Detall de Procediment

SUG - SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials (PEMIT)

Codi SIA: 2408651
Codi GUC: 21586
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: TANCAT
(29-06-2023
26-07-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Justificació

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquest tràmit permet als ajuntaments de la Comunitat Valenciana sol·licitar les subvencions per a l'elaboració dels documents urbanístics relacionats amb la minimització d'impactes territorials que s'establisquen en cada convocatòria, regulades per l'ORDRE 3/2023, de 8 de maig de 2023, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'aquestes subvencions (d'ara en avant Ordre 3/2023 de Bases reguladores).

Observacions

Observacions

Cada ajuntament podrà presentar una única proposta d'esborrador *PEMIT i *DIE per a cadascun dels tres Grups d'habitatges. Per cada proposta d'esborrador *PEMIT i *DIE es presentarà una sol·licitud diferenciada. En el cas que un ajuntament present més d'una sol·licitud per a un mateix Grup d'habitatges es tindrà per presentada únicament la que tinga el número de registre més antic, sent causa d'inadmissió les sol·licituds presentades amb números de registre posteriors. DADES BANCÀRIES: Es faran constar en la sol·licitud. En tot cas, el compte corrent en la qual haja d'efectuar-se el pagament de la subvenció haurà d'haver sigut donada d'alta en *PROPER, amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud. Per a donar d'alta en *PROPER, seguir enllaç al "tràmit de Domiciliació bancària. *PROPER Tràmit automatitzat".

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar la concessió de subvencions els municipis de la Comunitat Valenciana la població dels quals no excedisca de 20.000 habitants, que complisquen els requisits establits en l'article 13.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i que no estiguen incursos en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la citada Llei.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9627, de 28/06/2023). .

Formularis documentació

1- Les SOL·LICITUDS es formularan en la SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ habilitada a aquest efecte en la Seu Electrònica de la Generalitat, al qual pot accedir-se des d'aquest tramite, que haurà d'estar signat electrònicament per la persona titular de l'Alcaldia. En el supòsit d'anar signat electrònicament per qui tinga delegada la competència per a sol·licitar subvencions, haurà d'acompanyar-se l'acreditació de la delegació. A la sol·licitud s'annexaran, com a part integrant d'aquesta, els següents documents, mitjançant els formularis normalitzats inclosos en aquest tràmit en la Seu Electrònica de la Generalitat: 2- FORMULARI NORMALITZAT d'INFORME TÈCNIC. SUBVENCIONS PER A PEMIT, signat electrònicament pel tècnic municipal competent. El formulari normalitzat d'Informe tècnic anirà acompanyat de la següent documentació: a) Una ortofoto de l'any de la convocatòria i una ortofoto de l'any 2014, llevat que no hi haguera disponibilitat d'aquests anys, i en aquest cas hauran de ser de l'any anterior a la convocatòria i de 2015 respectivament, que serviran per a acreditar l'existència d'agrupacions d'habitatges amb una densitat igual o superior a tres habitatges per hectàrea. Aquestes ortofotos s'hauran d'obtindre del Visor Cartogràfic GVA en la següent URL: https://breu.gva.es/b/lhqksiczwj b) Una ortofoto de la capa de classificació i una ortofoto de la capa de zonificació de l'àmbit inclòs en l'esborrany de PEMIT, obtingudes del Visor Cartogràfic del *Institut *Cartogràfic de València, que acreditaran la classificació del sòl com no urbanitzable i la seua zonificació. c) Un document en format Excel per a la identificació dels habitatges inclosos dins de l'àmbit de la minimització, que estarà disponible en el tràmit telemàtic com a formulari associat.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta inscripció la pot fer a través de Procediments relacionats “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació".

Procés de tramitació

Procés de tramitació

PROCÉS DE TRAMITACIÓ 1. PRESENTACIÓ de MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini establit. Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del procediment telemàtic específic habilitat a aquest efecte, serà inadmesa. 2. ESMENA DE SOL·LICITUD - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es requerirà a l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu. - En qualsevol moment del procediment, els ajuntaments podran aportar telemàticament la documentació que estimen pertinent. 3. INSTRUCCIÓ - La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General d'Urbanisme, qui emetrà informe on farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió. - L'estudi i valoració de les sol·licituds s'efectuarà per la comissió de valoració, la qual formularà un informe-proposta en el qual es concrete el resultat de la valoració, que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre la concessió. 4. RESOLUCIÓ - La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat o òrgan en què aquesta delegue. - El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de SIS MESOS des de l'endemà de la publicació de la convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, els sol·licitants podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu - La resolució de concessió determinarà la quantia concedida, les condicions, obligacions i determinacions accessòries, en el seu cas, al fet que hagen de subjectar-se els ajuntaments beneficiaris

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Termini justificació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquest tràmit té per objecte la presentació en la seu electrònica de la Generalitat de la documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada, havent de presentar-se: a) Factures reglamentàries segons la normativa vigent, o qualsevol altra documentació justificativa suficient, en el seu cas, corresponents a les despeses subvencionables. b) Certificació de la Secretaria municipal indicant que la factura o documentació justificativa i el seu total import responen a la realització de l'activitat subvencionada, i que aquesta ha sigut contractada en l'exercici pressupostari de la convocatòria. En el cas que l'import de la factura responga a diversos conceptes, s'haurà de certificar l'import que es corresponga amb la realització de l'activitat subvencionada. c) Esborrador de PEMIT i de DIE. d) Només en el supòsit de no figurar en el certificat mensual publicat en la web de la Sindicatura de Comptes (https://www.sindicom.gva.es/pagina2), el beneficiari haurà d'aportar certificació acreditativa de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de *Comptes

Termini

Termini

Els ajuntaments beneficiaris hauran de presentar la documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada, així com de les despeses subvencionables, en el termini màxim de 4 mesos comptats a partir de la publicació de la resolució de concessió. Així mateix, hauran de Presentar l'esborrany de PEMIT i DIE, per a la seua tramitació administrativa, davant el Servei Territorial d'Urbanisme de la província que corresponga, a través de la Plataforma Urbanística Digital (URL https://breu.gva.es/b/duz1gw6q28 en l'apartat I - Pla Especial (PE) i les seues modificacions (ModPE) en el termini d'UN MES des de la finalització del termini final de justificació

Documentació

Documentació

a) Factures reglamentàries segons la normativa vigent, o qualsevol altra documentació justificativa suficient, en el seu cas, corresponents a les despeses subvencionables. b) FORMULARI NORMALITZAT DE Certificació de la Secretaria municipal, segons model a la disposició d'us ajuntaments en la Seu Electrònica, indicant que la factura o documentació justificativa i el seu total import respon a la realització de l'activitat subvencionada, i que aquesta ha sigut contractada en l'exercici pressupostari de la convocatòria. En el cas que l'import de la factura responga a diversos conceptes, s'haurà de certificar l'import que es corresponga amb la realització de l'activitat subvencionada. c) Esborrador de *PEMIT i de *DIE. d) Només en el supòsit de no figurar en el certificat mensual publicat en la web de la Sindicatura de Comptes (https://www.sindicom.gva.es/pagina2), el beneficiari haurà d'aportar certificació acreditativa de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de *Comptes

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Aquest tràmit permet als ajuntaments aportar de manera telemàtica qualsevol documentació a un expedient obert: documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud o que ha de presentar-se per a la justificació de la subvenció, així com qualsevol altra que s'estime oportú, ja siga a iniciativa del sol·licitant o a conseqüència d'un requeriment d'esmena emés per l'òrgan instructor.

Termini

Termini

La documentació que l'ajuntament sol·licitant aportació al seu expedient a iniciativa pròpia, podrà presentar-se en qualsevol moment del procediment. La documentació que haja d'aportar-se a requeriment de l'òrgan instructor, haurà de presentar-se en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la notificació del requeriment o en el qual es dispose en el requeriment.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta inscripció la pot fer a través de Procediments relacionats “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació".