Subvencions per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials (PEMIT) - GVA.ES
Subvencions per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials (PEMIT)
Què és
Aquest tràmit permet als ajuntaments de la Comunitat Valenciana sol·licitar les subvencions per a l'elaboració dels documents urbanístics relacionats amb la minimització d'impactes territorials que s'establisquen en cada convocatòria, regulades per l'ORDRE 3/2023, de 8 de maig de 2023, de la...
Cada ajuntament podrà presentar una única proposta d'esborrador *PEMIT i *DIE per a cadascun dels tres Grups d'habitatges.
Per cada proposta d'esborrador *PEMIT i *DIE es presentarà una sol·licitud diferenciada.
En el cas que un ajuntament present més d'una sol·licitud per a un mateix Grup d'habitatges es tindrà per presentada únicament la que tinga el número de registre més antic, sent causa d'inadmissió les sol·licituds presentades amb números de registre posteriors.
DADES BANCÀRIES: Es faran constar en la sol·licitud. En tot cas, el compte corrent en la qual haja d'efectuar-se el pagament de la subvenció haurà d'haver sigut donada d'alta en *PROPER, amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud. Per a donar d'alta en *PROPER, seguir enllaç al "tràmit de Domiciliació bancària. *PROPER Tràmit automatitzat".
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
- Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana
A qui va dirigit
Podran sol·licitar la concessió de subvencions els municipis de la Comunitat Valenciana la població dels quals no excedisca de 20.000 habitants, que complisquen els requisits establits en l'article 13.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i que no estiguen incursos en...
Com es tramita
PROCÉS DE TRAMITACIÓ
1. PRESENTACIÓ de MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini establit.
Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del procediment telemàtic específic habilitat a aquest efecte, serà inadmesa.
2. ESMENA DE SOL·LICITUD
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es requerirà a l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu.
- En qualsevol moment del procediment, els ajuntaments podran aportar telemàticament la documentació que estimen pertinent.
3. INSTRUCCIÓ
- La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General d'Urbanisme, qui emetrà informe on farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió.
- L'estudi i valoració de les sol·licituds s'efectuarà per la comissió de valoració, la qual formularà un informe-proposta en el qual es concrete el resultat de la valoració, que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre la concessió.
4. RESOLUCIÓ
- La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat o òrgan en què aquesta delegue.
- El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de SIS MESOS des de l'endemà de la publicació de la convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, els sol·licitants podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu
- La resolució de concessió determinarà la quantia concedida, les condicions, obligacions i determinacions accessòries, en el seu cas, al fet que hagen de subjectar-se els ajuntaments beneficiaris
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9627, de 28/06/2023). .
1- Les SOL·LICITUDS es formularan en la SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ habilitada a aquest efecte en la Seu Electrònica de la Generalitat, al qual pot accedir-se des d'aquest tramite, que haurà d'estar signat electrònicament per la persona titular de l'Alcaldia.
En el supòsit d'anar signat electrònicament per qui tinga delegada la competència per a sol·licitar subvencions, haurà d'acompanyar-se l'acreditació de la delegació.
A la sol·licitud s'annexaran, com a part integrant d'aquesta, els següents documents, mitjançant els formularis normalitzats inclosos en aquest tràmit en la Seu Electrònica de la Generalitat:
2- FORMULARI NORMALITZAT d'INFORME TÈCNIC. SUBVENCIONS PER A PEMIT, signat electrònicament pel tècnic municipal competent. El formulari normalitzat d'Informe tècnic anirà acompanyat de la següent documentació:
a) Una ortofoto de l'any de la convocatòria i una ortofoto de l'any 2014, llevat que no hi haguera disponibilitat d'aquests anys, i en aquest cas hauran de ser de l'any anterior a la convocatòria i de 2015 respectivament, que serviran per a acreditar l'existència d'agrupacions d'habitatges amb una densitat igual o superior a tres habitatges per hectàrea. Aquestes ortofotos s'hauran d'obtindre del Visor Cartogràfic GVA en la següent URL: https://breu.gva.es/b/lhqksiczwj
b) Una ortofoto de la capa de classificació i una ortofoto de la capa de zonificació de l'àmbit inclòs en l'esborrany de PEMIT, obtingudes del Visor Cartogràfic del *Institut *Cartogràfic de València, que acreditaran la classificació del sòl com no urbanitzable i la seua zonificació.
c) Un document en format Excel per a la identificació dels habitatges inclosos dins de l'àmbit de la minimització, que estarà disponible en el tràmit telemàtic com a formulari associat.
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible...
Esmena
La documentació que l'ajuntament sol·licitant aportació al seu expedient a iniciativa pròpia, podrà presentar-se en qualsevol moment del procediment.
La documentació que haja d'aportar-se a requeriment de l'òrgan instructor, haurà de presentar-se en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la notificació del requeriment o en el qual es dispose en el requeriment.
Aquest tràmit permet als ajuntaments aportar de manera telemàtica qualsevol documentació a un expedient obert: documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud o que ha de presentar-se per a la justificació de la subvenció, així com qualsevol altra que s'estime oportú, ja siga a iniciativa del...
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible...
Resolució
TERMINI MÀXIM
El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de SIS MESOS des de l'endemà de la publicació de la convocatòria.
EFECTE SILENCI
Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, els sol·licitants podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu
ÒRGANS RESOLUCIÓ
La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat o òrgan en el qual aquesta delegue
La quantia de l'ajuda podrà aconseguir fins al 100% del cost de l'actuació, en els termes establits en les bases reguladores.
El pagament de la subvenció concedida es realitzarà prèvia justificació per l'ajuntament de la realització de l'activitat per a la qual es va concedir la subvenció, de la presentació de les factures reglamentàries o qualsevol altra documentació justificativa suficient, en el seu cas, corresponents a les despeses subvencionables, i prèvia comprovació per l'òrgan gestor de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.
Els beneficiaris d'aquestes subvencions estaran subjectes a les obligacions derivades del contingut de les presents bases reguladores, de la resolució de concessió de subvencions i, en general de la normativa vigent que li siga aplicable. En tot cas són obligacions dels ajuntaments beneficiaris...
RECURS QUE PROCEDEIX CONTRA LA RESOLUCIÓ
La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'haja dictada o òrgan en el qual s'haguera delegat, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant la Sala contenciosa administrativa del *TSJCV, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que s'estime procedent
- Resolució de 26 d'abril de 2024, del director general d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental, de concessió de les ajudes per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials (PEMIT) per a l'exercici 2023, convocades mitjançant resolució de 21 de juny de...
- Resolució de 9 d'agost de 2024, del director general d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental, de concessió de les ajudes per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials (PEMIT) per a l'exercici 2023, convocades mitjançant la Resolució de 21 de juny de...
Justificació
Els ajuntaments beneficiaris hauran de presentar la documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada, així com de les despeses subvencionables, en el termini màxim de 4 mesos comptats a partir de la publicació de la resolució de concessió.
Així mateix, hauran de Presentar l'esborrany de PEMIT i DIE, per a la seua tramitació administrativa, davant el Servei Territorial d'Urbanisme de la província que corresponga, a través de la Plataforma Urbanística Digital (URL https://breu.gva.es/b/duz1gw6q28 en l'apartat I - Pla Especial (PE) i les seues modificacions (ModPE) en el termini d'UN MES des de la finalització del termini final de justificació
Aquest tràmit té per objecte la presentació en la seu electrònica de la Generalitat de la documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada, havent de presentar-se:
a) Factures reglamentàries segons la normativa vigent, o qualsevol altra documentació justificativa suficient, en el seu cas, corresponents a les despeses subvencionables.
b) Certificació de la Secretaria municipal indicant que la factura o documentació justificativa i el seu total import responen a la realització de l'activitat subvencionada, i que aquesta ha sigut contractada en l'exercici pressupostari de la convocatòria. En el cas que l'import de la factura responga a diversos conceptes, s'haurà de certificar l'import que es corresponga amb la realització de l'activitat subvencionada.
c) Esborrador de PEMIT i de DIE.
d) Només en el supòsit de no figurar en el certificat mensual publicat en la web de la Sindicatura de Comptes (https://www.sindicom.gva.es/pagina2), el beneficiari haurà d'aportar certificació acreditativa de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de *Comptes
a) Factures reglamentàries segons la normativa vigent, o qualsevol altra documentació justificativa
suficient, en el seu cas, corresponents a les despeses subvencionables.
b) FORMULARI NORMALITZAT DE Certificació de la Secretaria municipal, segons model a la disposició d'us ajuntaments en la Seu Electrònica, indicant que la factura o documentació justificativa i el seu total import respon a la realització de l'activitat subvencionada, i que aquesta ha sigut contractada en l'exercici pressupostari de la convocatòria. En el cas que l'import de la factura responga a diversos conceptes, s'haurà de certificar l'import que es corresponga amb la realització de l'activitat subvencionada.
c) Esborrador de PEMIT i de DIE.
d) Només en el supòsit de no figurar en el certificat mensual publicat en la web de la Sindicatura de Comptes (https://www.sindicom.gva.es/pagina2), el beneficiari haurà d'aportar certificació acreditativa de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de *Comptes
1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Administracions locals
- Obres públiques, urbanisme i habitatge
- Administracions locals
- Ajudes i subvencions