicat en 'Com es tramita telemàticament?' o en l'enllaç 'TRAMITAR AMB CERTIFICAT'
    (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar
    la sol·licitud i qualsevol altra documentació omplida i signada digitalment que hàgeu d'aportar, realitzar la presentació
    telemàtica de tot això, i obtindreu el justificant de registre corresponent.
    4. Respecte als DOCUMENTS QUE S'HAN D'ANNEXAR, si escau:
    - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots i els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre
    ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
    - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s'han d'enviar en format PDF i
    s'han d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen.
    - En aquest tràmit de la Guia Prop:
    * En l'apartat denominat 'Quina documentació s'ha de presentar?' hi ha la llista de documents que s'han de presentar.
    * En l'apartat 'IMPRESOS ASSOCIATS' (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir
    de tots o alguns d'aquests documents, segons el cas. Si hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en
    aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat, s'han de crear o recaptar per la
    persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud.
    - En el tràmit telemàtic, s'indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les
    extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d'annexar els documents.
    5.- Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en:
    https://www.gva.es/va/web/administracion-online/faqs-servicis-en-linia
    Reviseu aquesta informació i si, malgrat això, continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través de:
    - per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es
    - per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

    Inici
  • Informació complementària

    Tant en el supòsit de reconeixement de responsabilitat com en el supòsit de pagament voluntari de sancions que tinguen únicament caràcter pecuniari, l'òrgan competent per a resoldre el procediment aplicarà reduccions, d'almenys el 20 % sobre l'import de la sanció proposada, que són acumulables entre si.

    Les reduccions esmentades han d'estar determinades en la notificació d'iniciació del procediment i la seua efectivitat està condicionada al desistiment o la renúncia de qualsevol acció o recurs en via administrativa contra la sanció.

    El percentatge de reducció previst en aquest apartat podrà ser incrementat reglamentàriament.

    Enllaços

    Registre de Representants de l'ACCV

    Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració general de l'Estat

    Aportació de documentació i al·legacions en procediments SANCIONADORS en matèria d'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES.

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
    - Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

    Llista de normativa

    Vegeu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

    Vegeu la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.
    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.