Ampliació o esmena de denúncies davant de la Inspecció General de Serveis. - GVA.ES
Ampliació o esmena de denúncies davant de la Inspecció General de Serveis.
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Aportació de nova informació o de documentació addicional a una denúncia presentada davant de la Inspecció General de Serveis a conseqüència d'un requeriment o bé perquè la persona denunciant considera necessari traslladar noves evidències sobre els fets denunciats.
Observacions
Observacions
En cas de denúncies presentades per ciutadanes i ciutadans, els fets denunciats han de posar de manifest esdeveniments o circumstàncies de certa gravetat o rellevància, no s'ha de tractar d'una simple desatenció, tardança o anàloga deficiència en la prestació de serveis públics, ja que, quan concórrega aquest tipus d'incorreccions, l'específicament previst en la normativa és plantejar una queixa, conforme al Decret 41/2016, pel qual s'estableix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l'avaluació dels plans i programes en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental, disposició que, en segona instància, també possibilita la intervenció correctora de la Inspecció General de Serveis.
Requisits
Requisits
Que la persona denunciant tinga una denúncia presentada i haja sigut objecte de requeriment per part de la Inspecció General de Serveis o bé que tinga noves evidències que puguen ajudar en les actuacions d'investigació.
En tot cas, sempre quedarà garantida la confidencialitat de les dades personals de les parts denunciants.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les persones físiques o jurídiques que ja hagen presentat una denúncia davant de la Inspecció General de Serveis, que estiga sent objecte d'investigació.
Amb caràcter general, la identitat de qui formula una denúncia tindrà caràcter reservat. Així mateix, la persona denunciant no té la condició d'interessat (en els termes previstos en l'art. 4 de la Llei 39/2015 del PAC), ja que les actuacions que desenvolupa la Inspecció General de Serveis no constitueixen pròpiament un procediment administratiu.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 22/2018, de 6 de novembre, de la Generalitat, d'Inspecció General de Serveis i del sistema d'alertes per a la prevenció de males pràctiques en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental. (DOGV núm. 8419, de 8/11/2018)
- Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions d'inspecció general dels serveis de l'Administració de la Generalitat. (DOGV núm. 7271, de 12.05.2014)
- Resolució, de 12 de novembre de 2015, del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'ordena la publicació i màxima difusió del protocol pel qual s'estableixen criteris relatius a la iniciació i tramitació de processos d'investigació desenvolupats per la Inspecció General de Serveis. (DOGV núm. 7660, de 18.11.2015)
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis i documentació
Termini
Termini
Obert permanentment.
Formularis i documentació
La persona denunciant pot aportar la documentació que considere oportuna.
Presentació
Presentació
Presencial
Únicament, per a les persones físiques que, d'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, trien relacionar-se amb l'Administració de manera presencial i que no estiguen obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Es podrà presentar en els registres administratius dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen, o davant la resta de llocs previstos en l'article 16.4 de la citada Llei.
Telemàtica
Normativa
Normativa
- Resolució, de 12 de novembre de 2015, del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'ordena la publicació i màxima difusió del protocol pel qual s'estableixen criteris relatius a la iniciació i tramitació de processos d'investigació desenvolupats per la Inspecció General de Serveis.
- Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions d'inspecció general dels serveis de l'Administració de la Generalitat.
- Llei 22/2018, de 6 de novembre, de la Generalitat, d'Inspecció General de Serveis i del sistema d'alertes per a la prevenció de males pràctiques en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Si l'aportació de la documentació es fa perquè la persona denunciant considera necessari aportar noves evidències, aquestes seran analitzades pel personal inspector assignat a la denúncia i continuarà la tramitació.
Si l'aportació de la documentació es fa perquè la persona denunciant ha rebut un requeriment d'aportació documental remés per la Inspecció General de Serveis, una vegada aportada aquesta documentació es continuarà amb la tramitació. Si aquesta no s'aportara, es podrà procedir a l'arxivament de la denúncia.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
- Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
C/ PALAU, 14
46003 - València/Valencia
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
C/ PALAU, 14
46003 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí