TECE - Aportació documental per a completar un expedient ja iniciat, de concessió d'ajudes en relació amb expedients existents en la Direcció General de Qualitat, Rehabilitació i Eficiència Energètica, derivats dels Plans d'Habitatge Pla 2005-2008 i 2009-2012 - GVA.ES
TECE - Aportació documental per a completar un expedient ja iniciat, de concessió d'ajudes en relació amb expedients existents en la Direcció General de Qualitat, Rehabilitació i Eficiència Energètica, derivats dels Plans d'Habitatge Pla 2005-2008 i 2009-2012
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud:
OBERT
des de 05-08-2021
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
El tràmit té per objecte la presentació telemàtica de documents, a un expedient ja iniciat de concessió d'ajudes del Pla d'Habitatge existent en la Direcció General de Qualitat, Rehabilitació i Eficiència Energètica, derivat dels plans d'Habitatge 2005-2008 i 2009-2012.
L'aportació documental es realitzarà a requeriment d'esmena d'objeccions a petició de l'administració.
Observacions
Observacions
Per a presentar la sol·licitud serà imprescindible que dispose d'un dels següents mecanismes d'autenticació electrònica per a poder verificar la seua identitat:
a) Cl@ve permanent: Sistema d'autenticació dissenyat per a persones que necessiten accedir sovint als serveis electrònics de l'Administració. Es basa en l'ús d'un codi d'usuari, el seu DNI o NIE, i d'una contrasenya que s'estableix en el procés d'activació i que només ha de ser coneguda pel ciutadà. Per als serveis d'administració electrònica que requerisquen un nivell de seguretat elevat, el sistema reforça l'autenticació amb la sol·licitud d'introducció d'un codi numèric d'un sol ús (OTP).
Podrà sol·licitar-ho en alguna de les diferents oficines de Registre CL@VE habilitades per a això, que trobarà en la URL:
https://administracion.gob.es/pag_home/atencionciudadana/encuentratuoficina/oficinasregistro_clave.html#.YIlyVZAzaUl
b) Certificat electrònic (incloent el DNI-e) emés pels prestadors de serveis autoritzats pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.
Requisits
Requisits
Tindre obert un expedient d'ajudes o subvencions (no resolt ni arxivat) pertanyent a la Direcció General de Qualitat, Rehabilitació i Eficiència Energètica.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les persones titulars o els seus representants legals de les sol·licituds d'ajudes o subvencions presentades, amb expedients oberts (i no arxivats) en la Direcció General de Qualitat, Rehabilitació i Eficiència Energètica.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Pla Estatal d'Habitatge 2005-2008. 1. Reial decret 801/2005, d'1 de juliol, pel qual s'aprova el Pla Estatal 2005-2008, per a afavorir l'accés dels ciutadans a l'habitatge. 2. Reial decret 14/2008, d'11 de gener, pel qual es modifica el Reial decret 801/2005, d'1 de juliol, pel qual s'aprova el Pla Estatal 2005-2008, per a afavorir l'accés dels ciutadans a l'habitatge. 3. Decret 81/2006, de 9 de juny, del Consell, de desenvolupament de les mesures i ajudes financeres a la rehabilitació d'edificis i habitatges en la Comunitat Valenciana en el marc del Pla Estatal 2005-2008 i del Programa Restaure de la Generalitat. 4. Correcció d'errors del Decret 81/2006, de 9 de juny, del Consell, de desenvolupament de les mesures i ajudes financeres a la rehabilitació d'edificis i habitatges en la Comunitat Valenciana en el marc del Pla Estatal 2005-2008 i del Programa Restaure 5. Decret 76/2007, de 18 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de Rehabilitació d'Edificis i Habitatges.
- Pla Estatal d'Habitatge 2009-2012 1. Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre, pel qual es regula el Pla Estatal d'Habitatge i Rehabilitació 2009-2012. 2. Reial decret 1713/2010, de 17 de desembre, pel qual es modifica el Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre, pel qual es regula el Pla Estatal d'Habitatge i Rehabilitació 2009-2012. 3. Decret 66/2009, de 15 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Pla Autonòmic d'Habitatge de la Comunitat Valenciana 2009-2012. 4. Decret 189/2009, de 23 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de Rehabilitació d'Edificis i Habitatges. 5. Decret 105/2010, de 25 de juny, del Consell, pel qual es modifiquen els decrets 90/2009, de 26 de juny, 189/2009, de 23 d'octubre, i 66/2009, de 15 de maig, pels quals s'aproven, respectivament, el Reglament d'Habitatges de Protecció Pública, el Reglament de Rehabilitació d'Edificis i Habitatges i el Pla Autonòmic d'Habitatge de la Comunitat Valenciana 2009-2012. 6. DECRET 43/2011, de 29 d'abril, del Consell, pel qual es modifiquen els decrets 66/2009, de 15 de maig, i 189/2009, de 23 d'octubre, pels quals es van aprovar, respectivament, el Pla Autonòmic d'Habitatge de la Comunitat Valenciana 2009-2012 i el Reglament de Rehabilitació d'Edificis i Habitatges. 7. Ordre 5/2011, de 20 d'octubre, de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, per la qual es regula la presentació de sol·licituds d'ajudes en el marc Pla d'Habitatge i Rehabilitació 2009-2012.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Termini
Termini
L'aportació de documents haurà d'efectuar-se en el termini indicat en el requeriment d'aportació documental efectuat per l'administració o, en el seu cas, es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la seua resolució, mentre no es trobe l'expedient arxivat.
Formularis i documentació
Juntament amb el formulari de sol·licitud d'aportació documental, degudament emplenat, la persona sol·licitant aportarà la documentació que li haja sigut requerida per l'administració.
També s'adjuntaran, degudament emplenats, els següents formularis que es poden descarregar de l'apartat "Impresos associats":
- Model de declaració/autorització de pagament de subvencions degudament emplenat.
- Model normalitzat de domiciliació bancària degudament emplenat, designant el compte en la qual es realitzarà l'ingrés de les ajudes.
Presentació
Presentació
Presencial
La sol·licitud d'aportació de documentació, degudament emplenada, es podrà presentar, tant de manera presencial com telemàtica, per la persona sol·licitant o per mitjà del seu representant legal, respecte a expedient que no s'hagen arxivat o a requeriment de l'administració, dins del termini que es concedisca per a això.
Per a aquells casos que ho requerisquen per no disposar de mitjans tècnics per a formalitzar la sol·licitud, es podrà facilitar ajuda per a l'emplenament de la sol·licitud per part dels Serveis Territorials de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, SEMPRE amb cita prèvia que es pot sol·licitar a través del telèfon d'informació de la Generalitat 012 (o 963866000) o a través del següent enllaç: https://sige.gva.es/qsige/citaprevia.prop/#!/és/home?uuid=4a86-87ca8-9257-816be, en les següents direccions territorials:
* DIRECCIÓ TERRITORIAL D'HABITATGE I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA -ALACANT-Alacant
AV. AGUILERA, 1
03007-Alacant/Alacant
Tel.: 012
* DIRECCIÓ TERRITORIAL D'HABITATGE I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA -CASTELLÓ-Castelló
AV. DE LA MAR, 16
12003-Castelló de la Plana
Tel.: 012
* DIRECCIÓ TERRITORIAL D'HABITATGE I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA -VALÈNCIA-València
C/ GREGORIO GEA, 27
46009-València
Tel.: 012
Es recorda que és necessari disposar de CL@VE permanent, correctament activada, per a poder ser atés de manera presencial.
Si vosté NO disposa de CL@VE permanent, o no recorda la contrasenya, ha de sol·licitar-ho amb anterioritat en una oficina de Registre CL@VE. En la següent URL podrà trobar la ubicació de l'oficina de Registre CL@VE més pròxima:
https://administracion.gob.es/pag_home/atencionciudadana/encuentratuoficina/oficinasregistro_clave.html
Si el titular de l'ajuda és una persona física, la documentació requerida pot també ser remesa per correu certificat a l'adreça del servei territorial corresponent a dalt indicada.
Telemàtica
A través de l'enllaç corresponent
Tramitació telemàtica
1. Per a iniciar el tràmit telemàtic haurà de punxar en la icona superior "Tramitar amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, on la persona que aporta la documentació s'identificarà amb un certificat de signatura digital acceptat per la Generalitat.
Haurà de disposar de certificat electrònic reconegut per l'ACCV o DNI electrònic. També pot tramitar utilitzant el sistema de CL@VE permanent de l'Estat. Amb aquest sistema d'autenticació i signatura, no necessita disposar de certificat en el seu equip ni usar Java o AUTOSIGNATURA (Veure enllaços de l'apartat "Informació complementària").
2. S'haurà de seleccionar l'expedient que corresponga entre els que oferisca l'aplicació en funció de la identificació (DNI-NIE-NIF) de la persona sol·licitant de l'ajuda.
3. S'emplenaran i descarregaran els impresos disponibles.
4. A continuació, s'adjuntaran els documents, en format pdf o zip, que hagen sigut requerits per l'Administració o que es consideren oportuns per a incorporar a l'expedient d'ajudes amb anterioritat a la seua resolució, així com els documents indicats en el punt 3.
En el cas de realitzar l'aportació documental a través de representant, s'haurà d'adjuntar en el tràmit telemàtic l'imprés normalitzat de sol·licitud general (pdf emplenable) degudament emplenat, autoritzat per la persona sol·licitant.
5. Finalment ho registrarà d'entrada, a través del registre telemàtic.
La documentació serà valorada pel personal de la Conselleria encarregat de la tramitació de l'expedient, per a la seua incorporació al mateix si escau.
Normativa
Normativa
- Vegeu Correcció d'error del Decret 81/2006, de 9 de juny
- Vegeu Decret 81/2006, de 9 de juny
- Vegeu Reial Decret 1713/2010, de 17 de desembre
- Vegeu Decret 189/2009, de 23 d'octubre
- Vegeu Decret 105/2010, de 25 de juny
- Vegeu Reial Decret 14/2008, d'11 de gener
- Vegeu Reial Decret T 2066/2008, de 12 de desembre
- Vegeu Decret 76/2007, de 18 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de Rehabilitació d'Edificis i Habitatges
- Vegeu Real Decret 801/2005 d'1 de juliol
- Vegeu Ordre 5/2011, de 20 d'octubre
- Vegeu Decret 43/2011, de 29 d'abril
- Gegeu Decret 66/2009, de 15 de mayo
Enllaços
Enllaços
- Sistemes de signatura electrònica admesos o usats en la seu.
- Per a sol·licitar cita prèvia
- Enllaç a la web sobre ajudes per a la rehabilitació
- El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-la o donar-la de baixa es pot realitzar telemàticament, consulte: PROPER. Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat:
- Cl@u permanent
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Presencial
Tramitació sense certificat. S'hauran de descarregar i emplenar els impresos que es troben a la seua disposició en l'apartat "Impresos associats" i, una vegada emplenats, s'haurà d'acudir a qualsevol de les direccions que s'indiquen en l'apartat On dirigir-se? per a la seua presentació i registre.
Així mateix, s'aportarà la documentació que haja sigut requerida per l'administració.
Per a aquells casos que ho requerisquen, es podrà facilitar ajuda per a l'emplenament de la sol·licitud per part dels Serveis Territorials de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (veure apartat "On dirigir-se?")
La documentació serà valorada pel personal de la Conselleria encarregat de la tramitació de l'expedient, per a la seua incorporació al mateix si escau.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí